23.4 C
Warszawa
piątek, 25 czerwca, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi FMCG

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: FMCG

Zbigniew Wysocki Prezes Polskiej Grupy Supermarketów

Zbigniew Wysocki Prezesem Polskiej Grupy Supermarketów

Nowym Prezesem Polskiej Grupy Supermarketów, właściciela sieci Top Market, został Zbigniew Wysocki, który zastąpił na stanowisku Michała Sadeckiego. O wyborze kandydata zadecydowała Rada Nadzorcza Spółki. Wybór Zbigniewa Wysockiego na stanowisko Prezesa związany jest z...
Katarzyna Syta KAES Logistics

Pozyskiwanie klientów z branży FMCG w pięciu krokach

Pozyskiwanie klientów z branży FMCG nie jest proste, a oczekiwania wobec przewoźnika są wysokie na każdym poziomie: prawnym, technicznym oraz organizacyjnym – podkreśla Katarzyna Syta, Prezes Zarządu KAES Logistics. Branża FMCG (Fast Moving Consumer...
raport

Analityka w handlu może zwiększyć zyski nawet o 30 proc.

Jak wynika z badania firmy doradczej Capgemni, producenci FMCG oraz firmy związane z handlem detalicznym powinni bardziej skupić się na gromadzeniu i analizie informacji. Przebadanych zostało ponad 1200 organizacji związanych z handlem pod kątem ich...
Mariusz Grajda, partner zarządzający firmy doradczej MGW CCG

Czy to koniec kryzysu w centrach handlowych?

Obok gastronomii oraz branży eventowej to centra handlowe najczęściej pojawiały się w zapisach rozporządzeń o cyklicznym zamrażaniu (lub odmrażaniu) gospodarki. Tym samym, biznesy prowadzące swoją działalność w ramach galerii i innych, równie dużych kompleksów...
Michał Ziembicki Rimini Street

Rimini Street kontynuuje ścieżkę wzrostu w Polsce

– Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), międzynarodowy dostawca oprogramowania i usług dla przedsiębiorstw, największy dostawca wsparcia technicznego dla produktów Oracle i SAP oraz partner Salesforce, przedstawił aktualne informacje na temat działalności spółki i jej obecności w Polsce. „Polska...
Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska

Rozwój e–commerce i ciągła migracja odbiorców do mediów cyfrowych stanowią spore wyzwanie dla marek...

Mimo że dla branży FMCG rok 2020 okazał się łaskawy względem popytu, pozostawił swój ślad na ścieżce zakupowej. Producenci stanęli przed wyzwaniem, jakim było przeprojektowanie sieci dystrybucji i komunikacji tak, aby produkty trafiały do...
Paweł Wierzbicki

Wynagrodzenia Top Managementu w Polsce. Raport płacowy Page Executive 2021

W których branżach wynagradzano najlepiej w minionym roku? Eksperci Page Executive sprawdzili, jak kształtują się wynagrodzenia top managementu w Polsce. Z Raportu Płacowego 2021 wynika, że pensje większości menedżerów wysokiego szczebla nie ucierpiały podczas pandemii...
Amazon wchodzi do Polski. Czy warto jeszcze zakładać własny e-commerce

Dzień Mamy 2021 – zakupowe preferencje Polaków

Około 13 milionów Polek już za kilka dni będzie obchodzić swoje święto. Dzień Matki w większości krajów na świecie wypada w drugą niedzielę maja, ale w Polsce obchodzimy go 26 dnia tego miesiąca. Według...
Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

Badanie GfK: Przeciętny Polak w ciągu roku robi zakupy FMCG w 20 różnych sieciach

Podczas zakupów produktów FMCG rzadko przywiązujemy się do konkretnej sieci. Aby to zmienić, najwięksi detaliści mocno rozwijają programy lojalnościowe, wśród których coraz większą rolę odgrywają aplikacje. Takie dane płyną z najnowszych badań opracowanych przez...
Maciej Balsewicz, CEO bValue

Placeme pozyskało 2 mln zł na rozwój od funduszu bValue

Firma placeme - oferująca platformę “location intelligence” - pozyskane od funduszu bValue środki planuje przeznaczyć na rozbudowę oferty produktowej. Placeme w jeszcze szerszym zakresie niż dotychczas, będzie dostarczać firmom informacji o zachowaniach klientów w...
Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield

70% wzrost popytu r/r w I kw. 2021 r. na polskim rynku magazynowym

Pomimo pandemii COVID-19, popyt na rynku magazynowym osiągnął rekordowy poziom 1.6 mln mkw, wynika z podsumowania pierwszego kwartału 2021 r. przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield. Najwięcej transakcji zawarto na rynkach Poznania,...
Galerie handlowe starają się na nowo przyciągnąć klientów po lockdownie. Zapewnienie rozrywki i programy lojalnościowe stają się kluczowe [DEPESZA]

BADANIE: W Polsce mamy już 7 typów konsumentów. Pandemia uwypukliła 3 nowe kategorie

Najnowsze badanie preferencji konsumenckich pokazuje, że jedna czwarta z nas jest rozważna i pragmatyczna. Chce nabywać jak najtaniej markowe produkty. Z kolei prawie jedna piąta to zakupowi entuzjaści, podatni na opinie influencerów. Kolejne dwie...
raport

Wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7%

Rosnąca widowania kanałów cyfrowych oraz inwestycje w e-commerce napędzają roczny wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7%. Reklama Out-of-home odbije się od dna, po załamaniu spowodowanym przez COVID-19, z rocznym...
Tadeusz Puchała -Dyrektor ds. sprzedaży DHL Parcel Polska

Tadeusz Puchała nowym Dyrektorem ds. sprzedaży DHL Parcel Polska

Do zespołu zarządzającego DHL Parcel Polska dołączył Tadeusz Puchała.  Objął  stanowisko dyrektora ds. sprzedaży, zastępując dotychczasową dyrektor tego pionu – Elżbietę Gorayską-Mytych. Nowy dyrektor ds. sprzedaży DHL Parcel uważa, że podstawą skutecznej strategii sprzedaży jest...
kosmetyki kremy

Pandemia nie zaszkodziła eksportowi kosmetyków z Polski

Krajowi producenci kosmetyków utrzymali najlepszą dynamikę eksportu w 2020 roku wśród wiodących państw Unii Europejskiej. W zeszłym roku urósł on o 7,2%, podczas gdy u liderów branży takich jak Francja, Niemcy czy Włochy zanotowano...
sklep zakupy

Polacy pokochali marki własne. Rynek urośnie o 6 mld zł

Rynek marek własnych w polskiej branży FMCG mierzony wartością zakupów gospodarstw domowych wart jest już 34 mld zł. Potencjał do dalszych wzrostów wciąż jest jednak ogromny – w ciągu najbliższych dwóch lat ten segmenty...
Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor 2

W pandemii spadły zaległości handlujących alkoholami

Choć pandemia odcisnęła piętno na gospodarce, siejąc pogrom w wielu branżach, to akurat rynek sprzedaży alkoholu szczególnie nie ucierpiał. Polacy przeznaczyli w ub.r. na trunki o 7 proc. pieniędzy więcej niż wcześniej, w sumie ponad...
zakupy sklep

Podsumowanie roku 2020 w handlu tradycyjnym

Rok 2020 z pewnością nie był taki, jakiego wszyscy oczekiwaliśmy, kiedy świętowaliśmy jego rozpoczęcie. Mówiło się już od pewnego czasu o nadchodzącym kryzysie, ale zapewne niewielu spodziewało się aż takiego trzęsienia ziemi, jakiego byliśmy...
Katarzyna Syta KAES Logistics

Mądrzejsi o doświadczenie. Rok od lockdownu w branży TSL

Rok temu, zamknięci i ograniczeni przez lockdown i pandemię koronawirusa, przedsiębiorcy z branży TSL bali się tego, co przyniesie przyszłość i robili wszystko, by straty poniesione w wyniku gospodarczego zamrożenia były zminimalizowane. Dziś sytuacja...
biznes prezes

Największe polskie firmy sceptyczne wobec unijnego Funduszu Odbudowy

W Polsce trwa obecnie dyskusja o ratyfikacji unijnego Planu Odbudowy dla Europy. Duże firmy, które będą jednym z jego największych beneficjentów, póki co nie biorą pod uwagę dodatkowych środków, które mogłyby otrzymać z Unii...
zakupy sklep

Polacy na wielkanocne zakupy spożywcze wydadzą średnio 300-400 zł

W tym roku konsumenci przeważnie wydadzą na wielkanocne zakupy spożywcze 300-400 zł. W zeszłym roku była to wartość 200-300 zł. Do tego widać, że przybyło 5% osób, które chcą kupować głównie w promocjach. Z...
chleb żywność

Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa

Pandemia COVID-19 spowodowała, że w branży piekarniczej w zeszłym roku odnotowano spadek zamówień z hoteli i gastronomii. Wzrosła z kolei sprzedaż pieczywa w kanale handlu detalicznego. Dane ze średnich i dużych firm wskazują,...
raport

Przełomowy dla biznesu rok 2021 – Accenture Fjord Trends 2021

Coroczny raport Accenture „Fjord Trends 2021” wskazuje 7 najważniejszych trendów, które będą kształtować społeczeństwo i otoczenie biznesowe, a tym samym krajobraz technologiczny. Zdaniem ekspertów, kryzys wywołany pandemią COVID-19 przyniesie innowacje na niespotykaną dotąd...
CitySpace

Grupa Raben nowym najemcą CitySpace

Grupa Raben otworzyła drugą lokalizację we Wrocławiu. Nowy oddział mieści się w CitySpace Aquarius. Dołączenie firmy do CitySpace jest potwierdzeniem rosnącego zapotrzebowania na biura elastyczne. CitySpace to ogólnopolski operator kompaktowych biur elastycznych. We Wrocławiu...
sklep zakupy

Cena tego samego produktu wyższa nawet o 220% – koszyk zakupowy w 2020 roku

Te same produkty w różnych sieciach mogą być nawet o ponad 200% droższe, a za ten sam koszyk artykułów zamówionych online można zapłacić ⅕ więcej niż w sklepie stacjonarnym. Czy ubiegły rok faktycznie upłynął...
logistyka magazynowa

Magazyny i logistyka miejska w Polsce

Rozwój e-commerce i przyspieszający proces urbanizacji przekładają się na rosnące zasoby magazynów miejskich w Polsce. Ich podaż to około 1,6 mln mkw. z perspektywą wzrostu. W ciągu dekady zasoby magazynowe w Polsce urosły ponad trzykrotnie...
W 2021 roku zapotrzebowanie na inżynierów wzrośnie, ale tylko w niektórych segmentach. Na brak pracy nie będą narzekać specjaliści od elektromobilności, energetyki odnawialnej i IT

W 2021 roku zapotrzebowanie na inżynierów wzrośnie, ale tylko w niektórych segmentach. Na brak...

Kryzys wywołany pandemią koronawirusa spowodował, że w wielu branżach duże projekty inwestycyjne zostały przełożone na później, a kadra inżynierska pracowała w obniżonym wymiarze czasu pracy. – Na szczęście firmy nie zwalniały inżynierów i wszystko wskazuje na to, że...
kosmetyki kremy

Polski i światowy rynek kosmetyków czeka odbicie

Sprzedaż detaliczna kosmetyków w Polsce spadła w 2020 roku o około 6%, o tyle samo w I połowie 2020 roku spadły przychody producentów kosmetyków W okresie styczeń – październik 2020 roku eksport kosmetyków...
Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield

Rekordy popytu na powierzchnię magazynową w 2020 r.

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała rok 2020 na polskim rynku nieruchomości magazynowych. W 2020 roku popyt całkowity osiągnął rekordowy poziom prawie 5 mln mkw. Prawie 70% całkowitego wolumenu transakcji stanowiły nowe umowy...
Rafał Brzoska, prezes InPost

InPost planuje stawianie 100 nowych Paczkomatów tygodniowo

InPost – uruchomił Paczkomat® nr 11.000, który stanął w Zakopanem przy ulicy Walkosze 4C. InPost planuje dalszy rozwój swojej sieci w Wielkiej Brytanii, a także w innych krajach w Europie. W styczniu 2021 InPost...
MOYA Stacja

Szymon Piduch dołączył do Rady Nadzorczej Anwim S.A.

Rada Nadzorcza Anwim S.A., właściciela sieci stacji paliw MOYA, zyskała nowego członka. Został nim Szymon Piduch, doświadczony menedżer w branży FMCG, wieloletni prezes zarządu i członek rady nadzorczej sieci sklepów detalicznych Dino Polska. Rozszerzenie...
komputer rekrutacja programista

Specjaliści od e-commerce przebierają w ofertach z każdej branży

Wybuch pandemii koronawirusa spowodował, że firmy straciły możliwość sprzedaży tradycyjnymi kanałami. W efekcie dziś pracodawcy masowo poszukują specjalistów od e-commerce. Kandydaci znajdą zatrudnienie niemal w każdej branży i mogą liczyć na zarobki od 5...
warszawa biura Postępu Toyota Bank

Zmiany w zarządach spółek Toyota Financial Services w Polsce

Spółki należące do Toyota Financial Services wprowadziły zmiany w swoich strukturach kierowniczych. Do zarządu Toyota Bank Polska dołączył Krzysztof Krakowiak, któremu została powierzona rola Dyrektora Pionu Sprzedaży, Rozwoju Biznesu i Skarbu. Nowym Członkiem Zarządu...
praca pracownik

Czterodniowy tydzień pracy już niebawem zdominuje rynek

Czy praca przez 8 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu może odejść do lamusa? Wiele na to wskazuje! Firmy przekonują się, że jeśli chodzi o pracę, dłużej wcale nie znaczy lepiej. Coraz więcej...
Dariusz Szkaradek

Badanie KRD/NFG – Nawet 100 faktur mniej wystawiają miesięcznie firmy z sektora MŚP

Ponad 1/3 firm wystawia miesięcznie mniej faktur niż przed pandemią. To oznacza mniejsze wpływy w firmowym budżecie, ale też mniejszy obrót w gospodarce. Główne przyczyny zmniejszonej liczby faktur w obiegu to przede wszystkim: słabszy...
Katarzyna Syta KAES Logistics

2021 rokiem magazynów, ale i wyzwań dla logistyki e-commerce

Miniony rok był prawdopodobnie najlepszym dla rozwoju sektora magazynowego, a całkowita podaż powierzchni magazynowych – według różnych szacunków – przekroczyła już 20 milionów metrów kwadratowych. To dobry czas dla deweloperów, ale i duże wyzwanie...
Enefit

Enefit podsumowuje rok 2020

Enefit, spółka należąca do estońskiej grupy Eesti Energia, jednego z największych wytwórców energii elektrycznej w krajach bałtyckich, podsumowuje kolejny udany rok. Pomimo tego, że branża energetyczna doświadczyła negatywnych skutków obostrzeń związanych z pandemią, Enefit...
Rafał Nachyna

Kogo szukali pracodawcy w 2020 roku? Które branże rekrutowały najczęściej?

542 593 – tyle ofert zatrudnienia zamieścili pracodawcy na Pracuj.pl w 2020 roku. Minione 12 miesięcy upłynęło na rynku pracy pod kątem wyzwań i trudności powodowanych przez pandemię koronawirusa, co szczególnie odbijało się na...
Modern, Brand New Storehouse

Pozytywne nastroje na rynku magazynowym na rok 2021

Eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, we współpracy z czołowymi deweloperami magazynowymi działającymi w Polsce, podsumowali miniony rok na rynku magazynowym i przedstawiają plany na rok 2021. Blisko 45% deweloperów oceniło, że aktywność...
biznes prezes

Przyszłość handlu: co po Covidzie?

Pandemia przyspieszyła ewolucję handlu, zwiększyła znaczenie elektronicznego kanału sprzedaży i innowacji w procesie zakupowym, ale wciąż nie wiadomo, które z tych zmian są chwilowe, a które zostaną z nami dłużej niż 6 miesięcy ...

GORĄCY TEMAT

Warszawa biuro korporacja

Deloitte: Polska w czołówce preferowanych lokalizacji dla Centrów Usług Wspólnych

Pandemia COVID-19 uwypukliła znaczenie innowacyjności w generowaniu wartości biznesowej i sprawiła, że oczekiwania firm w obszarze takich rozwiązań znacznie wzrosły. Aby zwiększyć zyski i zmniejszyć...
Piotr Soroczyński, KIG

O czym Polska powinna pamiętać wydając środki unijne?

Temat wydawania pieniędzy z funduszy europejskich ma swoje drugie dno. Od lat skupiamy się tylko na jego powierzchownych zagadnieniach – na co wydać, by...
ECJ Luxembourg

Protokół nie decyduje o tym, kiedy jest VAT

Kwestia momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku świadczenia usług często bywa bardzo problematyczna. Zgodnie z przepisami obowiązek podatkowy powstaje co do zasady w dacie...
galeria koronawirus sklep

Ponad dwie trzecie konsumentów w Polsce czuje się bezpiecznie w sklepach...

Na tle Europy polskich konsumentów charakteryzuje duże zaufanie do lokalnych producentów i firm, które odpowiedzialnie zareagowały na kryzys wywołany pandemią. Z najnowszego raportu Global...

Firmy nie mierzą skuteczności IT dla biznesu

Prawdziwa wiedza pochodzi z analizy danych. Jednak nie oczekujemy, że aplikacja wytworzy i przeanalizuje wszystkie dane potrzebne do optymalizacji i zabezpieczenia cyfrowego doświadczenia klienta...