Konsorcjum składające się z Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej, STEKOP SA, AutoPodlasie oraz AP Solutions opracowało pojazd TAERO, który może działać zarówno w trybie załogowym, jak i bezzałogowym. Jego konstrukcja umożliwia elastyczne dostosowanie do różnych zadań operacyjnych, co czyni go wszechstronnym narzędziem dla sił zbrojnych.
Spis treści:
Funkcjonalność i bezpieczeństwo
Jedną z głównych cech TAERO jest możliwość szybkiej zmiany trybu pracy. W sytuacjach zagrożenia, takich jak ostrzał, pojazd może zostać przekonfigurowany do trybu bezzałogowego. Dzięki centralnemu systemowi sterowania żołnierze mogą kontrolować pojazd zdalnie, co pozwala na wydawanie poleceń i określanie trasy przejazdu bez narażania personelu na niebezpieczeństwo.
Modułowa konstrukcja
TAERO został zaprojektowany z myślą o elastycznym dostosowaniu do różnych potrzeb wojskowych. Możliwość różnorodnej zabudowy przestrzeni ładunkowej pozwala na transport amunicji, sprzętu lub innych materiałów. Modułowa konstrukcja umożliwia także integrację z różnymi systemami specjalistycznymi, co zwiększa zakres zastosowań pojazdu w zależności od charakteru misji.
Mobilność i transport
Pojazd TAERO może być wykorzystywany nie tylko w operacjach lądowych, ale również w misjach wymagających desantowania techniką spadochronową. Może zostać zrzucony z samolotu lub podczepiony pod śmigłowiec, co pozwala na szybkie dostarczenie go do trudno dostępnych obszarów operacyjnych.
Zastosowanie i perspektywy rozwoju
Zastosowane w TAERO technologie mogą przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa i efektywności misji wojskowych. Dzięki swojej wszechstronności pojazd ten może znaleźć zastosowanie w różnych scenariuszach operacyjnych, od wsparcia logistycznego po działania bojowe. Rozwój takich rozwiązań wpisuje się w globalne trendy modernizacji sił zbrojnych i zwiększania automatyzacji działań wojskowych.