Wideo zmienia oblicze obsługi klienta

0

Współcześni konsumenci kontaktują się z firmami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Wideo stało się jednym z nich. W jaki sposób przedsiębiorstwa, placówki medyczne, a nawet urzędy miejskie mogą wykorzystywać wideo do kontaktów ze swoimi klientami?

„Klient nasz pan” – mimo upływu czasu to stare hasło wciąż nie traci na aktualności. Od wielu lat obserwujemy nieustające zmiany w podejściu różnych instytucji do obsługi klientów. Dzięki ich prokonsumenckiemu nastawieniu coraz więcej spraw możemy załatwić nie wychodząc z domu, wystarczy mieć komputer z dostępem do Internetu.

O krok dalej – wideo w contact center

Współcześni konsumenci oczekują wysokiej jakości produktu czy obsługi i są gotowi zapłacić więcej, by ją otrzymać. Mowa o urodzonym po roku 1980 pokoleniu Y, które stanowi już prawie 25% populacji. Tuż za nim plasuje się pokolenie Z, dzisiejsi nastolatkowie i młodzi dorośli. To osoby otwarte na nowe technologie i innowacyjne formy komunikacji, ale też wymagające i oczekujące perfekcyjnej, natychmiastowej obsługi.

Nasze tempo życia ciągle rośnie, nieustannie nam się spieszy i nie lubimy czekać, każdą sprawę chcemy załatwić od ręki. Większość problemów możemy rozwiązać zdalnie, przez Internet. Od wielu lat korzystamy już ze sklepów internetowych i mobilnej bankowości. Coraz częściej wyniki badań lekarskich możemy sprawdzić na swoim indywidualnym koncie w przychodni. Nową umowę u operatora omówimy przez telefon, a kurier dostarczy nam wszystkie dokumenty do rąk własnych.

Firmy walczą o klienta doskonałą jakością obsługi. Naturalną koleją rzeczy jest więc to, że do portfolio usług contact centers dołączyła obsługa klienta za pośrednictwem kanałów wideo.

Przykładem takiego rozwiązania jest alfa Video Contact Center, oprogramowanie pozwalające stworzyć wirtualny oddział, który dzięki zaawansowanej technologii może w dużej mierze zastąpić bezpośredni kontakt, gwarantując firmie oszczędności i zadowolenie klientów. Platformę zaprojektowano z zastosowaniem nowoczesnych technologii WebRTC. Można z niej korzystać na każdym komputerze z dostępem do Internetu oraz za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej, również na smartfonach i tabletach. Ta forma komunikacji jest bezpieczna dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań bazujących na biometrii głosu i obrazu.

Czytaj również:  Rośnie liczba niesolidnych dłużników

Nasze rozwiązanie znakomicie wpisuje się w trend włączania kanałów wideo w firmową strategię – mówi Janusz Tomiczek, prezes spółki Alfavox, producenta alfa Video Contact Center. – Platforma zapewnia rozmówcom kontakt wizualny, wspólną pracę nad dokumentem wraz z jego edycją, omówienie poruszonych kwestii, porównywanie i prezentowanie wszelkich danych, kompleksową konsultację z doradcą i finalizację danej sprawy.