Zysk netto Ferro rośnie o 35 proc. rdr

0

Producent komponentów sanitarnych i grzewczych notuje w I poł. br. niewielki wzrost przychodów i znaczną poprawę zysku netto.

Grupa Ferro, producent armatury oraz komponentów branży instalacji sanitarnych i grzewczych, zanotował skonsolidowane przychody w I półroczu 2014 r. 130,4 mln zł i były wyższe o 1,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013. Zysk netto wyniósł 13,99 mln zł i jest to wzrost o 35,0 proc. w stosunku do wyniku wypracowanego w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Grupa zajmuje się produkcją oraz sprzedażą armatury sanitarnej i instalacyjnej pod własnymi markami Ferro, Metalia i Titania oraz elementów instalacji grzewczych pod własną marką Weberman, jak również pod markami odbiorców Grupy. Ferro działa przede wszystkim na rynkach: polskim, czeskim, słowackim, rumuńskim.

W I półroczu 2014 roku największy zysk wypracował segment baterii i akcesoriów (24,3 mln zł, o 1 mln zł więcej niż rok temu). Segment armatury instalacyjnej wzrósł do 11,4 mln zł z 9,3 mln zł rok temu.

Geograficznie wciąż największym rynkiem grupy jest Polska z ponad 60 mln zł przychodów. Sprzedaż na polskim rynku wzrosła nieznacznie wobec I półrocza 2013. Wzrost zanotowano także w Rumunii – do 11,5 mln zł z 8,25 mln zł rok temu. Natomiast rynki czeski i słowacki delikatnie spadły (do 38,33 mln zł i 10,52 mln zł).

Czytaj również:  IX edycja „Investment Forum & Awards Gala”