B. Kruszyński (Redan): Cena akcji spółki nie uwzględnia jeszcze restrukturyzacji dokonanej w części modowej

Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA
Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA

Redan widzi duży potencjał wzrostu w swoim segmencie modowym, gdzie zakończyła się już restrukturyzacja. Zdaniem wiceprezesa inwestorzy nie dostrzegają jeszcze pozytywnych tendencji, co wynika także z negatywnego wpływu konfliktu na Ukrainie. Segment dyskontowy również może mieć niedoszacowaną wartość, o czym świadczy cena zaoferowana przez fundusz private equity za 25 proc. akcji spółki prowadzącej sklepy Textil Market.

Staramy się rozwijać równolegle zarówno biznes dyskontowy, który idzie bardzo dobrze, jak i część modową, w której widzimy w krótkim okresie największy potencjał wzrostu wartości. Dzisiaj niewątpliwie ten biznes jest obciążony historią i oceną tej historii. Natomiast wprowadzamy wiele zmian, a te historyczne oceny powodują, że ich wartość jest minimalna, jeżeli jakkolwiek odzwierciedlona w cenach akcji – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

W pierwszym półroczu 2014 r. Redan zanotował 2 mln zł straty netto wobec 2,2 mln zł rok wcześniej. Wynik ze sprzedaży na poziomie grupy wyniósł 3,3 mln zł, na co złożyła się poprawa w segmencie dyskontowym oraz w części modowej w Polsce. Pogorszył się jednak wynik w części modowej na rynkach zagranicznych, co jest głównie efektem wojny na Ukrainie. Według Kruszyńskiego pozytywną informacją jest to, że w segment modowy w Polsce notuje wzrosty, co pozytywnie wpłynie na wycenę spółki.

Proste uzdrowienie tego biznesu i podstawowa rentowność powodują, że nagle wartość wzrośnie bardzo szybko. Dlatego też zależy nam na tym, żeby jeszcze lekko zainwestować w część modową, a dzięki temu ujawnić tę wartość, co na pewno będzie miało bardzo pozytywny wpływ na wartość akcji – uważa prezes Redanu.

W ciągu 2 sesji (21.08 i 22.08) spółka zyskała już blisko 33 proc., na co wpływ miała także informacja o pozyskaniu inwestora finansowego dla spółki zależnej Redanu, która zarządza sklepami Textil Market. Fundusz private equity 21 Concordia 1 chce nabyć 25,12 proc. akcji Adesso za 35 mln zł. To oznacza, że cała spółka Adesso powinna być wyceniona na blisko 140 mln zł, tymczasem giełdowa kapitalizacja całej grupy Redanu sięga ok. 58 mln zł, z kolei wartość księgowa – 45,9 mln zł.

Środki uzyskane z transakcji sprzedaży 25 proc. pakietu akcji Adesso przeznaczymy trochę na uregulowanie bieżących zobowiązań, które co prawda nie są wymagalne, ale trochę nas ograniczają, a resztę w dużej części przeznaczymy na rozwój segmentu modowego – mówi prezes Redanu.

Kruszyński podkreśla, że spółka zakończyła już wszystkie procesy restrukturyzacyjne. Redan koncentruje się obecnie na rozwoju sieci własnych sklepów Textil Market, w tym roku ma przybyć kolejne 20 lokali w Polsce. Kruszyński ocenia docelową chłonność rynku w kraju na 500 sklepów Textil Market w perspektywie 3-4 lat (obecnie Redan ma w Polsce niecałe 300 sklepów). W części modowej łódzka spółka chce otwierać głównie sklepy franczyzowe. Pierwszy własny sklep w tym segmencie zostanie otwarty pod koniec sierpnia w łódzkiej Manufakturze.

To będzie taki eksperyment, żebyśmy przekonali się, czy to faktycznie zaczęło działać. Jeżeli zacznie, to myślę że w połowie przyszłego roku będziemy rozważać jakiś plan kolejnych otwarć – zapowiada Bogusz Kruszyński.

Spółka planuje także dalszy rozwój segmentu dyskontowego na rynkach zagranicznych. W tym roku spółka ma otworzyć kolejne 4 sklepy Textil Market w Czechach i na Słowacji, które mają być dla Redanu pomostem do dalszej ekspansji zagranicznej.

Tutaj mamy dużą szansę na zbudowanie zdolności operacyjnej do prowadzenia działalności na rynkach zagranicznych. Zależy nam na tym, żeby to zrobić dobrze, nie od razu na dużą skalę, ale tak, by mieć pewność, że jak zaczniemy to robić na większą skalę, to będzie to dopięte od strony procesowej, a tym samym będzie przynosiło oczekiwane efekty – wyjaśnia Kruszyński.

Grupa Redan w ubiegłym roku zarobiła 3,2 mln zł. Jak zapowiada zarząd, w tym roku liczy na wyższy zysk.