Coraz większe budżety na influencer marketing

Szacuje się, że globalne wydatki na influencer marketing wzrosną z 6 mld USD w 2018 r., do 10 mld USD w 2020 r.

Influencer marketing od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Marki coraz częściej planują strategie komunikacji z udziałem blogerów i videoblogerów. Twórcy internetowi są liderami opinii, budują zasięg, zaangażowanie, dialog i wiarygodność a także autentyczną więź z marką, edukując odbiorców, wpływając na wzrost konwersji i generowanie leadów.

Statystycznie ponad 50% odbiorców deklaruje, że mają oni czynny udział w ich procesie zakupowym.

Rosnąca popularność influencer marketingu, powoduje, iż coraz więcej marek wpisuje go w strategie marketingowe swojej firmy.

– Badanie przeprowadzone na grupie marketerów ze Stanów Zjednoczonych wskazuje, że 94 % z nich uważa go za skuteczny, 86 % systematycznie z niego korzysta, z kolei 39% z nich deklaruje zwiększenie wydatków na ten kanał w 2018 rok, a co najmniej połowa z tej grupy potwierdza, że będą one rzędu przynajmniej 100 000 dolarów – mówi w rozmowie z MarketNews24 Paulina Jaktorska z MrTarget. – Z tego powodu warto opierać się w strategii swojej firmy, nie tylko na klasycznym modelu zarządzania relacjami z konsumentami (CRM), ale i postawić na nowoczesne, innowacyjne i przemyślane zarządzanie relacjami z influencerami (IRM).