EY przejmuje MillionYou, lidera rynku crowdsourcingu w Polsce

ey warszawa

Firma doradcza EY przejmuje MillionYou, lidera rynku crowdsourcingu w Polsce i rozszerza ofertę usług doradczych. Połączenie wiedzy sektorowej i biznesowej EY z nieograniczoną możliwością generowania innowacyjnych pomysłów w ramach dedykowanych społeczności, którą daje crowdsourcing, stworzy unikalną wartość dodaną dla klientów firmy. EY zyskuje nowe narzędzie, dzięki któremu zaproponuje klientom – przedsiębiorcom czy organizacjom, nowe, niestandardowe i twórcze formy pracy przy poszukiwaniu innowacji, prowadzeniu komunikacji z otoczeniem, czy też przeprowadzaniu procesów zmian w organizacjach.

Crowdsourcing to proces, w którym konkretne zadania powierzane są szerokiej, ale jednocześnie sprecyzowanej grupie ludzi. Przy wykorzystaniu odpowiedniej metodyki oraz technologii, która daje skalę działania, pozwala pozyskać w krótkim czasie nieskończoną liczbę pomysłów z różnych źródeł, tym samym zwiększając szanse na wypracowanie nowych, innowacyjnych pomysłów i przełomowych rozwiązań – właśnie, dzięki zaangażowaniu w ich tworzenie niestandardowych grup konsumentów czy społeczności.

Narzędzia crowdsourcingu pomagają odpowiedzieć na wyzwania, przed którymi stają obecnie firmy, ich marki, ale także samorządy czy społeczności – pomagają w poszukiwaniu niestandardowych, innowacyjnych pomysłów, w procesach NPD (new product development), współtworzeniu komunikacji marki z konsumentami, czy działaniach z zakresu CSR, ale także w tworzeniu społeczności wokół pomysłu czy idei.

– Przedsiębiorstwa poddawane są obecnie nieustannej presji, zarówno ze strony konsumentów oczekujących coraz bardziej indywidualnego podejścia, jak i innowacyjnych start-upów, które poprzez przełomowe pomysły na technologie czy modele biznesowe są w stanie szybciej i lepiej identyfikować potrzeby i znajdować rozwiązania. EY od zawsze pomaga swoim klientom mierzyć się z nowymi wyzwaniami. Dziś zyskuje do tego dodatkowe narzędzie, które pozwoli na pozyskiwanie unikalnych informacji z otoczenia danej organizacji, umożliwiających formułowanie jeszcze trafniejszych rekomendacji w obszarze strategii, taktyki, jak i działań operacyjnych – mówi Jacek Kędzior, Partner Zarządzający EY Polska

Oferta usług crowdsourcingowych EY skierowana będzie przede wszystkim do przedsiębiorstw, samorządów i organizacji, które chcą zmienić tradycyjne podejście do pracy przy realizacji projektów, poprzez bezpośrednie angażowanie swoich interesariuszy – klientów, pracowników i różnych społeczności w tworzenie nowych rozwiązań. Crowdsourcing jest alternatywą dla tradycyjnego modelu szukania rozwiązań dla biznesu, samorządów i organizacji non-profit. To połączenie konsultingu z twórczym wykorzystaniem najnowszych technologii – pomaga właściwie wskazać problemy czy działania i zmierzyć się z nimi w kreatywny sposób.

MillionYou Creative, firma, którą przejmuje EY Polska to pierwsza w Polsce i jedna z najdłużej działających firm w Europie specjalizująca się w zastosowaniu crowdsourcingu, otwartych innowacji i działań z zakresu smart cities – co czyni jej ofertę bardziej kompleksową w porównaniu do innych firm działających w tym obszarze. Do tej pory zrealizowała ponad 100 projektów w różnych branżach – FMCG, finansowej, transportowej, technologicznej, zdrowotnej a także w sektorze publicznym, angażując w swoich projektach i budowanych społecznościach ok. 50.000 osób.

Wraz z przejęciem, EY wzbogacił się o doświadczony zespół ekspertów oraz stał się właścicielem autorskiej platformy crowdsourcingowej MillionYou.

– Połączenie z EY daje nam możliwość przełożenia naszych doświadczeń i know-how na większą skalę. Wspólnymi siłami jesteśmy w stanie zapewnić klientom pełen zakres usług – od opracowania strategii wdrażania innowacji, poprzez współtworzenie pomysłów z interesariuszami wewnątrz i spoza organizacji, po doradztwo w zakresie aplikacji wypracowanych rozwiązań. Dzięki crowdsourcingowi i otwartej innowacji klienci zwiększają swoje szanse na pozyskanie przełomowych rozwiązań, budują relacje z konsumentami, pracownikami i partnerami oraz korzystają z potencjału, know-how i kapitału zgromadzonego wokół organizacji. Wyzwania, na które musimy odpowiedzieć tworząc społeczność dotyczą przede wszystkim tego, w jaki sposób zbudować ją wokół projektu, idei czy zadania. W jaki sposób zmotywować ją do działania i jak sprawić, że w ramach tej społeczności pojawią się pomysły, których nie da się uzyskać bez nowoczesnych technologii. A właśnie taki model działania prowadzi do otwartej innowacji i twórczej wymiany myśli – mówi Jan Kasprzycki-Rosikoń, współzałożyciel MillionYou, Dyrektor EY Crowdsourcing.

Dzięki usługom crowdsourcingowym oferta doradcza EY stanie się kompletna, sprawniej odpowie na potrzeby klientów i wyzwania, z którymi się mierzą.

– W Polsce wiele przedsiębiorstw nie dostrzega jeszcze ogromu korzyści płynących z crowdsourcingu. Według firmy badawczej Gartner, na całym świecie do 2018 roku aż 75% najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw będzie korzystać z rozwiązań crowdsourcingowych. Możliwość zbierania i analizowania dużych ilości wartościowych informacji bezpośrednio od klientów, pracowników czy dostawców stwarza szansę na eksperymentowanie ze sposobami identyfikacji drobnych idei, które wdrożone generują znaczące innowacje. Ale też wspierają kreatywne rozwiązywanie problemów, skutkują zwiększeniem efektywności oraz redukują koszty działalności – wyjaśnia Piotr Piela, Partner Zarządzający Działem Doradztwa Biznesowego EY.

Wykorzystanie platformy MillionYou daje szereg możliwości m.in. w obszarze strategicznym, kreatywnym, promocyjnym czy HR-owym, z których od teraz będą mogli korzystać klienci EY.

Czym jest crowdsourcing

Słowo crowdsourcing powstało z połączenia angielskich wyrazów ‘crowd’ (tłum) i ‘outsourcing’ (korzystanie z zasobów zewnętrznych). Crowdsourcing to proces, w którym konkretne zadania powierzane są szerokiej, ale jednocześnie sprecyzowanej grupie ludzi. Obecnie jest on wykorzystywany do odpowiadania na wyzwania, jakie stoją przed globalnymi firmami i markami, np. przy poszukiwaniu innowacyjnych pomysłów, NPD (new product development), współtworzeniu komunikacji marki z konsumentami, czy działaniach z zakresu CSR. Nazywany często ‘mądrością tłumu’, crowdsourcing pozwala przy wykorzystaniu odpowiedniej metodyki oraz technologii, która daje skalę działania, pozyskać w krótkim czasie nieskończoną liczbę pomysłów, zwiększając tym samym szanse marek na wypracowanie przełomowych rozwiązań. Jest to alternatywa dla tradycyjnego modelu szukania rozwiązań dla biznesu, samorządów i organizacji non-profit. Na całym świecie crowdsourcing znalazł już zastosowanie m.in. przy budowie miast, tworzeniu prawa czy w badaniach medycznych.