Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

e-commerce sklep internetowy

Branża elektroniczna i Federacja Konsumentów ostrzegają, jak bezpiecznie kupować w sieci

Związek Cyfrowa Polska oraz Federacja Konsumentów wspólnie przestrzegają klientów, jak nie paść ofiarą oszustów internetowych kupując sprzęt elektroniczny w sieci. Apel ma związek z...
prezenty święty mikołaj

Spóźniony Święty Mikołaj i niższe wydatki – czy tak będą wyglądały Święta?

Rozpoczęcie poszukiwania świątecznych prezentów lub wcześniejszy – niż zazwyczaj – ich zakup deklaruje aż 39% Europejczyków ­– wynika z danych firmy Oracle. Wszystko to...
Blogerzy i opnie znajomych mają coraz większy wpływ na to, co kupujemy. Tradycyjne reklamy tracą na znaczeniu

Blogerzy i opnie znajomych mają coraz większy wpływ na to, co kupujemy. Tradycyjne reklamy...

Reklama ma coraz mniejsze znaczenie w komunikacji sprzedażowej, ważniejsza staje się komunikacja bezpośrednia i opinia najbliższych – wynika z badania „Niecodzienne decyzje zakupowe Polaków”. Bardziej świadomie do...
Martyna Bednarczyk

Wartość rynku e-booków sięgnie 60 mln zł. E-czytelnicy czytają prawie trzy razy więcej niż...

Polacy coraz chętniej sięgają po e-booki. Rynek sprzedaży książek elektronicznych rośnie bardzo szybko i jak szacuje branża, w 2015 roku jego wartość wzrośnie do co najmniej...
magazyn logistyka

Schyłek hurtownictwa. Czy rynek pośredników odchodzi do lamusa?

Handel elektroniczny przeobraża się na naszych oczach. Coraz więcej firm rezygnuje z hurtowników, by sprzedawać bezpośrednio do odbiorcy końcowego. Koń trojański, którym jest sprzedaż...
logistyka ecommerce

Ostatnia mila w logistyce e-commerce

Można powiedzieć, że ostatnia mila oznacza „tylko” końcowy etap dostarczania towaru do klienta. Jednak w przypadku zakupów internetowych właśnie ten finał okazuje się najbardziej...
rp_535581e6ba_1580350921-EMF-transformacja-otwarcia.png

Empik Media & Fashion wprowadza znaczące zmiany. Sprzeda szkoły językowe i wycofa się z...

Grupa Empik Media & Fashion chce w tym roku otworzyć kilkanaście sklepów Empik i Smyk, ale tylko w Polsce. Zamknięte zostaną za to sklepy modowe spółki. EMF...
Online shopping and e-commerce background

Black Friday po polsku. Kto nas przekona, że czarne jest czarne?

Podczas Black Friday sklepy internetowe odwiedza aż 20 proc. internautów znad Wisły, czyli blisko 5,3 mln osób. Według prognoz, 2018 r. przeciętny Polak...
Joanna Uchańska, szef praktyki Life science & Healthcare, partner kancelarii Chałas i Wspólnicy

UOKiK bierze się za sprzedaż wyrobów medycznych na pokazach

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów od lat tropi i nakłada kary za nieuczciwe praktyki handlowe dot. sprzedaży skierowanej m.in. do seniorów, zwłaszcza w...
goldfish in cart – e-commerce concept

Branża e-commerce rośnie jak nigdy wcześniej

Branża e-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się nie tylko z powodu zwiększonej popularności zakupów on-line, ale też częstych zmian trendów i kierunków rozwoju. ...
W czasie pandemii Polacy częściej remontują mieszkania i zmieniają wystrój. Sklepy budowlane z dużymi wzrostami sprzedaży

W czasie pandemii Polacy częściej remontują mieszkania i zmieniają wystrój. Sklepy budowlane z dużymi...

Praca zdalna i lockdown sprawiły, że Polacy częściej decydowali się na remont mieszkań, a wiosną ruszyli do prac ogrodowych. W efekcie sklepy budowlane, mimo pandemii...

Do końca roku w Polsce będzie 23 tys. e-sklepów. Dla 87 proc. właścicieli jest...

W tym roku wartość rynku e-commerce w Polsce może wzrosnąć o 15 proc. i sięgnąć 35,8 mld zł, a w 2020 roku – 63 mld zł. Eksperci szacują,...
Jak wybrać agencję social media

29% sprzedaży polskich firm pochodzi z platform społecznościowych

Media społecznościowe to nie tylko narzędzie do podglądania życia innych ludzi. Przynajmniej już nie. Teraz staje się również istotnym narzędziem handlu online, ponieważ w...
Branża e-commerce sięga po innowacje, by poprawić interakcję z klientem. Najnowsze technologie mają zwiększyć sprzedaż produktów i usług

Branża e-commerce sięga po innowacje, by poprawić interakcję z klientem. Najnowsze technologie mają zwiększyć...

Sztuczna inteligencja, programy personalizujące i technologie ułatwiające kontakt z klientem. W branży e-commerce coraz częściej inwestuje się w narzędzia, które automatyzują nawiązanie kontaktu z klientem i umożliwiają nawiązanie z nim...
Galeria Północna (4)

W pierwszym półroczu 2018 roku przybyło 180 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, a do...

Konsumpcja gospodarstw domowych pozostaje główną siłą napędową dynamicznego rozwoju gospodarczego kraju; W pierwszym półroczu 2018 r. przybyło ponad 180 000 mkw. nowej powierzchni...

Średnie obniżki w czasie noworocznych wyprzedaży w największych sklepach e-commerce sięgnęły 7-8 proc.

Hasło „poświątecznych wyprzedaży” z roku na rok wykorzystywane jest w komunikacji z klientem przez coraz większą liczbę sklepów. Dotyczy to również sklepów internetowych, które...
gazetki reklamowe

Gazetki reklamowe przekonują najskuteczniej

Gazetki promocyjne i katalogi dostarczane bezpośrednio do skrzynek to preferowane przez Polaków formy reklamy. Tak wynika z badania przeprowadzonego we wrześniu i październiku br....
Jakub Makurat – dyrektor generalny Ebury Polska

Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie w handlu z Chinami

Choć świat ostatnio emocjonuje się głównie „wojną handlową” między Chinami i USA, to lepiej jednak zwrócić uwagę na coraz intensywniejsze stosunki gospodarcze Państwa Środka...
rp_f697e6159d_1881622271-frisco-spolka.png

Internetowy supermarket Frisco.pl pozyskał inwestora strategicznego i planuje ekspansję w pięciu największych polskich miastach

E-supermarket Frisco.pl właśnie pozyskał inwestora strategicznego i zapowiada rozwój na skalę ogólnopolską. Działający dotychczas na stołecznym rynku sklep internetowy z żywnością wyrusza na podbój pięciu największych...
Mężczyzna z telefonem

Mastercard: Biometria stanie się nowym standardem potwierdzania tożsamości w płatnościach

Już niemal połowa polskich e-konsumentów (47%) chciałaby biometrycznie uwierzytelniać płatności kartą Odcisk palca już teraz jest uważany za bezpieczniejszą formę potwierdzania płatności niż...
Roman Przasnyski, główny analityk Gerda Broker

Grudzień bez konsumpcyjnego szaleństwa

W grudniu Polacy robili raczej skromne zakupy. Sprzedaż detaliczna była wyższa niż rok wcześniej jedynie o 4,7 proc. To wynik najsłabszy od kwietnia 2018...
sklep handel

POHiD chce zniesienia zakazu handlu w niedzielę

Branża handlowa z trudem przeszła przez pandemię. Najbardziej ucierpiały sklepy wielkopowierzchniowe i niespożywcze – często zlokalizowane w centrach handlowych, które na długi czas musiały...
ExpertSender Krzysztof Jarecki

W I kw. 2021 r. przybyło 2 tys. nowych sklepów internetowych, czyli o 70...

Od lat liczba sklepów stacjonarnych w Polsce systematycznie spada, za to rośnie liczba sklepów online. W pierwszym kwartale 2021 r. przedsiębiorcy zarejestrowali 3,4 tys. ...
Kraków

GfK: nastroje polskich konsumentów w górę, pomimo dwucyfrowej inflacji

Pomimo silnych zawirowań gospodarczych i utrzymującej się dwucyfrowej inflacji w czerwcu 2022 r. w Polsce nastąpiła poprawa wskaźnika nastrojów konsumenckich. Nasz kraj jest tym...
zamknięte koronawirus

BADANIE: Blisko 70% Polaków rozumie przedsiębiorców, którzy wznawiają biznesy mimo obostrzeń

Prawie sześciu na dziesięciu badanych uważa, że kolejne przedłużenie rządowych obostrzeń jest złą decyzją. Blisko 85% rodaków twierdzi, że w czasie lockdownu nie korzystało...
Prostsze i szybsze rozstrzyganie konfliktu między klientem a sklepem. W styczniu wchodzą w życie nowe przepisy

Prostsze i szybsze rozstrzyganie konfliktu między klientem a sklepem. W styczniu wchodzą w życie...

10 stycznia 2017 roku w życie wejdą nowe przepisy, które uproszczą i przyspieszą rozstrzyganie sporów pomiędzy klientem a sprzedawcą. Ustawa narzuci na przedsiębiorców wymóg informowania konsumentów...
prezenty święta

Deloitte: Polska rodzina na święta wyda średnio 1 170 zł

Święta Bożego Narodzenia to dla Polaków wyjątkowy, spędzony z rodziną i przyjaciółmi czas, na którym oszczędzać nie zamierzają. Jak pokazuje dwudziesta pierwsza edycja międzynarodowego badania...
Atrakcyjna cena to wciąż największy bodziec zakupowy dla Polaków. 50 proc. klientów czeka na sezonowe wyprzedaże

Atrakcyjna cena to wciąż największy bodziec zakupowy dla Polaków. 50 proc. klientów czeka na...

Sezonowe wyprzedaże to wciąż najbardziej lubiana przez Polaków forma promocji. Korzysta z nich blisko 90 proc. konsumentów, ponad połowa natomiast wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu...
e-commerce

Rekordowe przychody w e-sklepach po Black Friday, Cyber Monday i Dniu Darmowej Dostawy

Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy to najlepsze dni roku pod względem przychodów – podsumowuje kilkudniowe wyprzedaże platforma sklepów internetowych Shoper. Piątek...
black friday

Na co zapolują Polacy w Black Friday?

Nadchodzą dwa najważniejsze dni w kalendarzach wszystkich łowców promocji – Black Friday i Cyber Monday, które w tym roku przypadają odpowiednio 26 i 29...
Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan

Na zakazie handlu w niedziele ucierpią przede wszystkim centra handlowe. Łącznie pracę może stracić...

Zakaz handlu w niedzielę spowoduje spadek sprzedaży, przede wszystkim w centrach handlowych – alarmują eksperci. Część sklepów w niedziele generuje nawet 20 proc. sprzedaży. Stracą przede wszystkim...
Paweł Majtkowski – analityk eToro

Przed nami najdroższy Black Friday w historii

Rekordowo słaby złoty oraz inflacja powodują, że najbliższy Black Friday będzie jednym z najdroższych w historii Polski. Euro jest dziś o 8,75 proc. droższe...
rp_78140bbae2_525549757-frisco-zakupy.png

E-zakupy żywności wciąż mało popularne. Kupujemy w sieci kilkudziesięciokrotnie mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej

Wartość rynku internetowych zakupów żywności stanowi zaledwie 0,2 proc. całości sektora spożywczego w Polsce. To wciąż dużo mniej niż w krajach Europy Zachodniej, gdzie nawet 7...
Galerie handlowe starają się na nowo przyciągnąć klientów po lockdownie. Zapewnienie rozrywki i programy lojalnościowe stają się kluczowe [DEPESZA]

BADANIE: W Polsce mamy już 7 typów konsumentów. Pandemia uwypukliła 3 nowe kategorie

Najnowsze badanie preferencji konsumenckich pokazuje, że jedna czwarta z nas jest rozważna i pragmatyczna. Chce nabywać jak najtaniej markowe produkty. Z kolei prawie jedna...
Grzegorz SIELEWICZ, główny ekonomista Coface w Europie Centralnej Coface

Program „Rodzina 500+” wspiera wzrost obrotów w handlu detalicznym, ale jest też druga strona...

Zgodnie z prognozami Coface realny wzrost PKB sięgnie w tym roku 3,6 proc. Główną siłą napędową naszej gospodarki pozostaje konsumpcja gospodarstw domowych, która odpowiada...
święta e-commerce

Klienci oczekują większych rabatów w nadchodzącym sezonie świątecznym – nowe badanie Oracle

Nowe badanie Oracle pokazuje, że wszechobecna inflacja skłoni europejskich konsumentów do wczesnego kupowania i polowania na dobre okazje, a 68% osób twierdzi, że skorzysta...
rp_b2746de796_241293663-ruch-kondycja.png

Kioski Ruchu zaoferują usługi ubezpieczeniowe i finansowe. Trwają rozmowy z instytucjami finansowymi

Ruch mocniej wchodzi w sektor usług. Chce rozwijać ofertę pocztową, bo jak podkreślają przedstawiciele spółki, przyrost klientów i liczby przesyłek jest znaczący. Zamierza również wejść w usługi...
okazjoner

Bądź pierwszy i kupuj najtaniej – poznaj Okazjoner

Filozofię Okazjonera można sprowadzić do jednego zdania: „Bądź pierwszy i kupuj najtaniej”. Ten Polski startup poinformuje Cię, kiedy produkt, na który polujesz w sieci...
napoje energetyczne

Wyniki badań dotyczących projektu zakazu sprzedaży napojów energetyzujących osobom niepełnoletnim

Jedynie 15% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym napoje energetyzujące spożywa osoba niepełnoletnia. Większość Polaków opowiada się przeciwko wprowadzaniu zakazu sprzedaży tego rodzaju...
komputer

Ile jest sklepów internetowych w Polsce? Jaka jest wartość sprzedaży? Czy grają fair?

Wraz z rozpowszechnieniem się dostępu do Internetu w Polsce wielu przedsiębiorców z tradycyjnych witryn sklepowych przeniosło się na witryny WWW. Z roku na rok...