Związek Pracodawców Branży Internetowej rozpoczyna kampanię zniechęcającą firmy do zamieszczania swoich reklam na pirackich stronach internetowych. Inicjatywa pod patronatem resortów kultury oraz administracji i cyfryzacji zostanie ogłoszona na...
Szacowana wartość rynku reklamowego netto wyniosła w 2023 roku blisko 12 mld zł i w porównaniu do roku poprzedniego, była wyższa o 7%. Jak wynika z najnowszego...
Dezinformacja stała się problemem na tyle poważnym, że może wpływać na funkcjonowanie państw i rządów oraz destabilizować sytuację polityczną – wynika z najnowszego raportu NASK. Jego publikacji...
Dzięki dużej ilości formatów oraz koncentracji uwagi widzów na obrazie, cyfrowa reklama wideo daje wydawcom szansę na zwiększenie przychodów z powierzchni reklamowej. Tylko odpowiednia...
Sprzedawcy coraz częściej wystawiają ogłoszenia na Facebooku, korzystając z Marketplace, gdzie w prosty sposób mogą sprzedać dany produkt. Wykorzystują to oszuści, którzy w tym...
PKN ORLEN rozszerza działalność w obszarze mediowym. Akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej...
Nie milkną echa afery Cambridge Analityca, która bardzo poważnie odbiła się na wartości rynkowej i wizerunku Facebooka. Przez media społecznościowe przetacza się akcja HASHDeleteFacebook, która...
Co piąty nastolatek nałogowo korzysta z telefonu komórkowego, a ok. 25 proc. uważa się za fonoholika. Młodzi ludzie są często uzależnieni od mediów społecznościowych i przeładowani...
Pomimo niezadowalających wpływów z abonamentu i spadku wpływów z reklamy, Polskie Radio osiągnie zysk drugi rok z rzędu. Po zapowiadanym przez rząd zastąpieniu abonamentu opłatą audiowizualną, sytuacja finansowa rozgłośni...
Nastoletni twórcy w internecie bardzo poważnie traktują swoją działalność, wkładając w nią dużo zaangażowania i przy okazji zdobywając przydatne kompetencje cyfrowe i społeczne. Przeważająca większość traktuje prowadzenie bloga...
Nawet 700 publikacji dziennie pojawia się w Internecie na temat staży i praktyk - wynika z badania przeprowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK)...
Kina zostały szczególnie dotknięte przez kryzys spowodowany covid-19. Przy pierwszej fali pandemii zamknięto je jako pierwsze, a zezwolono na otwarcie jako ostatnim. Od 7...
Duże kontrowersje wśród dziennikarzy wzbudziło zachowanie organizatorów konferencji prasowej nt. Akcji billboardowej o przyczynach podwyżek cen energii
Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie - organizator...
Kampania wyborcza przed majowymi wyborami prezydenckimi już ruszyła i spotkała się z zainteresowaniem wielu tytułów prasowych. W styczniu najczęściej przywoływanymi mediami były „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”....
Pierwsze zarzuty UOKiK dla trzech influencerów i ich reklamodawcy postawione 25 lipca i wcześniejsze decyzje UOKiK o ukaraniu czołowych polskich twórców SM za brak...
Papier Franciszek, Donald Trump i indyjski premier Narendra Modi to trzej najpopularniejsi na Twitterze światowi przywódcy, których obserwuje łącznie ponad 82 mln użytkowników. Media społecznościowe...
Mimo że ceny biletów do kin nie spadają, Polacy coraz chętniej wybierają tę formę spędzania wolnego czasu. 2014 rok był wyjątkowo dobry dla polskich kin, bo...
Instagram stał się nie tylko miejscem do dzielenia się chwilami z życia, ale także źródłem dochodu dla wielu influencerów. Zdobywanie płatnych współprac na Instagramie...
W ubiegłym roku z platformy Google usunięto 3,2 mld reklam – dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Z tego ok. 130 mln stanowiły reklamy, które pozwalały...
Wraz ze wzrostem przychodów, skali działalności i rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa zyskują także wrogów. W dobie internetu i mediów społecznościowych wykreowanie szkalującej informacji jest niezwykle proste. O...
Gubernator Montany wprowadził pierwszy na świecie ustawowy zakaz zabraniający działania aplikacji TikTok na terenie stanu USA. To efekt rosnącej krytyki i obaw władz stanowych...
Facebook wprowadza w ostatnich tygodniach duże zmiany. Serwis społecznościowy zmienił sposób wyświetlania zewnętrznych treści wideo, a obecnie testuje możliwość przesyłania w Messengerze zdjęć w jakości 4K. Nowością,...
Zespół badaczy z Uniwersytetu Stanforda wypracował nowatorski model wirtualizacji rozgrywek sportowych przy wykorzystaniu technologii uczenia maszynowego. Naukowcy wyszkolili algorytmy do rozpoznawania indywidualnego stylu gry zawodników...
O rewolucji w finansowaniu działalności mediów publicznych słychać od dawna. Projekt ustawy o opłacie audiowizualnej, która miałaby zastąpić abonament, trafił do Sejmu we wrześniu i utknął. Minister...
Tygodnik POLITYKA, jako pierwszy w Polsce, udostępnił swoje wydanie na popularny czytnik e-booków Kindle. Magazyn można pobrać ze sklepu Kindle Store w serwisie Amazon.
Kolejne...
Tylko 10 proc. kupujących przez internet dotarło do określonego sklepu dzięki mediom społecznościowym. Platforma ta nie będzie zatem głównym motorem napędzającym sprzedaż on-line, mimo...
Ujawnienie podsłuchanych rozmów członków administracji państwa dało „Wprostowi” zdecydowane pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów w czerwcu. Tygodnik był cytowany prawie pięciokrotnie częściej od drugiej...
Martyna Wojciechowska pozostaje największym autorytetem z dziedziny podróży w polskich mediach. Renomę zaczynają jednak zdobywać również inni użytkownicy mediów społecznościowych, a oferowane przez nich treści przenikają do...
Jak wyglądała tegoroczna majówka w internecie? Młodzi wcale się w tym roku nie wylogowali, zwłaszcza młodzi influencerzy. Nie próżnowały też marki G2A, Orange, McDonald’s i Avon. Na Youtube...
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) pracuje już w nowym składzie. Dokończenie cyfryzacji telewizji, odpowiedź na pytanie, co z radiem cyfrowym, prace nad zmienianą na poziomie Komisji...
Ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym stanowi naruszenie fundamentalnych zasad prawa takich jak zasada demokratycznego państwa prawnego, zasada dwuinstancyjności postępowania administracyjnego czy zasada bezstronności. W sytuacji,...
Grupa reklamowa dentsu opublikowała Global Ad Spend Forecast. Według badania rynek reklamy na świecie odbija się mocno po regresie z 2020 roku. Średni wzrost w tym...
Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej...
Social media stopniowo zmieniają swój charakter. Facebook przestaje być jedynie platformą do komunikacji między znajomymi. Nowe funkcje wspierają proces ubiegania się o pracę i kontakt...
Wszystko, co czeka nas w social media w tym roku jest konsekwencją tego, co zdarzyło się w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Wydarzenia, które miały...
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podtrzymuje swoje zainteresowanie cyfryzacją radia. Obecnie pracuje nad strategią, która pozwoli poszerzyć ofertę i uruchomić dodatkowe stacje radiowe, w szczególności rozgłośnie komercyjne...
Facebook, Instagram, LinkedIn i inne portale społecznościowe zmieniają zasady dotyczące prywatności użytkowników. Ma to związek z niedawnym skandalem wokół Cambridge Analytica oraz zbliżającym się...