Jak wyglądała tegoroczna majówka w internecie?

k1.png

Jak wyglądała tegoroczna majówka w internecie? Młodzi wcale się w tym roku nie wylogowali, zwłaszcza młodzi influencerzy. Nie próżnowały też marki G2A, Orange, McDonald’s i Avon. Na Youtube dominowały grupa Abstra i Składanki Disco Polo.

Tegoroczna majówka trwała tylko 3 dni, w czwartek liczba dyskusji zdecydowanie zmalała. Najwięcej o majówce pisali internauci z Warszawy, Trójmiasta, Wrocławia i Krakowa. Ale to Wrocław i Śląsk były najczęściej wspominanymi miejscami. Na ścianie zachodniej – w Lubuskim i Dolnośląskim internauci najczęściej szukali informacji o tym, co robić w majówkę. We Wrocławiu odbył się też festiwal 3-majówka – licznie i pozytywnie komentowany.

Najczęściej podejmowane tematy w codziennych dyskusjach o majówce

Jak wyglądała tegoroczna majówka w internecie? 1

To młodzi internauci – uczniowie – byli najbardziej aktywną grupą internautów. Najczęściej na Twitterze i Instagramie narzekają na pogodę, samotność i nauczycieli, którzy zapowiedziali sprawdziany. Na pogodę narzekali zresztą wszyscy. Młodzi influencerzy na Youtube’ie opisywali problemy związane z alergią (Sylwia Lipka, która zwraca m.in. uwagę na rolę chusteczek) i szczegóły planowania wypraw majówkowych (Hejłobuzy).

Zdecydowanie widoczny był profil Fit Lovers, którego autorzy niemal przez cały czas relacjonowali na Facebooku i Youtube’ie swoją wyprawę na słoneczne Korfu.

Co oglądano w internecie? Na Youtube zdecydowanie nie próżnowała grupa Abstra – 25 odcinek Nieprzygotowanych – miał aż 1,2 mln obejrzeń. Warto pamiętać, że to kanał Składanki Disco Polo dostarczył większość najczęściej oglądanych filmów.

Chociaż młodzi influencerzy pisali o alergii, to internauci chwalili się też uprawianiem sportów – przede wszystkim – jazdą na rowerze, spacerami i treningami.

r

Jakie marki nie próżnowały w trakcie Majówki? Na tle markowych działań zdecydowanie wybijała się akcja G2A, firma rozdawała doładowania do gier (giftcardy – 13 tyś. wyświetleń i 3 tyś komentarzy). Ta marka jako jedyna zaburzyła dynamikę dyskusji w głównych kanałach. Ponadto McDonald’s umieścił na Facebooku angażującego GIFa o jedzeniu w trakcie podróży (2,4 tyś. like’ów), Orange rozdawał 5GB do nowych kart, a Avon wprowadził do komunikacji Małgorzatę Kożuchowską.

Albert Hupa