Nowa nagroda „Social Impact” w ramach rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE

Firmy mające pozytywny wpływ na otoczenie mogą nie tylko rozwijać się równie szybko jak inne biznesy, ale także dzięki technologii rozwiązywać problemy społeczne na międzynarodową skalę

0

Rozwój innowacji to priorytet dla firm technologicznych. Jednym z ich źródeł jest poszukiwanie rozwiązań, które wspierają cele zrównoważonego rozwoju. Firmy, które oferują produkty pozytywnie wpływające na społeczeństwo i środowisko naturalne, mogą do końca lipca zgłosić się do konkursu o nagrodę „Social Impact”, w ramach 19. edycji środkowoeuropejskiego rankingu, organizowanego przez firmę doradczą Deloitte, dla najszybciej rozwijających się firm technologicznych Technology Fast 50 Central Europe.

W tym roku po raz pierwszy zostanie przyznana nagroda „Social Impact” dla firm i organizacji, które sukces biznesowy łączą z pozytywnym wpływem oferowanych produktów czy usług na społeczeństwo oraz środowisko, przyczyniając się do realizacji przynajmniej jednego z Celów Zrównoważonego Rozwoju 2030 ONZ.

Według prognoz do 2030 roku ludność świata wzrośnie do 8,5 miliardów. Świat stoi więc przed wyzwaniem zapewnienia odpowiedniej jakość życia, dostępu do edukacji czy pomocy medycznej przy jednoczesnej ochronie zasobów naturalnych środowiska. Realizacja celów zrównoważonego rozwoju wymaga współpracy rządów państw, organizacji obywatelskich, środowisk naukowych i biznesu.

Szacuje się, że rynek produktów wspierających cele zrównoważonego rozwoju jest warty co najmniej 12 bilionów dolarów. Nowe technologie przyczyniają się do realizacji celów społecznych poprzez umożliwienie dostępu do informacji i usług drogą cyfrową, budowania sieci współpracy czy efektywnego gospodarowania zasobami.

Na świecie obserwujemy dynamiczny rozwój start-upów w takich obszarach jak:

rolnictwo i przemysł spożywczy (na przykład firmy biotechnologiczne, produkujące biodegradowalne opakowania czy technologie przeciwdziałania marnowaniu żywności)
zrównoważony rozwój miast (na przykład firmy rozwijające elektromobilność, smart metering, technologie wspierające adaptacje do zmian klimatu) energia i zasoby (na przykład firmy oferujące technologie antysmogowe, rozwiązania dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym, energetyki odnawialnej, efektywności energetycznej czy technologie pozyskiwania lub oczyszczania wody) zdrowie (na przykład firmy biotechnologiczne, firmy oferujące elektroodzież zdrowotną, aplikacje zdrowotne, rozwiązania telemedyczne czy zajmujące się przetwarzaniem dużych zbiorów danych) edukacja (na przykład firmy rozwijające aplikacje, platformy edukacyjne).

Czytaj również:  Milionowe inwestycje Grupy Azoty. Jesienią ruszy nowe centrum badawcze w Tarnowie

– Firmy rozwijające produkty w tych obszarach udowadniają, że można osiągać zysk i tworzyć innowacje wypełniając jednocześnie misję społeczną. Koncentrują się one na poszukiwaniu nowych produktów, które pozytywnie wpłyną na społeczeństwa i środowisko, znajdując zainteresowanie wśród klientów, inwestorów oraz społeczeństw. Może to być inspiracją także dla wielkich biznesów, dla który społeczna odpowiedzialność biznesu może przybrać nową formę. – mówi Paulina Kaczmarek, Manager, Zespół ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte.