Sprzedaż hybryd Toyoty w Europie wzrosła o 50% w pierwszym kwartale 2017 roku

0
  • Toyota Motor Europe sprzedała 269 000 samochodów w pierwszym kwartale 2017;
  • Wzrost o 11% w porównaniu do pierwszego kwartału 2016, o 4 punkty procentowe więcej niż wzrost rynku;
  • Udział Toyoty w europejskim rynku wzrósł do 5%;
  • Kolejny rekord sprzedaży hybryd – 106 000 aut w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2017 roku;
  • Wzrost sprzedaży hybryd o 50% w stosunku do pierwszego kwartału 2016 roku;
  • Hybrydy stanowią 40% sprzedaży Toyota Motor Europe.

Toyota Motor Europe (TME) sprzedała w pierwszym kwartale 2017 roku 269 000 samochodów, o 11% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Udział firmy w europejskim rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego do 5%. Modele Hilux, Camry i RAV4 zajmują dominującą pozycję w swoich segmentach.

Sprzedaż hybryd w pierwszym kwartale 2017 zwiększyła się o 50% do 106 000 egzemplarzy. Hybrydy stanowią już prawie 40% całkowitej sprzedaży TME. W Europie Zachodniej niemal 50% samochodów opuszczających salony Toyoty i Lexusa to hybrydy.

Do tego wyniku przyczynił się sukces nowego crossovera, Toyoty C-HR, którego 80% całkowitej sprzedaży stanowią wersje hybrydowe. Bardzo dobry 1. kwartał Toyota zawdzięcza także hybrydowym wersjom modeli Yaris, Auris i RAV4, które uzyskały w marcu rekordowy poziom sprzedaży.

„Pierwszy kwartał nowego roku był bardzo dobry dla rynku motoryzacyjnego w Europie, a nasze wyniki okazały się jeszcze lepsze. Nasza gama hybryd składająca się z 15 modeli Toyoty i Lexusa (największa na rynku) znacznie się przyczyniła do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. Hybrydy stanowią prawie 40% całkowitej sprzedaży Toyoty, co pokazuje atrakcyjność technologii hybrydowej dla europejskich kierowców. Sądzę, że 2017 rok będzie bardzo dobry dla Toyoty” – powiedział Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Wyniki Toyota Motor Europe w Q1 2017

  • Całkowita sprzedaż hybryd: 106 000 (+48% rok do roku);
  • Udział hybryd w całkowitej sprzedaży: Europa Zachodnia 48%, Europa Wschodnia 9%, łącznie 39%.
Czytaj również:  Polska gospodarka i przemysł w dobrej kondycji

Wyniki marki Toyota w Q1 2017

  • Najlepiej sprzedające się modele: Yaris (55 400), Auris (35 500), Toyota C-HR (34 700);
  • Modele, które zanotowały największy wzrost: Toyota C-HR Hybrid (nowa), PROACE (+130%), Mirai (+117%), Hilux (+31%);
  • Najpopularniejsze hybrydy: Toyota C-HR (27 000), Yaris Hybrid (22 700), Auris Hybrid (22 300), RAV4 Hybrid (15 300);
  • Sprzedaż hybryd: 94 100 (+58% rok do roku);
  • Udział hybryd w całkowitej sprzedaży: Europa Zachodnia 44%, Europa Wschodnia 10%, łącznie 38%.

Sprzedaż Toyota Motor Europe w 1. kwartale 2017 roku

TOYOTA i LEXUS 269 056
   
TOYOTA 250 864
AYGO 25 602
Yaris (w tym Yaris Hybrid) 55 410
   Yaris Hybrid 22 689
Auris (w tym Auris Hybrid) 35 512
   Auris Hybrid 22 302
Toyota C-HR (w tym C-HR Hybrid) 34 675
  Toyota C-HR Hybrid 27 026
Corolla 15 060
Verso 8 554
Avensis 7 428
Rodzina Priusa 6 564
Prius 4 177
Prius+ 2 150
Prius Plug-in Hybrid 237
Mirai 26
Camry 7 767
GT86 427
RAV4 (w tym RAV4 Hybrid) 29 377
   RAV4 Hybrid 15 264
Highlander 199
Land Cruiser 8 035
Hilux 11 373
PROACE 4 524
Hiace 56
Pozostałe modele 275