Auto Partner S.A. podbija GPW. Akcje zdrożały o 8,18 proc, PDA o 2,73 proc.

0

Aleksander Gorecki Prezes Zarządu Auto Partner S.A.Wypowiedź: Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A.

Dziewiąty debiut na GPW w tym roku. Auto Partner S.A., jeden z największych na rynku polskim importerów i dystrybutorów części samochodowych, zadebiutował na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych. Jest 488. spółką notowaną na GPW.  Całkowita wartość oferty publicznej spółki wyniosła 85,4 mln zł brutto. Z emisji nowych akcji spółka pozyskała 50,6 mln zł brutto. Cena emisyjna akcji Auto Partner wynosiła 2,20 zł. Kurs akcji spółki wzrósł na debiucie o 8,18 proc. do 2,38 zł, a kurs praw do akcji wzrósł o 2,73 proc. do 2,26 zł.

– Rok temu o tej samej porze na giełdzie debiutowało jedynie 8 spółek, dzisiejszy debiut jest 9. Możemy być więc lekkimi optymistami – powiedział Dariusz Kułakowski, Członek Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. – Dzisiejsza frekwencja na sali pokazuje, że debiutant jest zacny. O atrakcyjności świadczy także poziom redukcji blisko 40 proc. Prezes Aleksander Górecki podczas uroczystości powiedział: – Dzisiejszy dzień, dołączenie do grona spółek notowanych na GPW jest dla nas dużym wyróżnieniem i jednocześnie zobowiązaniem wobec akcjonariuszy. Firma działa od 23 lat, z małej 3-osobowj spółki przekształciliśmy się w jednego z największych importerów i dystrybutorów części samochodowych w Polsce. Dziś zatrudniamy blisko 1000 osób. Od 2007 roku podwoiliśmy udział w rynku i wynosi on obecnie ok. 6 proc.

Środki z emisji nowych akcji zostaną wykorzystane na realizację strategii rozwoju Spółki, w tym: zwiększenie skali działania, dalszą dywersyfikację oferty produktowej oraz dalszy wzrost rentowności.

Z nowej emisji akcji pozyskaliśmy ponad 50 mln zł, łącznie w ofercie sprzedaliśmy akcje o wartości ponad  85 mln zł. Środki z nowej emisji zostaną przeznaczone na realizację naszej strategii. Planujemy m.in. otworzyć centrum logistyczne w Warszawie, rozbudowywać sieć filii krajowych. Chcemy otwierać także filie zagraniczne. W pierwszej kolejności to będzie Litwa i Łotwa, później Praga. Chcemy również rozszerzyć asortyment o części do samochodów japońskich oraz do motocykli. Wprowadzimy także marki własne o różnym pozycjonowaniu cenowym, w tym z segmentu premium – mówi nwsrm.tv Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A.

Czytaj również:  Czas na małe i średnie spółki - komentarz rynkowy Union Investment

Obecnie Grupa posiada sieć 60 filii krajowych. Po rozbudowie, w okresie do 24 miesięcy od zakończenia oferty, liczba filii w obrębie największych aglomeracji w Polsce jest szacowana na 80. W 2016 roku Spółka uruchomiła filie w Sochaczewie, Szczecinie i Gdańsku. Do końca bieżącego roku planowane jest otwarcie filii w Tarnowskich Górach, Wadowicach i Chełmie. Pozostałe lokalizacje będą zależne m.in. od aktualnej sytuacji rynkowej i potencjału rynku. Zgodnie z dotychczasową praktyką spółka planuje korzystać z długoterminowych umów najmu nieruchomości, w których zlokalizowane są filie.

Strategia rozwoju Grupy opiera się na wzroście organicznym i zakłada dalszy wzrost skali działalności, zwiększenie udziału w rynku i umacnianie jej pozycji rynkowej przy jednoczesnej koncentracji na efektywności biznesowej w celu realizacji atrakcyjnych marż.