BLIK po pierwszym półroczu 2018 roku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W drugim kwartale 2018 roku Polski Standard Płatności odnotował kolejne wzrosty liczby transakcji BLIKIEM we wszystkich kanałach. W tym czasie Polacy zrealizowali ich ponad 18,5 miliona. Oznacza to, że w sumie w pierwszym półroczu 2018 roku użyto BLIKA niemal 33 miliony razy – tyle samo, ile w całym 2017 roku.

BLIK zamyka drugi kwartał 2018 roku z kolejnymi rekordami. Z 18,5 mln transakcji najwięcej odnotowano płatności w internecie – 70 proc., czyli 12,9 mln. To o 23 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Rośnie także popularność pozostałych kanałów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy Polacy zrealizowali 3,5 mln wpłat i wypłat BLIKIEM z bankomatów, czyli o 35 proc. więcej niż w pierwszym kwartale. Wypłaty stanowią 19 proc. wszystkich transakcji w okresie od kwietnia do czerwca.

Najdynamiczniej, bo prawie dwukrotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem, wzrosła liczba płatności w sklepach stacjonarnych, których było ponad milion (6 proc. wszystkich transakcji). Pozostałe 5 proc. stanowiły przelewy na numer telefonu, których było aż 990 tysięcy, czyli o 32 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2018 roku.

Dariusz Mazurkiewicz
Dariusz Mazurkiewicz

– W ciągu sześciu miesięcy Polacy płacili, wypłacali i przelewali BLIKIEM niemal 33 miliony razy. Tempo wzrostu popularności BLIKA w Polsce jest cały czas wysokie. Polacy przekonali się do standardu BLIKA w aplikacjach swoich banków – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Porównując drugi kwartał 2018 r. z analogicznym okresem ubiegłego roku, liczba transakcji w internecie wzrosła trzykrotnie, podobnie jak liczba przelewów na numer telefonu. Płatności w sklepach stacjonarnych było 2,5 razy więcej, natomiast liczba wpłat i wypłat z bankomatów wzrosła o ponad 80 proc.

– Na popularność BLIKA wpływa jego wygoda, bezpieczeństwo i szybkość, a także poszerzająca się nieustannie sieć akceptacji i banków, które udostępniają usługę. W ostatnim półroczu do banków, które posiadają BLIKA w swoich aplikacjach mobilnych dołączyły trzy nowe: Raiffeisen Polbank, Credit Agricole oraz Bank Pekao S.A. BLIKIEM zapłacimy już w całym polskim e-commerce, a także w 290 tys. terminali płatniczych oraz wypłacimy lub wpłacimy gotówkę w 19 tys. bankomatów. Wszystkie te elementy sprawiają, że BLIK już jest dla wielu Polaków pierwszym płatniczym wyborem – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz.

W drugim kwartale Polacy wykonywali średnio 203 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Było to średnio 142 tys. płatności w internecie, 38 tys. transakcji w bankomatach, 12 tys. płatności w terminalach płatniczych i 11 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIKIEM łącznie wyniósł aż 271 tys., a w samym internecie 191 tysięcy.

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Zmiany w zarządzie Banku Millennium – Wojciech Rybak i Andrzej Gliński rezygnują

Wojciech Rybak i Andrzej Gliński, członkowie zarządu Banku Millennium...

EY: Polskie banki muszą postawić na technologie i dywersyfikację przychodów

Wzrost presji regulacyjnej, niepewność prawna oraz zmiany w układzie...

Banki napędzają zieloną transformację – raport KPMG o przyszłości finansowania

Zrównoważone finansowanie zmienia oblicze sektora bankowego, stając się kluczowym...
Wiadomości

Banki napędzają zieloną transformację – raport KPMG o przyszłości finansowania

Zrównoważone finansowanie zmienia oblicze sektora bankowego, stając się kluczowym...

EY: Polskie banki muszą postawić na technologie i dywersyfikację przychodów

Wzrost presji regulacyjnej, niepewność prawna oraz zmiany w układzie...

Zmiany w zarządzie Banku Millennium – Wojciech Rybak i Andrzej Gliński rezygnują

Wojciech Rybak i Andrzej Gliński, członkowie zarządu Banku Millennium...

Jak uniknąć błędów przy przelewach? Praktyczne wskazówki

Podczas realizowania przelewów internetowych, mobilnych i tradycyjnych musisz zadbać...

Czego najbardziej boją się Polacy? Najnowszy raport o lękach i obawach

Jak wynika z najnowszej edycji raportu pt. „Bieżące lęki...

Polki rzadziej się zadłużają, ale ich długi są większe

Polki zadłużają się rzadziej niż mężczyźni – stanowią...

Banki tracą klientów przez słabą obsługę cyfrową – jak tego uniknąć?

Czy wiesz, że prawie 43% klientów jest skłonnych zmienić...

Komentarz Związku Banków Polskich do wyroku TSUE w sprawie TSUE C-472/23

W czwartek 13 lutego 2025 r. TSUE wydał wyrok...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie