Branded Content to przyszłość reklamy i inteligentne dotarcie do klienta

Branded Content to pojęcie co raz częściej pojawiające się w języku reklamy. Oznacza kreatywne podejście do zaspokojenia potrzeb klienta w zakresie promocji samej firmy czy jej produktów. Angażuje użytkownika dużo bardziej niż klasyczna reklama. Jest wiarygodny, nie jest nachalny, nie epatuje brandem.

– Najbardziej spektakularnym przykładem jest ten z 2001 roku, kiedy to niemiecki producent zatrudnił czołowych hollywoodzkich reżyserów do stworzenia serii krótkich filmów, gdzie główną rolę zagrał Clive Owen. Jedynym brandingiem był samochód BMW prowadzony przez głównego bohatera. Efekt jaki osiągnięto to ponad 100 000 mln wyświetleń na stronie bmw, a zaznaczam, że było to jeszcze cztery lata przed powstaniem serwisu YouTube – mówi w rozmowie z MarketNews24 Luiza Jasińska z MrTarget.

Najpopularniejszą formą są filmy, gry, blogi i aplikacje. Najlepszym i wszystkim nam znanym przykładem takich realizacji jest seria filmów i gier komputerowych z udziałem figurek popularnych klocków Lego, a najnowszy trend w obszarze branded kontent związany jest z urządzeniami mobilnymi.

Są to tzw drugie ekrany „second screen”. Wystarczy, że podczas oglądania filmu, czy programu telewizyjnego mamy przy sobie swoje smartfona i zainstalowaną na nim odpowiednią aplikacje. Rozpoznaje ona co aktualnie wyświetlane jest na ekranie i uruchamia odpowiednią stronę internetową z dodatkowymi treściami, czy materiałami niedostępnymi w inny sposób. Np. oglądając mecz w telewizji możemy otrzymać darmową wersję gry, gdzie np. możemy stworzyć własną drużynę w koszulkach z logiem producenta.

Pozwala to na stwierdzenie, że Branded Content to przyszłość reklamy. Nowy sposób na dotarcie do klienta końcowego, który szuka nie tylko danego produktu ale również rozrywki i traktowanie go jak równorzędnego partnera, a nie tylko oglądacza reklam.