Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Biedronka

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Biedronka


sklep biedronkaJeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki – największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2720 sklepów w ponad tysiącu miejscowości.


 

sklep koszyk zakupy supermarket

Lidl vs. Biedronka – porównanie asortymentu w styczniu 2017 r.

Z najnowszego raportu instytutu badawczego ABR SESTA na temat asortymentu 2 największych sieci dyskontowych wynika, że w styczniu br. w Biedronce pojawiło się aż 806 nowych artykułów, natomiast w Lidlu – 812. W pierwszej...
Biedronka po raz trzeci wyda książkę dla dzieci. W konkursie „Piórko” można wygrać 100 tys. zł

Biedronka po raz trzeci wyda książkę dla dzieci. W konkursie „Piórko” można wygrać 100...

Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, po raz trzeci organizuje konkurs na najlepszą książkę dla dzieci skierowany do debiutujących autorów tekstów i ilustratorów. To element budowania polityki odpowiedzialnego biznesu firmy i odpowiedź na malejące czytelnictwo, zwłaszcza wśród dzieci....
Online shopping and e-commerce background

E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych

Wolniejsze tempo rozwoju gospodarczego w najważniejszych gospodarkach świata oraz rozbudzone nastroje protekcjonistyczne skierowane przeciw globalizacji znajdują się wśród najważniejszych czynników utrudniających sytuację ekonomiczną sprzedawców detalicznych. Jednak mimo tych przeszkód przychody 250 największych detalistów wyniosły...
Orlen, Biedronka i PKO BP najcenniejszymi polskimi markami. Sieć handlowa jako jedyna na podium poprawiła swój wynik

Orlen, Biedronka i PKO BP najcenniejszymi polskimi markami. Sieć handlowa jako jedyna na podium...

PKN Orlen, popularna sieć handlowa Biedronka oraz bank PKO BP znalazły się w czołówce rankingu najcenniejszych marek dziennika „Rzeczpospolita”. Krajowy producent paliw, podobnie jak bank, zanotował względem ubiegłego roku dwucyfrowe spadki. Biedronka odnotowała w zeszłym roku rekordowe...
Codemedia największe marki w TV 2016

Ranking najbardziej aktywnych marek w telewizji w 2016 r.

Najbardziej aktywną reklamowo marką w telewizji w 2016 roku by Lidl (GRP 70 143). Zeszłoroczny lider zestawienia marek, które przekroczyły 20 000 GRP – Orange – spadł o dwie pozycje. Wyprzedził go jego branżowy konkurent –...
obrazwyrozniajacy.png

Wirtualna rzeczywistość już nie taka obca

Zainteresowanie wirtualną rzeczywistością w sieci od ponad roku intensywnie rośnie. Z jednej strony najwięksi gracze nieustannie ją ulepszają, z drugiej zaś do marketów zaczynają trafiać niskobudżetowe rozwiązania „dla każdego”. Wzrost wyszukań o 996% Liczba wyszukań haseł związanych z wirtualną rzeczywistością w Google wzrosła z 5200 w sierpniu...
Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Dyskonty, szukając nowych strategii, upodobniły się do supermarketów. Teraz będą rozwijały inne koncepty

Zdaniem niemieckiego eksperta, Viktora Riemera, wzrost dyskontów będzie zwalniał. Granica nasycenia nimi rynku jest już bliska. Jednak, według Marii Andrzeja Falińskiego z POHiD-u, można ją poszerzyć. Jak twierdzi, sieci dyskontowe ewoluują, podnosząc pozycjonowanie swojej...
Kobiety na internetowych zakupach

Przed tegorocznym Bożym Narodzeniem będzie więcej gazetek tematycznych, niż w ubiegłych latach

Według instytutu badawczego ABR SESTA, który porównywał strategie sieci handlowych, realizowane w 2014 i 2015 roku, można przewidywać, że w tym sezonie świątecznym wzrośnie liczba publikacji tematycznych. Klienci wymagają bowiem, żeby dla wybranych kategorii,...
180630096_piorko_final_1.png

Biedronka zachęca do czytania. Książka nagrodzona w konkursie zorganizowanym przez sieć trafiła do sprzedaży

Książka dla dzieci, która zwyciężyła w ramach II edycji konkursu Biedronki „Piórko”, trafiła do sklepów sieci. Opowieść „Córka bajarza” została wybrana spośród ponad 4300 nadesłanych prac. Autorka i ilustratorka otrzymały po 100 tys. zł. Wydana w ramach pierwszej...
święta

Oferty na Boże Narodzenie zaczynają się coraz wcześniej

Instytut badawczy ABR SESTA dokonał analizy świątecznych promocji z lat 2014 i 2015, aby ocenić, co i w jaki sposób będzie teraz reklamowane. Z wyników można wnioskować, że sieci po raz kolejny postawią głównie...
2044790339_szczupak_sokol_raport.png

Biedronka najczęściej obecna w mediach spośród sieci handlowych. Głównie dzięki działaniom PR

Marka Biedronka w ciągu ostatnich 12 miesięcy była liderem działań z zakresu public relations. To już trzeci rok z rzędu. Zadecydowały o tym aktywne działania public relations, częstotliwość, jakość oraz zasięg opublikowanych informacji, które ukazały się dzięki komunikatom prasowym,...
Analiza wydatków reklamowych branży finansowej – spadek w pierwszym kwartale 2015 roku

Rekordowe wydatki handlu na reklamę

Wydatki sektora handel (bez e-commerce) na promocję tylko w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły ponad 710 mln zł, co stanowi 85% wydatków całego sektora w całym 2015 r. W porównaniu do analogicznego okresu...
IRCenter

Mobile PL 2016 Najlepsze aplikacje m-commerce

M-commerce to bankowość, płatności, zakupy i promocje przez smartphone’y i tablety. W tym świecie coraz większą rolę gra mobilna aplikacja Amazona i kategoria aplikacji do kuponów. Wszyscy korzystają z Allegro. Payback – chociaż duży – traci na zainteresowaniu. IRCenter opisuje m-commerce z perspektywy deklaracji użytkowników...
Ranking aplikacji w kategorii Shopping dla Androida [Google Aplay] z dnia 24.10.2016

Analiza kategorii Shopping w app marketach [Google Play i AppStore]

Sprzedaż Allegro odbiła się szerokim echem w świecie mediowym. Głównie ze względu na astronomiczną wartość transakcji, ale warto przeanalizować, jakie wyzwania stoją przed nowym inwestorem. Allegro od dawna komunikowało strategię mobile first, obejmując rolę...
67679

Niejasne sformułowanie ustawy pomoże obniżyć podatek handlowy?

Po wielokrotnych próbach wprowadzenia podatek od sprzedaży detalicznej wchodzi w życie! Z powodu opóźnień wpływ do budżetu w 2016 r. ma wynieść 473 mln zł brutto, z kolei w 2017 r. – 1,9 mld...
sklep żywność

Wzrost rynku spożywczego w Polsce przyspieszy w 2016 r.

Rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce w 2015 r. wzrósł o 2,6% r/r, i osiągnął wartość 244,5 mld zł. W 2016 r. spodziewany jest szybszy wzrost rynku, na poziomie 4,2%, wynika z prognoz...
lodówka jedzenie sklep

Rynek chłodzonych dań gotowych w Polsce jest wart rocznie 1 mld zł

Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie ostatnich 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakupy kategorii dań chłodzonych kwotę ponad 1 miliarda zł, co oznacza wzrost o 14,7 proc. w...
Rynek chemii gospodarczej w Polsce 2015

Rynek chemii gospodarczej w Polsce wzrósł o ponad 3% w 2015 roku

W 2015 r. rynek handlu detalicznego artykułami chemii gospodarczej w Polsce wzrósł o 3,1% rok do roku, wynika z danych zawartych w raporcie „Handel detaliczny artykułami chemii gospodarczej w Polsce 2016. Analiza rynku i...

7 banków, 2 sieci handlowe i firma telekomunikacyjna w dziesiątce największych zagranicznych płatników podatku...

Trzech największych zagranicznych płatników CIT odprowadziło w 2014 roku do budżetu ponad 1,3 mld zł. W pierwszej dziesiątce ogłoszonego rankingu znalazła się firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, która dwa lata temu zasiliła budżet...

Biedronka promuje czytelnictwo w Polsce. Kolejne 100 tys. zł trafiło do autorki najlepszego tekstu...

Sieć Biedronka po raz drugi wybrała autora najlepszego tekstu dla dzieci. Laureatką została Monika Radzikowska, która otrzyma 100 tys. zł i możliwość opublikowania swojej pracy w formie książki. Trafi ona do sklepów w listopadzie, po zakończeniu drugiego etapu...
sklep owoce banany supermarket

Sieci handlowe oczami Polaków

Zaufanie Polaków względem sklepów wielobranżowych to, jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication, wypadkowa kilku składników, takich jak poziom obsługi klienta, ceny oraz funkcjonujące programy lojalnościowy. Aż...
Pedro Pereira da Silva

Pedro Pereira da Silva, były dyrektor generalny Biedronki, ujawnia swoje plany

Pedro Pereira da Silva po 25 latach pracy w Jeronimo Martins, w tym 16 latach w Polsce, zmienia barwy. Pokieruje siecią sklepów spożywczych Dixi w Rosji i chce tam powtórzyć sukces Biedronki. Da Silva skorzysta też z innych swoich doświadczeń...

Biedronka promuje zdrowe odżywianie wśród dzieci. Planuje przeprowadzać rocznie 400 warsztatów edukacyjnych

Sieć Biedronka chce kształtować zdrowe nawyki żywieniowe wśród najmłodszych. We współpracy z Green Factory i Instytutem Żywności i Żywienia zainicjowała cykl warsztatów edukacyjnych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Uczestnicy zajęć uczą się, jak planować codzienną dietę, komponować pełnowartościowe posiłki...

Ponownie 100 tys. zł od Biedronki dla autora najlepszego tekstu dla dzieci. Książka laureatek...

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, chce promować czytelnictwo wśród najmłodszych. W drugiej edycji konkursu dla debiutujących twórców „Piórko 2016” ponownie nagrodzi autora najlepszego tekstu dla dzieci i osobę, która ten tekst zilustruje. Książka „Szary domek” autorstwa...

Poziom czytelnictwa w Polsce wciąż niski. Do czytania chce zachęcić Polaków Biedronka

Z raportu Biblioteki Narodowej na temat stanu czytelnictwa za 2014 rok wynika, że 10 mln Polaków nie ma w domu ani jednej książki, a 6,2 mln żadnej nie przeczytało. Najchętniej po lekturę sięgają uczniowie i studenci. Od czytania...
tesco

Biedronka w prasie, Tesco w internecie – ranking marek sieci handlowych

Biedronka trzeci raz z rzędu została najpopularniejszą siecią handlową i nadal utrzymuje wyraźną przewagę nad konkurentami. Na podium znalazły się także Tesco i Carrefour – wynika z rankingu Top Marka, przygotowanego przez magazyn „Press”...
sklep

Rynek marek własnych w Polsce będzie rósł stabilnie, napędzany głównie przez supermarkety i sklepy...

Według szacunków zawartych w raporcie PMR „Marki własne detalistów w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020”, rynek marek własnych w Polsce wzrośnie o 6,6% w 2015 roku i osiągnie wartość...

Biedronka ufundowała stypendia dla młodych sportowców. Na ten cel trafi 150 tys. zł

Dwunastu młodych sportowców otrzymało stypendium z Funduszu Stypendialnego Natalii Partyki. Na ten cel przeznaczono 150 tys. zł. Partnerem projektu jest Jeronimo Martins Polska. To kolejna inicjatywa właściciela sieci Biedronka wspierająca młodych sportowców. Natalia Partyka, tenisistka stołowa, zawodniczka...

22-letnia studentka z nagrodą 100 tysięcy złotych w konkursie zorganizowanym przez sieć Biedronka

Zakończył się drugi etap konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, w którym wybrano najlepsze ilustracje, obrazujące zwycięski tekst wyłoniony w pierwszym etapie konkursu. Kapituła Nagrody, w której zasiadał m.in. wybitny ilustrator Bohdan Butenko, jednogłośnie uznała,...

Rekordowe wydatki na reklamę sieci handlowych. W II kwartale sięgnęły 308 mln zł

Początek sezonu turystycznego i grillowego skłonił sieci handlowe do zwiększenia wydatków na reklamę. W II kwartale przeznaczyły one na promocję 308 mln zł, czyli aż o 36 mln zł więcej niż rok temu i o 24 mln więcej niż...

Zakończyła się restrukturyzacja zadłużenia TUP Property należącej do Alta SA. Wierzytelność została zredukowana o...

Wierzytelności firmy TUP Property będącej częścią spółki Alta zostały zredukowane o 13,5 mln zł. Macierzysta firma nie jest już gwarantem długu. Pozostała część zadłużenia została przeniesiona do mBanku Hipotecznego, co sprawiło, że restrukturyzacja finansowa została zakończona....

A. Arendarski (KIG): Dziwią mnie emocje wokół orderu dla szefa Biedronki

Informacja o odznaczeniu dyrektora operacyjnego Grupy Jeronimo Martins Krzyżem Kawalerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej wywołała gorącą dyskusję. Zdaniem Andrzeja Arendarskiego za dużo w niej niepotrzebnych emocji. Nagradzanie inwestorów zagranicznych, którzy przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju,...
złotówki

Wizja krąży po Europie – wizja obrotu bezgotówkowego

Już co najmniej od kilku lat. Zakłada ona redukcję lub całkowitą eliminację rozliczeń gotówkowych z obrotu, w którym udział biorą krajowe podmioty sektora publicznego, firmy, konsumenci. Skala gotówkowości obrotu Stopień gotówkowości obrotu mierzyć można na różne...
Łukasz Jadaś, starszy specjalista ds. badań i produktów w Instytucie Monitorowania Mediów

Wydatki sieci handlowych na reklamę wzrosły w ciągu roku o 90 mln zł. Najwięcej...

Sieci handlowe nie oszczędzają na reklamie. W I kwartale wydatki na ten cel wyniosły 284 mln zł. To o 50 mln zł mniej niż w poprzednim kwartale, ale w ujęciu rocznym więcej o ponad 90 mln zł. Sieci zwiększały...
Dariusz Winek, główny ekonomista Banku Gospodarki Żywnościowej

Mniejsze sklepy, nie dyskonty, będą napędzać handel. Coraz większy udział zdobywa internet

Klienci coraz częściej wybierają zakupy w sklepach typu convenience, kosztem sklepów wielkopowierzchniowych. Choć supermarkety i dyskonty wygenerowały w ubiegłym roku ponad 50 proc. wartości sprzedaży osiągniętej na rynku artykułów spożywczych, to w siłę rosną mniejsze sklepy. Przyszłością branży...
0e3a00c998_682586597-ppcc-wspolpraca

Ponad 1,1 mld euro obrotów między Polską a Portugalią

Wymiana handlowa z Portugalią notuje dwucyfrowe wzrosty. W ubiegłym roku polskie firmy wyeksportowały towary o wartości ponad 600 mln euro, a import do kraju wyniósł blisko 500 mln euro. Portugalscy klienci chętnie kupują polską żywność: jogurty,...
rp_3189bf8eeb_1573173921-jeronimo-martins.png

Biedronka chwali sobie współpracę z polskimi dostawcami. Wielu spośród 500 partnerów współpracuje z siecią...

  Umożliwienie płatności kartami, otwarcie 2500. sklepu oraz wdrożenie systemu testowania produktów marek własnych przez klientów – to najważniejsze wydarzenia dla Biedronki w dobrym, choć trudnym ubiegłym roku. Sieć rozwija się szybko m.in. dzięki udanej współpracy z polskimi dostawcami. Z ponad...
rp_a0729c0b24_1242789434-IMM-jadas-ok-EXPORT.png

Coraz więcej firm monitoruje publikacje na swój temat w internecie

  Słabej jakości monitoring mediów może być dla firmy większym problemem niż korzyścią. Przez błędny system spółka może stracić dużo czasu, usuwając bezwartościowe wzmianki z rezultatów monitoringu. Dodatkowo brak częstej aktualizacji monitoringu uniemożliwia szybkie reagowanie na komunikaty...
rp_6d10e0daac_171928015-piorko-biznes-2.png

Biedronka organizuje konkurs na najlepszy tekst dla dzieci. Chce w ten sposób promować czytanie...

Ruszył konkurs literacki „Piórko 2015” skierowany do pisarzy i ilustratorów, których prace nie były nigdy publikowane. Autorzy zwycięskich prac otrzymają łącznie 200 tys. złotych. Organizatorem konkursu jest sieć sklepów Biedronka, a partnerem znany wydawca książek dla dzieci...
rp_82d09bf2d8_1138107768-IMM-sieci-handlowe.png

Sieci handlowe wydają na reklamę coraz więcej. W ubiegłym roku ponad miliard złotych

Wydatki sieci handlowych na promocję w mediach w 2014 r. były o ponad 100 mln zł wyższe niż rok wcześniej i przekroczyły miliard złotych. Jak co roku nakłady bardzo wzrosły w ostatnim kwartale – o 30 proc. względem III kwartału...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

bitcoin kryptowaluty

Już jutro halving Bitcoina! Czego się spodziewać?

Już jutro, w sobotę, 20 kwietnia prawdopodobnie około godziny 6:00 czasu polskiego będzie miał miejsce czwarty w historii halving Bitcoina. To ważne dla rynku...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
centrum handlowe, sklep, handel

Handel detaliczny: inflacja i rosnące koszty to wciąż główne problemy, ale...

Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...