3 C
Warsaw
wtorek, Wrzesień 25, 2018
Tagi Instytut Monitorowania Mediów

Informacje o: Instytut Monitorowania Mediów

Kobiety w ciąży edukują się na forach i w mediach społecznościowych. O badaniach USG i KTG powstaje miesięcznie ok. 3 tys. publikacji

Kobiety w ciąży edukują się na forach i w mediach społecznościowych. O badaniach USG...

Przyszłe mamy to duża, dojrzała i zaangażowana społeczność internetowa. Chętnie dzielą się ze sobą doświadczeniami dotyczącymi ciąży i okresu poporodowego. Są grupą, która bardzo chętnie korzysta z forów internetowych. Polki szukają w internecie głównie informacji dotyczących badań związanych...
„Rzęsiście”, „ancymonek” i „prażynka” uznane za najpiękniejsze słowa w języku polskim. Internauci znacznie częściej sięgają jednak po te najbrzydsze

„Rzęsiście”, „ancymonek” i „prażynka” uznane za najpiękniejsze słowa w języku polskim. Internauci znacznie częściej...

Polacy coraz chętniej powracają do staromodnych słów i lubią zabawy językowe – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Średnio sześćset razy miesięcznie w internecie pojawiły się najpiękniejsze słowa wybrane w plebiscycie „Mów do mnie pięknie…” ogłoszonym przez Bibliotekę Śląską...
Mimo rewolucji technologicznej media klasyczne utrzymują silną pozycję. W czołówce najczęściej cytowanych mediów tylko jeden portal internetowy

Mimo rewolucji technologicznej media klasyczne utrzymują silną pozycję. W czołówce najczęściej cytowanych mediów tylko...

Dziennik „Rzeczpospolita”, Radio Zet oraz RMF FM otwierają zestawienie najczęściej cytowanych mediów w 2017 r. W pierwszej dziesiątce znalazł się tylko jeden portal internetowy, Onet.pl. Tegoroczny opracowany przez Instytut Monitorowania Mediów ranking najbardziej opiniotwórczych mediów zdominowały prasa,...
Większość rodziców szuka w internecie pomysłów na spędzenie wolnego czasu z dzieckiem. Od grudnia w sieci pojawiło się 3 tys. publikacji na ten temat

Większość rodziców szuka w internecie pomysłów na spędzenie wolnego czasu z dzieckiem. Od grudnia...

Ponad połowa rodziców nie wie, jak bawić się z dziećmi. Te zaś potrzebują ciągłych bodźców i aktywności. Pomocny w szukaniu zabaw może być internet. W wyszukiwarce fraza „weekend z dzieckiem” ma ok. 1,1 mln podpowiedzi – publikacji informacyjnych i poradnikowych o weekendowych...
Media społecznościowe zamiast porady lekarskiej. Polacy coraz częściej w sieci szukają opinii o suplementach diety i lekarzach

Media społecznościowe zamiast porady lekarskiej. Polacy coraz częściej w sieci szukają opinii o suplementach...

Internet staje się pierwszym źródłem wiedzy medycznej i coraz częściej zastępuje wizyty u lekarzy – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W mediach społecznościowych użytkownicy najczęściej szukają rekomendacji w sprawie suplementów diety i opinii o lekarzach. Porad udzielają przede...
Internauci popełniają wiele błędów językowych. Może to zniweczyć ich szanse na zdobycie pracy

Internauci popełniają wiele błędów językowych. Może to zniweczyć ich szanse na zdobycie pracy

Tylko na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy w mediach społecznościowych pojawiło się ponad 270 tys. postów i artykułów, w których znalazły się błędy językowe – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Najwięcej tego typu publikacji pojawiało się na Facebooku....
752564717_imm_czytanie_ksiazki.png

Internauci czytają coraz więcej książek. W tym roku liczba deklaracji czytelnictwa dwukrotnie wyższa niż...

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM....
968575136_imm_jak_sie_ubrac.png

Jesień to czas wzmożonych dyskusji internautów o garderobie. Firmy odzieżowe nie umieją tego wykorzystać

Jesienne miesiące to okres, w którym zawartość szafy urasta do jednego z większych problemów. Na przełomie września i października w mediach społecznościowych pojawiło się 850 wpisów i komentarzy z pytaniami „w co się ubrać” czy „co założyć” – wynika z badania...
Katarzyna Swatowska, Via Media

Jak technologie mogą wspomagać zarządzanie działem marketingu

Zapobiegają  bólom głowy, pozwalają uniknąć błędów, oszczędzają czas i pieniądze - systemy do zarządzania marketingiem. Inwestycje w systemy do zarządzania marketingiem są jednymi z najmniej znanych, ale i potencjalnie najbardziej dochodowych inwestycji we wsparcie operacyjnej...

42 proc. Polaków świadomie kupiło kiedyś podrobiony produkt. Temat podróbek popularny wśród internautów

Ponad 40 proc. Polaków choć raz w życiu kupiło świadomie podróbkę. Najczęściej były to odzież, obuwie i kosmetyki. Wybór z reguły wynikał z niższej ceny. Bardzo często zakupy podróbek dokonywane są w sieci. Tam też temat ten jest szeroko...

Internauci już wybrali laureatów Oscarów. W dyskusjach w sieci zwycięża „Zjawa” i Leonardo DiCaprio

Od kilku tygodni internauci żywo dyskutują na temat zbliżającej się gali oscarowej. W ciągu ponad 1,5 miesiąca w sieci ukazało się na ten temat ok. 40 tys. publikacji. Internauci swoich laureatów już wybrali – ich...

Internauci wyśmiewają drogową rzeczywistość i narzekają na nią. Mrozy, śnieg i odwilż sprzyjają ożywionym...

Ostatni mroźny weekend na drogach wywołał wiele komentarzy w internecie i mediach społecznościowych. Między 22 a 25 stycznia ukazało się ponad 4 tys. wzmianek na ten temat, z czego 86 proc. na Facebooku. Wiele z nich miało wydźwięk...

Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych. Nowy trend wykorzystują sprzedawcy

Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat. Dominującym kanałem komunikacji były social media, głównie Facebook. Ten trend...

Obecność w mediach wydawnictw literackich wyceniana na 360 mln zł. Ponad 100 tys. publikacji...

Wydawcy książek mają dobra prasę. W mediach mówi się o nich sporo i raczej pozytywnie. Szczególnie media społecznościowe poświęcają wydawnictwom dużą uwagę i spełniają ważną rolę promocyjną. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, że w tym roku o nowych książkach pisano...

Współpraca Cinkciarz.pl i Chicago Bulls była szeroko komentowana w mediach społecznościowych. Nakłady na spot...

Spot reklamowy, w którym poinformowano o współpracy firmy Cinkciarz.pl i drużyny koszykarskiej Chicago Bulls, odbił się szerokim echem w mediach społecznościowych. Komentowano nie tylko sponsoring, lecz także udział w reklamie dwóch byłych prezydentów – Bronisława Komorowskiego i Lecha Wałęsy. Po emisji...

W piątek premiera dokumentu o Amy Winehouse. Duże zainteresowanie internautów

W najbliższy piątek na ekrany kin wchodzi dokument o Amy Winehouse w reżyserii Asifa Kapadii. Cztery lata po śmierci piosenkarki wciąż wiele się o niej mówi. Między 17 a 31 lipca w internecie pojawiło się prawie 1,5 tys....

IMM: W maju w polskich mediach dominowały tematy polityczne. „Do Rzeczy” liderem wśród tygodników

W wyborczym maju zgodnie z oczekiwaniami w polskich mediach dominowały tematy polityczne. W przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu najchętniej cytowanych tytułów liderami są gazety i stacje specjalizujące się w poważniejszej tematyce. Na najwyższych miejscach podium znalazły się konkurujące...
7a2852f890_1940694924-IMM-wybory

IMM: Kandydaci na prezydenta zaoszczędzili 700 mln zł dzięki zainteresowaniu mediów

Do wyborów prezydenckich zostało mniej niż trzy tygodnie, a media komentują każdy krok kandydatów. Instytut Monitorowania Mediów obliczył, że nawet 700 mln zł musieliby wydać kandydujący w wyborach prezydenckich politycy, gdyby mieli zapłacić za poświęcone...
rp_fac6600e23_360028261-IMM-opinie.png

Rozpoczynająca się kampania wyborcza zwiększyła cytowalność prasy w styczniu

Kampania wyborcza przed majowymi wyborami prezydenckimi już ruszyła i spotkała się z zainteresowaniem wielu tytułów prasowych. W styczniu najczęściej przywoływanymi mediami były „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”. Dzięki rankingowi najbardziej popularnych szkół ponadgimnazjalnych swoją cytowalność znacznie zwiększył...
rp_f3cb4e7448_1403692311-IMM-wyjazdy.png

W ostatnich tygodniach ferie zimowe były popularnym tematem wśród internautów

Ferie zimowe były jednym z hitów polskiego internetu ostatnich tygodni. Pisano o nich w kontekście zarówno warunków pogodowych, jak i pomysłów na spędzenie wolnego czasu. Większość wzmianek ukazała się na portalach o profilu ogólnoinformacyjnym. Cennym źródłem informacji o sposobach organizowania wypoczynku...
rp_80bc6b30e7_imm-still.png

Początek roku motywuje do zmiany trybu życia na zdrowszy. Fitness i diety dominują w...

Praca nad sylwetką i formą to na początku roku jeden z najpopularniejszych tematów internetowych publikacji. Polacy zaczynają realizować noworoczne postanowienie zmiany trybu życia na zdrowszy i chętnie dzielą się swoimi osiągnięciami na portalach społecznościowych i blogach. Tam też...
rp_96c22de269_146856547-imm-socialmedia-popr.png

IMM: Media tradycyjne coraz częściej czerpią informacje z mediów społecznościowych: Twittera, Facebooka i YouTube’a

Media tradycyjne, jak prasa, radio i telewizja, coraz częściej szukają tematów w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Twitterze i Facebooku, a także w serwisie YouTube. W ciągu dwóch lat cytowanie wszystkich kanałów społecznościowych wzrosło trzykrotnie, z 400 do 1200 miesięcznie....
rp_906bce65d8_1379643680-IMM-OFE.png

Większość internautów deklaruje wybór OFE. Co trzeci stawia na ZUS

Do końca lipca można wybrać, gdzie ma trafiać część pieniędzy ze składki emerytalnej. 72 procent internautów deklaruje wybór OFE – wynika z raportu Instytut Monitorowania Mediów. Im bliżej końca terminu składania deklaracji, tym więcej dyskusji...
rp_4c88303430_664652336-imm-biura.png

Reklamowa ofensywa biur podróży. W I połowie roku wydały one na promocję dwa razy...

Od początku roku do 25 czerwca br. biura podróży przeznaczyły na reklamę w prasie, telewizji i radiu ponad 37 mln zł. To ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z badania Instytutu Monitorowania Mediów...
rp_f5b523224c_1084734538-imm-bledy-OK.png

Internet pełny błędów językowych. Najwięcej jest ich w serwisach dla młodzieży

Powtórki znaczeniowe, źle zapisane słowa „na pewno” i „wziąć” – to najczęściej popełniane przez internautów błędy językowe. Od początku roku do połowy maja w sieci pojawiło się ponad 125 tys. wpisów i artykułów, w których wystąpiło co najmniej jedno błędne...
rp_1700c7f2fa_1517697503-imm-askfm.png

100 mln użytkowników Ask.fm. Serwis świętuje czwarte urodziny

Serwis społecznościowy Ask.fm, opierający się na schemacie Q&A (questions and answers, czyli pytań i odpowiedzi), w czerwcu będzie obchodził czwarte urodziny. Łotewska platforma jest jednym z internetowych fenomenów, ale wzbudza także kontrowersje. Tylko w Polsce korzysta z niej 2,5-3,5...

Lidl liderem wśród sieci handlowych pod względem nakładów na reklamę. Na kolejnych miejscach Biedronka...

Lidl to sieć sklepów, która przeznaczyła najwięcej na reklamę w I kwartale. Wydatki na ten cel wyniosły 85 mln zł. Dwa razy mniej wydała druga w rankingu Biedronka, a trzecia Żabka przeznaczyła na promocję ponad 12...
rp_33e564530b_840855046-imm-wydatki-ok.png

Najwięcej na reklamę w I kwartale wydała branża farmaceutyczna

Prawie 4 mld złotych wydali polscy marketerzy na reklamę w telewizji, radiu i prasie w I kwartale 2014 r. – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Najwięcej środków na promocję przeznaczyły firmy z branży farmaceutycznej, a liderem wydatków był...
rp_3e8227ad12_1703304732-imm-raport.png

IMM: w I kwartale najwięcej na reklamę czekolady przeznaczyli właściciele marek Kinder, Milka i...

Kinder, Milka i Wedel to najbardziej promowane marki czekolady w pierwszym kwartale 2014 r. Najczęściej obecne w dyskusjach internautów są Milka i Wedel – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Wydatki na reklamę zwiększają obecność produktu w świadomości ludzi, co...
gazety

WPROST czwarty rok z rzędu najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce

Tygodnik WPROST czwarty rok z rzędu pozostaje najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce. W 2013 r. inne media powoływały się na publikacje WPROST 3043 razy. Tylko w prasie WPROST był cytowany 1145 razy. Swoje dane opublikowały...

GORĄCY TEMAT

Stanisław Gomułka, główny ekonomista Business Centre Clubvideo

Gomułka: Finanse publiczne – jakie będą kolejne lata?

Szybszy wzrost gospodarczy w Polsce i Europie powinien generować nadwyżkę budżetową. Granica deficytu budżetowego w UE wynosi 3% PKB i nie powinna być ona...
Robert Nogacki, Kancelaria Prawna Skarbiec

Uchylenie decyzji podatkowej w zasięgu ręki

Nie zawsze trzeba czekać na sądowe uchylenie decyzji podatkowej. Oczekiwany skutek może przynieść również dobrze sporządzone odwołanie, nawet w przypadku podatnika, który według organu...
vat

Ekonomiści: Szanse na realny powrót do niższych stawek VAT są równe...

Tymczasowe, podwyższone stawki podatku od towarów i usług wprowadzono tylko na trzy lata, a obowiązują już siódmy rok. Zdaniem większości ekspertów, szanse na to,...
Andrzej Roter, Prezes Zarządu, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce

Kredytobiorcy coraz bardziej lekkomyślni

Lekkomyślne zaciąganie zobowiązań oraz brak planowania wydatków i dochodów, w tym zaciąganie zobowiązań na granicy zdolności własnego budżetu, to główna przyczyna problemów finansowych Polaków,...

Digitalizacja postępuje szybko

W biznesie przestaje obowiązywać tradycyjny podział na firmy produkcyjne i usługowe. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte inwestorzy w coraz większym stopniu zwracają uwagę nie...