6.9 C
Warszawa
piątek, 22 stycznia, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Tagi Piotr Zimolzak

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Piotr Zimolzak

nowy rok 2021

Postanowienia noworoczne Polaków na 2021 rok

Aktywność fizyczna, oszczędzanie i zdrowe odżywianie – to trzy najczęstsze postanowienia Polaków na trwający od kilku tygodni nowy rok. Brak konkretnych planów wobec siebie deklaruje jedynie 16% badanych. Jednak już niemal co dziesiąty badany...
strajk kobiet

Polacy przeciw upolitycznieniu protestów Strajku Kobiet

Tylko co szósty Polak (17 proc.) uważa, że jeżeli protestujący mają zrealizować swoje postulaty, to na ich czele powinna stanąć partia polityczna – wynika z najnowszego sondażu SW Research, zrealizowanego w dniach 1-3.12.20 na...
zakopane narty

Większość Polaków za otwarciem stoków narciarskich

54 proc. Polaków popiera pomysł otwarcia ośrodków narciarskich – wynika z najnowszego badania agencji badawczej SW Research. Przeciwnego zdania jest co szósty badany (17 proc.), a blisko co trzeci (30 proc) nie ma wyrobionej...
home office koronawirus

Aż 70% Polaków obawia się kolejnego lockdownu

Nie tak bardzo obawiamy się o własne czy zdrowie najbliższych, co o skutki ekonomiczne i społeczne ewentualnego lockdownu– wynika z realizowanego na początku listopada badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Po kontrowersyjnym wyroku...
koronawirus

Opinia Polaków na temat obostrzeń związanych z epidemią COVID-19

Polacy popierają zaostrzenie nakazu zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej (61%), ale sceptycznie patrzą na inne działania związane z próbą ograniczenia rozpowszechniania się koronawirusa w Polsce. W październiku odnotowane zostały rekordowe dzienne przyrosty...
apteka_c_mondaynews

6 x więcej Polaków planuje zaszczepić się na grypę

Odsetek osób planujących zaszczepić się na grypę w 2020 roku jest ponad sześciokrotnie wyższy niż odsetek Polaków, którzy zaszczepili się na nią w poprzednim sezonie grypowym – wynika z najnowszego barometru nastrojów konsumenckich „Polacy...
ekologia

Wyważeni ekologicznie – ponad jedna trzecia Polaków jest Eko Troskliwa

Przy obecnej w życiu codziennym presji na bycie bardziej pro-ekologicznym oraz rosnącej niechęci do tzw. zielonego marketingu, zachowanie balansu między skrajnymi biegunami ekologii może być wymagające. Czy można odnaleźć równowagę między całkowitemu oddaniu się...
ekologia

Eko Entuzjaści – tylko co piąty Polak podchodzi entuzjastycznie do tematyki ekologicznej

Coraz częściej słychać o rosnącej nieufności Polaków do eko marketingu czy poczuciu niemocy w działaniach skierowanych przeciwko postępującym zmianom klimatycznym. Jednak nie wszyscy stracili wiarę w ekologię. Przeszło co piąty Polak wpisuje się swoim...
produkty BIO

Ekologia? Tak, ale tylko Na Pokaz

W obliczu dużej popularności mody na ekologię, nie wszyscy traktują ją poważnie i nie wszyscy mają wobec niej szczere zamiary. 13% Polaków wykorzystuje ją jedynie w celu stworzenia lepszego obrazu siebie w oczach innych...
ekologia

Krytyczni wobec eko marketingu, ale niekoniecznie wobec ekologii

Zielony marketing nie każdemu przypada do gustu. Niektórych nawet aktywnie irytuje. W dobie mody na ekologiczne przekazy 14% Polaków przejawia sceptycyzm wobec komunikacji pro-ekologicznej. Nie oznacza to jednak, że odwracają się oni od samej...
bon turystyczny 3

Dwie twarze bonu turystycznego – kogo wspiera, a kogo uwiera?

Wprowadzenie Bonu Turystycznego spolaryzowało polskie społeczeństwo. Osoby nieposiadające dzieci negatywnie oceniają bon jako formę pomocy rodzinom. Polacy zdecydowanie lepiej postrzegają wprowadzenie Bonu Turystycznego jako wsparcie dla branży turystycznej – wynika z najnowszego barometru nastrojów...
Sopot polskie morze

Plany urlopowe Polaków w dobie trwającej epidemii

Pomimo panującej na świecie pandemii koronawirusa, co trzeci Polak planuje wyjechać na urlop w 2020 roku – wynika z najnowszego barometru nastrojów konsumenckich „Polacy w czasie epidemii”, zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research. COVID-19...
koronawirus

Dystans społeczny czy maseczka – Polacy zaskoczeni nowymi regulacjami dot. środków ochrony przed COVID-19

Tylko 14% Polaków przewidywało, że obowiązek zasłaniania nosa i ust w miejscach ogólnodostępnych zostanie zniesiony z końcem maja – wynika z najnowszego barometru nastrojów konsumenckich „Polacy w czasie epidemii”, zrealizowanego przez agencję badawczą SW...
pieniądze podatki ubezpieczenia

Z obawą patrząc w portfel – Polacy szykują się mentalnie na ciężkie czasy

Ponad połowa Polaków (54%) negatywnie ocenia zmianę w budżecie swojego gospodarstwa domowego w wyniku panującej epidemii koronawirusa – wynika z najnowszego barometru nastrojów i zachowań konsumenckich autorstwa SW Research „Polacy w czasie epidemii”. Co więcej,...
koronawirus

Jak zmieniają się nastroje Polaków w czasie izolacji?

Już ponad połowa Polaków (55%) przewiduje, że pandemia w kraju wygaśnie nie wcześniej niż za trzy miesiące – wynika z najnowszego barometru nastrojów konsumenckich „Polacy w czasie epidemii” zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research....
śmieci dzień ziemi

EKOBAROMETR – jak świętujemy 50-lecie Dnia Ziemi?

Trzy czwarte Polaków deklaruje, że chętnie segreguje odpady, ale blisko co drugi ma problem, aby zamienić samochód na transport publiczny  – wynika z badania w ramach projektu EKOBAROMETR, którego inicjatorem i pomysłodawcą jest Agencja...
ekologia

EKOBAROMETR – najpopularniejsze akcje proekologiczne według Polaków

Blisko 7 na 10 Polaków wskazuje ograniczenie korzystania z plastikowych słomek jako najpopularniejszy trend – wynika z badania w ramach projektu EKOBAROMETR, którego inicjatorem i pomysłodawcą jest Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research....
laptop praca i komputer, pracownik

Polacy w czasie epidemii – problemy z organizacją pracy w izolacji

4 na 10 pracowników wymienia ograniczoną i utrudnioną komunikację z ludźmi w czasie pracy oraz brak wyraźnych granic między czasem wolnym a zawodowym jako najważniejsze uciążliwości, w czasie pracy podczas izolacji –  wynika z najnowszego...
kwarantanna koronawirus

Polacy w domu – jak sobie radzimy z izolacją?

Ciągłe przebywanie w domu w trakcie izolacji spowodowanej epidemią jest uciążliwe dla niemal 90% Polaków – tak wynika z pierwszego pomiaru badania Polacy w czasie epidemii zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW...
zakupy sklep koszyk

Niedziele bez handlu w opinii przedsiębiorców, pracowników handlu i samych konsumentów

Obowiązujące od marca 2018 roku ograniczenie handlu w niedziele w założeniu miało polepszyć sytuację życiową pracowników sektora handlowego i małych przedsiębiorców, a także wpłynąć na zmianę sposobu spędzania wolnego czasu przez Polaków. Jednak jak...
zakupy sklep

Zakupy w tygodniu, w sobotę czy przez internet? Skutki ograniczenia handlu w niedzielę...

Tłok, stres i pośpiech coraz częściej towarzyszą sobotnim zakupom. Dlatego też konsumenci poszukują rozwiązań łagodzących niedogodności, których jedną z przyczyn jest zakaz handlu w niedzielę. Jak pokazują badania, receptą na sobotnie trudności stały się...
łazienka

Funkcjonalność, estetyka, a może ekologia – czym kierują się Polacy aranżując łazienkę?

Po co komu ta łazienka? – spytała babcia Wolańska w kultowej scenie filmu „Galimatias, czyli kogel-mogel II”. No jak to? Żeby ludzie myśleli, że Solska to byle kto, że nie stać nas na łazienkę...
1207820064_sw_research_alkohol_trendy.png

Konsumenci coraz częściej wybierają słabsze i smakowe alkohole. Chętnie sięgają po nowości polecane przez...

W ciągu ostatnich dwóch lat widać wyraźne zmiany w konsumpcji alkoholi. Coraz częściej wybierane są alkohole lżejsze, smakowe oraz whisky. Prawie połowa konsumentów badanych przez SW Research podkreśla, że od czasu do czasu sięga po nowości,...
435989347_sw_research_alkohol_zakupy.png

Branża alkoholowa szykuje się na przedświąteczny boom. Na prezenty najczęściej wybierane są wina

Wybierając alkohol dla siebie, konsumenci częściej kierują się smakiem. Na prezenty kupują raczej trunki znanych i prestiżowych marek – wynika z badania SW Research. Na świąteczne prezenty najchętniej wybierane są wina, ale w dowód wdzięczności częściej wręczamy whisky....
751742758_sw_reseach_duchy.png

Większość Polaków wierzy w zjawiska nadprzyrodzone. 41 proc. przyznaje się do wiary w cuda

Halloween, wydawałoby się obce nam kulturowo święto, z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Może to mieć swoje korzenie w wierze Polaków w zjawiska nadprzyrodzone. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie telewizji CI Polsat...
Piotr Zimolzak, wiceprezes Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research

Małe i średnie firmy gotowe na innowacje. Internet i aplikacje mobilne przyspieszają rozwój ich...

Dla większości przedsiębiorstw internet jest czynnikiem, który uwalniania potencjał innowacyjności – wynika z raportu UPC Biznes i SW Research. W oparciu o nowoczesne platformy możliwy jest nie tylko szybki rozwój w kraju, lecz także ekspansja poza granice. Polskie firmy są...

Ponad połowa internautów zetknęła się z hejtem w sieci. Co czwarty sam był ofiarą

Co czwarty internauta padł ofiarą hejtera. Hejtingu doświadczają zwłaszcza młodzi mężczyźni oraz mieszkańcy wsi i małych miejscowości. 70 proc. użytkowników internetu uważa, że ze zjawiskiem tym należy walczyć, np. poprzez blokowanie adresu IP hejtera lub...

GORĄCY TEMAT

Joe Biden

100 DNI, BY URATOWAĆ AMERYKĘ – trzy ścieżki fiskalne dla prezydencji...

20 stycznia Joe Biden objął urząd jako 46. prezydent Stanów Zjednoczonych z obietnicą pakietu stymulującego o wartości 1,9 bln USD i planem dystrybucji 100...
raport

Wzrost płac przyspieszył pomimo kryzysu

Ostatnie dni były stosunkowo ubogie, jeśli chodzi o ważne dane, które mogłyby mieć fundamentalny wpływ na polską gospodarkę czy kurs złotego. W mijającym tygodniu...
Sąd prawo prawnik

By nie zwrócić przedsiębiorcy nadpłaty podatku, organy dochodziły od niego nieistniejących...

Przedsiębiorca miał zobowiązania podatkowe za poszczególne miesiące 2011 roku. Jednak fiskus nie zamierzał ich odpuścić nawet po 7 latach. Dlatego w 2018 r. wydał...
praca pracownik

Polacy chcą pracować na etacie

Jak wynika z badania „Workforce View 2020” przeprowadzonego przez firmę ADP, globalnego lidera usług kadrowo-płacowych, aż czterech na pięciu Polaków za preferowaną formę zatrudnienia uznaje...

Niemiecki lockdown wydłużony nawet do wiosny? Przedsiębiorcy muszą być na to...

Lockdown w Niemczech zostanie przedłużony do 14 lutego, ale przedsiębiorcy są przekonani, że to nie koniec obostrzeń. Najbliższy sąsiad Polski nadal walczy z pandemią...