Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Coraz więcej osób korzysta z możliwości robienia zakupów przez Internet. Rozwój e-sklepów postępuje w błyskawicznym tempie, obejmując kolejne udogodnienia i nowe technologie. E-commerce stanowi więc bardzo atrakcyjny pomysł na biznes, pozwalając początkującym przedsiębiorcom szybko i łatwo wejść na rynek....
Dyrektywa Omnibus na poziomie unijnym została przyjęta już 7 stycznia 2020 roku i powinna zostać zaimplementowana do 28 maja 2022 roku. Wiele spośród jej przepisów w istotny sposób wpływa na prowadzenie biznesów oferujących produkty lub usługi konsumentom. Nic więc...
Pandemia koronawirusa zmieniła funkcjonowanie całej gospodarki. Jednak mimo wielu wyzwań, jakie pojawiły się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku, sklepy e-commerce oferujące sprzęt AGD odnotowują bardzo dobre wyniki. Największy udział we wzroście mają województwa: mazowieckie, łódzkie i śląskie...
Restauratorka otworzyła sklep internetowy Schronisko Smaków Magdy Gessler. Dostępne są w nim między innymi przetwory, naturalnie wędzone mięsa, miody czy świeże pieczywo. Specjały przygotowywane są zgodnie z długoletnią tradycją przez wykwalifikowany zespół pod czujnym okiem restauratorki. – Sklep internetowy powstał, by wszyscy mieli...
Coraz większa część obrotu handlowego przenosi się do Internetu. Praktycznie każdy biznes może tu znaleźć dodatkowe możliwości dla dalszego rozwoju oraz ekspansji na nowe rynki. Bez względu na to, czy zamierzamy sprzedawać nasze produkty albo usługi lokalnie, czy też...
Od ponad roku rynek e-commerce bardzo dynamicznie się rozwija. Na początku wybuchu pandemii można było zaobserwować gwałtowne wzrosty w przypadku sprzedaży wielu kategorii produktów. Konsumenci, nie mając wyboru, zaczęli częściej kupować w sklepach online. Były to zarówno osoby, które...
E-commerce jest bardzo dynamicznym sektorem, nie tylko ze względu na ciągłe wzrosty jego popularności. Właściciele i menedżerowie e-sklepów muszą nieustannie śledzić trendy rynkowe i technologiczne, które mogą przyczynić się do rozwoju ich przedsiębiorstw. Także, a może przede wszystkim, w...
Od wybuchu pandemii często pojawiają się informacje o gwałtownie rosnącej popularności zakupów polskich konsumentów w sieci. Ich wartość na koniec ubiegłego roku wyniosła ok. 70 mld zł i wzrosła o ponad 40% rdr. Handel internetowy między firmami...
Większość konsumentów w Europie, robiąc zakupy w supermarkecie, częściej kieruje się aspektem zdrowotnym niż ceną produktów. Jak pokazuje raport firmy doradczej Deloitte The Conscious Consumer 64 proc. respondentów przyznaje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaczęło bardziej interesować się wpływem spożywanych produktów...
Ekstra rabaty, nadzwyczajne przeceny, niepowtarzalne okazje – takie hasła już wkrótce wypełnią witryny sklepów stacjonarnych i internetowych niemal na całym świecie. Czy w końcówce listopada sprzedawcy rzeczywiście obniżają ceny towarów o kilkadziesiąt procent? Istnieje dość prosty sposób, by przekonać się,...
Prawdopodobnie nie za dwa miesiące jak planowano, a dopiero od stycznia 2015 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, również tych kupujących w sieci. Taką poprawkę do ustawy poparła wczoraj sejmowa komisja gospodarki. Nowe przepisy zakładają, że właściciele sklepów...
Branża e-commerce na przestrzeni ostatnich lat mocno zyskała na popularności. W dużej mierze jest to wynik pandemii i związanych z nią obostrzeń, jednak handel internetowy od zawsze wykazywał ogromny potencjał. Dzięki niemu można z łatwością nabyć towary lub usługi...
Już co najmniej połowa Polaków robi zakupy przez internet. E-commerce oszczędza czas potrzebny na wybranie towaru i pieniądze dzięki konkurencji cenowej z tradycyjnymi sklepami. Szczególnym powodzeniem cieszą się internetowe sklepy ze sprzętem elektronicznym. Coraz popularniejsze jest również kupowanie w...
Nowe badanie przeprowadzone przez Capgemini sugeruje, że przedstawiciele sektora handlowego są „ostrożnie optymistyczni” co do świątecznego sezonu zakupowego, pomimo niepewności co do otwarcia sklepów czy świątecznych trendów i schematów zakupowych. Prawie połowa (46 proc.) sprzedawców detalicznych spodziewa się w...
Choć udział Amazona w polskim e-commerce nie przekracza dziś 5 proc., amerykański gigant zdobywa w nim udziały krok po kroku, przejmując powoli rynek, na czym w największym stopniu może stracić rodzime Allegro. Polacy na Amazonie mają dziś do wyboru ponad 200 mln artykułów...
Jeszcze w ubiegłym roku wiele firm w ogóle nie zastanawiało się nad otwarciem sklepów internetowych. Pandemia wywróciła jednak wszystko do góry nogami i nagle popularność handlu internetowego ogromnie wzrosła. Swój moment odpowiednio wykorzystują firmy, które specjalizują się w tworzeniu...
Nietrafiony prezent potrafi skutecznie popsuć święta. Choć większość Polaków źle dobrany prezent odstawia po prostu na półkę, część osób decyduje się go zwrócić do sklepu. O ile w sklepach stacjonarnych dużo zależy od dobrej woli sprzedawcy i od warunków, jakie określa...
Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat. Dominującym kanałem komunikacji były social media, głównie Facebook. Ten trend starają się wykorzystać także firmy,...
Rynki szybko rozwijające się, wśród nich Polska, odnotowują bezprecedensowy wzrost wydatków konsumenckich w internecie – wynika z najnowszego raportu PayU o e-handlu na świecie. Uroda i kosmetyki, treści cyfrowe, moda i akcesoria oraz edukacja – to kategorie zakupowe, w...
W dobie cyfryzacji i globalizacji, wybór odpowiedniej platformy B2B może być jednym z najważniejszych decyzji, jakie podejmiesz dla swojego biznesu. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę, czy wielonarodową korporację, właściwa platforma może zautomatyzować Twoje operacje, zwiększyć efektywność i...
37 proc. świątecznych budżetów na prezenty trafi do sklepów internetowych – wynika z badania Deloitte. To drugi – po Niemcach – wynik w Europie. Znaczenie e-zakupów w handlu rośnie nie tylko od święta. 80 proc. z 26 mln internautów regularnie odwiedza platformy e-commerce’owe, a...
Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału...
Kobiety mają znaczący wpływ na 88 proc. codziennych zakupów i na 76 proc. decyzji podejmowanych przez całą rodzinę odnośnie do zakupu wszelkich innych towarów – wynika z badania „Polki same o sobie”. Panie są świadomymi i odpowiedzialnymi konsumentkami, znają swoje potrzeby i oczekiwania, chętnie...
Firma Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), lider na rynku komputerów mobilnych, skanerów oraz drukarek kodów kreskowych, oferujący również oprogramowanie i usługi zapewniające widoczność zasobów firmy w czasie rzeczywistym, ogłosiła wyniki badania „Future of Fulfillment Vision Study” – globalnej analizy...
Blisko połowa leków kupowanych w internecie może być podrobiona. Coraz częściej proceder ten dotyczy nie tylko suplementów diety, lecz także leków ratujących życie. W Polsce wciąż nie ma rozwiązań prawnych wymierzonych w to zjawisko, a za fałszowanie leków i wprowadzanie ich do sieci dystrybucji...
Połowa Polaków wydała na prezenty tyle samo co przed rokiem. Z badania przeprowadzonego przez Citi Handlowy wynika, że inspiracji szukaliśmy najczęściej w galeriach handlowych. – Decydując się na wybór prezentów zwracaliśmy uwagę na promocje – podkreśla Marta Cieśla z Departamentu Kart Kredytowych Citi Handlowy. Większość...
Rynek e-commerce przeżywa w ostatnim czasie prawdziwy rozkwit – w internecie nieustannie pojawiają się nowe sklepy online. To efekt m.in. pandemii COVID-19, która spowodowała wzrost popularności zakupów w sieci. W internecie można kupić niemal wszystko, jednak należy pamiętać o...
W styczniu 2014 r. Cube Research po raz trzeci przeprowadził badanie w ramach projektu „Co nakręca eCommerce?”. Udział wzięło w sumie 463 przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe wylosowane z puli ponad 9 tys. podmiotów tego typu działających na polskim rynku....
W okresie przedświątecznym sprzedaż detaliczna jest o jedną piątą większa niż w listopadzie. Lepiej sprzedaje się żywność, napoje i kosmetyki. Sprzyjają temu banki, które oferują korzystne kredyty. Wzrost produkcji powoduje wyższą koniunkturę polskiej gospodarki – szacuje się, że w okresie świątecznym św. Mikołaj...
Według najnowszych wyników Salesforce Shopping Index za II kwartał 2021 roku globalne przychody z handlu cyfrowego w skali rok do roku wzrosły jedynie o 3%. Jest to spora zmiana po ostatnich czterech kwartałach, podczas których wzrost przychodów utrzymywał się...
Nic nie wskazuje na to, by kolejny rok miał być niesprzyjający dla branży e-commerce, która dzięki pandemii koronawirusa rośnie w galopującym tempie. Wraz z inwestycją w zakupy online sprzedawcy chętniej wdrażają też nowe technologie, które wnoszą e-sklepy na kolejne...
Aż 61 proc. Polaków ograniczyło wydatki w pandemii. Ponad 43 proc. robi to z powodu wzrostu cen produktów i usług, a 35 proc. ze względu na spodziewane podwyżki. Epidemia zmusiła nas do rezygnacji z usług fryzjerskich oraz kosmetycznych (35...
Według raportów, analiz i prognoz różnych firm i instytucji, polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Zarówno teoretycy, jak i praktycy zgodnie przyznają, że potencjał e-commerce w Polsce nie został jeszcze w pełni odkryty...
Handel elektroniczny przeobraża się na naszych oczach. Coraz więcej firm rezygnuje z hurtowników, by sprzedawać bezpośrednio do odbiorcy końcowego. Koń trojański, którym jest sprzedaż direct-to-consumer (DTC), porywa już nie tylko sprzedawców detalicznych, lecz także firmy B2B. Reakcja klientów? Znacznie...
Zakazu handlu w niedzielę oznacza zwiększenie obrotów w e-commerce średnio o 15% Według analiz QuarticOn, niedziela już teraz jest bardzo dobrym dniem handlowym w internecie Ustawa o zakazie handlu w niedzielę wchodzi w życie w marcu Zamknięcie sklepów w...
Polacy pokochali zakupy w sieci. Segment sprzedaży w internecie może być wart nawet 40 mld zł. Rynek rozwija się, czego przejawem jest stale rosnąca liczba e-sklepów. Duża część z nich znika już po kilku latach. W 2017 roku działało...
W zeszłym tygodniu dwie platformy Social Media ogłosiły nowe aktualizacje. Instagram rozpoczął testy nad nowymi rozwiązaniami dla e-commerce, z kolei Twitter postawił na usprawnienie obsługi klienta poprzez boty. NapoleonCat postanowił przyjrzeć się bliżej tym rozwiązaniom. Oto czego już niebawem...
Izba Gospodarki Elektronicznej, która jest organizatorem Konkursu “e-Commerce Polska awards 2017” ogłosiła listę Nominowanych. Zwycięzców poznamy 9 listopada podczas uroczystej Gali w Kinie Praha w Warszawie. Konkurs “e-Commerce Polska awards” od lat kierowany jest do e-sklepów i platform e-commerce. Rozszerzenie...
Liderem dostaw zakupów online w Polsce są Paczkomaty® InPost, z których najczęściej korzysta 77% wszystkich kupujących w internecie – wynika z raportu Gemiusa E-commerce w Polsce w 2021 roku. Dostawa kurierem do domu lub pracy jest wybierana jedynie przez połowę...
Po cieszącym się dużą popularnością Black Friday, konsumenci będą mogli skorzystać z przecen również podczas obchodzonego dwa dni później Cyber Monday. Tego dnia zniżki i rabaty wprowadzają sklepy internetowe. Największe okazje oferują zagraniczne platformy sprzedażowe, jednak ze względu na słabe notowania...