7.7 C
Warsaw
czwartek, Wrzesień 19, 2019
Prezenty warto kupować już w listopadzie, bo są wtedy tańsze, czy licząc na promocje, czekać z nimi aż do grudnia? Jak wynika z drugiej edycji „Świątecznego barometru cenowego”, przygotowanego przez ekspertów Deloitte, wszystko zależy od kategorii produktów, które chcemy...
55 proc. internetowych konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos. W pierwszej dwudziestce krajów najczęściej wybieranych przez zagranicznych klientów nie ma jednak Polski. Powodem może być to, że polskie e-sklepy rzadko otwierają się na...
W 2016 r. sklepom udało się uniknąć nowego podatku handlowego, ale i bez dodatkowych obciążeń fiskalnych w handlu nie jest łatwo. Niskie marże i silna konkurencja sprawiają, że handel detaliczny zalega powyżej 60 dni swoim kontrahentom i bankom na...
Klienci za pośrednictwem internetu kupują 4-5 razy więcej niż podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. W e-koszyku znajdują się już nie tylko ciężkie artykuły, jak napoje czy środki czystości, lecz także świeża żywność. Z e-zakupów oferowanych przez tradycyjne sklepy coraz częściej korzystają też firmy...
Ponad połowa osób robiących zakupy przez internet używa do tego celu urządzeń mobilnych. Odsetek korzystających zarówno ze smartfonów, jak i z tabletów jest blisko dwukrotnie wyższy niż jeszcze rok temu. Ponad 90 proc. kupujących w sieci wykorzystuje smartfony i tablety, by ułatwić sobie...
Nadal aż 90% zakupów odbywa się offline. Dlatego, gracze e-commerce coraz mocniej walczą o obecność w sklepach stacjonarnych, w czasie dokonywanych przez klientów transakcji, za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zdaniem ekspertów, właściwe wykorzystanie m-commerce zapewni sieciom handlowym dodatkowe źródło dochodu. Dzisiejszy...
Serwis Pyszne.pl zanotował w pierwszym półroczu 2017 wzrost przychodu o 133% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ilość zamówień wzrosła dwukrotnie. Od stycznia do czerwca użytkownicy złożyli prawie 3,5 mln zamówień o łącznej wartości bliskiej 150 mln złotych...
Polacy umiarkowanie interesują się modą. Stawiają na styl nieformalny, kupują głównie w sklepach sieciowych, wydając najczęściej na zakupy odzieżowe maksymalnie 10 proc. miesięcznego dochodu. Czynnikami decydującymi o wyborze konkretnego produktu są przede wszystkim fason oraz cena produktu. Ponad 40 proc. konsumentów przyznaje,...
E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża polskiej gospodarki, której wartość do 2020 roku ma wzrosnąć do 63 mld zł. Dziś niemal każdy może bardzo niskim kosztem stworzyć własny sklep internetowy i samodzielnie prowadzić skuteczne kampanie marketingowe, aby dotrzeć do...
Przy wyszukiwaniu ofert turystycznych dla internautów decydujące znaczenie ma szybkość. Przy dużej konkurencji długi czas oczekiwania na otwarcie strony może spowodować utratę klienta. To istotne np. przy rezerwacji biletu lotniczego, w trakcie której podróżni odwiedzają przeciętnie ok. 50 stron internetowych....
W tym roku polska rodzina przeznaczy na wyprawkę szkolną średnio 1 718 zł. Ponad dwie trzecie tej sumy pochłoną ubrania, buty oraz przybory szkolne. Jak wynika z raportu „Wyprawka szkolna 2019” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, w poszukiwaniu odpowiednich...
Zachowania zakupowe Polaków potwierdzają, że granice w e-handlu coraz bardziej się zacierają. Ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom w takim samym stopniu, jak krajowym – wynika z badania wykonanego na zlecenie PayU. Najpopularniejszym kierunkiem e-zakupów transgranicznych są Chiny....
E-booki stanowią ok. 2 proc. rynku książki w Polsce. Z prognoz Virtualo wynika, że do końca tego roku wydatki na ich zakup powinny przekroczyć 85 mln zł, podczas gdy na koniec 2015 roku było to 60 mln zł. Rynek zyskuje,...
Branża e-commerce przygotowuje się do wdrożenia nowego prawa wynikającego z unijnej dyrektywy o prawach konsumentów. Niektóre jej zapisy budzą obawy przedsiębiorców, zwłaszcza że prace nad polską ustawą jeszcze się nie zakończyły.  Dyrektywa Parlamentu Europejskiego 2011/83/UE, która ma wejść w życie w połowie 2014 r., ma...
Skokowy wzrost e-commerce pociąga za sobą rozwój firm i sektorów powiązanych z tą branżą. Korzystają z niego nie tylko firmy kurierskie czy logistyczne, lecz także twórcy aplikacji, dostawcy mobilnych płatności czy szeregu innowacyjnych usług dla e-commerce. Start-up Zapakuj.to, który zapewnia małym sklepom internetowym dostęp...
Black Friday przede wszystkim kojarzy się z szaleństwem zakupowym i cenowymi okazjami na półkach sklepów wielkopowierzchniowych. Choć promocje trwają tylko chwilę, same wyniki sprzedaży sklepów w Black Friday mogą również pośrednio nadać ton klimatowi na giełdzie. Rynek akcji ma...
Według danych polskiej Ambasady w Pekinie obroty towarowe Polski z Chinami osiągnęły w 2017 r. wartość 29 331 mln USD, zaś wartość chińskiego importu do Polski wzrosła o blisko 3,1 mld USD (w stosunku do 2016 r.). W 2017...
E-commerce staje się coraz ważniejszą częścią polskiego handlu detalicznego i hurtowego. Spółka TIM, do której należy sieć sklepów elektrotechnicznych, w ciągu roku zwiększyła sprzedaż przez ten kanał z 55 do 62 proc. ogółu obrotów. Spółka inwestuje w rozwój wirtualnego sklepu. Właśnie uruchomiła wersję mobilną na...
Według corocznego badania europejskiego rynku e-commerce, Barometr E-shopper 2018, coraz więcej e-nabywców decyduje się na zwrot zakupionych w Internecie przedmiotów. W 2018 roku na ten krok zdecydowało się 10 proc. europejskich konsumentów. Jest to wynik o 4 p.p. wyższy...
Zakaz handlu w niedzielę budzi wiele kontrowersji: ma zarówno zagorzałych zwolenników, jak i stanowczych krytyków. PAYBACK, który na bieżąco śledzi postawy i zachowania konsumentów w Polsce, w swoim najnowszym badaniu PAYBACK Opinion Poll sprawdził, co polscy konsumenci sądzą na...
Firmy, które znają oczekiwania swoich klientów, sprzedają więcej. Wszystko dzięki możliwości spersonalizowania udostępnianych treści, a także automatyzacji procesów marketingowych. Pierwsze narzędzie pomoże zbudować relację z odbiorcą, a drugie zwiększy efektywność wykonywanych działań. Każdy użytkownik, który spędził na danej stronie...
Regulaminy sklepów internetowych pełne są niedozwolonych klauzul. To efekt tego, że e-sprzedawcy niedostatecznie znają prawo w zakresie swoich praw i obowiązków. Stosowanie przez e-sklepy niedozwolonych postanowień wykorzystuje, często nieetycznie, część kancelarii prawnych, które zarabiają krocie za reprezentację w sprawach...
Aż 44 proc. planowanego przez Polaków budżetu na prezenty zostanie wydane w kanale online. W tym roku, polska rodzina wyda średnio na święta 1168 zł, to o 6 proc. więcej niż przed rokiem. Polski św. Mikołaj w sieci ma potężnego sojusznika – to m.in. narzędzia...
Wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrośnie w tym roku do blisko 36 mld zł, w ciągu najbliższych 5 lat podwoi się, a liczba e-sklepów w 2016 r. wzrośnie o 7 proc. – prognozują eksperci Sociomantic Labs. Które innowacyjne...
Z mediów społecznościowych regularnie korzysta 63 proc. internautów. Ze względu na rosnący zasięg handel internetowy staje się coraz bardziej social. Ponad 40 proc. internautów polubiło i śledzi w serwisach społecznościowych ulubione marki, a to często przekłada się na większą skłonność do...
Klienci, dokonujący zakupów przy użyciu smartfonów, wymagają szybkiej i komfortowej obsługi. W zamian za udostępnianie swoich danych w aplikacjach mobilnych, chcą płacić mniej, niż pozostali konsumenci. Od sieci handlowych oczekują również dodatkowych gratyfikacji za lojalność i spersonalizowanych ofert promocyjnych. Jak...
8 września 2016 wchodzą w życie nowe, bardziej liberalne przepisy, które znacząco uproszczą procedury zawierania e-umów w Polsce. Nowelizacja Kodeksu Cywilnego wprowadza do powszechnego obrotu dwie nowe formy czynności prawnych – dokumentową oraz elektroniczną. Co ważne, nowa ustawa zrównuje...
Według raportu instytutu analitycznego Oxford Economics, retailerzy muszą inwestować w chatboty i algorytmy uczenia maszynowego, by przetrwać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Takiego zdania jest 72 proc. przedstawicieli amerykańskiej branży handlowej. Ich zdaniem w ciągu najbliższych pięciu lat technologie...
84 proc. konsumentów zarekomendowało komuś dany produkt lub usługę. Z kolei 46 proc. przyznało, że zdarzyło im się zniechęcić do zakupu jakiegoś towaru lub skorzystania z konkretnej oferty. Polacy najczęściej polecają swoim bliskim, znajomym czy sąsiadom nowości kinowe, restauracje, hotele,...
Aplikacje mobilne są ważnym ogniwem między marką, a detalistami i konsumentami z uwagi na to, że są kompatybilne z danym systemem operacyjnym i bardziej funkcjonalne niż strony internetowe, a ponadto prezentują ofertę sklepu na ekranie smartfonu. Obok wygody obsługi i...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Stanisław Gomułka, główny ekonomista BBCvideo

Centralny Port Lotniczy wcale nie taki drogi. Ale czy konieczny?

Budowa Centralnego Portu Lotniczego między Warszawą a Łodzią nie będzie wcale tak dużym obciążeniem dla polskich finansów. Wydatki na inwestycje infrastrukturalne stanowią bowiem od...

KOMENTARZE WALUTOWE

Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Amerykanie obniżają stopy

Pomimo pewnych wątpliwości, które pojawiły się na ostatnią chwilę, FOMC podjął decyzję o obniżce stóp procentowych. Znów trwają spekulacje, czy to naprawdę koniec ruchów...
Jerome Powell – FED

“Jastrzębie cięcie” ze strony Rezerwy Federalnej wsparło dolara amerykańskiego

Podczas wczorajszego spotkania decyzyjnego, amerykański bank centralny po raz drugi w tym roku obniżył stopy procentowe. Retoryka Rezerwy Federalnej była jednak niespodziewanie jastrzębia, co...

GIEŁDA I INWESTYCJE

afera GetBack

Afera GetBack podważyła zaufanie inwestorów, a konsekwencje odczuje cała gospodarka

Ostatnimi czasy domy maklerskie przeżywają trudne chwile. Eksperci tłumaczą to m.in. zmianami w otoczeniu prawnym. Implementacja wciąż nowych i restrykcyjnych regulacji zwiększa koszty funkcjonowania....

TRENDY BIZNESOWE

W I poł. 2019 r konsumenci na całym świecie wydali na...

Konsumenci na całym świecie wydali 210 mld EUR na smartfony w pierwszej połowie 2019 roku. W Polsce nadal większą popularnością cieszą się produkty z...
Andrzej Roter

Zarówno dłużnik, jak i wierzyciel mają swoje prawa

Z badania opinii, przeprowadzonego na zlecenie Związku Przedsiębiorstw Finansowych (dawniej KPF), wynika, że wiedza Polaków na temat windykacji jest znikoma. Aż 74 proc. ankietowanych...
Robert Nogacki Kancelaria Prawna Skarbiec

Depozyt nieprawidłowy opodatkowany PCC

Samo przelanie pieniędzy na konto bankowe określonej osoby w celu ich przechowania i przekazania wskazanej przez wpłacającego innej osobie nie oznacza, że doszło do...
apple sklep

W I poł. 2019 r konsumenci na całym świecie wydali na...

Konsumenci na całym świecie wydali 210 mld EUR na smartfony w pierwszej połowie 2019 roku. W Polsce nadal większą popularnością cieszą się produkty z...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Amerykanie obniżają stopy

Pomimo pewnych wątpliwości, które pojawiły się na ostatnią chwilę, FOMC podjął decyzję o obniżce stóp procentowych. Znów trwają spekulacje, czy to naprawdę koniec ruchów...