Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

black friday

Black Friday z każdym rokiem popularniejszy

Black Friday przypadający w tym roku na 23 listopada rozpocznie gorączkę zakupów trwającą aż do świąt Bożego Narodzenia. W Stanach Zjednoczonych to wieloletnia tradycja,...
złote tarasy handel galeria

Rynek centrów handlowych w Europie spowalnia

W pierwszej połowie 2018 roku oddano do użytku 1,0 mln m kw. nowej powierzchni w centrach handlowych – to o 10% mniej niż...
Polacy coraz chętniej decydują się na telekomunikacyjne pakiety. Korzysta z nich już 10 mln osób

Polacy coraz chętniej decydują się na telekomunikacyjne pakiety. Korzysta z nich już 10 mln...

Pakiety łączące różne usługi telekomunikacyjne dostępne u jednego dostawcy cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej na takie rozwiązanie zdecydowało...
Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Jak wprowadzić polskie produkty do zagranicznych sieci handlowych?

Sieci zagraniczne obecne w Polsce od wielu lat prowadzą bardzo intensywne kampanie, jeśli chodzi o sprzedaż polskich produktów w swoich placówkach. Dana sieć podpisuje porozumienie...
Krzysztof Inglot, Prezes Zarządu Personnel Service

Ukraińcy w 2017 roku wydali w Polsce prawie 8 mld zł

Z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2017 roku cudzoziemcy zostawili w Polsce aż 41,5 mld zł, o 6% więcej niż rok...
zakupy sklep

51% kupujących w sklepach typu „Zrób to sam” nabywa materiały za pośrednictwem fachowców

Aż 51% ankietowanych z dużych miast, kupujących w sklepach typu „Zrób to sam”, stwierdza, że nabywa materiały za pośrednictwem obsługujących ich firm. 74% klientów...
Maciej Chmielewski, senior partner i dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych w Colliers International

Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej?

Według opublikowanego przez Colliers International raportu dotyczącego sektora logistycznego i handlowego pt. „Survival of the fittest” („Przetrwają najsilniejsi”) odpowiedź na tytułowe pytanie brzmi „nie”....
Te trendy zmienią obraz tradycyjnego handlu detalicznego

Blisko połowa Polaków jest przekonana, że ma większy wpływ na społeczeństwo jako konsumenci niż...

W badaniu „The Meaningful Shift” zrealizowanym przez Havas, przebadano wewnętrzny konflikt współczesnych kupujących – jednoczesne zamiłowanie do zakupów i posiadania, z chęcią działania na...
Tadeusz Kościński

Ślad cyfrowy – profil konsumenta na podstawie płatności elektronicznych

Dopasowanie odpowiedniej oferty ze strony sklepu czy instytucji finansowej wymaga znajomości potrzeb użytkownika lub klienta. Jedynym sposobem, który na to pozwoli jest tzw. ślad cyfrowy,...
ecommerce

Jak przygotować e-sklep na sezon świąteczny?

Sprzedaż w sezonie świątecznym może stanowić aż dwie trzecie rocznego dochodu małej firmy. W swoim najnowszym raporcie, PayPal przedstawia wskazówki, jak przedłużyć świąteczny...
telefon aplikacja

Handel przekonuje się do aplikacji mobilnych

Mogą zwiększać ilość jednorazowych zakupów i wpływać na wybór sklepu. Zapewniają oszczędność czasu poprzez częste aktualizacje ofert i zdigitalizowane listy produktów. Specjaliści prognozują, że w...
W sprzedaży bezpośredniej pracuje już milion konsultantów. 90 proc. jest zadowolonych ze swojej pracy

W sprzedaży bezpośredniej pracuje już milion konsultantów. 90 proc. jest zadowolonych ze swojej pracy

Elastyczne godziny pracy, możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy i bezpośredni kontakt z ludźmi to w ocenie konsultantów największe korzyści z zajęcia się sprzedażą bezpośrednią. W branży jest już prawie milion...
W ciągu 8 lat handel w internecie osiągnie 40 proc. całkowitej sprzedaży w skali globalnej. Trend ten napędza sztuczna inteligencja i analiza big data

W ciągu 8 lat handel w internecie osiągnie 40 proc. całkowitej sprzedaży w skali...

Personalizacja, customer experience, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz analiza big data to główne czynniki, które w nadchodzącym czasie będą w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. Do...
Małgorzata Dziubińska

Rynek powierzchni handlowych w Polsce w III kwartale 2018 r.

Nieruchomości handlowe stanowiły blisko 45% całkowitego wolumenu inwestycyjnego zarejestrowanego w trzech pierwszych kwartałach 2018 roku 42% powierzchni handlowej będącej obecnie w budowie zostanie...

Polacy rzadko kupują buty przez internet, bo obawiają się zwrotów. Precyzyjne skanowanie stopy i...

Tylko co dziesiąty Polak kupuje buty przez internet. Większość boi się niedopasowania obuwia i konieczności zwrotu. Dzięki systemowi esize.me, który wprowadza sklep eobuwie.pl, problem można jednak...
turcja

Biznesowe nadzieje na współpracę z Turcją rozbiły się o kryzys

Rok temu, 17 października, podczas szczytu polsko-tureckiego, krajowy biznes z nadzieją patrzył w stronę rynku nad Bosforem. Ambitne plany współpracy zakładały nawet podwojenie wzajemnej...
złote tarasy Warszawa galeria (1)

Sektorowa Rama Kwalifikacji Handlu w oczach ekspertów

Opinie branży handlowej są zgodne, że Sektorowa Rama Kwalifikacji Handlu to bardzo potrzebne narzędzie pomocnicze. Z założenia ma usprawnić w firmach różne procesy związane...
metro warszawa

Firmy nie przerzuciły wyższych kosztów pracy na ceny

We wrześniu br. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 1,9% w relacji do września 2017, i o 0,2% w porównaniu do sierpnia 2018...
Bogdan Łukasik, przewodniczący rady nadzorczej Modern Expo Group

Mniejszy koszyk dużym wyzwaniem dla handlu przyszłości

Zmiany demograficzne i dynamiczny styl życia konsumentów wpływają na kształt rynku detalicznego. Dogodna lokalizacja i szybkość realizacji zakupów to priorytety dla nowego...
Papier Toaletowy

Papier toaletowy zdrożeje nawet o 30%. Producenci dłużej nie wytrzymają

Średnie ceny papieru toaletowego z 2 poprzednich lat i z 8 miesięcy br. były dość porównywalne. W przypadku opakowań po 8 sztuk wynosiły kolejno...

W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa...

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment...
Marc Dherment

Blisko 5,5 miliarda złotych obrotów Grupy Muszkieterów po 3 kwartałach 2018 r.

Obroty Grupy Muszkieterów po trzecim kwartale 2018 roku wyniosły blisko 5,5 miliarda złotych i były o prawie 6 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym...
promocja sklep

Nawet 40% prowadzonych w sklepach promocji może naruszać prawo podatkowe

Według firmy TakeTask, liczne akcje promocyjne w sklepach sieciowych nie dochodzą do skutku lub są źle prowadzone. Błędy mogą mieć poważne konsekwencje podatkowe. Po...
warzywa sklep owoce

Badanie: Jesienią i zimą Polacy oczekują więcej promocji na owoce i warzywa

Łącznie aż 83% ankietowanych uważa, że sieci handlowe powinny oferować więcej rabatów na owoce i warzywa. 41% respondentów oczekuje częstszych promocji na ten asortyment...
Daniel Werner, brand manager w Zrabatowani.pl, Grupa SARE

Cashback na polskim rynku e-commerce

Cashback to wciąż nowość na polskim rynku zakupów internetowych. Jest on niczym innym jak zwrotem części gotówki za zakupy dokonane za pośrednictwem portalu łączącego...
galeria sklepy

Produkt to za mało. Sieci handlowe budują swoje strategie w oparciu o doświadczenia klientów

Strategie nastawione na klienta to fundament biznesu w handlu detalicznym. Rosnące oczekiwania kupujących sprawiają, że sieci handlowe kreują holistyczne, spersonifikowane doświadczenia zakupowe, bazując z...
Prada luksus

Fundusze private equity prognozują wzrosty w segmencie produktów luksusowych sięgające średnio nawet 10 proc....

Branża dóbr luksusowych, ze względu na stabilny rozwój, od lat znajduje się centrum zainteresowania inwestorów, zarówno strategicznych, jak i finansowych. W 2017 roku na...
galeria handlowa

Kredyty ratalne wspierają sprzedaż detaliczną

Z analiz Biura Informacji Kredytowej wynika, że rośnie zakres kredytowania przez banki zakupów towarów i usług (kredyty ratalne). Począwszy od II półrocza 2017 r....
Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Rynek zdrowej żywności rośnie

Świadomość konsumencka w Polsce stale rośnie. Coraz częściej zwraca się uwagę na zdrowy tryb życia. Kampanie, które są temu poświęcone, trwają już od kilku lat....
Galeria Północna (4)

27 proc. Polaków planuje zakupy świąteczne z kategorii FMCG przynajmniej miesiąc przed Świętami

Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia wynika, iż 27 proc. Polaków planuje zakupy świąteczne z kategorii FMCG przynajmniej...
Marcin Pilarski

Polak łowcą okazji

Najbardziej pożądane przez Polaków akcje promocyjne to wyprzedaże i obniżki cen, a także możliwość zbierania punktów w programach lojalnościowych – tak wskazało odpowiednio 58%...
żywność sklep

Rolnicy dostają zbyt mało za warzywa i owoce. Jednocześnie w sklepach jest za drogo

Blisko 80% konsumentów uważa, że producenci warzyw i owoców otrzymują w skupie zbyt mało za swoje plony. Jednocześnie klienci oczekują niższych cen w sklepach....
Na świecie ponad połowa internautów robi zakupy online. Niewielu kupuje w polskich sklepach

Na świecie ponad połowa internautów robi zakupy online. Niewielu kupuje w polskich sklepach

55 proc. internetowych konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos. W pierwszej dwudziestce krajów najczęściej wybieranych przez zagranicznych...
ecommerce

(Cyber) Bezpieczeństwo polskiej branży e-commerce

Wyniki najnowszych badań nie pozostawiają suchej nitki na polskich e-sklepach. Choć 80 proc. z nich padło ofiarą cyberataku, tylko 40 proc. przeprowadza podnoszące bezpieczeństwo...
dron

Globalne badanie konsumenckie: trzeba zasłużyć na możliwość przechowywania danych o klientach

„O ile konsumenci kwestionują korzyści płynące z udostępniania ich danych osobowych, to badanie pokazuje, że wciąż chcą otrzymywać spersonalizowane, dostosowane do ich potrzeb oferty...
Nadchodzi rewolucja w handlu. Sklepy wyposażone w czujniki i skanery 3D same będą pobierały należność za zakupy

Nadchodzi rewolucja w handlu. Sklepy wyposażone w czujniki i skanery 3D same będą pobierały...

Płatności mobilne i internetowe są coraz bardziej zaawansowane. W amerykańskich i chińskich sklepach testuje się już rozwiązania znane z filmów science-fiction. Po zrobieniu zakupów klient zostaje rozpoznany...
prezes szef pracownik

Magiczna liczba trzy i realne obietnice, czyli jak zabrać się do sprzedaży?

Działasz na rynku od dłuższego czasu? A może od niedawna prowadzisz swój biznes lub dopiero rozkręcasz innowacyjny start up? Niezależnie do tego aby przetrwać...
sklep z elektornika

Sklepy stacjonarne z elektroniką idą w odstawkę. Polacy traktują je jak wystawy, a kupują...

Niemal połowa ankietowanych bezpośrednio przed zakupem sprzętu elektronicznego sprawdza ceny w Internecie. W tym kanale najchętniej nabywa go blisko 60% konsumentów. Tutaj trzeba zaznaczyć,...
allegro Atak phishingowy

Allegro wkracza na rynek aukcji dzieł sztuki

Aukcje, które sprawiły przed laty, że Allegro stało się tak popularne, powracają w nowej postaci. Allegro z partnerami tworzy nowe miejsce handlu dziełami sztuki...
Magdalena Frątczak, Szef Działu Powierzchni Handlowych w CBRE

CBRE Retail 2030: Jaka przyszłość czeka polski handel?

Nowe technologie, potrzeby konsumentów i lokalizacja – to trzy obszary rozwoju handlu w Polsce, na które wskazuje najnowszy raport CBRE „Zakupy przyszłości. Retail 2030”....