4 C
Warszawa
czwartek, 2 kwietnia, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Wybierając się na zakupy spożywcze, najchętniej zaglądamy do Biedronki i Lidla, szukając kosmetyków, najczęściej trafiamy do Rossmanna, a wśród aptek największym zaufaniem darzymy sieć Dbam o Zdrowie. A gdzie kupujemy odzież? Tu prym wiodą dwie marki: H&M oraz Reserved. To wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego...
Tylko 10 proc. kupujących przez internet dotarło do określonego sklepu dzięki mediom społecznościowym. Platforma ta nie będzie zatem głównym motorem napędzającym sprzedaż on-line, mimo jej rosnącej popularności – to główny wniosek z raportu prezentującego 10 mitów sprzedaży wielokanałowej „Demystifying the online shopper” przygotowanego przez firmę doradczą PwC. Korzystanie z...
Wraz z rozpowszechnieniem się dostępu do Internetu w Polsce wielu przedsiębiorców z tradycyjnych witryn sklepowych przeniosło się na witryny WWW. Z roku na rok przybywa wiele nowych sklepów internetowych, a wartość branży e-commerce w Polsce szacowana jest na ponad 26 mld złotych. Obecnie ilość sklepów internetowych przekracza nieco liczbę...
Dzisiejszy świat pokazuje, że aby osiągnąć sukces w biznesie należy jednocześnie działać w tradycyjnej przestrzeni internetowej, na kanałach społecznościowych oraz na urządzeniach mobilnych. Branża e-commerce zarówno w Polsce jak i na świecie, pomimo spadku wartości pojedynczych zakupów, odnotowała optymistyczny wzrost liczby kupujących w sieci. Co ciekawe, polski rynek e-commerce...
Polacy coraz chętniej kupują w sieci. Rozwijający się handel elektroniczny powoduje wzrost popytu na usługi logistyczne. W lutym rekordową sprzedaż miał Pocztex. Szybko rośnie sprzedaż przesyłki biznesowej i gabarytowej – usług paczkowych dedykowanych handlowi elektronicznemu. Wyższą sprzedaż niż przed rokiem ma także segment paczek zagranicznych. Najchętniej wysyłamy nimi towary...
Łączne przychody 250 największych sieci handlowych na świecie przekroczyły w ubiegłym roku finansowym po raz pierwszy poziom czterech bilionów dolarów. Mimo gorszej sytuacji gospodarczej m.in. w Europie Zachodniej czy Japonii wiodący detaliści rozwijają swoją działalność poprzez ekspansję na nowych rynkach, m.in. na Bliskim Wchodzie, w Europie Środkowej i Wschodniej...
Najpopularniejsza grupa produktów wśród kupujących internautów to odzież i obuwie – wynika z badania PMR Research przeprowadzonego na potrzeby najnowszego raportu „Handel internetowy w Polsce 2012. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2012-2014”. Szacunki pokazują, że ten segment rynku wygenerował sprzedaż na poziomie 1,8 mld zł. Odzież i...
Według raportów, analiz i prognoz różnych firm i instytucji, polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Zarówno teoretycy, jak i praktycy zgodnie przyznają, że potencjał e-commerce w Polsce nie został jeszcze w pełni odkryty i wykorzystany, a najlepsze czasy dopiero nadejdą. Już teraz 70...
NEONET, jedna z największych sieci sprzedaży RTV AGD w Polsce, podsumowała trendy sprzedażowe ostatnich miesięcy. Z danych firmy wynika, że największym hitem tej wiosny, notującym wzrosty sprzedaży nawet na poziomie 100% z miesiąca na miesiąc, są tablety. Eksperci NEONET oceniają, że wpływ na wzrosty sprzedaży mają: rosnąca aktywność promocyjna producentów,...
Grupa Allegro już po raz trzeci organizuje międzynarodowe spotkanie poświęcone metodom rozwoju biznesu z wykorzystaniem rozwiązań e-commerce. Konferencja e-nnovation odbędzie się w dniach 15-16 października w Poznaniu. Pojawią się na niej przedstawiciele top marek, kadra zarządzająca firm z Europy Środkowo-Wschodniej oraz eksperci i praktycy e-biznesu z całego świata. – Chcemy,...
Około 10 tys. sklepów internetowych będzie musiało zrewidować zasady prowadzenia biznesu ze względu na implementację nowej dyrektywy Unii Europejskiej – oceniają eksperci firmy doradczej Deloitte. Regulacja wejdzie w życie w ciągu dwóch lat. Dla konsumentów oznacza to zwiększoną ochronę podczas zakupów w Internecie, a dla przedsiębiorców – nowe obowiązki...
Po latach szybkich zmian w dziedzinie handlu internetowego, na użytkowników czekają kolejne rewolucje związane tym razem z rozwojem rynku smartfonów. W sieci sprzedaje się teraz wszystko, od luksusowych samochodów po świeże ryby, a handel tradycyjny coraz bardziej przenika się ze swoją internetową odmianą. To tylko niektóre wnioski płynące z pierwszego...
Nasycenie indywidualnego rynku telefonii komórkowej w Polsce jest większe niż telefonii stacjonarnej i według obliczeń Komisji Europejskiej wynosi 110,8%. Średnia europejska to 124,5%. V Group S.A. widzi przyszłość sektora dystrybucyjnego w konsolidacji punktów sprzedaży produktów i usług operatorów sieci GSM. Nasycenie polskiego rynku znajduje się poniżej średniej europejskiej, co oznacza,...
W ciągu kilku dni Polska przedstawi projekt dotyczący Europejskiego Prawa Umów, który ułatwi handel w Internecie wszystkim obywatelom UE poinformował Krzysztof Kwiatkowski, minister sprawiedliwości. Jest szansa, że zostanie przyjęty. „To dobra wiadomość. Stoimy na stanowisku, że dobrze skonstruowany, opcjonalny instrument zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów, w postaci jednolitego...
Prawie 1700 właścicieli e-biznesów, którym nie udało się uzyskać dofinansowania w ostatnim naborze PO IG 8.1 skarży się na zbyt ostre procedury i brak wyrozumiałości urzędników. Tymczasem unijna droga 160 szczęśliwych start-upów nie jest usłana różami, a raczej tonami faktur, zaświadczeń, rozliczeń i innych dokumentów. Prawdziwa walka o dotacje...
Od 9 do 11 maja Kraków będzie stolicą e-biznesu. To właśnie do tego miasta Małopolskie Studenckie Forum Business Centre Club oraz SKN Synergy zapraszają Cię na E-biznes Festiwal. Trzy dni bezpłatnych szkoleń i prelekcji z zakresu trzech „e” – e-biznesu, e-commerce i e-marketingu. Ogrom wiedzy i umiejętności, które pozwolą...
Przedstawiciele polskiego rynku e-commerce zacierają ręce – mimo zawirowań gospodarczych sektor handlu elektronicznego nie odczuł w 2010 roku pogorszenia koniunktury. Co więcej, rok 2010 był widocznie lepszy od 2009, a kolejny, 2011, zakłada dalsze zwiększanie udziału zakupów on-line w wydatkach Polaków – wynika z raportu „E-commerce w Polsce w...
Prawie połowa małych i średnich przedsiębiorstw pozostających bez strony internetowej jest przekonana, że strona www nie przyniosłaby im żadnych korzyści. Co więcej, ośmiu na dziesięciu przedsiębiorców nie obawia się, że brak strony internetowej może wiązać się z utratą potencjalnych klientów. To alarmujące wyniki badania TNS OBOP przeprowadzonego na zlecenie...
W 2011 r. tradycyjne komputery PC będą stanowić mniej niż 50% urządzeń komputerowych sprzedawanych w skali globalnej. Zapotrzebowanie na nowoczesne technologie będzie rosło najszybciej wśród przedsiębiorstw - to one zakupią 25 % wszystkich tabletów. Szczególnie zainteresowane nimi będą podmioty z sektora handlu detalicznego oraz ochrony zdrowia. W nadchodzących latach...
Do 2030 r. klasa średnia w skali globalnej powiększy się o 2 miliardy ludzi. Spowoduje to znaczące zmiany w portfoliach przedsiębiorstw, a także w sposobie oraz poziomie konsumpcji dóbr i usług. Firmy będą musiały także sprostać nowym wyzwaniom, które niesie powszechny dostęp do informacji na temat ich produktów. Ich...
Polacy coraz chętniej kupują przez Internet, wg. szacunków, wartość e-handlu w tym roku wyniesie 15,5 mld złotych, z czego duża część przypadnie na okres przedświąteczny. Ten czas to również „żniwa” dla różnego rodzaju oszustów i naciągaczy – ostrzegają specjaliści z Mediarecovery, firmy zajmującej się informatyką śledczą i bezpieczeństwem danych....

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

luksus

Wygrani i przegrani w branży dóbr konsumenckich w czasach pandemii koronawirusa...

0
Jednym z efektów ubocznych pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 są problemy, z którymi zmaga się branża dóbr konsumenckich. Z uwagi na skokowo zwiększony popyt konsumentów zmuszonych...

KOMENTARZE WALUTOWE

giełda kryzys krach

Bolesne tygodnie przed nami

Nowy miesiąc, nowy kwartał, ale awersja do ryzyka znajoma. Prezydent USA przestrzega, że kolejne tygodnie będą „bolesne” dla gospodarki USA, co dla rynków oznacza...
koronawirus (4)

Rynki osiągną dno, dopiero gdy znajdzie się rozwiązanie na skuteczne unicestwienie koronawirusa

Po tak burzliwym miesiącu trudno ocenić, na ile dokonały się już rozliczenia pod porządkowanie portfeli na koniec kwartału. Pierwsze od czterech tygodni wzrosty na...

GIEŁDA I INWESTYCJE

giełda kryzys krach

Bolesne tygodnie przed nami

0
Nowy miesiąc, nowy kwartał, ale awersja do ryzyka znajoma. Prezydent USA przestrzega, że kolejne tygodnie będą „bolesne” dla gospodarki USA, co dla rynków oznacza...

TRENDY BIZNESOWE

Co tarcza antykryzysowa oznacza dla gastronomii?

0
Polski parlament przegłosował pakiet projektów zmian dotychczasowych ustaw oraz wprowadzenia nowych przepisów, które składają się na tarczę antykryzysową. Niestety większość z nich nie rozwiązuje...
karta pobytu obcokrajowcy

Weszły w życie specjalne rozwiązania dla cudzoziemców związane z epidemią koronawirusa

0
W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, 31 marca 2020 r. weszła w życie ustawa przewidująca m.in. szczególne rozwiązania dla cudzoziemców w Polsce. Przepisy umożliwią...
WARSZAWA

Tarcza antykryzysowa: pakiet osłonowy dla przedsiębiorców (projekt ustawy)

0
W ostatnich dniach do konsultacji przesłany został projekt ustawy, w którym przybliżone zostały kolejne szczegóły dotyczące rządowego pakietu osłonowego („tarcza antykryzysowa”) w związku z...
sklep odzieżowy

Gigantyczna luka gotówkowa branży modowej

0
Gigantyczna luka gotówkowa branży modowej nawet po uzyskaniu pomocy rządowej będzie się wahać od 11 do nawet 32 mld złotych. Trzy scenariusze przyszłości sektora...
giełda kryzys krach

Bolesne tygodnie przed nami

0
Nowy miesiąc, nowy kwartał, ale awersja do ryzyka znajoma. Prezydent USA przestrzega, że kolejne tygodnie będą „bolesne” dla gospodarki USA, co dla rynków oznacza...