Jakość, cena i pochodzenie produktu to najważniejsze kryteria, jakimi kierują się Polacy podczas zakupów. Ponad 80 proc. osób zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu, a...
W tej części Europy, do której należy Polska, jesteśmy osamotnieni z naszym niedawno wprowadzonym zakazem handlu w niedziele. Podobny był na Węgrzech, ale rząd...
4 stycznia 2018 r. Grupa Muszkieterów nabyła francuskie i hiszpańskie placówki sieci Bricorama oraz jej azjatyckie biuro zakupowe. Transakcja została zatwierdzona przez Francuski Urząd...
eBay zamyka poprzedni rok z łączną liczbą prawie 200 000 nowych sprzedawców na swoich europejskich serwisach. Z danych jednego z największych portali aukcyjnych na świecie...
Generowanie ruchu w sklepie to coś, czego nie można zaniedbać. Równie ważna jest jednak optymalizacja strony, która bezpośrednio przekłada się na konwersję i, co...
Za kilka lat Polacy będą mogli dokonać zakupów przez internet poprzez polecenia głosowe. Potrzebne są jednak polskojęzyczne wersje asystentów głosowych. Zdaniem ekspertów voice commerce upowszechni...
E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża polskiej gospodarki, której wartość do 2020 roku ma wzrosnąć do 63 mld zł. Dziś niemal każdy może bardzo...
Od marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w część niedziel w roku. Otwarcie większości sklepów dozwolone będzie tylko w dwie niedziele w miesiącu, o ile nie przypadną akurat w jedno...
Criteo (NASDAQ: CRTO), prezentuje prognozy dla rynku marketingu handlowego. Krajobraz w branży handlowej zmienia się szybko i dynamicznie. Ogromna ilość danych na temat klientów...
Skanowanie kodów kreskowych i fotografowanie cen w celu zestawienia ich z ofertami innych sklepów to coraz popularniejsza praktyka. Jednak, jak wykazało badanie platformy TakeTask...
BNP Paribas Real Estate prezentuje pierwszą w historii ogólnoeuropejską analizę liczby osób odwiedzających najatrakcyjniejsze ulice handlowe w 23 kluczowych miastach
Kluczowe fakty i liczby
Wielka Brytania,...
Skokowy wzrost e-commerce pociąga za sobą rozwój firm i sektorów powiązanych z tą branżą. Korzystają z niego nie tylko firmy kurierskie czy logistyczne, lecz także twórcy aplikacji, dostawcy...
Święta Bożego Narodzenia wiążą się ze świątecznym szałem zakupów. Według raportu firmy Deloitte „Zakupy świąteczne”, okres od 1 do 15 grudnia to najgorętszy czas...
Protekcjonizm handlowy, finansowa „bałkanizacja” (rozdrobnienie) i geopolityka stopniowo dokonują regionalizacji przepływów kapitału, a tym samym zwiększają koszty finansowania handlu
Koniec interwencji banków centralnych...
Różnice w cenach książek, zabawek oraz kosmetyków i perfum w okresie przedświątecznym sięgają ponad 100 proc.
Czy w tym roku wygrali ci, którzy prezenty kupili...
Rozporządzenie Ministra Środowiska, które określa poziom opłaty recyklingowej na lekkie torebki foliowe znajduje się obecnie w procesie legislacyjnym. 22 grudnia zostanie ostatecznie opublikowane. Poziom...
Boże Narodzenie oraz okres sylwestrowo-noworoczny to czas, kiedy w widoczny sposób wzrastają wydatki gospodarstw domowych. Przygotowania do Świąt, które można rozciągnąć na cały grudzień,...
Polacy coraz chętniej korzystają z internetu podczas robienia świątecznych zakupów. Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2017” zadeklarowali, że...
Należący do Union Investment Real Estate fundusz Unilmmo: Europa sfinalizował transakcję kupna wrocławskiego centrum handlowego Magnolia Park od funduszu Blackstone. Wartość transakcji wyniosła ok....
Przed świętami ruch w magazynach rośnie o 15 proc. Większe jest także zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię magazynową. Parki logistyczne do wzmożonego ruchu szykują się już od...
Planowanie Świąt sprawia, że grudzień pochłania większy niż przeciętny miesięczny budżet i znacznie aktywizuje nas jako nabywców. Nieodłącznym elementem przygotowań jest bowiem zakup prezentów...
Grudzień to czas zakupowego szaleństwa. Przygotowując się do Świąt, często kierujemy się emocjami i tracimy pieniądze. A przecież istnieje idealna alternatywa - zakupy za...
Średnio polska rodzina wyda w tym roku na święta Bożego Narodzenia nieco ponad 1,6 tys. zł – wynika z badania MilleŚwięta, przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Banku...
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Wyjątkowy Prezent, aż 75 proc. zapytanych Polaków dokonuje zakupu świątecznych upominków w galeriach handlowych. Co drugi respondent...
Bożonarodzeniowe zakupy już w pierwszych tygodniach grudnia? To rzadkość, bowiem tylko 7% Polaków kupuje prezenty na święta z wyprzedzeniem. Aż 49% z kolei odkłada...
Do końca 2023 roku użytkownikami smartfonów w krajach rozwiniętych będzie ponad 90 proc. dorosłych osób. Roczna sprzedaż telefonów w 2023 wyniesie 1,85 miliarda sztuk....
Zmiany podatkowe, które obowiązywać będą od początku nowego roku, dotyczą wprowadzenia podatku od nieruchomości komercyjnych. Są to centra handlowe, domy towarowe, butiki. Można się...
W porównaniu do roku ubiegłego rynek gastronomiczny w Polsce wzrósł o ponad 10,5 pp. i jest wart niemal 36,12 mld zł.
Liczba aktywnych placówek całorocznych...
Kapituła Programu AdRetail Inspirio (AdRI) sprawdziła kilka tysięcy gazetek sieci dyskontów, supermarketów, hipermarketów i convenience, opublikowanych w I półroczu br. Większość z 8-osobowego składu...
Zachowania zakupowe Polaków potwierdzają, że granice w e-handlu coraz bardziej się zacierają. Ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom w takim samym stopniu, jak...
Z najnowszego badania eBay przeprowadzonego przez Kantar TNS wynika, że co trzeci Polak otrzymał w ubiegłym roku co najmniej jeden niechciany podarunek na Święta....
W tym roku aż 42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawimy w sklepach internetowych. Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte 23 proc. Polaków...
Sprzedaż używanych urządzeń mobilnych jest bardzo popularna, ale czy na pewno bezpieczna? To pytanie warto postawić sobie zwłaszcza w sytuacji, kiedy chcemy sprzedać smartfon...
Eksperci zauważają, że handel zaczyna się bronić przed podobnym kryzysem, jaki w branży taksówkarskiej wywołała aplikacja, łącząca pasażerów i kierowców. Dlatego na rynku detalicznym...
Stereotypowo uznaje się, że odpowiedź brzmi „tak”, ale wciąż brak jednoznacznych argumentów, że tak jest. Być może jest to kwestia źle postawionego pytania. Może...