Marcin Grzymkowski, twórca marki eobuwie inwestuje w Ergonode – spółka dokapitalizowana kwotą 5 mln zł

Marcin Grzymkowski
Marcin Grzymkowski
  • Marcin Grzymkowski, twórca marki eobuwie.pl, inwestuje w polski start-up Ergonode, tworzący oprogramowanie wspierające tworzenie i zarządzanie treściami produktowymi w sklepach internetowych .
  • Biznesmen widzi globalny potencjał w technologicznej spółce, do której – poza kapitałem – wnosi doświadczenie w skalowaniu międzynarodowego ecommerce.
  • Grzymkowski objął ponad 30% udziałów w Ergonode – spółce rozwijającej oprogramowanie typu PIM (product information management) i już dzisiaj obsługującej klientów w kilku krajach Europy, m.in. w Szwecji, Niemczech, Szwajcarii i Polsce. Spółka została dokapitalizowana o ponad 5 mln złotych.
  • Ergonode to oprogramowanie typu PIM (System do zarządzania informacjami produktowymi), które pozwala właścicielom sklepów internetowych sprawnie zarządzać treściami produktowymi (zdjęcia, video, cechy produktów, tłumaczenia, itp.) – to funkcjonalność kluczowa dla skalowania biznesów internetowych w dobie pandemicznego skoku sprzedaży internetowej.

Marcin Grzymkowski to założyciel marki eobuwie i jej były prezes zarządu. Stworzył wiodący w Europie Środkowej ecommerce odzieżowy i w mniej niż dekadę przekonał konsumentów z tego regionu do tego, że zakup butów przez internet jest nie tylko możliwy, ale nie mniej wygodny i przyjemny niż w sklepach tradycyjnych.

Teraz zamierza przekonać właścicieli biznesów online, że przyszłość należy do tych, którzy najsprawniej będą w stanie zarządzać prezentowanym online asortymentem. Zamierza to osiągnąć dzięki inwestycji w polski startup technologiczny – Ergonode.

Grzymkowski objął ponad 30% udziałów w Ergonode i, którego misją jest wspieranie efektywności zespołów ecommerce w pracy z asortymentem online. Spółka uzyskała dokapitalizowanie sięgające ponad 5 milionów złotych, co przyczyni się w znacznym stopniu do ustabilizowania prac nad rozwojem jej pozycji rynkowej.

Jak konkretnie działa oprogramowanie Ergonode, z którego dzisiaj korzystają już m.in. szwedzki koncern, produkujący karmy premium dla zwierząt domowych, holenderski producent szklanych opakowań, amerykański sklep z luksusowymi zegarkami takich marek jak Rolex, czy Omega, czy polski producent odzieży reklamowej?

  • Ergonode to jeden z najbardziej zaawansowanych, ale jednocześnie najłatwiejszych w obsłudze systemów PIM. Pozwala na intuicyjne zarządzanie setkami tysięcy produktów online oraz podnosi efektywność pracy zespołów tworzących treści produktowe. Zastosowanie tzw. architektury rozproszonej w dzisiejszym zdigitalizowanym świecie i utrzymywanie informacji produktowych poza głównym systemem ecommerce nieporównywalnie go odciąża i daje osobom prowadzącym biznesy online zdecydowanie więcej możliwości w rozwoju. Ergonode pozwala sprawniej zarządzać asortymentem w wielu kanałach sprzedaży, nie tylko w sklepie online, ale także marketplace’ach, takich jak Allegro, Zalando, Amazon. Sprawdziłem to podejście w wielu swoich dotychczasowych przedsięwzięciach i wiem, że możliwość dostosowywania treści do poszczególnych rynków przy użyciu systemu PIM daje nieporównywalną przewagę – wyjaśnia Grzymkowski.

Ergonode zbiera w jednym panelu wszystkie zdjęcia, materiały wideo, opisy produktów (w dowolnej wersji językowej).

Pomysłodawca rozwiązania – Marcin Piwowarczyk – podkreśla, że oprogramowanie zwiększa wydajność i jakość publikowanych opisów produktów, pozwala właścicielom sklepów online szybciej i dokładniej kontrolować cały proces publikacji oraz bezprecedensowo systematyzuje pracę z asortymentem w wielokanałowej działalności ecommerce.

Dzięki bardzo intuicyjnej obsłudze, w większości opartej na technice “drag-and-drop”, technologia ta może być błyskawicznie opanowana przez pracowników o dowolnym poziomie doświadczenia.

  • Cieszymy się, że rozwijane systematycznie od kilku lat narzędzie Ergonode zyskało uwagę i uznanie Marcina Grzymkowskiego – ikonicznej postaci ecommerce w naszym regionie świata. Marcin, jako inwestor, dostrzegł szybko to, co szeroko doceniają nasi klienci: łatwość szybkiego wdrożenia naszego rozwiązania, możliwość obsługi zarówno ogromnych, jak i startujących platform ecommerce, wydajność i stabilność naszego PIMu. Ergonode działa jako usługa chmurowa, co pozwala właścicielom sklepów szybko skupić się na integracji, zamiast poświęcać czas na wdrażanie skomplikowanego, monolitycznego systemu, jak dzieje się w przypadku rozwiązań konkurencyjnych. Wierzymy, że dzięki unikatowemu biznesowemu spojrzeniu Marcina na rolę PIMu w nowoczesnym procesie e-commerce, przeniesiemy funkcjonowanie naszej marki na zupełnie nowy poziom – komentuje Marcin Piwowarczyk, współzałożyciel i prezes Ergonode.

Misją marki Ergonode jest wspieranie efektywności zespołów ecommerce w pracy z asortymentem online, szczególnie w dobie pracy zdalnej. Znajduje to praktyczną realizację w znanym z produktów organizujących pracę ujęciu kanbanowym (delegowania zadań i zarządzaniu przepływem pracy w oprogramowaniu).

Twórcy rozwiązania podkreślają, że jest ono proste w utrzymaniu, a tzw. onboarding, czyli przeszkolenie użytkowników do działania wewnątrz platformy jest szybkie i może przebiegać sprawniej, niż w przypadku dostępnych na rynku rozwiązań konkurencyjnych.

Misję marki wyraźnie wspiera nowy inwestor.

  • Żeby osiągnąć efektywność w sprzedaży online należy nieustannie optymalizować procesy i inwestować w najlepsze dostępne narzędzia. Bezspornym faktem dla praktyków tej branży jest to, że optymalny PIM (product information management) usprawnia pracę, minimalizuje koszty, poprawia user experience, odsetek konwersji oraz lojalność klientów. We współczesnym ecommerce, wraz ze skalowaniem zespołów, rośnie ilość wymagań związanych z ich obsługą. Wierzę, że Ergonode może stać się w krótkim czasie jednym z najdoskonalszych narzędzi na rynku. Produkt pod względem elastyczności, architektury i funkcjonalności jest dobrze przemyślany. Nie miałem żadnych wątpliwości, żeby zainwestować w Ergonode – wyjaśnia Marcin Grzymkowski.

W najbliższym czasie zespół Ergonode skupiać się będzie na aktywnym na pozyskiwaniu nowych klientów, promując aktywnie wyróżniające funkcjonalności, takie jak, zaawansowany system workflow (przepływu pracy), czy niezwykle intuicyjny mechanizm projektowania szablonu asortymentu.

W kolejnych etapach prac możliwości oprogramowania zostaną poszerzone o rozwiązania typu Business Intelligence oraz AI (algorytmy sztucznej inteligencji) pozwalające zwiększać efektywność tworzenia wielojęzycznych wersji treści produktowych, czy dynamicznego budowania relacji między produktami w e-sklepach.

Źródło: Ergonode.com