Personalizacja siłą reklamy

Badania The Value of Personalization, przeprowadzone przez Relevancy Group wskazują czynniki, które w znacznym stopniu zwiększają sprzedaż w kampaniach marketingowych. Są to imienne komunikaty, kontent dynamiczny, targetowanie behawioralne a także kierowanie do użytkowników komunikatów na podstawie analizy ich zachowania na stronie, prowadzonej w czasie rzeczywistym.

Personalizacja w komunikacji z klientem nie jest niczym nowym, stosowana była od dawna i od niej zależał byt wieku marek segmentu premium. Rozwijały się dzięki poznawaniu potrzeb swoich klientów, zaspokajaniu ich i pielęgnowaniu relacji na linii klient – marka. Aktualnie, dostępne są jednak narzędzia i technologie pozwalające na kierowanie komunikatu nie do jednostkowego klienta a do szerokiego grona odbiorców przy jednoczesnym zachowaniu indywidualnego podejścia do klienta.

Co ciekawe, chociaż personalizacja treści reklamowych kojarzona jest przede wszystkim z działaniami online, może występować również w kampaniach offline’owych np. w prasie czy outdoorze. Przykładem tego może być chociażby IKEA i hasło:  „Nasikanie na tę reklamę może zmienić Twoje życie” które zostało wykorzystane w kampanii prasowej, skierowanej właśnie do kobiet w ciąży. Reklama – działająca na takiej samej zasadzie jak test ciążowy – mogła dać kobietom, które otrzymały pozytywny wynik, 50% rabatu na łóżeczko niemowlęce.

– Dzięki takim właśnie działaniom konsument ma wrażenie, że marka zna jego potrzeby lepiej niż on sam – mówi w rozmowie z MarketNews24 Katarzyna Szarek z MrTarget. –  Wspomniane badania ujawniły również, że 55% badanych użytkowników najbardziej ceni sobie właśnie komunikaty reklamowe, które są dopasowane do ich indywidualnych potrzeb.