Platforma technologiczna GIVT wchodzi na europejski rynek branży lotniczej

0

Rynek lotniczy bardzo się zmienia i rozwija. W 2004 roku weszło w życie rozporządzenie WE 261/2004, które miało go zdyscyplinować. Na podstawie rozporządzenia w przypadkach, kiedy z winy linii lotniczej lot opóźnia się ponad 3 godziny lub jest odwołamy, pasażerowie powinni otrzymywać należne im odszkodowania. Mimo, że regulacja istnieje od kilkunastu lat, a lotów jest coraz więcej – niewiele osób ma świadomość swoich praw i korzysta z przysługującego im odszkodowania. GIVT postawił sobie za cel wzmocnienie pozycji pasażerów w relacji do linii lotniczych i stworzył platformę technologiczną, która ułatwia uzyskanie należnego odszkodowania. Jednym z zadań, które stawia sobie GIVT jest wyrównanie praw pasażera w stosunku do przewoźników, którzy z definicji są silniejszą stroną.

– Naszą misją jest nie tylko uświadomienie pasażerów o przysługujących im rekompensatach, ale także jak najszybsze dostarczenie im gotówki, która w przypadku odwołanych lotów zamienia problemy związane z podróżą na miłe zaskoczenie – powiedział serwisowi eNewsroom Jacek Podoba, prezes GIVT – Pierwszego pasażera, który miał problem z linią lotniczą firma przyjęła w lipcu zeszłego roku. Od tego czasu spółka obsłużyła kilkanaście tysięcy klientów. Za kilka lat GIVT chce obsługiwać dziesiątki tysięcy pasażerów na terenie całej Unii Europejskiej i nie tylko. Spółka rozpoczęła działalność w Bułgarii i Rumunii. Wkrótce będzie obecna w większości krajów unijnych. W najbliższych tygodniach GIVT zacznie obsługiwać klientów w kolejnych pięciu językach oprócz angielskiego. Do zrealizowania tego planu potrzebna jest inwestycja w technologie, wiedza, jak oceniać loty oraz relacje i siła negocjacji z liniami lotniczymi. Wymaga to odpowiedniego zaplecza finansowego. Na początku przedsięwzięcie udało się sfinansować z własnych środków, później dołączyło kilkunastu inwestorów indywidualnych, a ostatnio wsparcia udzieliła rodzina Zaleskich. Funkcję przewodniczącej rady nadzorczej spółki objęła Helene Zaleski, która ma bardzo bogate doświadczenie biznesowe. Wcześniej wspierała już w Polsce projekty działające na dużą skalę. Jej osobiste zaangażowanie potwierdza wiarę w to, że GIVT może rozwijać się jeszcze szybciej – ocenił Podoba.

Czytaj również:  Należyta staranność przy rozliczaniu VAT - metodyka urzędnika