14 czerwca zakończył się pierwszy etap II edycji programu akceleracyjnego [m]spark, realizowanego we współpracy z GroupM. Po raz kolejny zostały wyłonione startupy rozwijające innowacyjne narzędzia z zakresu marketingu i nowych technologii, których rozwiązania mogą powiększyć ofertę największych agencji mediowych w Polsce. W tej edycji o szansę na współpracę i wsparcie stara się 8 projektów.

Pierwsza odsłona programu akceleracyjnego [m]spark spotkała się z pozytywnym odbiorem zarówno wśród zgłaszających się startupów, jak i klientów GroupM. Spośród 16 innowacyjnych projektów, zakwalifikowanych do I edycji akceleracji, wyłoniono 3 zwycięzców, którzy otrzymali nagrody pieniężne. Finalnie, startupy PushAd, Web2metrics, SaveCart oraz Chatbooster nawiązały współpracę z klientami GroupM, w tym m.in. z markami Biedronka, Ford i mBank.

Kolejna edycja akceleracji również wzbudziła zainteresowanie środowiska startupowego. W trakcie majowego Pitch Day, poprzedzającego start programu, spośród 20 projektów wyłoniono 8.

W ramach akceleracji [m]spark odbyły się 4 spotkania, na których swoją wiedzą i doświadczeniem z uczestnikami dzielili się eksperci z wieloletnim doświadczeniem z zakresu digital marketingu oraz rozwoju biznesu. Startupy przeszły cykl spotkań, które miały formę zarówno warsztatów, jak i prelekcji prowadzonych przez ekspertów GroupM, mentorów z funduszu KnowledgeHub oraz trenerów z firmy szkoleniowej. Uczestnicy zyskali dużą dawkę wiedzy na temat tego, jak na dzisiejszym, szybko zmieniającym się rynku rozwijać biznes oraz co zrobić, aby skutecznie wdrożyć i sprzedać swój produkt u znaczących na rynku klientów.

Dla GroupM projekt [m]spark jest niezwykle istotny. Dzięki niemu możemy trzymać rękę na pulsie i wychwytywać nowości z rynku, a następnie prezentować je jak najszybciej naszym klientom – wyjaśnia Michał Bielecki, Project Manager, plista, GroupM.

Obszary, które zwróciły naszą szczególną uwagę w drugiej edycji programu, to te budujące customer engagement. Równie interesujący jest również gaming czy call tracking – otwierający nowy obszar w wykazywaniu efektywności domów mediowych – mówi Tomasz Szulkowski, COO [m]spark.

Uczestnicy nadal mogą liczyć także na indywidualne konsultacje z mentorami i weryfikację ich modeli biznesowych. W tej edycji programu udało się zaangażować silne grono ekspertów, w tym m.in. Izabelę Albrychiewicz – CEO GroupM, Tomasza Kuisza – Dyrektora Zarządzającego [m]platform Polska, Agnieszkę Parfienowicz – Partner Digital, Mindshare czy Tomasza Piątkowskiego – Partnera w KnowledgeHub.

Czytaj również:  Savills: wysyp biurowców w Łodzi

Zdecydowałem się na udział w programie, aby poznać bliżej zasady działania dużej agencji mediowej takiej jak GroupM. Zależy mi też na możliwości współpracy z dużymi klientami wyjaśnia swój udział w akceleracji Wojciech Grześkowiak z Trustisto.