19.1 C
Warszawa
piątek, 25 czerwca, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi AdRetail

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: AdRetail

zakupy

BADANIE: Ponad połowa społeczeństwa robi zakupy bez rękawiczek ochronnych

Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że ponad połowa Polaków nie używa rękawiczek ochronnych na stacjach paliw, w wielkopowierzchniowych placówkach handlowych, sklepach, a także na targowiskach. Najczęściej tak postępują osoby w wieku 18-35 lat,...
pieniądze zakupy

Nastroje konsumentów: Pandemia coraz mniej straszna. Polacy zamierzają więcej wydawać w sklepach

Najnowsze kwartalne badanie nastrojów konsumenckich pokazuje, że obecnie 40% Polaków planuje ograniczyć wydatki zakupowe. W tym zakresie nastąpił niewielki spadek w porównaniu do wyników z początku roku. Nieznacznie zmniejszył się też odsetek osób obawiających...
karol kaminski adretail

W sklepach ubywa promocji. Gazetki są też coraz cieńsze. Ponowy lockdown jeszcze bardziej to...

Według analiz rynkowych, w ub.r. było o ponad 17% mniej promocji w gazetkach niż w 2019 roku. Na rynku ubyło też samych publikacji – o 19,5%. Do tego sieci handlowe zmniejszyły liczbę ich stron...
stoisko z alkoholem

Pandemia wpłynęła na rynek alkoholi. Sklepy ograniczyły liczbę promocji. Spadek jest dwucyfrowy

Podczas pandemii sieci handlowe ograniczyły promowanie alkoholu. W ciągu roku ogólny spadek wyniósł ponad 11%. W dyskontach ubyło przeszło 23% promocji, w hipermarketach – prawie 23%, a w hurtowniach – ok. 16%. Z kolei...
gazetki promocyjne

ANALIZA: W pandemii sieci handlowe mocno oszczędzają na gazetkach. Tylko dyskonty są na plusie

Analiza ponad 16 tys. gazetek promocyjnych wykazała, że w ub.r. sieci handlowe wydały o 19,5% mniej takich publikacji niż w 2019 roku. Do tego skróciły liczbę ich stron o ok. 20% i o tyle...
promocja sklep

W sklepach jest coraz mniej promocji. Eksperci podsumowują: Z roku na rok jest gorzej....

W ub.r. było o ponad 17% mniej promocji w gazetkach niż w 2019 r. Na największym minusie są sklepy dziecięce – 87%. Duże spadki są w sieciach RTV-ADG – 45%, sklepach z art. z...
zakupy sklep pieniądze wydatki

Handel stanie przed kolejną próbą. Blisko 50% Polaków zamierza zredukować swoje wydatki

BADANIE: Polacy w I kw. zaczynają ciąć wydatki na sklepowych zakupach, średnio o 5-20%. Blisko 50% Polaków zamierza mocno oszczędzać na zakupach, głównie na słodyczach, odzieży i alkoholu. Prawie połowa Polaków zamierza zmniejszyć wydatki...
napoje energetyczne

Sklepy odpuszczają promocje tzw. energetyków. Eksperci mówią, że to przez pandemię

W ciągu 11 miesięcy br. było tylko o 1,7% więcej promocji napojów energetycznych w sieciach handlowych niż w analogicznym okresie ub.r. Natomiast analiza wyników z I kwartału 2018 i 2019 roku wykazała wzrost aż...
Piwo

Piwo bezalkoholowe coraz popularniejsze

Jak wynika z danych międzynarodowej agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland oraz Centrum Analiz Grupy AdRetail, o ponad 7% wzrosła liczba promocji piwa bezalkoholowego w ciągu ostatnich 11 miesięcy w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Największy...
Piwo

Polacy mocno podzieleni w kwestii zakazu sprzedaży piwa bezalkoholowego osobom nieletnim

Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że 45% dorosłych Polaków chce wprowadzenia ustawowego zakazu sprzedaży piwa bezalkoholowego osobom nieletnim. Grupa przeciwników tego rozwiązania jest tylko o 1% mniejsza. Eksperci analizujący problem też są podzieleni....
zakupy sklep

W sklepach będzie mniej promocji? Eksperci: Tych już ubywa, a przez drugi lockdown może...

W I półroczu br. w sklepach ogólnie było o 15% mniej promocji niż rok temu. Największy spadek, bliski 80%, zaliczyły placówki z art. dziecięcymi. Na dużym minusie były też sieci ze sprzętem RTV-ADG –...
mydło mycie rąk

Sklepy idealnie wyczuły okazję. Obniżają ceny za mydło w kostce, żeby podnieść za produkt...

Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i Centrum Analiz Grupy AdRetail wynika, że ceny mydła w marcu i we wrześniu tego roku, czyli w momentach rozpoczynających tzw. pierwszą oraz drugą falę pandemii, spadły średnio...
kasa sklep

Badanie postaw konsumenckich: Polacy najbardziej oszczędzają, kupując chemię gospodarczą i mięso

Prawie połowa konsumentów uważa, że największe korzyści odnosi, kupując w promocji m.in. chemię gospodarczą i mięso. W TOP 5 kategorii znalazły się też wędliny, napoje bezalkoholowe, słodycze i owoce. Tak wykazało badanie wykonane przez...
zakupy kupony

Badanie: Polacy wierzą, że na zakupach w promocji realnie oszczędzają 30-40%

Blisko 40% konsumentów ma poczucie, że na zakupach w promocji oszczędza średnio 30-40% w porównaniu do regularnej wartości nabywanych produktów. Ponad 20% deklaruje, że jest to przedział 20-30%. Natomiast 15% ankietowanych dostrzega oszczędności w...
mieso drobiowe

Drób w sklepach coraz droższy. Ceny poszły w górę średnio o ponad 6%

Mięso drobiowe w sklepach podrożało o 6,4%, porównując dane z ostatnich trzech miesięcy i z analogicznego okresu zeszłego roku. Ze wszystkich badanych formatów jedynie w hipermarketach odnotowano spadek cen. Eksperci prognozują, że jeżeli branża...
sklep zakupy

Zmniejsza się liczba klientów bez maseczek. Pracownicy sklepów zdecydowanie odważniej reagują

Z najnowszego audytu sieci handlowych wynika, że pojemnik na płyn lub automat do dezynfekcji rąk w sklepie to już norma. W większości placówek zbiorniki są odpowiednio napełnione lub na bieżąco uzupełniane. Jednak coraz bardziej...
mięso

Ceny wieprzowiny ostro lecą w dół. Eksperci: Kluczem jest sytuacja w Chinach, ASF i...

Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i serwisu DING.pl wynika, że w wakacje wieprzowina w sklepach potaniała o przeszło 4%. Zmiana ta dotyczy średnich cen promocyjnych porównanych z ubiegłorocznymi. Spadki na poziomie ponad 11%...
handel gazetka sklep spożywczy

BADANIE: Konsumenci biorą gazetki głównie ze sklepów i to tylko wtedy, kiedy ich faktycznie...

Niespełna 60% konsumentów pozyskuje gazetki ze sklepów. Przeszło 40% z nich tak robi, bo bierze to, czego w danej chwili potrzebuje. Blisko 30% stawia w ten sposób na własną wygodę, a dla 14% osób...
kasa sklep

Pandemia zmienia nastawienie konsumentów do kas samoobsługowych. Polacy chcą ich więcej

Ponad 66% konsumentów chce, żeby sieci handlowe wprowadziły więcej kas samoobsługowych zastępujących kasjerów. Prawie 22% jest przeciwnego zdania, a ok. 12% nie ma opinii na ten temat. Eksperci przekonują, że w obliczu zagrożenia drugą...
prezent

Polacy wciąż wstydzą się kupować używane prezenty. Ale liczba transakcji z roku na rok...

Badanie, przeprowadzone przez serwis DING.pl, wykazało, że 35% konsumentów planuje kupić używany prezent na święta, a 13% się waha. Aż 43% Polaków twierdzi, że zrobi to ze względu na znane marki. Dopiero później liczy się...
black friday

Młodzi Polacy coraz sceptyczniej podchodzą do Black Friday

Z badania serwisu DING i Hiper-Com Poland wynika, że 43% młodych Polaków czeka na oferty w ramach Black Friday. 36% nie oczekuje ich, a 21% jest niezdecydowanych lub obojętnych. Aż 60% respondentów kieruje się...
zniecze

Ceny zniczy na Wszystkich świętych 2019

Prawie połowa badanych chce wydać w tym roku na znicze od 30 do 40 zł. Większość planuje kupić 4-5 szt. Łącznie aż 60% będzie szukało lampek w promocji. Tymczasem sklepy oferują ich o ponad...
Dyskonty i hipermarkety napędzają poczytność gazetek promocyjnych

Dyskonty i hipermarkety napędzają poczytność gazetek promocyjnych

Łącznie aż 60% konsumentów przegląda gazetki od 3 do 6 razy w miesiącu. Prawie połowa klientów dyskontów czyta je 5-6 razy – 46%. Podobny wynik odnotowano w hipermarketach – 40%. Natomiast w supermarketach najwięcej...
gazetka promocyjna

Sieci zmieniają strategię. Zwiększają ilość stron w gazetkach i ograniczają powierzchnię

Wyniki z I kwartału 2018 i 2019 roku pokazują, że ogólna liczba gazetek promocyjnych zwiększyła się o 5%. Do wzrostu przyczyniły się głównie hipermarkety, a także sieci typu convenience. W pozostałych formatach zanotowano spadki....
sushi

Polacy mają już dość pizzy i pierogów z mikrofalówki. Czas na sushi

Porównując wyniki z I kwartału ub. i tego roku, widać, że sieci handlowe zwiększyły zakres promocji sushi w gazetkach o 181%. W sklepach convenience, które w ogóle nie promowały tego asortymentu, nastąpił wzrost aż...
wódka alkohol

Wódka jest najczęściej promowanym alkoholem mocnym przez sieci handlowe

Wódka jest zdecydowanie najczęściej promowanym alkoholem mocnym przez sieci handlowe. W pierwszym kwartale br. pojawiła się 13 606 razy w gazetkach, czyli o 222 razy mniej niż w analogicznym okresie 2018 roku. Drugie miejsce...
sklep kasa

W sklepach nie widać większego ruchu przed świętami

Ponad połowa kasjerów zauważa mniejszy ruch przed tymi świętami niż rok temu. Tylko 13% badanych zdecydowanie twierdzi, że obecnie przychodzi więcej klientów. Zaledwie 7% nie potrafi tego ocenić. Najwięcej wątpliwości pod tym względem mają...
sklep

Skanowanie i fotografowanie w sklepach nadal nie jest mile widziane

Sklepy częściej zezwalają na skanowanie niż na fotografowanie cen i etykiet. Na jedno i drugie najbardziej otwarte są dyskonty. Następne za nimi są hipermarkety. Z kolei robienie zdjęć jest najmniej akceptowane w supermarketach, a...
gazetki reklamowe

Przez zakaz handlu w niedziele sklepy wydają dużo więcej gazetek niż rok wcześniej

W ub. roku liczba stron w publikacjach czterech najważniejszych formatów handlowych wzrosła średnio o 18%, powierzchnia – o 14%, a liczba gazetek – o 11%. Drugi parametr w największym stopniu zwiększyły dyskonty, bo aż...
sklep dyskont

Dyskonty ostrzej rywalizują przed Wielkanocą

Analiza gazetek z lat 2017-2018 wykazała, że liczba promowanych artykułów w dyskontach wzrosła o blisko 40%. Najbardziej zwiększyła ją Biedronka. Z kolei Lidl i Netto miały skoki na podobnym poziomie. Ten ostatni najmocniej postawił...
galeria zakupy sklep

Zakaz handlu jednak wyjdzie galeriom na dobre?

W ocenie niektórych ekspertów, galerie już mocno ucierpiały na obowiązującym zakazie. Zaostrzyły więc rywalizację między sobą. Widoczny jest również trend zwiększania wydatków na informowanie o promocjach użytkowników smartfonów znajdujących się blisko centrów handlowych. Umożliwiają...
gazetka promocyjna reklama

Drożejący papier może poważnie zmienić rynek gazetek reklamowych

Według branży, ceny niektórych rodzajów papieru potrzebnego do produkcji gazetek promocyjnych, podskoczyły w styczniu br. prawie o 10%. Jednak opinie o dalszych podwyżkach są dość podzielone. Część ekspertów twierdzi, że kolejne wzrosty jeszcze w...
galeria zakupy sklep

Promocje wciąż mocno działają na Polaków

Prawie połowa osób zrezygnowała z zakupu wybranego towaru pod wpływem krótkiej rozmowy z „tajemniczym klientem”, który wskazał, że ten sam produkt jest tańszy w pobliskim sklepie. Konsumenci najczęściej odkładali artykuły na półki w takich...
Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail

Geofencing zmieni system promocji i komunikacji w handlu detalicznym

Marketerzy wciąż nie znają dobrze tego pojęcia. Jednak w przyszłym roku będą mieli wiele okazji do tego, żeby lepiej je zrozumieć. W 2020 roku nastąpi prawdziwy boom na rynku. Wiele firm handlowych i usługowych będzie...
zakupy sklep

51% kupujących w sklepach typu „Zrób to sam” nabywa materiały za pośrednictwem fachowców

Aż 51% ankietowanych z dużych miast, kupujących w sklepach typu „Zrób to sam”, stwierdza, że nabywa materiały za pośrednictwem obsługujących ich firm. 74% klientów z tej grupy robi to na zlecenie osób prywatnych. 63%...
sklep z elektornika

Sklepy stacjonarne z elektroniką idą w odstawkę. Polacy traktują je jak wystawy, a kupują...

Niemal połowa ankietowanych bezpośrednio przed zakupem sprzętu elektronicznego sprawdza ceny w Internecie. W tym kanale najchętniej nabywa go blisko 60% konsumentów. Tutaj trzeba zaznaczyć, że 22% porównuje oferty z sieci i ze sklepów stacjonarnych....
ecommerce

Ponad 70% konsumentów sprawdza opinie o sprzęcie elektronicznym przed jego zakupem

Łącznie 72% konsumentów sprawdza opinie o sprzęcie elektronicznym przed jego zakupem. Ponad połowa badanych szuka ich w Internecie. Przeszło 30% pyta o nie sprzedawców, a tylko 8% zwraca się z tym do swoich znajomych....
Polacy robią zakupy z głową. Na transakcjach w internecie potrafią oszczędzić nawet do kilku tysięcy złotych rocznie

Polacy robią zakupy z głową. Na transakcjach w internecie potrafią oszczędzić nawet do kilku...

Prawie połowa Polaków robi zakupy rozsądnie, aktywnie szukając i korzystając z różnego rodzaju promocji – wynika z badań AdRetail „Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków”. Coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych rabatów czy kart lojalnościowych jest moneyback, czyli zwrot części...

GORĄCY TEMAT

Warszawa biuro korporacja

Deloitte: Polska w czołówce preferowanych lokalizacji dla Centrów Usług Wspólnych

Pandemia COVID-19 uwypukliła znaczenie innowacyjności w generowaniu wartości biznesowej i sprawiła, że oczekiwania firm w obszarze takich rozwiązań znacznie wzrosły. Aby zwiększyć zyski i zmniejszyć...
Jakub Rybacki z Polskiego Instytutu Ekonomicznego

Letnie ożywienie gospodarcze

Dla europejskich gospodarek okres wakacyjny to czas luzowania obostrzeń. Prognozy gospodarcze sugerują wy- sokie stopy wzrostu aktywności gospodarczej – duże na- dzieje pokładane są...
kontrola podatkowa

Ale boją się uczciwi przedsiębiorcy, a nie przestępcy

W lipcu 2020 r., portal Interia.pl opublikował artykuł mojego autorstwa, pt. „Zgromadziłeś ponadprzeciętny majątek? To masz się o co bać! Przyjdzie konfiskata prewencyjna i...
galeria koronawirus sklep

Ponad dwie trzecie konsumentów w Polsce czuje się bezpiecznie w sklepach...

Na tle Europy polskich konsumentów charakteryzuje duże zaufanie do lokalnych producentów i firm, które odpowiedzialnie zareagowały na kryzys wywołany pandemią. Z najnowszego raportu Global...

Firmy nie mierzą skuteczności IT dla biznesu

Prawdziwa wiedza pochodzi z analizy danych. Jednak nie oczekujemy, że aplikacja wytworzy i przeanalizuje wszystkie dane potrzebne do optymalizacji i zabezpieczenia cyfrowego doświadczenia klienta...