Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi BLIX

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: BLIX

sklep

Tegoroczne święta mają być lepsze od zeszłorocznych. Ubyło konsumentów chcących oszczędzać na zakupach

Blisko połowa aktywnych konsumentów chce ograniczyć tegoroczne wydatki wielkanocne w sklepach względem zeszłorocznych. Jednak w tym roku takich osób jest zdecydowanie mniej niż tych, które w ub.r. chciały mocniej zaciskać pasa. Obecnie 31% nie...
zakupy sklep

Analitycy przewidują tłumy w sklepach przed Wielkanocą

Analitycy z Proxi.cloud prognozują, jak w tym roku może wyglądać ruch w sklepach, galeriach i centrach handlowych przed świętami. W ub.r. zarówno w dyskontach, jak i w hipermarketach zaobserwowano największą dzienną liczbę wizyt w...
sklep

Wielkanocne zakupy Polaków 2024: cena, jakość, tradycja

Według najnowszego raportu Grupy BLIX, w tym roku 81,2% konsumentów odpowiedzialnych za domowe zakupy nabędzie art. spożywcze na święta w promocjach. W stosunku do ub.r. nastąpił spadek o 0,3 p.p. Tym razem 5,5% ankietowanych...
gazetki promocyjne

Sklepy przyciśnięte wysoką inflacją wydały w 2023 r. więcej gazetek z rabatami niż rok...

Z analizy blisko 14,5 tys. gazetek promocyjnych wynika, że w ub.r. sieci handlowe wydały ich o 4,1% więcej niż w 2022 roku. Jednak trzy z ośmiu badanych formatów zaliczyły spadki. Wśród nich największy rdr....
święta e-commerce

Kosmetyki, zabawki i słodycze – to najpopularniejsze prezenty świąteczne

W tym roku niespełna 30% Polaków chce wręczyć gwiazdkowe prezenty 4-5 osobom. Nie brakuje też deklaracji, że będzie to znacznie większe grono. Prawie co piąty respondent zamierza kupić bożonarodzeniowy upominek co najmniej dziesięciu osobom....
gazetki promocyjne

Sieci handlowe coraz bardziej oszczędzają na rabatach

W I półroczu br. największe na rynku formaty handlowe rdr. ograniczyły liczbę gazetek – o blisko 7%, ich stron – o ponad 4%, a także powierzchnię – o niecałe 7%. Do tego ubyło przeszło...
sklep

Sklepy muszą zmienić narrację. Seniorzy wymuszą na rynku nowe trendy, a to dopiero początek

Polskie społeczeństwo jest jednym z najszybciej starzejących się w UE. To wkrótce wymusi na branży retailowej odpowiednie zmiany. Jak przekonują eksperci, to będzie stopniowy proces i nie należy spodziewać się większej rewolucji w tym...
sklep

Sytuacja w handlu ma się skomplikować. Jesienią może częściowo wrócić wzrost dynamiki podwyżek cen

Kolejny miesiąc z rzędu widać, że dynamika wzrostu cen spada. Jednak nie oznacza to, że w sklepach jest taniej. Produkty drożeją, tylko wolniej. Z kolei jak podkreślają eksperci, niekorzystne zmiany pogodowe, rosnące ceny energii...
sklep

W sklepach jest coraz mniej promocji. Spadki rdr. są dwucyfrowe

W I półroczu br. w gazetkach największych na rynku formatów było o kilkanaście procent mniej promocji niż rok wcześniej. Tak wykazała analiza ponad miliona akcji promocyjnych. Okazji do oszczędzania ubyło wszędzie, ale najbardziej w...
pieniądze

Blisko 80 proc. Polaków nie widzi spadku inflacji

Jak wynika z najnowszego badania, realnego spadku inflacji nie widzi lub nie odczuwa blisko 80% Polaków. Głównie są to seniorzy, ale też osoby w wieku średnim. Najczęściej nie zauważają tego respondenci zarabiający od 7...
sklep kasa

Ceny art. tłuszczowych w sklepach spadają

Ostatnio art. tłuszczowe potaniały jako jedyne ze wszystkich analizowanych kategorii. Spadek był niewielki, bo o niecałe 4% rdr. Niemniej jednak, patrząc całościowo na ceny w sklepach, widać, że pozostałe grupy produktowe wciąż notują dwucyfrowe...
sklep

Susza uderzy w portfele Polaków

Maj był kolejnym miesiącem, w którym ceny warzyw wzrosły rdr. średnio o ok. 40%. Marchew i cebula odnotowały aż trzycyfrowe wzrosty. Z kolei kapusta potaniała o ponad 46%. Eksperci, tłumacząc ten stan, mówią o...
sklep handel

Polacy nie zamierzają rezygnować z jedzenia mięsa, choć są otwarci na roślinne zamienniki

Preferencje zakupowe rodaków nie pozostawiają wątpliwości. Dla 84% Polaków mięso odgrywa mniej lub bardziej kluczową rolę w diecie, a jeszcze więcej osób, bo 90%, spożywa je przynajmniej od czasu do czasu. Niektórzy eksperci komentujący...
mięso sklep

BADANIE: Polacy najczęściej kupują mięso w dyskontach lub w małych sklepach na osiedlu

Jak wynika z najnowszego raportu branżowego, 3 na 4 osoby kupują mięso w dyskontach. Natomiast blisko co trzeci respondent wybiera małe niezależne sklepy, np. osiedlowe. Nieznacznie mniej wskazań mają placówki wielkopowierzchniowe, w tym hipermarkety....
wielkanoc

Polacy przytną nakłady na wielkanocne zakupy. Blisko 68 proc. wyda mniej na zakupy spożywcze

Jak wynika z najnowszego badania, niemal co trzeci konsument deklaruje wydać na wielkanocne zakupy żywnościowe do 200 zł na domownika. Jedna na cztery osoby wskazuje kwotę od 200 do 300 zł. Natomiast dwóch na...
mięso żywność

Blisko 40 proc. Polaków spożywa mięso 2-3 razy w tygodniu. 33 proc. jada je...

Mięso wciąż stanowi ważną pozycję w menu Polaków. Prawie czterech na dziesięciu badanych sięga po nie zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu. Co trzecia osoba robi to nawet 4-6 razy w tym czasie. Na co...
sklep promocja

KANTAR: w Polsce przybywa konsumentów z przymusu i cenoholików

Konsumenci wciąż są rozważni i pragmatyczni. Ale coraz mocniej patrzą na ceny Pochodzenie i jakość coraz mniej istotne. Liczy się głównie cena i szybkość zakupu Wyniki badania pracowni KANTAR Polska pokazują, jak w ostatnim...
gazetka promocyjna

KANTAR: Ponad 80 proc. badanych uważa, że gazetki z promocjami powinny zaczynać się od...

Jak wynika z badania pracowni KANTAR, obecnie prawie każdy konsument robi przynajmniej część zakupów w sklepach, których oferty widział w gazetkach. Ponad 90% shopperów, przeglądając tego typu publikacje, najbardziej zwraca uwagę na czytelność pokazywanych...
Masło kusi promocyjnymi cenami – o co chodzi

Masło kusi promocyjnymi cenami – o co chodzi?

Czy można w 2023 kupić tanio masło? Obecnie wiele osób bije na alarm, ponieważ cena kostki masła w ciągu dwóch lat wzrosła ponad dwukrotnie. Nie dość, że w ostatnich miesiącach została zmniejszona gramatura, to...
Dyskonty i hipermarkety napędzają poczytność gazetek promocyjnych

Inflacja wymusza na Polakach poszukiwanie okazji. Gazetki z promocjami coraz bardziej popularne

Obecnie aż 84,1% konsumentów przegląda gazetki z promocjami minimum raz w tygodniu. Do tego widać, że 59% shopperów sięga po papierowe materiały, dostępne w sklepach. 42,2% respondentów pobiera elektroniczne wersje na smartfon lub tablet,...
handel sklep

SONDAŻ: Polacy nie wierzą w scenariusz, w którym ceny żywności zaczęłyby spadać

Obecnie 36,6% dorosłych Polaków nie wierzy w to, że ceny żywności w sklepach w ogóle zaczną spadać. Z kolei 26,7% konsumentów jest przekonanych, że w tym roku to nie nastąpi. I to są dwa...
handel sklep

Dymnika wzrostu cen lekko wyhamowała. Ale wciąż jest bardzo drogo

W grudniu ub.r. zakupy były droższe o prawie 25% niż rok temu, co pokazują dane zebrane z blisko 41 tys. sklepów. W listopadzie podwyżka wyniosła blisko 26% rdr. Zatem widać, że nastąpiło lekkie wyhamowanie...
święta prezenty

Kryzys tnie dochody sprzedawców – konsumenci kroją wydatki na święta

Świąteczna muzyka, strojne choinki i witryny prosto z bajki. Centra handlowe przepychem zachęcają konsumentów do wydawania pieniędzy. Tymczasem, jak twierdzą sprzedawcy, pod błyszczącym opakowaniem perspektywy na sezon świąteczny pozostają ponure. Powód? Jak wykazały ankiety...
handel sklep

Na święta Polacy przeważnie wydadzą na osobę od 100 do 200 zł na zakupy...

Jak wynika z najnowszego badania postaw konsumenckich, aż 8 na 10 Polaków zamierza ograniczyć świąteczne wydatki na tegoroczne zakupy produktów spożywczych. Z kolei 28% respondentów deklaruje przeznaczyć na to kwotę od 101 do 200...
puszki piwo

Kantar Polska: 31 proc. badanych pije piwo 2-3 razy w tygodniu. Głównie odbywa się...

Badanie Kantar Polska: Polacy zwyczaj piją 2-3 razy w tygodniu i we własnym domu. Według raportu „Smart shopper kategorii Piwo 2022”, niemal co trzecia osoba w Polsce pije piwo 2-3 razy w tygodniu. Najczęściej wybieranym...
dhl

Inflacja a zwyczaje zakupowe Polaków. Co będziemy kupować częściej w kanale e-commerce?

Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać zakupy w pewnych kategoriach produktowych i zwiększyć je w innych – to wniosek z badania konsumenckiego „Prognozy zakupowe w e-commerce na najbliższe miesiące”. Powodem zmian decyzji...
sklep kasa

Co drugi Polak boi się, że wkrótce w sklepach zabraknie towarów

Według badania UCE RESEARCH i Grupy BLIX, ponad połowa Polaków obawia się, że wkrótce w sklepach może brakować towarów, tak jak ostatnio cukru. Powodem takiego myślenia jest rosnąca inflacja i wojna w Ukrainie. Mówią...

SONDAŻ: Blisko 90 proc. Polaków słyszało o brakach cukru w sklepach. Prawie 87 proc....

O brakach cukru w sklepach słyszało ostatnio 89,9% Polaków. Ale tylko 36,2% z nich fizycznie zetknęło się z tym problemem w placówkach. Większość wiedziała o sprawie z Internetu. Mocny przekaz płynął też z telewizji,...
policja kajdanki

Inflacja sprzyja kradzieżom w sklepach. Policyjne statystyki pokazują rdr. dwucyfrowy wzrost

Policja notuje coraz więcej kradzieży w sklepach. Wzrost przestępstw rdr. jest na poziomie 28 proc. Plaga kradzieży w sklepach. Eksperci komentują: Przez rosnącą drożyznę problem będzie narastał W I połowie br. liczba przestępstw kradzieży...
zakupy sklep

Czerwiec przyniósł kolejny szok cenowy. Niektóre towary w sklepach rdr. zdrożały nawet o blisko...

Analiza cen pochodzących z ofert blisko 40 tys. placówek handlowych wykazała, że w czerwcu podwyżki w sklepach wyniosły średnio 18% rdr. Fakt, że najmocniej zdrożały art. tłuszczowe i to o 37,2%, nie był zaskoczeniem....
Dariusz Żuk, CEO AIP Seed

Fundusz VC Dariusza Żuka przeznaczy 100 mln zł na startupy z CEE

AIP Seed 2.0 na najbardziej rokujące startupy z CEE w ciągu trzech lat przeznaczy z nowej puli finansowania 100 mln zł całkowicie prywatnego kapitału. Rocznie sfinansuje ponad 30 takich startupów. W ciągu trzech lat...
sklep promocja

Hipermarkety mocno postawiły na promocje. Eksperci: Próbują odzyskać dawną pozycję

Na rynku zaczyna się gorączkowa rywalizacja o portfel konsumenta. Orężem są promocje, których w I kwartale 2022 roku przybyło o ponad 22% w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Liderem są hipermarkety. Ich wzrost przekroczył...
handel sklep

Ceny znowu mocno poszły w górę. W kwietniu średni wzrost rdr. był na poziomie...

Według najnowszego raportu o stanie cen w sklepach, w kwietniu br. codzienne zakupy były droższe o prawie 22% niż w analogicznym okresie ub.r. W tym roku to najwyższy wynik oraz kolejny, który przekroczył poziom...
handel sklep

Ponad 60 proc. Polaków wyda mniej na święta niż rok temu

Rośnie liczba Polaków chcących oszczędzić na zakupach świątecznych. Zmiana rdr. jest na poziomie 13 p.p. Polacy przytną nakłady na świąteczne zakupy. Najczęściej wydadzą o 10-20 proc. mniej niż rok temu Prawie co...
sklep żywność

Badanie Kantar: Konsumenci wciąż są przeważnie rozważni i pragmatyczni. Ale coraz mocniej patrzą na...

Piąta już edycja badania „FMCG Brands We Shop by BLIX & Kantar” wykazała, że największą grupę aktywnych konsumentów wciąż stanowią osoby rozważne i pragmatyczne. Zależy im na jak najtańszym nabywaniu markowych produktów. Takie podejście...
sklep żywność

Polacy przed świętami: Zakupy zrobią niemal na ostatnią chwilę. Główne oblężenie czeka dyskonty

Jak wynika z najnowszego badania opinii publicznej, prawie co trzeci Polak zamierza zrobić przedświąteczne zakupy spożywcze dopiero tydzień przed Wielkanocą. Do tego wiadomo, że przeszło 9 na 10 rodaków planuje nabyć produkty w sklepach...
sklep handel

Luty przyniósł kolejny szok cenowy. Niektóre towary w sklepach rok do roku zdrożały nawet...

Monitoring blisko 30 tys. cen detalicznych wykazał, że w lutym br. w sklepach było drożej średnio o 10% w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku. Na 12 analizowanych kategorii aż 10 podrożało, a tylko...
sklep handel

Eksperci: Przez wojnę w Ukrainie drożyzna w sklepach nas nie ominie. Jak przyjdzie panika,...

Opinie ekspertów są podzielone odnośnie wpływu wojny toczącej się u naszych wschodnich sąsiadów na ceny żywności w Polsce. Z uwagi na wahania kursów walutowych i niepewność na rynkach, art. spożywcze będą ewidentnie drożeć. Podwyżkom...
SONDAŻ Ponad 60 proc. Polaków nie widzi w sklepach niższych cen po obniżce VAT-u na żywność

Sondaż: Ponad 60 proc. Polaków nie widzi w sklepach niższych cen po obniżce VAT-u...

Niespełna jeden na trzech Polaków dostrzega, że ceny w sklepach zmniejszyły się przez ustawową obniżkę VAT-u na żywność. Ponad dwa razy więcej rodaków jest przeciwnego zdania. O spadku cen mówią głównie osoby z największych...
[INFOGRAFIKA] Polacy nie chca sprawdzania sytuacji COVID-owej klientow w sklepach

Ponad połowa badanych nie chce, żeby sklepy weryfikowały paszporty covidowe klientów

Sklepy nie powinny bezwzględnie wymagać od swoich klientów okazywania Unijnego Certyfikatu COVID bądź zaświadczenia o szczepieniu, wyniku testu lub informacji o przejściu choroby w celu utrzymania lub regulowania limitów osób w nich przebywających. Tak...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

przemysł motoryzacyjny technologia

Sztuczna inteligencja na szczycie listy priorytetów producentów maszyn i urządzeń

Producenci maszyn i urządzeń mogą zwiększyć produktywność o 30-50 proc. dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, narzędzi cyfrowych i wdrażaniu rozwiązań wspierających gospodarkę obiegu zamkniętego i...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
nastolatkowie

Gen Z. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?

Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co...