Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi GfK

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: GfK

Fed i BoE przed decyzjami o stopach: co przyniesie tydzień?

Europejski Bank Centralny nie zamknął sobie w minionym tygodniu żadnej z furtek. Najbliższe dni przyniosą odpowiedź na to, czy na tak samo stonowane komunikaty zdecydują się pozostałe z najważniejszych banków centralnych: Rezerwa Federalna w...

GfK: Na przestrzeni roku nastroje konsumenckie w Polsce mocno w górę

W grudniu 2023 r. wskaźnik nastrojów konsumenckich w Polsce nieznacznie spadł, do poziomu -3 jednostek. Jednak na przestrzeni całego roku wskaźnik znacząco wzrósł. W styczniu znajdował się 13 kresek na minusie, zaś w marcu...

GfK: Polscy konsumenci w najlepszych nastrojach od wybuchu pandemii COVID-19

W listopadzie br. wskaźnik nastrojów konsumenckich w Polsce lekko wzrósł, zbliżając się do zera. To pułap nie tylko statystyczny, ale również symboliczny. Ostatni raz „na plusie” nastroje znajdowały się bowiem w marcu 2020 r....

Polacy oszczędzają przed Świętami, ale nie tak mocno jak przed rokiem

Odzież, obuwie, rozrywka poza domem oraz energia elektryczna – to kategorie, na których w najbliższych miesiącach Polacy zamierzają oszczędzać w pierwszej kolejności. Co trzeci konsument planuje również kupować mniej produktów spożywczych. To dużo, jednak...

Polscy konsumenci od pół roku w stabilnych nastrojach

W październiku br. wskaźnik nastrojów konsumenckich w Polsce niemal nie drgnął. To kolejny, już szósty z rzędu miesiąc, w którym uśredniony wynik utrzymuje się na podobnym poziomie. Ewentualnych zmian można oczekiwać w kolejnych dwóch...
waluty dolar złoty forex

W Polsce pogłębiają się regionalne różnice w sile nabywczej – badanie GfK

W 2023 r. średnia siła nabywcza na mieszkańca Polski wynosi 10 903 euro. To wynik o około 38 procent poniżej średniej europejskiej i awans o jedno miejsce na 29. pozycję z 42 analizowanych krajów....

Polscy producenci żywności roślinnej powołują organizację branżową

O interesy i dalszy rozwój branży produktów roślinnych zatroszczy się Polski Związek Producentów Żywności Roślinnej. Nowa organizacja branżowa będzie reprezentować wspólny głos przedsiębiorców skupionych wokół segmentu żywności roślinnej i inicjować rozwiązania na poziomie politycznym,...

Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający

Wymagania zakupowe konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Obecnie Polacy chcą być traktowani indywidualnie i coraz częściej zwracają uwagę na dobry stosunek jakości do ceny. A jeśli produkt lub usługa nie spełniają ich oczekiwań, następnym razem wybierają...
ekologia

Polacy są coraz bardziej eko

Coraz więcej Polaków oszczędza prąd oraz wodę. Te korzystne dla środowiska praktyki deklaruje już kolejno 81 proc. i 77 proc. konsumentów. Pod tym względem Polacy wypadają znacznie lepiej niż średnia światowa i europejska. Rośnie...

Wrzesień pod znakiem stabilnych nastrojów konsumenckich

We wrześniu br. wskaźnik nastrojów konsumenckich pozostał na podobnym poziomie jak przed miesiącem i wyniósł -4,7. Utrzymujący się od maja br. wynik na średnim poziomie -5 może zwiastować ich trwałą stabilizację. Takie dane płyną...
bilon pieniądze

GfK: Polacy ograniczają wydatki, bo boją się o przyszłość

Polacy obawiają się o swoją przyszłość ekonomiczną i coraz ostrożniej planują domowe budżety. Pomysły na ograniczanie wydatków w dużej mierze są zależne od wieku konsumentów. Aż 56 proc. przedstawicieli pokolenia baby boomers oszczędza na energii...

Nastroje konsumenckie w sierpniu: ostrożny optymizm

W sierpniu br. wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymał się na podobnym poziomie jak przed miesiącem. W przyszłość wciąż spoglądamy z dużą ostrożnością, czujnie obserwujemy rynek pracy i z reguły stronimy od większych inwestycji. Większe zmiany...

GfK: Polski rynek gastronomiczny rośnie wartościowo, ale jest w złej kondycji

Polska gastronomia wciąż nie wyszła z zapaści po pandemii. Choć 57 proc. Polaków deklaruje, że przynajmniej raz w roku korzysta z usług restauracji i barów, to obecnie odwiedzają oni mniej lokali niż jeszcze rok...

Grupa Muszkieterów prezentuje wyniki finansowe za drugi kwartał 2023 roku

O blisko 16% w ujęciu like-for-like wzrosła sprzedaż sieci Intermarché w pierwszym półroczu br. W tym samym okresie obroty szyldu Bricomarché wzrosły o 2,6%, co na trudnym i spowalniającym rynku DIY przełożyło się na...

Nastroje konsumenckie najwyższe od 2,5 roku

Lipiec przyniósł kolejny w tym roku wzrost wskaźnika nastrojów konsumenckich, który systematycznie zbliża się do dodatniego wyniku. Inflacja sprawiła, że mądre zarządzanie pieniędzmi stało się nawykiem polskich nabywców – część z nas przestała się...

Funt brytyjski (GBP) – prognoza kursu na 2023 /24 r.

Zgodnie z naszymi prognozami funt w ostatnich miesiącach umocnił się względem większości podobnych walut. Niezmiennie może szczycić się tytułem najlepiej radzącej sobie w tym roku głównej waluty. Od początku 2023 r. funt umocnił się względem...
zakupy sklep

GfK: Licencjonowane produkty napędzają sprzedaż FMCG

Polski rynek produktów FMCG posiadających licencjonowaną grafikę z postaciami z bajek, filmów czy seriali wart jest już ponad 403 miliony złotych i z roku na rok rośnie. Takie dane płyną z najnowszego raportu przygotowanego przez...

Liczba bezrobotnych w Polsce blisko rekordowo niskiego poziomu

W minionym tygodniu kalendarz makroekonomiczny w Polsce był niemal pusty, ale na uwagę zasługują dane z rynku pracy. Stopa bezrobocia spadła w maju nieznacznie do 5,1% z kwietniowych 5,2%, co oznacza trzeci z...

GfK: Nastroje konsumenckie wciąż na minusie, ale widać odbicie po fatalnej zimie

Po wyraźnej poprawie nastrojów konsumenckich w poprzednim miesiącu, w czerwcu br. możemy mówić o ich tymczasowej stabilizacji. Na hurraoptymizm jest jednak za wcześnie – historia badania pokazuje bowiem, że cieplejsze miesiące zazwyczaj wiązały się...

W oczekiwaniu na dane inflacyjne

Chociaż trudno nam to sobie wyobrazić, to inflacja powoli przynosi też pozytywne niespodzianki (niestety z dalekiego rejonu). Kolejne dane z Niemiec potwierdzają, że motor napędowy UE funkcjonuje na niskich obrotach. Poranny pozytywny giełdowy sentyment...
Robert Majkowski - Fundusz Hipoteczny DOM

Seniorzy stają się coraz silniejszą grupą nabywczą

Silver generation zdobywa rynek. Seniorzy stają się coraz silniejszą grupą nabywczą. Według danych ONZ, do roku 2050 średni oczekiwany czas życia przekroczy 77 lat i wydłuży się o 7 lat. Do roku 2050 udział osób...

GfK: rynek karmy dla psów i kotów przekroczył 731 mln złotych

Z roku na rok przybywa właścicieli psów i kotów – stanowią oni już ponad połowę Polaków. Zwierzęta domowe nierzadko są traktowane na równi z członkami rodziny, dlatego  w trosce o ich kondycje i zdrowie...
polacy ludzie

GfK: Maj przyniósł wyraźną poprawę nastrojów konsumenckich

Po raz ostatni na takim poziomie nastroje polskich konsumentów znajdowały się październiku 2021 r. Choć wskaźnik wciąż utrzymuje się na minusie, Polacy przebadani przez GfK wskazują na istotną poprawę kondycji ekonomicznej kraju i z...

Powierzchnia handlowa polskich centrów handlowych osiągnęła blisko 13 mln mkw.

Z raportu PRCH Retail Research Forum wynika, że na koniec 2022 r. powierzchnia handlowa polskich centrów handlowych osiągnęła 12,96 mln mkw. GLA. W drugim półroczu, po uruchomieniu 18 nowych obiektów przybyło 228 tys. mkw....

GfK: wiosna przyniosła lekką poprawę nastrojów konsumenckich

Ostatnie miesiące to seria regularnych, choć nieznacznych wahań w nastrojach polskich nabywców. Główny wskaźnik barometru wciąż utrzymuje się jednak na dwucyfrowym minusie. Najnowsze badanie przeprowadzone przez GfK wskazuje ponadto, że w przyszłość wciąż patrzymy...

GfK: nastroje Polaków niezmiennie złe

Rozpoczynająca się wiosna i nadchodzące święta Wielkanocne nie wpłynęły na poprawę nastrojów polskich konsumentów. W przyszłość wciąż patrzymy z dużą ostrożnością i nie spodziewamy się znaczących zmian – zarówno we własnych portfelach, jak i...

GfK: Pomimo kryzysu Polacy nie na wszystkim oszczędzają

Inflacja i rosnące koszty życia skłaniają Polaków do rozsądnego zarządzania budżetem. Większość z nas uważa, że ten stan rzeczy szybko się nie zmieni – wręcz przeciwnie, aż 59 proc. spodziewa się pogorszenia sytuacji gospodarczej...
sklep zakupy

GfK: Polacy ograniczyli zakupy kosmetyków. Na popularności tracą też produkty eko

Kupując kosmetyki, polscy konsumenci wybierają głównie oferty korzystne cenowo. Największą popularnością cieszą się więc artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych. Wartość rynku wynosi obecnie 8,8 mld  i rośnie przede wszystkim dzięki inflacji....

GfK: przed Polakami skromne Walentynki

Walentynki cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków – w tym roku obchodzić je będzie niemal 40 proc. badanych. Jednak ze względu na wszechobecną drożyznę czeka ich skromny Dzień Zakochanych. Ponad 60 proc. Polaków...

GfK: w styczniu 2023 r. nastroje polskich konsumentów lekko w górę

Zakończenie sezonu zwiększonych wydatków przyniosło konsumentom ulgę. Nastroje wzrosły kolejny miesiąc z rzędu, jednak średni wskaźnik wciąż utrzymuje się mocno pod kreską. O dalszą poprawę nie będzie łatwo. Polacy zamierzają mocno oszczędzać i spodziewają...

Kryzys zmienia nastawienie – udział private labels w koszyku zakupowym Polaków

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie i stanowi...

GfK: Na rynku soczewek widać wzrosty

Coraz więcej Polaków deklaruje konieczność korekcji wzroku. Na rosnący odsetek zaburzeń widzenia wpłynęła w dużej mierze pandemia, w czasie której wiele osób zostało zmuszonych do częstszego obcowania z ekranem komputera. W ostatnich latach na...
telewizor

GfK: Polski rynek telewizorów złapał zadyszkę

Jak wynika z danych firmy GfK czwarty kwartał 2022 r. przyniósł w Polsce wyraźny, niemal 20 proc. spadek sprzedaży telewizorów w relacji rok do roku. Całoroczny wynik sektora był lepszy, jednak i tak zamknął...
mrożonki

GfK: rynek mrożonek w Polsce wart jest już niemal 2 mld zł

Produkty mrożone od lat cieszą się dużą popularnością wśród polskich konsumentów. Wartość zakupów gospodarstw domowych w tym segmencie przekroczyła już 1,8 mld zł w skali roku. Ponad 60 proc. rynku stanowią mrożone warzywa i...

GfK: w 2022 r. nastroje polskich konsumentów blisko negatywnego rekordu

GfK: to był trudny rok dla polskich konsumentów. Grudzień nie przyniósł przełamania. Święta ożywiły sektor handlowy, jednak konsumenci wciąż niepewnie patrzą w przyszłość. W 2023 roku ponad połowa Polaków spodziewa się wzrostu poziomu bezrobocia i...
energia prąd

GfK: w poszukiwania oszczędności Polacy ograniczają używanie sprzętów elektrycznych

W obawie przed postępującą drożyzną Polacy mocniej niż dotychczas tną wydatki na podstawowe dobra i usługi. W celu obniżenia rachunków za prąd, już niemal co trzeci z nas ogranicza zużycie elektrycznych czajników, piekarników czy...

GfK: Polacy podczas zakupów coraz częściej sięgają po marki własne

Marki własne na przestrzeni ostatnich lat mocno zyskują na znaczeniu – stanowią już ponad 20 proc. sprzedaży koszyka FMCG, a co najmniej raz w roku po tego typu produkty sięga już 13,5 mln polskich...

GfK: nastroje konsumenckie w Polsce utrzymują rekordowo niski poziom

Pomimo utrzymującej się dwucyfrowej inflacji i wbrew pesymistycznym prognozom dla gospodarki nastroje wśród polskich konsumentów pozostają na stabilnym, choć wciąż niskim poziomie. Wyraźną poprawę wskaźników widać w Unii Europejskiej, gdzie barometr po raz pierwszy...
pieniądze PLN

GfK: spadek siły nabywczej Polaków

Nieznaczny spadek Polski w europejskim rankingu siły nabywczej. Na szczycie Warszawa, na końcu powiat kolneński. W najnowszym badaniu „GfK Purchasing Power Europe 2022”, które mierzy siłę nabywczą 42 europejskich państw, Polska zajęła 29. miejsce, co...

GfK: Polacy wciąż w kiepskich nastrojach. Wzmacnia się trend oszczędzania

GfK: polscy konsumenci wciąż w kiepskich nastrojach. Wskaźniki na historycznie niskich poziomach. Stabilizacja, którą widać w badaniu nastrojów polskich konsumentów realizowanym przez firmę GfK, nie daje powodów do optymizmu. Średnie wyniki wciąż utrzymują się na...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

słodycze

Grupa Otmuchów z ponad 31 mln zł EBITDA po ostatnim kwartale...

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów, producent słodyczy w Polsce oraz jeden z wiodących producentów żelków w Europie, podsumowuje cztery kwartały 2023 roku. W raportowanym okresie Grupa...

GORĄCY TEMAT

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
cyberbezpieczeństwo haker

Co trzecia firma w Polsce odnotowała w 2023 r. przynajmniej jeden...

W 2023 roku 66% firm w Polsce odnotowało przynajmniej jeden incydent polegający na naruszeniu bezpieczeństwa, a 34% firm zauważyło wzrost intensywności prób cyberataków. Połowa...