Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

biuro tłumaczeń 123tlumacz
Tagi Karol Kamiński

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Karol Kamiński

Ceny w sklepach rosną jak na drożdżach. W październiku niektóre towary zdrożały nawet o...

Monitoring blisko 36 tys. cen detalicznych wykazał, że w październiku br. w relacji rocznej podrożało aż 8 z 12 analizowanych kategorii. Najmocniej, bo o prawie 60%, zdrożały produkty tłuszczowe. Wśród nich najbardziej wystrzelił w...
napoje energetyczne

Skończył się pat z napojami energetycznymi. Ceny poszły mocno w górę

Według analityków, napoje energetyczne zdrożały średnio o 12% w relacji rocznej. Ceny najbardziej skoczyły w sieciach cash & carry i w dyskontach – odpowiednio o ponad 28% i 15%. Najmniejszy wzrost był w formacie...

Ceny w sklepach rosną jak na drożdżach. Dotyczy to zwłaszcza art. tłuszczowych, mięsa i...

Jak wynika z monitoringu blisko 38 tys. cen detalicznych, we wrześniu Polacy najbardziej odczuli podwyżki na produktach tłuszczowych, które zdrożały średnio o przeszło 40% w relacji rocznej. Sam olej kosztował o prawie 60% więcej...

Sondaż: Blisko co drugi Polak chce przywrócenia pełnego handlu w każdą niedzielę

Jak wynika z najnowszego badania opinii publicznej, ponad połowa Polaków opowiada się za całkowitym przywróceniem handlu w niedziele. Z kolei przeciwne stanowisko w tej sprawie reprezentuje niemal co trzecia osoba. Ponadto prawie co drugi...
stoisko z alkoholem

Sezon letni z droższym alkoholem. Polacy zapłacili średnio o blisko 8% więcej niż rok...

Z analizy ponad 33 tys. cen detalicznych i przeszło 2,2 tys. marek wynika, że w sezonie letnim alkohol podrożał w sklepach średnio o blisko 8% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Największa zmiana dotyczy...
zakupy sklep

INDEKS CEN: Lipiec sporo droższy niż rok temu. Niektóre produkty zdrożały o blisko 70%

Jak wynika z ogólnopolskiego monitoringu cen detalicznych, w lipcu na 12 kategorii aż 8 podrożało, a 4 potaniały rok do roku. Średni wzrost wyniósł niecałe 12%. Z kolei w lipcu w zestawieniu z czerwcem...
zakupy sklep

INDEKS CEN DETALICZNYCH: W I półroczu 2021 r. ceny w sklepach wzrosły średnio o...

Takiego spadku cen, jak w czerwcu, nie było od początku roku. W sklepach było taniej średnio o 6% w stosunku do maja. Aż 8 z 12 badanych kategorii poszło w dół. W miesięcznym zestawieniu...
zakupy

BADANIE: Ponad połowa społeczeństwa robi zakupy bez rękawiczek ochronnych

Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że ponad połowa Polaków nie używa rękawiczek ochronnych na stacjach paliw, w wielkopowierzchniowych placówkach handlowych, sklepach, a także na targowiskach. Najczęściej tak postępują osoby w wieku 18-35 lat,...
pieniądze zakupy

Nastroje konsumentów: Pandemia coraz mniej straszna. Polacy zamierzają więcej wydawać w sklepach

Najnowsze kwartalne badanie nastrojów konsumenckich pokazuje, że obecnie 40% Polaków planuje ograniczyć wydatki zakupowe. W tym zakresie nastąpił niewielki spadek w porównaniu do wyników z początku roku. Nieznacznie zmniejszył się też odsetek osób obawiających...
karol kaminski adretail

W sklepach ubywa promocji. Gazetki są też coraz cieńsze. Ponowy lockdown jeszcze bardziej to...

Według analiz rynkowych, w ub.r. było o ponad 17% mniej promocji w gazetkach niż w 2019 roku. Na rynku ubyło też samych publikacji – o 19,5%. Do tego sieci handlowe zmniejszyły liczbę ich stron...
stoisko z alkoholem

Pandemia wpłynęła na rynek alkoholi. Sklepy ograniczyły liczbę promocji. Spadek jest dwucyfrowy

Podczas pandemii sieci handlowe ograniczyły promowanie alkoholu. W ciągu roku ogólny spadek wyniósł ponad 11%. W dyskontach ubyło przeszło 23% promocji, w hipermarketach – prawie 23%, a w hurtowniach – ok. 16%. Z kolei...
gazetki promocyjne

ANALIZA: W pandemii sieci handlowe mocno oszczędzają na gazetkach. Tylko dyskonty są na plusie

Analiza ponad 16 tys. gazetek promocyjnych wykazała, że w ub.r. sieci handlowe wydały o 19,5% mniej takich publikacji niż w 2019 roku. Do tego skróciły liczbę ich stron o ok. 20% i o tyle...
promocja sklep

W sklepach jest coraz mniej promocji. Eksperci podsumowują: Z roku na rok jest gorzej....

W ub.r. było o ponad 17% mniej promocji w gazetkach niż w 2019 r. Na największym minusie są sklepy dziecięce – 87%. Duże spadki są w sieciach RTV-ADG – 45%, sklepach z art. z...
zakupy sklep pieniądze wydatki

Handel stanie przed kolejną próbą. Blisko 50% Polaków zamierza zredukować swoje wydatki

BADANIE: Polacy w I kw. zaczynają ciąć wydatki na sklepowych zakupach, średnio o 5-20%. Blisko 50% Polaków zamierza mocno oszczędzać na zakupach, głównie na słodyczach, odzieży i alkoholu. Prawie połowa Polaków zamierza zmniejszyć wydatki...
napoje energetyczne

Sklepy odpuszczają promocje tzw. energetyków. Eksperci mówią, że to przez pandemię

W ciągu 11 miesięcy br. było tylko o 1,7% więcej promocji napojów energetycznych w sieciach handlowych niż w analogicznym okresie ub.r. Natomiast analiza wyników z I kwartału 2018 i 2019 roku wykazała wzrost aż...
Piwo

Piwo bezalkoholowe coraz popularniejsze

Jak wynika z danych międzynarodowej agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland oraz Centrum Analiz Grupy AdRetail, o ponad 7% wzrosła liczba promocji piwa bezalkoholowego w ciągu ostatnich 11 miesięcy w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Największy...
Piwo

Polacy mocno podzieleni w kwestii zakazu sprzedaży piwa bezalkoholowego osobom nieletnim

Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że 45% dorosłych Polaków chce wprowadzenia ustawowego zakazu sprzedaży piwa bezalkoholowego osobom nieletnim. Grupa przeciwników tego rozwiązania jest tylko o 1% mniejsza. Eksperci analizujący problem też są podzieleni....
zakupy sklep

W sklepach będzie mniej promocji? Eksperci: Tych już ubywa, a przez drugi lockdown może...

W I półroczu br. w sklepach ogólnie było o 15% mniej promocji niż rok temu. Największy spadek, bliski 80%, zaliczyły placówki z art. dziecięcymi. Na dużym minusie były też sieci ze sprzętem RTV-ADG –...
mydło mycie rąk

Sklepy idealnie wyczuły okazję. Obniżają ceny za mydło w kostce, żeby podnieść za produkt...

Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i Centrum Analiz Grupy AdRetail wynika, że ceny mydła w marcu i we wrześniu tego roku, czyli w momentach rozpoczynających tzw. pierwszą oraz drugą falę pandemii, spadły średnio...
kasa sklep

Badanie postaw konsumenckich: Polacy najbardziej oszczędzają, kupując chemię gospodarczą i mięso

Prawie połowa konsumentów uważa, że największe korzyści odnosi, kupując w promocji m.in. chemię gospodarczą i mięso. W TOP 5 kategorii znalazły się też wędliny, napoje bezalkoholowe, słodycze i owoce. Tak wykazało badanie wykonane przez...
zakupy kupony

Badanie: Polacy wierzą, że na zakupach w promocji realnie oszczędzają 30-40%

Blisko 40% konsumentów ma poczucie, że na zakupach w promocji oszczędza średnio 30-40% w porównaniu do regularnej wartości nabywanych produktów. Ponad 20% deklaruje, że jest to przedział 20-30%. Natomiast 15% ankietowanych dostrzega oszczędności w...
mieso drobiowe

Drób w sklepach coraz droższy. Ceny poszły w górę średnio o ponad 6%

Mięso drobiowe w sklepach podrożało o 6,4%, porównując dane z ostatnich trzech miesięcy i z analogicznego okresu zeszłego roku. Ze wszystkich badanych formatów jedynie w hipermarketach odnotowano spadek cen. Eksperci prognozują, że jeżeli branża...
sklep zakupy

Zmniejsza się liczba klientów bez maseczek. Pracownicy sklepów zdecydowanie odważniej reagują

Z najnowszego audytu sieci handlowych wynika, że pojemnik na płyn lub automat do dezynfekcji rąk w sklepie to już norma. W większości placówek zbiorniki są odpowiednio napełnione lub na bieżąco uzupełniane. Jednak coraz bardziej...
mięso

Ceny wieprzowiny ostro lecą w dół. Eksperci: Kluczem jest sytuacja w Chinach, ASF i...

Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i serwisu DING.pl wynika, że w wakacje wieprzowina w sklepach potaniała o przeszło 4%. Zmiana ta dotyczy średnich cen promocyjnych porównanych z ubiegłorocznymi. Spadki na poziomie ponad 11%...
handel gazetka sklep spożywczy

BADANIE: Konsumenci biorą gazetki głównie ze sklepów i to tylko wtedy, kiedy ich faktycznie...

Niespełna 60% konsumentów pozyskuje gazetki ze sklepów. Przeszło 40% z nich tak robi, bo bierze to, czego w danej chwili potrzebuje. Blisko 30% stawia w ten sposób na własną wygodę, a dla 14% osób...
jabłka

Pandemia mocno zachwiała cenami owoców. Jabłka kosztują nawet o 130% więcej niż rok temu

W ostatnich trzech miesiącach owoce zdrożały średnio o ponad 21% w porównaniu do wyników z analogicznego okresu zeszłego roku. Na taki wzrost wpłynęły głównie podwyżki cen jabłek, które sięgnęły blisko 130%. Ponadto wyraźnie poszły...
kasa sklep

Pandemia zmienia nastawienie konsumentów do kas samoobsługowych. Polacy chcą ich więcej

Ponad 66% konsumentów chce, żeby sieci handlowe wprowadziły więcej kas samoobsługowych zastępujących kasjerów. Prawie 22% jest przeciwnego zdania, a ok. 12% nie ma opinii na ten temat. Eksperci przekonują, że w obliczu zagrożenia drugą...
Piwo

Piwo najczęściej promowanym alkoholem w pandemii. Reszta zanotowała duży spadek

W czasie pandemii liczba promocji alkoholi w gazetkach spadła o blisko 60% w porównaniu do analogicznego okresu w ub.r. Największe spadki dot. cydru i drinków. Wśród najczęściej promowanych alkoholi znalazło się piwo, które było...
jabłka

Pandemia mocno zachwiała cenami owoców. Najbardziej widać to po jabłkach

Średnie ceny 10 najczęściej eksponowanych w gazetkach promocyjnych owoców wzrosły o przeszło 17 procent, porównując okres od 9 marca do 5 maja ub. i tego roku. Najmocniej zdrożały jabłka – o prawie 94 proc....
prezent

Polacy wciąż wstydzą się kupować używane prezenty. Ale liczba transakcji z roku na rok...

Badanie, przeprowadzone przez serwis DING.pl, wykazało, że 35% konsumentów planuje kupić używany prezent na święta, a 13% się waha. Aż 43% Polaków twierdzi, że zrobi to ze względu na znane marki. Dopiero później liczy się...
black friday

Młodzi Polacy coraz sceptyczniej podchodzą do Black Friday

Z badania serwisu DING i Hiper-Com Poland wynika, że 43% młodych Polaków czeka na oferty w ramach Black Friday. 36% nie oczekuje ich, a 21% jest niezdecydowanych lub obojętnych. Aż 60% respondentów kieruje się...
zniecze

Ceny zniczy na Wszystkich świętych 2019

Prawie połowa badanych chce wydać w tym roku na znicze od 30 do 40 zł. Większość planuje kupić 4-5 szt. Łącznie aż 60% będzie szukało lampek w promocji. Tymczasem sklepy oferują ich o ponad...
Dyskonty i hipermarkety napędzają poczytność gazetek promocyjnych

Dyskonty i hipermarkety napędzają poczytność gazetek promocyjnych

Łącznie aż 60% konsumentów przegląda gazetki od 3 do 6 razy w miesiącu. Prawie połowa klientów dyskontów czyta je 5-6 razy – 46%. Podobny wynik odnotowano w hipermarketach – 40%. Natomiast w supermarketach najwięcej...
gazetka promocyjna

Sieci zmieniają strategię. Zwiększają ilość stron w gazetkach i ograniczają powierzchnię

Wyniki z I kwartału 2018 i 2019 roku pokazują, że ogólna liczba gazetek promocyjnych zwiększyła się o 5%. Do wzrostu przyczyniły się głównie hipermarkety, a także sieci typu convenience. W pozostałych formatach zanotowano spadki....
wódka alkohol

Wódka jest najczęściej promowanym alkoholem mocnym przez sieci handlowe

Wódka jest zdecydowanie najczęściej promowanym alkoholem mocnym przez sieci handlowe. W pierwszym kwartale br. pojawiła się 13 606 razy w gazetkach, czyli o 222 razy mniej niż w analogicznym okresie 2018 roku. Drugie miejsce...
sklep kasa

W sklepach nie widać większego ruchu przed świętami

Ponad połowa kasjerów zauważa mniejszy ruch przed tymi świętami niż rok temu. Tylko 13% badanych zdecydowanie twierdzi, że obecnie przychodzi więcej klientów. Zaledwie 7% nie potrafi tego ocenić. Najwięcej wątpliwości pod tym względem mają...
sklep

Skanowanie i fotografowanie w sklepach nadal nie jest mile widziane

Sklepy częściej zezwalają na skanowanie niż na fotografowanie cen i etykiet. Na jedno i drugie najbardziej otwarte są dyskonty. Następne za nimi są hipermarkety. Z kolei robienie zdjęć jest najmniej akceptowane w supermarketach, a...
gazetki reklamowe

Przez zakaz handlu w niedziele sklepy wydają dużo więcej gazetek niż rok wcześniej

W ub. roku liczba stron w publikacjach czterech najważniejszych formatów handlowych wzrosła średnio o 18%, powierzchnia – o 14%, a liczba gazetek – o 11%. Drugi parametr w największym stopniu zwiększyły dyskonty, bo aż...
sklep dyskont

Dyskonty ostrzej rywalizują przed Wielkanocą

Analiza gazetek z lat 2017-2018 wykazała, że liczba promowanych artykułów w dyskontach wzrosła o blisko 40%. Najbardziej zwiększyła ją Biedronka. Z kolei Lidl i Netto miały skoki na podobnym poziomie. Ten ostatni najmocniej postawił...
gazetka promocyjna reklama

Papierowe gazetki nie tak szybko znikną z rynku. Sieci nadal będą w nie inwestować

Opinie członków Kapituły Programu AdRetail Inspirio (AdRI) na temat przyszłości gazetek papierowych i elektronicznych są dość mocno podzielone. 2 z 8 ekspertów przewiduje, że drukowana wersja niemal przestanie istnieć w ciągu dekady. Pozostali zapewniają,...

GORĄCY TEMAT

Ostatni taki Black Friday? Idą zmiany w prawie

Black Friday to ulubiony dzień w roku miłośników promocji. Nieoficjalne święto zakupów przypada na koniec listopada i charakteryzuje się wzmożoną liczbą okazji cenowych w...
polska raport

Ceny w Polsce rosną w ponadprzeciętnym tempie

W tym tygodniu zostały opublikowane szacunki inflacji w listopadzie. Według tych wyników inflacja w Polsce mierzona wskaźnikiem cen konsumpcyjnych wzrosła o 7,7%. Podwyżki były...

Raje podatkowe – optymalizacja podatkowa a uchylanie się od opodatkowania

Jednym z głównych celów przedsiębiorców jest optymalizacja podatkowa, czyli podejmowanie działań zmierzających do zmniejszenia zobowiązań podatkowych. Wobec wysokich i często niekorzystnych obciążeń podatkowych w...
przeprowadzka

Nadal dwa razy więcej Polaków niż przed pandemią chce wyjechać do...

Aż 16,1 proc. pracujących Polaków rozważa emigrację zarobkową w ciągu najbliższego roku, dwa razy więcej niż przed pandemią. 79 proc. myślących o wyjeździe chce to...

Zmniejsza się liczba niewypłacalnych przedsiębiorstw

W pierwszych 9 miesiącach br. w Polsce liczba niewypłacalności przedsiębiorstw wzrastała w bardzo szybkim tempie. Wzrost osiągnął poziom 131%. Należy pamiętać o tzw. ustawie...