Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud, istnieje silny związek między liczbą nowych przypadków COVID-19 a ruchem w sklepach. Wzrost zachorowań wpływa negatywnie zarówno na dzienną, jak i tygodniową liczbę klientów. Korelację zdecydowanie najmocniej...
Z najnowszego badania wynika, że co drugi konsument chce, aby w grudniu br. galerie handlowe w pełni działały. Stan epidemiologiczny nie ma dla tych osób znaczenia. 22,8% Polaków wyraża odmienne zdanie, a 26,6% jest...
Z najnowszego badania firmy technologicznej Proxi.cloud wynika, że istnieje poważny związek pomiędzy wzrostem stwierdzanych zakażeń koronawirusem a spadającą liczbą wizyt w sklepach. Najbardziej jest to widoczne w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców. Natomiast na...
Z badania Proxi.cloud wynika, że we wrześniu br. ruch w galeriach i centrach handlowych był aż o 54% mniejszy niż w analogicznym okresie ub.r. Z kolei, według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych, zmniejszył się...
Prawie 60% Polaków deklaruje, że w IV kwartale br. będzie intensywniej szukać promocji niż wcześniej. Ponadto blisko połowa konsumentów jest teraz bardziej skora do tworzenia list zakupowych przed wyjściem do sklepu. Dla niespełna 60%...
W ostatnim kwartale roku łącznie 53% konsumentów zamierza dokonywać bieżących zakupów w dyskontach lub supermarketach. Na trzeciej pozycji są hipermarkety – 15%. Pomimo pandemii blisko połowa Polaków nadal preferuje tradycyjne placówki. Sklepy online wskazuje...
Lidl, Dino, Kaufland, Żabka, Selgros, Castorama, IKEA, Media Expert, Rossmann i Pepco to, według konsumentów, najbardziej prospołeczne marki handlowe w kraju. Nagroda w ich imieniu została przyznana w ramach jednej z czterech kategorii I...
Analiza cen: Warzywa są najtańsze hipermarketach. Na niektórych produktach różnice sięgają nawet 80%. Najdroższe warzywa Polacy kupują w woj. w pomorskim, opolskim i podkarpackim. Najtańsze warzywa Polacy kupują w woj. mazowieckim, lubelskim i dolnośląskim
Z...
Analiza rynku wykazała, że nie wszystkie centra handlowe znają możliwości geofencingu. Dla niektórych jest on mało istotny, a część nie wyobraża sobie bez tego nowoczesnego handlu. Według szacunków firmy technologicznej Proxi.cloud, tylko nieco ponad...
Wykorzystanie geofencingu w centrach handlowych w praktyce umożliwia wysyłanie ofert tylko tym klientom, którzy faktycznie są zainteresowani określonymi produktami. Jednak eksperci ostrzegają, że samo posiadanie nowoczesnych narzędzi czy nawet gigabajtów danych jeszcze nie gwarantuje...
Od jakiegoś czasu dane lokalizacyjne pozwalają na testowanie efektywności akcji promocyjnych. Informują o tym, czy należy zwiększyć liczbę gazetek bądź optymalizować działania reklamowe. Mogą też służyć do badania czynnika współodwiedzalności sklepów stacjonarnych. Mając tę...
Sieci handlowe coraz częściej zbierają dane z tablic rejestracyjnych. Takie wrażenie ma część konsumentów. Ich zdaniem, do kontrowersyjnych praktyk dochodzi zarówno na parkingach strzeżonych, jak i ogólnodostępnych. Według prawników, trudno jednoznacznie stwierdzić, czy opisywane...
Według części specjalistów, w 2019 roku kluczowym trendem będzie transformacja cyfrowa stacjonarnych placówek. Aplikacje staną się wręcz podstawą procesów zakupowych. Sieci, które jeszcze ich nie wprowadziły, nadrobią te zaległości. Pojawią się też sklepy z...
Ponad 60% kasjerów i kasjerek martwi się tym, że w przyszłości bezobsługowe kasy zabiorą im pracę. Tylko 5% badanych nie ma zdania na ten temat. Trzeba zaznaczyć, że w małych i średnich miastach występują...
Nasz rynek jest atrakcyjny dla zagranicznych firm związanych z usługami IT. Tutaj mają dostęp do wielu wykwalifikowanych specjalistów, odnoszących sukcesy na międzynarodowych olimpiadach. Inwestorów przyciągają również koszty pracy, które pozostają zdecydowanie niższe w porównaniu...
51% młodych konsumentów odwiedza galerie lub centra handlowe w dni powszednie od 13.00 do 17.00, a 32% od 9.00 do 12.00. Wieczorną porę, tj. od 18.00 do 22.00, wybiera tylko 17%. W weekendy też...
Zdaniem ekspertów, w ciągu 3-5 najbliższych lat beacony mogą stać się powszechnym narzędziem nadzoru w polskich firmach. Znajdą zastosowanie w biurowcach, sklepach i fabrykach. Pozwolą bez trudu zlokalizować konkretnego pracownika w danym obiekcie. Będą...
Zdaniem Beniamina Krasickiego z Polskiej Izby Ochrony, firmy ochroniarskie muszą coraz częściej korzystać z nowoczesnych narzędzi, aby utrzymać się na rynku. Technologia pomaga im znacznie obniżać koszty prowadzenia działalności, które wzrosły w ostatnich latach,...
Dzięki infrastrukturze IoT, drużyny w USA i w Europie oraz ich sponsorzy dynamicznie pomnażają swoje zyski. Komunikaty, wysyłane w trakcie meczu na aplikacje klubowe, znacznie zwiększają wpływy z reklam oraz sprzedaży gadżetów. W Polsce,...
Podczas gdy tradycyjny handel mierzy się z trendem dynamicznie rozwijającej się sprzedaży internetowej, eksperci zalecają płynne łączenie rozwiązań offline z online. Cyfrowe wsparcie podnosi jakość usług, obniża koszty i generuje zyski. Dlatego, sklepy stacjonarne...
Nadal aż 90% zakupów odbywa się offline. Dlatego, gracze e-commerce coraz mocniej walczą o obecność w sklepach stacjonarnych, w czasie dokonywanych przez klientów transakcji, za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zdaniem ekspertów, właściwe wykorzystanie m-commerce zapewni...
Wkrótce obiekty handlowe i lokale usługowe będą mogły wysyłać oferty do klientów oddalonych nawet do 400 metrów. Ale od dystansu ważniejsza okaże się możliwość przesyłania większej ilości danych, np. zdjęć. Co więcej, komunikaty reklamowe...
Klienci, dokonujący zakupów przy użyciu smartfonów, wymagają szybkiej i komfortowej obsługi. W zamian za udostępnianie swoich danych w aplikacjach mobilnych, chcą płacić mniej, niż pozostali konsumenci. Od sieci handlowych oczekują również dodatkowych gratyfikacji za...
Jak wynika z raportu, sporządzonego przez specjalistów z aplikacji mobilnej Qpony, smart shopperzy stanowią aż 89 procent polskich konsumentów. Jednak wciąż są źle definiowani. W związku z tym, marketerzy popełniają szereg błędów. Przede wszystkim...
Czy zdarzyło Ci się zapewniać – np. na stronie internetowej albo w katalogu branżowym – że Twoja firma „dostosowuje ofertę do potrzeb klienta”? Świetnie,...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Konsekwencje zmian klimatycznych będą stanowić jedno z wyzwań dla bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w trakcie najbliższej dekady, twierdzi niemal co drugi przedstawiciel środkowoeuropejskich firm. Autorzy...