Jakich miesięcznych dochodów oczekują milenialsi? Jaki poziom zarobków chcieliby osiągnąć podczas rozwoju zawodowego? Blisko połowa z nich prognozuje, że realnym celem jest miesięczne wynagrodzenie przekraczające 3000 zł. Podobne aspiracje posiadają przedstawiciele starszej grupy badanych...
Ponad połowę polskich milenialsów stać na zaspokojenie podstawowych wydatków w gospodarstwie domowym, jednak muszą rezygnować z bardziej kosztownych potrzeb. Mogą natomiast pozwolić sobie na większe wydatki częściej niż pokolenie ich rodziców. Co to oznacza w...
Czego tak naprawdę szukają u pracodawcy milenialsi? Dla ponad połowy najważniejsze są zarobki. W dużej mierze oczekiwania pokolenia Y (czyli milenialsów) są zbieżne z oczekiwaniami ich rodziców. Więcej informacji na temat potrzeb milenialsów zdradza raport...
15 proc. osób zaakceptowałoby oszukańcze zachowania wobec firm ubezpieczeniowych – wynika z badania Moralność Finansowa Polaków 2017. O tym, że nie są to czcze deklaracje wiedzą ubezpieczyciele. Z danych najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń...
Zadłużenie to pozornie krępujący temat. Jak się jednak okazuje, Polacy rozmawiają o swoich problemach. Z kim dzielimy się trudnymi informacjami? Pierwszą osobą jest zawsze partner lub partnerka, przy czym to kobiety przejmują się problemem finansowym zdecydowanie...
2 na 5 Polaków ma doświadczenia związane z zadłużeniami. Jak rysuje się sylwetka Polaka dłużnika? 1/3 badanych wini za niespłacenie na czas swoich zobowiązań zbyt małe dochody. Powody wpadania Polaków w zadłużenia oraz oczekiwania...
Posiadanie długów z reguły bywa tematem trudnym i wstydliwym. Badanie „Sytuacja materialna Polaków”, zrealizowane na zlecenie Lindorff SA, ukazało, że 2 na 5 ankietowanych jest lub było zadłużonych. Zweryfikowało również jak Polacy odbierają problem...
Postrzeganie zaburzeń funkcjonowania instytucji to jeden z elementów, który posłużył do oceny moralności finansowej Polaków. Wyniki badania przedstawione w raporcie „Moralność finansowa Polaków” wykazały, że najsurowiej oceniamy wysokość prowizji w firmach finansowych, jasność przekazu proponowanych...
W czerwcu br. połączenie szwedzkiej grupy Intrum Justitia oraz norweskiego podmiotu Lindorff stało się faktem. Giganci rynku zarządzania wierzytelnościami zapowiadają, że fuzja zapewni im pozycję lidera oraz największej światowej firmy świadczącej usługi windykacyjne. Teraz...
Nowe prawo dotyczące upadłości konsumenckiej działa trzeci rok. W tym czasie pozwoliło sądom ogłosić upadłość 9 358 osób. Tylko w I półroczu 2017 skorzystało z tego rozwiązania 2 758 osób – podają statystyki Ministerstwa Sprawiedliwości....
Drugim z wyznaczników moralności finansowej społeczeństwa, po stopniu przyzwolenia na nadużycia finansowe, jest ocena działań instytucji finansowych. Czy Polacy postrzegają ich działania jako uczciwe? Czy uważają ich oferty za rzetelnie? Na te i inne...
Nawet nadużycia dotyczące małych kwot mają negatywny wpływ na funkcjonowanie firm i instytucji, a w konsekwencji – całej gospodarki. Społeczny stopień moralnego przyzwolenia na przekraczanie norm płatniczych wskazuje przyczyny problemów gospodarczych oraz drogę ich eliminacji....
Prowadzenie biznesu wymaga od nas rzetelnej i wnikliwej weryfikacji wszystkich partnerów, z którymi podejmujemy współpracę. Jeżeli sami nie dysponujemy narzędziami do sprawdzania kontrahentów, pomocna okaże się firma scoringowa. Świadomy wybór partnera biznesowego, oparty na...
Czy w sprawach finansów osobistych Polacy są wystarczająco moralni, by firmy ubezpieczeniowe, kredytodawcy i wierzyciele nie musieli obawiać się strat z powodu świadomych i nierzetelnych zachowań swoich klientów? Skłonność obywateli do usprawiedliwiania odstępstw od...
W badaniu „Sytuacja materialna Polaków”, zrealizowanym na zlecenie Lindorff SA, ankietowani zostali poproszeni o sprecyzowanie, z czym kojarzy im się dobrobyt. Dla ponad 3/5 pierwszymi konotacjami są luksusowy samochód oraz własne lokum. Ponad połowa...
Znaczna część Polaków może wydać na swoje potrzeby nawet do 500 zł w ciągu miesiąca, przy czym dziennie wydatki mężczyzn na ten cel są ponaddwukrotnie wyższe w porównaniu do wydatków kobiet. Więcej szczegółów na temat...
Po zrealizowaniu podstawowych potrzeb większość z nas przeznacza swoje nadwyżki finansowe na zakup odzieży, a największe sumy w ciągu miesiąca – na wydatki związane z samochodem – takie wnioski płyną z raportu „Sytuacja materialna Polaków”,...
Jedna z popularniejszych form pozyskiwania sprzętu firmowego – leasing – z perspektywy leasingodawcy niestety nie jest pozbawiona zagrożeń finansowych takich jak choćby niewypłacalni kontrahenci. Jeśli leasingobiorca okazuje się nierzetelny, firma udostępniająca sprzęt jest zmuszona...
Czy Polacy planują swoje wydatki? Na jak długi okres ustalamy nasz budżet? Kobiety w większym stopniu analizują wydawane sumy, a większość Polaków nie ma wyuczonej praktyki planowania budżetu z wyprzedzeniem – między innymi takie wnioski...
Według raportu „Sytuacja materialna Polaków”, zrealizowanego na zlecenie Lindorff SA, najpopularniejszą formą zadłużenia Polaków w 2016 roku były zakupy na raty. Jakie kwoty spłacali ankietowani oraz jakiej wysokości inne zobowiązania posiadali w ubiegłym roku?...
Jeśli leasingobiorca nie płaci w regulaminowym czasie za sprzęt, windykator ma kilka dróg do egzekwowania należności klienta, którego reprezentuje. Jednym z aspektów wyróżniających firmy windykacyjne jest indywidualnie wypracowane know-how. Niestety nadal często podejmowane przez...
W 2016 roku Polacy najczęściej korzystali z zakupów na raty, a przy tym regularnie spłacali swoje zobowiązania – wynika z najnowszego raportu „Sytuacja materialna Polaków”, zrealizowanego na zlecenie Lindorff SA. O jakich jeszcze tendencjach...
Leasing jest dziś jedną z popularniejszych form korzystania ze sprzętu w polskich firmach, zwłaszcza tego najkosztowniejszego. Jest korzystny dla leasingobiorcy – umożliwia rozliczenie podatku VAT oraz nie wymaga zaangażowania własnego kapitału. Co zrobić, jeśli...
Najnowszy raport „Sytuacja materialna Polaków”, stworzony na zlecenie Lindorff SA, podsumowuje zachowania konsumenckie i finansowe Polaków w minionym 2016 roku. Na co zatem Polacy zaciągnęli zobowiązania w zeszłym roku oraz z jakich produktów finansowych...
Święta Bożego Narodzenia to w kulturze polskiej jedno z najważniejszych wydarzeń roku. W czasie ich trwania dużo uwagi poświęcamy konsumpcyjnym aspektom „Gwiazdki”. Kupowanie prezentów swoim bliskim jest obowiązkowym elementem świątecznej tradycji. Raport „Ważne wydarzenia...
Święta Bożego Narodzenia to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu Polaków. Badania pokazują, że są dla nas niemal tak ważne, jak narodziny dziecka czy własny ślub. Zrealizowany na zlecenie Lindorff SA raport „Ważne wydarzenia...
Dzisiaj Intrum Justitia i Lindorff ogłosiły swój zamiar połączenia się i utworzenia nowej spółki. Będąc od ponad 100 lat pionierami w obszarze zarządzania należnościami, teraz połączymy nasze siły. Nowa spółka będzie liderem w naszej...
Posiadanie dzieci, obok ogromnej satysfakcji, wiąże się z szeregiem poważnych zobowiązań finansowych. Aby zapewnić swoim pociechom oczekiwany standard życia i pozwolić na rozwój zawodowy w wybranym przez nie kierunku, kwestię finansowania edukacji należy potraktować priorytetowo....
Rynek wierzytelności jest wart 20–25 mld zł i z roku na rok notuje wzrosty. Trafia na niego coraz więcej wierzytelności bankowych, ale swoje portfele sprzedają też przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, ubezpieczyciele oraz dostawcy energii, gazu i innych mediów, choć...
56 proc. Polaków deklaruje, że pieniędzy w miesiącu wystarcza im tylko na podstawowe potrzeby i nie stać ich na większe wydatki. Co piąty przyznaje, że musi sobie odmawiać wielu rzeczy, żeby starczyło do pierwszego – wynika...
Łączne oszczędności Polaków wynoszą już przeszło 1,2 bln zł i rosną. Jak jednak wynika z badania firmy Lindorff co najmniej jedna trzecia społeczeństwa w ogóle nie ma odłożonych pieniędzy na przyszłość. Blisko 60 proc. w planowaniu wydatków nie wybiega poza horyzont...
Wakacje powoli dobiegają końca. Nasze dzieci są tuż przed pierwszym, szkolnym dzwonkiem, a wraz z nimi… my. Okres wakacyjny i następujący po nim początek roku szkolnego to spore obciążenie dla naszego budżetu, zwłaszcza, jeśli nie...
Wciąż żyjemy „od pierwszego do pierwszego”, czy może sytuacja materialna Polaków uległa polepszeniu? Jak duży wpływ mają na nią nasze zarobki? Czy umiemy rozsądnie zarządzać naszym budżetem? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziemy...
Jak wynika z raportu „Finansowe zwyczaje Polaków”, mimo dobrych chęci, tylko połowie badanych udaje się zgromadzić oszczędności. Na co najczęściej oszczędzamy? Czy naszym celem jest edukacja dzieci, wakacje, a może niezaplanowane, nagłe wydatki? Postanowiła...
Oszczędzanie nie należy ani do najprzyjemniejszych, ani do najłatwiejszych obowiązków. Wymaga przede wszystkim sumienności, systematyczności i wytrwałości. Taka poduszka finansowa okazuje się jednak bardzo pomocna – nie tylko w rozwiązaniu nagłego i niezaplanowanego wydatku, ale...
43% - grupa Polaków, którzy posiadają karty kredytowe
Osoby z najstarszej analizowanej grupy wiekowej (41-50 lat) częściej niż młodsi posiadają kartę kredytową, zazwyczaj są to osoby pracujące i posiadające dzieci
W grupie wiekowej...
Bieżące wydatki, przyjemności, a może edukacja – na co najczęściej wydajemy ciężko zarobione pieniądze? Czy kobiety i mężczyźni różnią się pod tym względem? W najnowszym raporcie „Finansowe zwyczaje Polaków”, postanowiła sprawdzić to firma Lidorff SA....
Drobne przyjemności, niezaplanowane wydatki, upragnione wakacje – to tylko przykładowe powody, dla których zaciągamy zobowiązania finansowe. A jakie są te najczęstsze? Firma Lindorff SA sprawdziła to w swoim najnowszym badaniu „Finansowe zwyczaje Polaków”. Oto...
W tarapaty finansowe może wpaść każdy i to szybciej niż się nam wydaje. Czasem wystarczy tylko brak oszczędności i niezaplanowany wydatek, by nasz budżet został zachwiany. Czy w związku z tym, jesteśmy bardziej przezorni i...
W pętlę zadłużenia może wpaść każdy. Zamiast załamywać ręce, powinniśmy w tej sytuacji możliwie jak najszybciej zacząć działać. Eksperci Casus Finanse, należącej do Grupy Lindorff, przekazują kilka prostych rad, co zrobić, by wyjść z...
W dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych agencje public relations stoją przed nowymi zadaniami. Komunikacja marki przeniosła się do cyfrowego wymiaru, wymuszając adaptację i...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...