Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Maciej Sawa

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Maciej Sawa

Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies S.A.

Rynek karmiony pandemią, rekordowe wydatki na Big Data

Mimo trwającej pandemii, w tym roku firmy na całym świecie przeznaczą rekordową kwotę ponad 41 mld USD na cyfrowe informacje, wynika z analizy Cloud Technologies. Warszawska spółka Big Data opublikowała trzecią edycję raportu Global...
BMW, Toyota i Daimler najbardziej ekologicznymi producentami samochodów wg Newsweeka

Klient BMW to bywalec siłowni a Volvo to ojciec rodziny? Analiza danych mówi co...

Kim jest i czego szuka w sieci osoba mająca częsty kontakt z marką Volvo? Co ciekawi użytkowników zainteresowanych firmą Dior lub Apple? Na te pytania postanowiła odpowiedzieć firma Cloud Technologies specjalizująca się w Big...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies S.A.

Rynek danych rośnie w tempie dwucyfrowym. Dane paliwem cyfrowej gospodarki

Globalny rynek danych rośnie w tempie dwucyfrowym. W tym roku jego wartość wyniesie 20,6 mld dolarów, w przyszłym - wzrośnie o ponad 26% do poziomu 26 mld dolarów. Rozwój rynku danych jest silnie związany...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies S.A.

Programmatic idzie jak burza. W tym roku zagospodaruje ponad 80 proc. reklam typu display

W Stanach Zjednoczonych, które wyznaczają światowe trendy na rynku reklamy internetowej, programmatic buying rozpycha się rękami i nogami. Już w tym roku aż 82,5 proc. reklam typu display kupionych będzie w tym zautomatyzowanym modelu...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies S.A.

Programmatic rośnie w siłę, ale do rozwoju potrzebuje jakościowych danych

Rynek programmatic rośnie jak na drożdżach. W 2016 roku na zakup powierzchni reklamowej w tym modelu wydano w Polsce ponad 155 mln zł (46 mln dol.), w tym roku wydatki sięgną już ponad 652...
analiza raport tablet

Więcej niż precyzyjne targowanie. Poznaj gigantyczne możliwość audience data

Żyjemy w czasach cyfrowej transformacji. Jeszcze nigdy nie produkowaliśmy tyle danych, co dzisiaj. Wolumen Big Data w internecie szacuje się obecnie na ponad 8 Zettabajtów danych, a w 2020 r. jego rozmiar ma wzrosnąć...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies S.A.

Polacy ponownie liderem w blokowaniu reklam. 46 proc. odsłon w polskim Internecie jest zablokowanych

Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujących reklamy – podaje nowy raport OnAudience.com z grupy Cloud Technologies, prezentujący dane z ponad 60 rynków świata. W polskim Internecie blokowanych jest 46 proc. wszystkich wyświetlanych reklam,...
blocker

Tak wydawcy na świecie walczą z adblockami

Rośnie liczba osób korzystających z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam w Internecie. Z raportu OnAudience.com wynika, że nad Wisłą blokuje się aż 42 proc. emisji, co daje Polsce pozycję lidera w globalnym rankingu. Po piętach...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies S.A.

Big Data ością w gardle korporacji. Mimo górnolotnych deklaracji, zaawansowana analityka danych wciąż w...

Badanie przeprowadzone przez Dimensional Research rzuciło nowe światło na stan implementacji Big Data przez korporacje. Wynika z niego, że aż 76 proc. ankietowanych firm wdraża już samoobsługową analitykę dużych zbiorów cyfrowych informacji. Pozostałe dane...
technologia

Do końca dekady analitykę danych wykorzystywać będzie 90% globalnych instytucji

Zastosowanie analizy dużych zbiorów danych w celach poprawy wydajności biznesowej będzie wzrastać w dynamicznym tempie pomimo szeregu wyzwań. To nadrzędny wniosek z raportu przygotowanego przez Forrestera na zlecenie firmy Atos, według którego do 2020...
Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy. To poważne zagrożenie dla branży reklamowej

Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy. To poważne zagrożenie dla branży reklamowej

Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach. Pod tym względem polscy internauci przodują w międzynarodowych rankingach. Reklamy blokowane są wraz z co drugą odsłoną strony – wynika z raportu OnAudience. Adblocki uważane są...
Na świecie w 2020 roku będzie 45 zetabajtów danych. Wydatki firm na ich przetwarzanie będą drastycznie rosnąć

Na świecie w 2020 roku będzie 45 zetabajtów danych. Wydatki firm na ich przetwarzanie...

Rynek danych rozwija się dziś sześć razy szybciej niż cała branża IT. Za cztery lata jego wartość przekroczy 200 mld dol. Ze względu na to, że na analityce danych opartych jest coraz więcej procesów...
Donald Trump

Czy Donald Trump wygrał wybory w USA dzięki Big Data?

Donald Trump nie wygrał wyborów prezydenckich w USA w pojedynkę. Niewidzialną ręką, która kierowała kampanią republikanów i zaprowadziła ich kandydata do Białego Domu, była analityka Big Data. To właśnie na nią, pomimo początkowej niechęci...
laptop praca i komputer, pracownik

Na 1 internautę przypada miesięcznie ponad 1700 bannerów reklamowych

W ciągu miesiąca jednemu internaucie wyświetla się w przeglądarce ponad 1700 masowych banerów reklamowych. Takie wyliczenia przedstawia comScore. Z reguły internauta nie zapamiętuje żadnego z nich. Socjologowie nowych mediów określają to zjawisko mianem „ślepoty...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

ropa

USA zaostrzą sankcje naftowe wobec Iranu

Atak Iranu na Izrael w minioną sobotę spowodował, że Stany Zjednoczone zdecydowały się na zaostrzenie sankcji wobec reżimu w Teheranie. Zostaną również nimi objęte...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
centrum handlowe, sklep, handel

Handel detaliczny: inflacja i rosnące koszty to wciąż główne problemy, ale...

Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...