Brian Solis, pełniący w firmie Salesforce funkcję Global Innovation Evangelist, ma niezwykle ważną radę dla przedsiębiorstw przechodzących transformację cyfrową: „W trakcie zmian potrzeby i oczekiwania klientów powinny wyznaczać kierunek, w którym zmierza przedsiębiorstwo. Jeśli...
66% Polaków w najbliższym czasie ograniczy swoje wydatki w obawie, że nie wystarczy im “do pierwszego”. Dane z raportu „Konsument w warunkach niepewności” domu mediowego MediaHub i Instytutu Badań Pollster, pokazują, że sytuacja materialna...
Baby Boomers: są zdyscyplinowani, lojalni wobec pracodawcy i to w ramach struktury firmy widzą swój rozwój kariery. Cenią dobrą płacę, możliwość awansu, stabilność zatrudnienia oraz pakiety benefitów. W kwestii komunikacji preferują formę bezpośrednią...
Temat „wielkiej rezygnacji” był szeroko omawiany w amerykańskich mediach, jednak ten problem dotyczy nie tylko Stanów Zjednoczonych, a globalnego rynku pracy, w tym również Polski. Dlaczego obecnie tak wiele osób rezygnuje z pracy lub...
Nowe badanie Oracle pokazuje, że 43% Europejczyków chce skorzystać z promocyjnych ofert z okazji Black Friday, a wielu z nich zaopatrzy się w karty podarunkowe, aby uniknąć kłopotów z ewentualnym świątecznym brakiem towarów.
Pandemia to...
Duże zakłócenia w realizacji łańcuchów dostaw i zastoje po stronie producentów mogą sprawić, że w tym roku zakupy świąteczne będą stanowić wyzwanie, zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców. Odzwierciedleniem tego mogą być dane przedstawione...
Warszawa, 20 października – Aż 88 proc. Polaków twierdzi, że wybrałoby pracę na etat zamiast kontraktu – wynika z raportu „People at Work 2021: A Global Workforce view” firmy ADP. W porównaniu do poprzedniego roku...
Podczas gdy pandemia spowodowała znaczące zmiany w gospodarce – od krachu na giełdzie i późniejszego odbicia po boom cen nieruchomości w Polsce i niedobór siły roboczej – wpłynęła ona również na takie obszary jak...
W 2020 r. na świecie sprzedano ok. 1,3 mld smartfonów, a w samej Polsce ponad 8,5 mln. Chociaż te liczby mogą robić wrażenie, to jednak sprzedaż nowych telefonów względem 2019 r. spadła. Zupełnie inaczej...
Ukończenie edukacji, pierwszy staż czy nawet stała praca... Konsumenci z Generacji Z właśnie wchodzą w dorosłość. W Polsce do tego pokolenia zalicza się już co piąta osoba, a na całym świecie jego przedstawiciele stanowią...
Jak wynika z badania ADP „People at Work 2021: A Global Workforce View” pandemia COVID-19 istotnie odbiła się na sytuacji zawodowej najmłodszych zatrudnionych. 28 proc. polskich pracowników w wieku 18-24 lata straciło pracę lub musiało...
Serwisy społecznościowe w ciągu ostatniej dekady wyrosły na potężne narzędzie wspierające sprzedaż. Jego skuteczność opiera się na bezpośredniej interakcji. Kto powinien tego spróbować? Jak zrobić to dobrze? - podpowiadają eksperci z Shoper.
Przy uruchamianiu nowego...
Pomimo pandemii i wielu trudności, z którymi musieli mierzyć się w ostatnim roku przedsiębiorcy, trend pracy na własny rachunek staje się coraz bardziej widoczny. Ponad połowa Polaków (50,8%) postrzega pracę na własnym, w firmie...
Pokolenie Z to najmłodsza i najmocniej wyróżniająca się na obecnym rynku pracy generacja. W porównaniu z pokoleniem X czy millenialsami, to właśnie jej przedstawiciele będą mieli największy wpływ na kształtowanie społeczeństwa w kolejnych dziesięcioleciach....
W trakcie pandemii konsumenci zaczęli w większym stopniu zdalnie zarządzać finansami osobistymi. Wciąż jednak jest za wcześnie, by świat finansów mógł w pełni przenieść się do internetu. Jak wynika z badań Federacji Konsumentów i...
Nie ulega wątpliwości, że pandemia zmieniła sytuację na rynku pracy. Jej skutki okazały być się najdotkliwsze głównie dla pracowników poniżej 25 roku życia. Jak wykazują badania Hays, 66% młodych osób uważa, że sytuacja tej...
82% respondentów z Pokolenia Z ma nadzieję, że w 2030 roku będzie mieć pracę, która da im spełnienie i umożliwi rozwiązanie problemów stojących przed naszą planetą. Optymizmu badanych nie mąci trwająca pandemia i prawdopodobieństwo...
W 2020 r. już 7 na 10 osób zamówiło produkt przynajmniej raz w sklepie poza granicami swojego macierzystego kraju, wynika z raportu eShopWorld. Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że...
Według najnowszego badania Easter Holiday Survey Europe przeprowadzonego przez AdColony aż 60 proc. osób uznaje obecnie bezpieczeństwo za kluczowy powód, dla którego robi zakupy online a nie stacjonarnie. Zdecydowanie ważniejszy od takich czynników, jak...
Choć Polska jest w czołówce państw o najniższym bezrobociu w UE, blisko 18% niewykluczonych z rynku pracy Polaków powyżej 18 roku życia rozważa emigrację zarobkową w ciągu najbliższego roku. To dwa razy więcej niż lipcu...
Młode pokolenie, choć dopiero wkracza w dorosłe życie, często już na starcie miewa finansowe zaległości. Osoby poniżej 36. roku życia mają na swoim koncie łącznie 5,8 mld zł długów, a średnie zadłużenie młodego człowieka...
Na ukształtowanie przedstawicieli pokolenia Z wpłynął szereg czynników oraz wydarzeń natury społecznej, ekonomicznej i technologicznej, występujących w czasie ich dorastania. Czym odróżniają się oni od poprzednich generacji? Jakie wyzwania niesie ze sobą wejście „Zetek”...
Odwołane loty mogą stać się nową normą w Europie, ponieważ linie lotnicze starają się chronić marże w obliczu rosnących cen paliwa lotniczego.
Ochrona marż...
Amerykański rynek pokazuje ostatnio sporo danych sugerujących, że wcale tak źle nie będzie. Mamy techniczną recesję, ale coraz więcej mówi się o miękkim lądowaniu.
Ceny...
Do konsultacji publicznych trafił projekt Slim VAT 3, czyli plan uproszczeń w rozliczeniach tego podatku dla przedsiębiorców. Na czym będą polegać proponowane zmiany?
Wśród nowości...
Obecnie prawie każda zarówno mniejsza, jak i większa firma korzysta z usług informatycznych. Nic dziwnego, dzięki nim można usprawnić wiele procesów, przyspieszyć pracę, a...