Polskie firmy z sektora przemysłu kosmicznego przyciągają coraz większą uwagę międzynarodowych inwestorów branżowych, uważają przedstawiciele kancelarii prawnej DLA Piper. Atutem polskich firm jest wysoki poziom innowacyjnych rozwiązań i kadra wykwalifikowanych specjalistów. Jednym z największych...
Kosmiczna rywalizacja wymaga olbrzymich nakładów finansowych. Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej zatrudnia ponad 17 tysięcy osób i podlega prezydentowi Stanów Zjednoczonych. Oprócz programu lotów kosmicznych agencja jest również odpowiedzialna za długofalowy (zarówno cywilny,...
Już 4 na 5 powodzi w Europie monitorowanych jest za pomocą satelitów, a aplikacje informujące o zanieczyszczeniu powietrza biją rekordy popularności. To wszystko dzięki danym z kosmosu.
Według raportu rocznego programu Copernicus (Copernicus Market Report),...
Znaczny wzrost konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego i osiągnięcie wyniku 3 proc. przychodów europejskiego rynku space do 2030 roku - to główne cele Krajowego Programu Kosmicznego, który właśnie wchodzi w życie. Polska przeznaczy na jego...
Początek lutego obfituje w wiadomości z polskiego sektora kosmicznego. Polska w świecie robotyki stawia coraz mocniejsze kroki, zarówno w tej przemysłowej oraz mobilnej, jak i kosmicznej. Mamy także coraz większe zapotrzebowanie na kadry w przemyśle...
SatRevolution chce zrewolucjonizować polski rynek kosmiczny. W 2018 roku firma ma zamiar wynieść na orbitę trzy obiekty – Światowida i dwa towarzyszące mu nanosatelity w klasie PhoneSat. W przyszłości firma chce też opracować własny system wynoszenia...
Dzięki rozwojowi przemysłu kosmicznego w Polsce korzyści może odnieść cała gospodarka. Wiele technologii stosowanych w codziennym życiu wykorzystuje infrastrukturę satelitarną. Lepiej zatem, żeby Polska wspierała własny przemysł, niż korzystała z produktów innych krajów. Tym bardziej że koszty...
Passa naszej rodzimej waluty w ostatnich dniach była po prostu zła. Wczoraj mieliśmy odbicie. Pytanie, jak stabilna będzie ta zmiana, biorąc pod uwagę, że...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...