Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Żabka

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Żabka

Karol Milczarski, Senior Associate w Dziale Powierzchni Handlowych, Colliers

Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempie. W tym roku przekroczy 13 mln...

W 2023 roku rynek nieruchomości w segmencie handlowym urósł o kolejne 380 tys. mkw. Tym samym, jak wynika z danych Colliers, łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych w Polsce wzrosły do około 12,9 mln...
Agnieszka Winkler, Associate Director, Dział Strategic Advisory w Colliers

Podsumowanie 2023 r. na rynku handlowym i prognozy na 2024

– Rok 2023 był wyjątkowo aktywny pod względem fuzji i przejęć w sektorze handlowym, a przyszły rok minie pod znakiem modernizacji i tworzenia nowych formatów. Eksperci Colliers, wiodącej firmy doradczej na rynku nieruchomości komercyjnych,...
Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO

GAMIVO ogłosiło wyniki finansowe za III kw. 2023 r.

GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej z grami i innymi dobrami cyfrowymi, zaprezentował wyniki finansowe za 3Q 2023 r. Notowana na NewConnect spółka wypracowała przychody w wysokości 10,4 mln zł, a zysk netto wyniósł 1 mln...
Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO

GAMIVO podsumowuje skup akcji własnych

Zakończył się czas na składanie ofert sprzedaży akcji GAMIVO po cenie 100 zł za sztukę. Notowana na NewConnect spółka ogłosiła wyniki drugiego zaproszenia, które – podobnie jak pierwsze – spotkało się z dużym zainteresowaniem....
EKIPA SA

EKIPA zarobiła ponad 3 mln zł netto

Notowana na NewConnect EKIPA Holding S.A. opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze bieżącego roku. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,09 mln zł, a osiągnięte przychody 20,44 mln zł. Na koniec wspomnianego okresu na kontach spółek...
zabka

Sytuacja gospodarcza i inflacja wpływają na zmiany zachowań zakupowych klientów

Obecna sytuacja gospodarcza i wysoka inflacja wpłynęły na zmianę zachowań zakupowych klientów. Pojawiają się nowe trendy rynkowe – klienci szukają tańszych zamienników, ale ważne są także nowości, innowacje i wykorzystanie technologii w handlu. Przykładem...
raport

Rynek reklamy w Polsce – czerwiec 2023 r.

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals” – wynika z danych gemiusAdReal za czerwiec 2023. Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano...
db energy

DB Energy po III kw. roku obrotowego 2022-23 z 7,4 mln zł ETBIDA i...

Spółka DB Energy, oferująca kompleksowe usługi efektywności energetycznej dla przemysłu, w III kwartale roku obrotowego 2022/2023 (I kw. br.) osiągnęła ponad 16,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, blisko 3,1 mln zł zysku EBITDA i...
zabka

Żabka nie przemyślała promocji na papierosy

Kontrowersje w reklamie mogą przynieść korzyści marce, jednak tylko w szczególnych sytuacjach. W niektórych przypadkach kontrowersyjne kampanie reklamowe mogą zwrócić uwagę na mniej znane marki, które dopiero wchodzą na dojrzały rynek i przyciągnąć uwagę...
db energy

DB Energy wypracowało ponad 16 mln zł przychodów w II kwartale roku obrotowego 2022/2023

Spółka DB Energy w II kwartale roku obrotowego 2022/2023 (IV kw. 2022 roku) osiągnęła ponad 16,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, blisko 1,3 mln zł zysku EBITDA (vs -0,3 mln zł r/r) i 0,3...
sklep

Kryzys zmienia nastawienie – udział private labels w koszyku zakupowym Polaków

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie i stanowi...
Agnieszka Piekarska, Associate Director w Dziale Powierzchni Handlowych w Colliers

Rok 2022 pod znakiem wzrostów. Jakie trendy będą kształtować rynek w 2023? – rynek...

Wojna w Ukrainie i związany z nią napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały duży wpływ na rynek handlowy w Polsce. Analogiczne do zeszłego roku pozostają preferencje konsumentów, aby kupować w pobliżu miejsca...
Antoni Szwech, Analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers

Podsumowanie III kw. 2022 r. na polskim rynku magazynowym

Od początku lipca do końca września 2022 r. polski rynek magazynowy powiększył się o 1,2 mln mkw. – jest to wartość zbliżona do  wolumenu nowej podaży odnotowanej w poprzednich kwartałach tego roku. W związku...
Ola Bilińska i Michał Pawełczyk KODA

KODA Bots zmienia się w KODA i otwiera pierwsze biuro w USA. Zarządzanie spółką...

KODA Bots, jeden z polskich liderów w obszarze tworzenia rozwiązań chatbotowych i voicebotowych wykorzystywanych w obsłudze klienta, sprzedaży czy procesach HR-owych zmienia nazwę na KODA. Rebranding jest pierwszym z kroków w zmianie strategii działania...
Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson

Intenson: ponad 30 mln zł przychodu w 2021 roku i 8 mln zł w...

Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, poinformował o wynikach finansowych za I kwartał 2022 r. Spadek przychodów z rynku ukraińskiego...
Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International

Podsumowanie I kw. 2022 na polskim rynku nieruchomości handlowych

Rynek handlowy, wciąż odczuwający skutki pandemii, a także dwucyfrowej i wciąż rosnącej inflacji, zakończył I kw. 2022 r. z wynikiem 30,6 tys. mkw. GLA nowej podaży. Tym samym całkowite zasoby powierzchni w tym sektorze...
Lidia Zawiła, Konsultant w dziale Badań Rynku w Knight Frank

Dark stores – postpandemicznym trendem

W Polsce pandemia COVID-19 w zdecydowany sposób przyspieszyła rozwój sieci q-commerce, tym samym zwiększając liczbę tak zwanych dark stores w największych polskich miastach. Łącznie jest ich w Polsce kilkadziesiąt, jednak większość z nich funkcjonuje...
Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International

Rynek handlowy w coraz lepszej formie. 2021 r. z ponad 338 tys. mkw. nowej...

Po oddaniu ponad 338 tys. mkw. GLA powierzchni, całkowita podaż w sektorze centrów handlowych na koniec 2021 r. wyniosła ponad 12,3 mln mkw. GLA, a nasycenie powierzchnią wzrosło do 320 mkw. na 1 000...
Sebastian Wiśniewski, Założyciel i Zarządzający Fortis Group

Grupa Fortis podsumowuje 2021 rok i planuje kolejne inwestycje

Miniony rok był dla Grupy Fortis intensywnym czasem rozwoju oraz planowania kolejnych projektów, w tym między innymi budowy parków handlowych w Strzelcach Opolskich i w Lubrzy o łącznej powierzchni wynajmowalnej około 13 000 mkw. Grupa...
Damian Kopecki, założyciel Mięsnej Paczki

Żabka zainwestowała w start-up Mięsna Paczka

Mięsna Paczka rewolucjonizuje rynek dostaw ekologicznego, certyfikowanego mięsa na polskie stoły. Start-up pozyskał 4,15 mln zł finansowania w ramach rundy seed. Wśród inwestorów znalazła się Grupa Żabka oraz dwa fundusze kapitałowe LT Capital i...
e-commerce sklep internetowy

GUS o e-handlu w grudniu – najnowsze dane komentują eksperci z Unity Group i...

Według najnowszych danych GUS w grudniu 2021 r. w porównaniu z listopadem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 3,2%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wyniósł 10,2%...
e commerce 2021

Wojny gigantów i inwazja nowych projektów – jakie były e-commerce-owe wydarzenia 2021 roku?

Zakupy mobilne, omnichannel, personalizacja, social selling, ekologiczny re-commerce, cyfryzacja seniorów, marketplace’y, wzrosty w handlu B2B, a nad tym widmo pandemii… To wszystko trendy, które wpływają na handel internetowy, ale większość z nich widoczna jest...
Artur Stańczuk, senior manager w Bain & Company

Bain & Company przewiduje konsolidację na ryku q-commerce

Rosnąca konkurencja pomiędzy firmami oferującymi usługę e-zakupów spożywczych z natychmiastową dostawą oraz niewielka skala działania poszczególnych podmiotów oznacza, że sektorowi q-commerce trudno będzie osiągnąć trwałą rentowność. Z tego względu, branżę może czekać konsolidacja, zwłaszcza...
kurier jedzenie koronawirus

Dark stores – walka o handel z ekspresowymi dostawami

Swoje sieci dark store’ów, pozwalające na dostarczanie produktów spożywczych w kilkanaście minut od zamówienia rozwija już na naszym rynku kilka firm, a kolejne platformy zakupowe zapowiadają wejście do Polski. W segmencie quick commerce robi...
Tomasz Buras, CEO Savills w Polsce

Rynek nieruchomości oswoił się z nową rzeczywistością i odzyskuje tempo

Firma doradcza Savills wstępnie podsumowała 2021 rok i prognozuje trendy na kolejne miesiące. Z analiz Savills wyłania się obraz rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, który odzyskuje tempo, ale uległ znaczącym przemianom. Wśród trendów na...
Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe

Intenson Europe zapowiada emisję crowdinvestingową. W planach rozwój eksportu i wejście na rynek USA

Intenson Europe, producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, planuje wzmocnić swoją pozycję za granicą. Chce pozyskać dodatkowy kapitał przez emisję akcji w crowdfundingu udziałowym, rozważa...
Katarzyna Krajewska, manager w Panelu Gospodarstw Domowych GfK

GfK: Polski rynek kawy i ekspresów rośnie mimo pandemii

Polacy niezmiennie chętnie piją kawę i tylko w ostatnim roku gospodarstwa domowe wydały łącznie na jej zakup ponad 3 mld złotych. Wśród naszych wyborów konsumenckich oprócz kawy mielonej i rozpuszczalnej coraz częściej decydujemy się także...
Jacek Ratajczak, CEO Zonifero

Zonifero pozyskało 2,35 mln zł w ramach oferty publicznej

W zakończonej właśnie ofercie publicznej 101 inwestorów zainwestowało w akcje startupu Zonifero poprzez platformę crowdfundingową StockAmbit. Spółka osiągnęła 94% celu maksimum pozyskując z rynku w sumie 2.350.450 zł. Zonifero to cyfrowa platforma zapewniająca wsparcie...
debata Poznań 2025 – Miasto Przyjazne Elektromobilności

Relacja z debaty Poznań 2025 – Miasto Przyjazne Elektromobilności

Firmy oraz samorządy konsekwentnie inwestują w rozwój elektromobilności i zeroemisyjną flotę. Bez odpowiedniej infrastruktury ładowania te starania mogą jednak pójść na marne – tak można spuentować dzisiejszą debatę Poznań 2025 – Miasto Przyjazne Elektromobilności. Celem spotkania...
Agnieszka Szlaska-Bąk, Client Business Partner w GfK

GfK: Turyści pozostają ważnym ogniwem w handlu spożywczym

Już 10% sieciowych i zrzeszonych sklepów spożywczych w Polsce mieści się w pobliżu atrakcji turystycznych i obiektów noclegowych. Procentowo najwięcej jest ich w Małopolsce (23% wszystkich punktów handlowych), z kolei najmniej – w województwie...
Debata

Jak przygotować miasta na elektromobilną rewolucję? Debata Poznań 2025 – Miasto Przyjazne Elektromobilności

Zmieniający się świat motoryzacji stawia nowe wyzwania na wielu płaszczyznach. O tym, jak przygotować miasta do nowej rzeczywistości porozmawiają uczestnicy debaty Poznań 2025 – Miasto Przyjazne Elektromobilności. Elektromobilna przyszłość Najbliższe lata wprowadzą nas w erę elektromobilności. Rosnącą...
Machus-Burek Marta Colliers

Rynek handlowy po I poł. 2021 roku

Eksperci Colliers podsumowali I połowę 2021 roku na polskim rynku handlowym, wybierając najważniejsze, ich zdaniem, wydarzenia. 12,2 mln mkw. w centrach handlowych W I poł. 2021 r. w Polsce oddano do użytku ok. 130 tys. mkw....
Paczkomat

W Polsce mamy jeszcze dużo miejsca na automaty paczkowe

Dla prawie 16 mln Polaków najbliższy punkt odbioru paczki znajduje się w odległości ponad 10 minut pieszo. Same tylko paczkomaty InPost są wciąż poza zasięgiem 20 mln klientów, a w niektórych rejonach klienci muszą...
żyność owoce warzywa

Roślinne alternatywy w Polsce: rynek, konsumenci, trendy. Nowy raport Fundacji ProVeg

Trend roślinny szturmem zdobywa branżę spożywczą i na stałe wpisuje się w zachowania zakupowe i nawyki żywieniowe konsumentów. Szacuje się, że do 2029 roku światowy rynek roślinnych alternatyw mięsa może osiągnąć wartości 140 mld...
Marta Wrochna-Łastowska Członkini Zarządu ds. Finansowych Żabka Polska

Marta Wrochna-Łastowska nową członkinią zarządu spółki Żabka Polska

Marta Wrochna-Łastowska, Dyrektorka Finansowa firmy Żabka Polska, decyzją Rady Nadzorczej została powołana do Zarządu i objęła funkcję Członkini Zarządu ds. Finansowych. Żabka udowadnia jak duże znaczenie w dalszym rozwoju firmy ma obszar kontroli i...
raport

Zrównoważony rozwój priorytetem dla producentów dóbr konsumpcyjnych w Europie, ale niewielu udaje się go...

Wszyscy najwięksi producenci dóbr konsumpcyjnych w Europie traktują zrównoważoną produkcję jako priorytet i deklarują, że mimo pandemii będą poświęcać jej coraz więcej uwagi, wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę doradczą Bain & Company. Jednocześnie,...
Michał Goldmann

Ostatnia mila – e-logistyka w 2020 i 2021 roku

E-commerce rośnie w siłę, to stwierdzenie niepodlegające dyskusji. W 2019 roku liczba e-sklepów wyniosła prawie 32 tys., a w tym roku, zgodnie z szacunkami, liczba nowopowstałych sklepów internetowych przekroczy 10 tys. Przewidywany wzrost przychodu...
prezes szef pracownik

Deloitte: 54 proc. dyrektorów finansowych w Europie spodziewa się w ciągu roku wzrostu zysków

Połowa dyrektorów finansowych w Europie deklaruje większy optymizm odnośnie do perspektywy finansowej przedsiębiorstw, które reprezentują. W marcu odpowiedziało tak zaledwie 10 proc. ankietowanych. Jednocześnie, jak wynika z badania „European CFO Survey Autumn 2020” firmy...
analizy raporty

Arena.pl wzmacnia skład Zarządu oraz Rady Nadzorczej

Arena.pl SA, notowany na NewConnect właściciel platformy zakupowej Arena.pl, wzmacnia kadrę kierowniczą. Stanowiska zarządcze objęli Kamil Bednarek - wiceprezes ds. IT oraz Bartosz Berliński - wiceprezes ds. Marketingu. Do Rady Nadzorczej powołany został natomiast...
W Żabce wystartował pilotaż zbiórki plastiku. Powstaną z niego butelki wody marki własnej

W Żabce wystartował pilotaż zbiórki plastiku. Powstaną z niego butelki wody marki własnej

W skali UE konsumenci zużywają około 46 mld plastikowych butelek rocznie, a każdy Europejczyk generuje ok. 31 kg śmieci z plastiku, z których tylko 1/3 trafia do ponownego przetworzenia. Również w Polsce do recyklingu trafia stosunkowo niewielki odsetek plastikowych odpadów, a 1/3...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Nie ma czegoś takiego jak darmowa broń… – jak sfinansować wydatki...

Jak sfinansować wydatki obronne państw członkowskich UE zwiększone do poziomu 2% ich PKB? Trzy opcje: cięcia innych wydatków, finansowania długiem, podnoszenia podatków. Omawiamy koszt...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU

W 2023 r. ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym 44,2 mld zł – za...

W 2023 r. Polacy otrzymali 44,2 mld zł odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). To 0,3 proc. mniej niż...