Ekspresowy wzrost Synerise. Firma potraja liczbę klientów oraz pracowników

Jarosław Królewski, CEO Synerise
Jarosław Królewski, CEO Synerise

Spółka Synerise, tworząca biznesowe rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, notuje rekordowy rok. W 11 miesięcy osiągnęła trzykrotny wzrost liczby klientów, pozyskując 100 nowych firm codziennie korzystających z platformy. Nie mniej ważny jest rozwój kadry z 50 osób w połowie 2017 roku do 150 na koniec listopada 2018. Synerise rozwija się na wielu rynkach zagranicznych i do końca 2019 roku wyda ponad 35 mln PLN na rozwój i rozszerzenie portfolio w obszarach związanych ze sztuczną inteligencją.

Synerise prowadzi działalność w obszarach Business Intelligence, Big Data oraz sztucznej inteligencji, dostarczając narzędzi pozwalających lepiej wykorzystać dane w rozwoju biznesu. Platforma umożliwia m.in. kompleksowe monitorowanie wszystkich interakcji z klientami i zaawansowaną analitykę, dzięki czemu można zarządzać sprzedażą, optymalizować ceny i marże czy analizować dane dotyczące generowania szans sprzedażowych i późniejszej retencji klientów.

Jarosław Królewski, CEO Synerise
Jarosław Królewski, CEO Synerise

Ernst & Young zakwalifikował Synerise do grona 30 najszybciej rozwijających się spółek świata w swoim programie EY Accelerating Entrepreneurs 2018. Polska spółka technologiczna pozyskała w 2018 roku ponad 100 klientów korporacyjnych oraz zatrudniła więcej niż 100 pracowników. Została także wybrana spośród 26 tysięcy kandydatur do nagrody Microsoft dla jednego z trzech najlepszych globalnych rozwiązań dla branży retail. Otrzymała również tytuł Partnera Roku tej firmy. CEO Synerise, Jarosław Królewski, jest nominowany do tytułu Przedsiębiorcy Roku EY 2018.

Synerise kieruje swoje rozwiązania do liderów branżowych gotowych na wyzwania i cyfrową transformację. Wśród aktywnych klientów spółki znajdują się m.in. Orange, Carrefour, Żabka, Raiffeisen Bank, Oriflame, Škoda Auto czy KRUK.

Celem Synerise jest stać się firmą globalną, dumną z tego, że pochodzi z Polski. Przede wszystkim nie wstydzimy się naszych technologii i walczymy z gigantami, takimi jak Oracle, IBM, SAPSalesForce czy Adobe. Wygrywamy z nimi m.in. bardzo krótkim czasem, w jakim jesteśmy w stanie dostarczyć klientom realnej wartości biznesowej, co znosi największą barierę inwestowania w duże projekty IT. Zaufali nam światowi liderzy branży handlowej i ecommerce, motoryzacyjnej, finansowej, telekomunikacyjnej czy ubezpieczeniowej, nie bojący się innowacji i wyzwań. Dziękujemy za to zaufanie szczególnie w fazie rozruchu tej szybkiej i potężnej maszyny, jaką jest platforma Synerise – mówi Eugeniusz Licznarowski, CBDO Synerise.

Firma operuje z dwóch biur w Krakowie i Warszawie oraz z otwartych także w 2018 roku placówek w USA i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Rozbudowuje sieć partnerów biznesowych oraz zdobywa klientów na nowych rynkach zagranicznych. Wśród kierunków ekspansji znajdują się obie Ameryki, kraje Bliskiego Wschodu oraz kraje z regionu APAC, tzw. “tygrysy azjatyckie”, m.in. Malezja i Singapur. W globalnej ekpansji Synerise pomaga nieustanny rozwój programu partnerskiego. Na dzień dzisiejszy firma strategicznie współpracuje z firmami, takimi jak EY, Microsoft, Bain & Company czy Integrated Solutions, jednocześnie prowadząc rekrutacje partneróww wielu krajach.

Jednym z kluczowych i strategicznych kierunków rozwoju Synerise na lata 2019-2020 jest inwestycja i poszerzanie kompetencji w zakresie systemów inteligentnych, ze szczególnym naciskiem na praktyczne implementacje opracowywanych rozwiązań. Firma rozwija unikalne i ambitne za skalę światową rozwiązania do przetwarzania dużej ilości danych, w tym własny silnik baz danych (in-memory), który pozwala konkurować w zakresie szybkości i optymalizacji przechowywania danych z największymi potentatami chmury na świecie. Do końca 2019 roku Synerise przeznaczy na działania R&D 35 milionów złotych.

Misją Synerise jest przełamywanie konwencji i wieczne kwestionowanie status quo obecnych rozwiązań w zakresie innowacji w Big Data i AI. Chcemy demokratyzować rozwiązania sztucznej inteligencji, dostępne jeszcze niedawno tylko dla największych. W naszych żyłach płynie krew odkrywców i ludzi, którzy chcą robić rzeczy nieprzeciętne i być zawsze kilka kroków przed rynkiem. Inwestujemy w najlepszych ludzi i wartość intelektualną. Budujemy firmę w oparciu o kompetencje i wierzę, że tylko taka strategia pozwala w dzisiejszym świecie skalować się znacznie szybciej od konkurencji. W naszych systemach przetwarzamy już transakcje o wartości niemal 5% polskiego PKB – mówi Jarosław Królewski, CEO Synerise.