Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

salesforce H&M

Czy wkraczamy w erę Handlu 4.0? Wyniki 4. raportu Salesforce Research o stanie handlu

Pandemia zmusiła handlowców do szybkiej reakcji i weryfikacji planów sprzedażowych. Przedstawiciele handlowi z powodu COVID-19 decydowali się na nowe sposoby sprzedaży. 81 proc....
sklep handel

Eksperci: Możliwe chwilowe przerwy w dostawach do sklepów. Najbardziej zagrożone są produkty świeże

Centra dystrybucji towarów zabezpieczają się przed lawinowym wzrostem zachorowań wśród swoich pracowników. Wiedzą, że nawet jedno zakażenie może poważnie zdezorganizować pracę. Szybkie znalezienie zastępców...
Kraków

GfK: nastroje polskich konsumentów w górę, pomimo dwucyfrowej inflacji

Pomimo silnych zawirowań gospodarczych i utrzymującej się dwucyfrowej inflacji w czerwcu 2022 r. w Polsce nastąpiła poprawa wskaźnika nastrojów konsumenckich. Nasz kraj jest tym...
zakupy sklep

Polacy na świąteczne zakupy spożywcze przeznaczą średnio 200-400 zł. Głównie ruszą do dyskontów po...

Ponad połowa Polaków zrobi zakupy spożywcze na święta tylko w sklepach stacjonarnych. Niemal 3 osoby na 10 badanych połączą wizyty w placówkach z transakcjami...
Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej izby Gospodarczej w Szczecinie

Północna Izba Gospodarcza apeluje o uwolnienie handlu w niedzielę. Zamiast obostrzeń, czas na liberalizację...

W 2021 roku handlowych niedzieli jest tylko siedem. Dwie zupełnie przepadły, bo przypadały na czas lockdownu galerii handlowych oraz sklepów, które mogłyby z tej...
zakupy kupony

Badanie: Polacy wierzą, że na zakupach w promocji realnie oszczędzają 30-40%

Blisko 40% konsumentów ma poczucie, że na zakupach w promocji oszczędza średnio 30-40% w porównaniu do regularnej wartości nabywanych produktów. Ponad 20% deklaruje, że...
sklep zakupy

Indeks Cen Detalicznych 2019-2020

Indeks Cen Detalicznych: W 2020 roku liderem cenowych spadków była herbata. Za nią były ziemniaki i sól Największy wzrost w sklepach zanotowały jabłka,...
zakupy sklep

Minimalny koszyk zakupowy w lipcu droższy o 5,99% w skali roku

Rekordowy poziom inflacji zaczyna być widoczny w sieciach handlowych. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy® autorstwa ASM Sales Force Agency w...
luksus

Na skutek pandemii wartość rynku mody i dóbr luksusowych zmniejszyła się o jedną piątą

Łączna wartość sprzedaży 81 firm z branży mody i dóbr luksusowych wyniosła w roku fiskalnym 2019 prawie 633 mld dol. – wynika z raportu...
Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL

Polacy stawiają na tradycyjne, ale wygodne zakupy – JLL podsumowuje III kw. 2020

Udział sprzedaży internetowej powrócił do poziomu zbliżonego do okresu sprzed pandemii. Jednocześnie polscy klienci chętniej niż wcześniej stawiają na wygodne zakupy w mniejszych formatach...
dr Andrzej Maria Faliński, wiceprezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, były wieloletni dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD)

Dr Faliński: Majstrowanie przy zakazie handlu doprowadzi do ograniczenia kapitału zagranicznego w Polsce

Niedawny wyrok Trybunału Konstytucyjnego nie przerwie walki o możliwość handlu w niedziele i święta. Nie ma ekonomicznych przesłanek, żeby utrzymywać obowiązujący zakaz. Blokuje się...
Obroty hazardu online w szarej strefie znacząco wzrosły. W ciągu ostatnich czterech lat zwiększyły się o 9 mld zł

Obroty hazardu online w szarej strefie znacząco wzrosły. W ciągu ostatnich czterech lat zwiększyły...

W Polsce prawie połowa obrotów na rynku hazardu online ma miejsce w szarej strefie. Jej procentowy udział w ostatnich latach spadał – z ponad 76 proc. w 2016...
napoje energetyczne

Sklepy odpuszczają promocje tzw. energetyków. Eksperci mówią, że to przez pandemię

W ciągu 11 miesięcy br. było tylko o 1,7% więcej promocji napojów energetycznych w sieciach handlowych niż w analogicznym okresie ub.r. Natomiast analiza wyników...
sklep galeria

Centra handlowe w maju 2023 r.: obroty i odwiedzalność

W maju 2023 r. obroty najemców w centrach handlowych były o 3,8% wyższe niż w maju 2022 r. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach...
restauracja

Rosną długi restauratorów. 2/3 branży znajduje się w słabej kondycji finansowej

Gastronomia to nie jest łatwy biznes, zwłaszcza w ostatnich latach. W minionym roku, firmy niemal wszystkich specjalizacji, od cateringu przez food trucki do restauracji...
analiza profit

Systemy automatyzujące siły sprzedaży są coraz popularniejsze, a pandemia podkreśla korzyści z ich wdrożenia

Systemy Sales Force Automation, wspierające działy handlowe, zyskują coraz większą popularność. Zgodnie z najnowszym raportem Allied Market Research, globalny rynek oprogramowania SFA w 2016...
święta

40% Polaków wyda mniej niż zwykle na prezenty świąteczne

Nadchodzące Boże Narodzenie będzie pierwszym, które upłynie pod znakiem globalnej pandemii i związanych z nią obostrzeń. W jakim stopniu koronawirus wpływa na preferencje zakupowe...
zakupy sklep pieniądze wydatki

W 2023 r. ceny w sklepach nie będą spadać. Jedynie dynamika wzrostu może być...

Według ekspertów, listopadowe i nawet grudniowe podwyżki cen w sklepach nie były jeszcze szczytem drożyzny. W najbliższych miesiącach codzienne zakupy wciąż będą coraz bardziej...
sklep galeria

Handel zmaga się ze wzrostem kradzieży w sklepach

Dane Komendy Głównej Policji muszą spędzać sen z oczu z powiek właścicieli sklepów. Pierwsze półrocze 2022 w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku przyniosło...
Amazon wchodzi do Polski. Czy warto jeszcze zakładać własny e-commerce

Zakupy na Wielkanoc 2021 zrobimy online – 8 na 10 osób użyje do tego...

Według najnowszego badania Easter Holiday Survey Europe przeprowadzonego przez AdColony aż 60 proc. osób uznaje obecnie bezpieczeństwo za kluczowy powód, dla którego robi zakupy...
koronawirus

Wojny o maseczki. Klienci grożą ekspedientom pobiciem, wrzucają filmy do Internetu i dzwonią na...

Sprawa noszenia maseczek w sklepach i punktach usługowych staje się jednym z najszerzej dyskutowanych tematów w ostatnich tygodniach. Do naszego stowarzyszenia trafiają wiadomości od...
pieniądze

GfK: nastroje Polaków niezmiennie złe

Rozpoczynająca się wiosna i nadchodzące święta Wielkanocne nie wpłynęły na poprawę nastrojów polskich konsumentów. W przyszłość wciąż patrzymy z dużą ostrożnością i nie spodziewamy...
Pandemia przyspiesza transformację technologiczną tradycyjnego handlu. Sztuczna inteligencja pomaga zrobić zakupy, a mobilne kasy samoobsługowe automatycznie pobiorą płatności

Pandemia przyspiesza transformację technologiczną tradycyjnego handlu. Sztuczna inteligencja pomaga zrobić zakupy, a mobilne kasy...

Choć e-commerce w czasach pandemii zyskuje na znaczeniu, także tradycyjny handel sięga po nowoczesne technologie. Sztuczna inteligencja wspiera klientów podczas zakupów, ułatwia znalezienie potrzebnego produktu,...
Jak uchronić siebie i swoich bliskich przez zarażeniem COVID-19 (2)

Jak uchronić siebie i swoich bliskich przez zarażeniem COVID-19

Obecna sytuacja na świecie w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, wymaga od nas wielu poświęceń. Poznaj interesujące informacje, dzięki którym będziesz wiedział jak...
Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry

Polacy chcą bardziej ekologicznych marek i sieci handlowych

Nawet 62% ankietowanych Polaków deklaruje, że wiedza o prowadzonych przez firmę działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju ma wpływ na podejmowaną przez nich decyzję zakupową....
koronawirus

Powody największych frustracji Polaków w 2020 r.

Konieczność płacenia więcej za te same towary i usługi okazała się bardziej denerwująca niż pandemia, wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Na...
Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH

Sierpień w centrach handlowych z najwyższą odwiedzalnością w 2021 roku

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) podsumowała wyniki odwiedzalności  z ostatniego miesiąca wakacji. W sierpniu bieżącego roku liczba osób odwiedzających centra handlowe była o 17...
e-commerce sklep internetowy

Pandemia COVID-19 przyspieszyła cyfrową transformację płatności i znacząco zwiększyła liczbę kupujących w Internecie

COVID-19 przyspieszył rozwój e-commerce wśród 55-60 latków oraz przyczynił się do wzrostu popularności płatności bezgotówkowych wśród Polaków. Badanie przeprowadzone dla Elavon, wskazuje na rosnące zainteresowanie...
Krzysztof Poznański PRCH

Odwiedzalność centrów handlowych w lutym

PRCH Daily Footfall Index wskazuje na stabilny poziom odwiedzalności centrów handlowych. Wartości w poszczególne dni tygodnia od 22 do 28 lutego były bardzo...
ludzie telewizja

Deloitte: W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają...

– W czerwcowej edycji badania Global State of the Consumer Tracker, opracowanego przez firmę doradczą Deloitte, widać wyraźnie, że po okresie, gdy wojna w...
pudelko kartonowe ekologiczne

Zielona awangarda w e-commerce: zobacz jak e-shopy pakują ekologicznie

Wraz ze wzrostem sprzedanego towaru w e-shopach rośnie objętość produkowanych odpadków, które zostaną klientom po otwarciu paczki. Dlatego niektóre e-shopy powiedziały basta. Zamiast pakowania zakupów...
galeria koronawirus sklep

BADANIE: Polacy dość mocno podzieleni w kwestii grudniowego otwierania galerii handlowych

Z najnowszego badania wynika, że co drugi konsument chce, aby w grudniu br. galerie handlowe w pełni działały. Stan epidemiologiczny nie ma dla tych...
pies

Karma sucha dla psów — czym się kierować przy jej wyborze?

Dieta naszego czworonoga może być oparta wyłącznie o suchą karmę. W takiej sytuacji musimy jednak wybrać takie rozwiązanie, które pokryje jego zapotrzebowanie na składniki...
galeria koronawirus sklep

Polacy z dystansem podeszli do ponownego otwarcia centrów handlowych. Im młodsi badani, tym częściej...

Od soboty 28-ego listopada zgodnie z decyzją rządu czynne mogą być centra handlowe. Przeszło 12% badanych zadeklarowało, że odwiedzili galerię tego samego dnia. Kolejne...
Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL

Wrócimy na ulice? Czy ulice handlowe będą alternatywą dla centrów?

Wielu polskich konsumentów zwraca się mocniej w kierunku mniejszych sklepów, zlokalizowanych poza tradycyjnymi centrami handlowymi, które wzmacniają ich poczucie bezpieczeństwa. To szansa, którą właściciele...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Ponad połowa Polaków preferuje polskie i lokalne produkty

Wybuch pandemii COVID-19 bezpośrednio wpłynął na bardziej świadome wybory konsumentów oraz preferencje dotyczące lokalnych produktów. Jak wynika z badania „Corona Mood” przeprowadzonego przez GfK,...
Paweł Majtkowski – analityk eToro

Co będziemy jeść w czasie recesji? Wegetarianie będą w najtrudniejszej sytuacji

PKB mocno wyhamował w 2. kwartale, a to oznacza, że Polacy ograniczają swoje wydatki w przededniu recesji. Sposobem na niższe rachunki w sklepach jest...
Małgorzata Krzystek, Dyrektor działu wycen i doradztwa w Knight Frank

Handel w małych miastach w rozkwicie

W 2022 roku inwestorzy działający na rynku handlowym w Polsce chętniej wybierali małe miasta (do 100 000 mieszkańców). Nowa podaż w tych ośrodkach miejskich...
ExpertSender Krzysztof Jarecki

W I kw. 2021 r. przybyło 2 tys. nowych sklepów internetowych, czyli o 70...

Od lat liczba sklepów stacjonarnych w Polsce systematycznie spada, za to rośnie liczba sklepów online. W pierwszym kwartale 2021 r. przedsiębiorcy zarejestrowali 3,4 tys. ...