Wprowadzenie podatku handlowego, którego wysokość była uzależniona od przychodów, było silnym uderzeniem w wiarygodność Polski jako miejsca sprzyjającego przedsiębiorczości. Zdaniem Macieja Leściorza z CMC Markets zawieszenie...
37 proc. świątecznych budżetów na prezenty trafi do sklepów internetowych – wynika z badania Deloitte. To drugi – po Niemcach – wynik w Europie. Znaczenie e-zakupów...
Co czwarty Polak jest milenialsem. Młode pokolenie ma coraz większą siłę nabywczą. To ludzie żyjący online, maksymalnie wykorzystujący media społecznościowe, aktywni i mający wysokie oczekiwania....
Miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców to białe plamy na mapie handlowej Polski. Niewielka konkurencja, niższe koszty pracy oraz poziom nasycenia powierzchnią handlową powodują jednak, że...
Z roku na rok rośnie rola e-commerce. Nie omija to również zakupów bożonarodzeniowych. Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że aż 37 proc. budżetu...
Coraz ostrzejsza walka o klienta na rynku samoobsługowej sprzedaży hurtowej wymusza konieczność położenia nacisku na jakość oferowanych towarów. Polski oddział Makro Cash & Carry uruchamia...
W prestiżowej lokalizacji Krakowa powstał multibrandowy showroom, który jest pierwszą tak dużą inwestycją projektantów na tamtejszym rynku. Solna 1 ma być miejscem, gdzie dostępne...
Cele są różne: na prezenty i na suto zastawione stoły. W okresie świąteczno-noworocznym sprzedaż napojów alkoholowych znacząco wzrasta, tym samym to szczególny czas dla...
Centra handlowe z założenia są obiektami zużywającymi bardzo dużo energii, dlatego stanowią wyzwanie w zakresie stworzenia możliwości jej oszczędzania. Centrum handlowe City Syd w...
Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy to najlepsze dni roku pod względem przychodów – podsumowuje kilkudniowe wyprzedaże platforma sklepów internetowych Shoper. Piątek...
Klienci, dokonujący zakupów przy użyciu smartfonów, wymagają szybkiej i komfortowej obsługi. W zamian za udostępnianie swoich danych w aplikacjach mobilnych, chcą płacić mniej, niż...
Zakup świątecznych prezentów Polacy najczęściej zostawiają na ostatnią chwilę, a badania pokazują, że największe zyski sklepy stacjonarne i online odnotowują tuż przed samą Wigilią. Wygląda...
Polski e-commerce osiągnie na święta prawie 4,7 miliardów zł – to rekordowy wynik
Prawie co czwarta złotówka wydana w sieci przepłynie przez smartfony...
Zdaniem niemieckiego eksperta, Viktora Riemera, wzrost dyskontów będzie zwalniał. Granica nasycenia nimi rynku jest już bliska. Jednak, według Marii Andrzeja Falińskiego z POHiD-u, można...
Według instytutu badawczego ABR SESTA, który porównywał strategie sieci handlowych, realizowane w 2014 i 2015 roku, można przewidywać, że w tym sezonie świątecznym wzrośnie...
Jeśli chodzi o popularność kart podarunkowych, Polska wypada nieco blado na tle świata. Wciąż jesteśmy rynkiem młodym, choć sukcesywnie rozwijającym się. Z roku na...
Zainteresowanie Black Friday rośnie od kilku lat. Najczęściej dyskutowanym sklepem w kontekście tego wydarzenia był Lidl, zaś najpopularniejszym produktem PlayStation.
2015 jako rok przełomowy
W roku 2012 w mediach społecznościowych pojawiło...
Po cieszącym się dużą popularnością Black Friday, konsumenci będą mogli skorzystać z przecen również podczas obchodzonego dwa dni później Cyber Monday. Tego dnia zniżki i rabaty...
Na przygotowania do tegorocznych świąt Bożego Narodzenia Polacy wydadzą ponad 20 mld zł, czyli o 8 proc. więcej niż rok temu – wynika z sondażu przeprowadzonego...
Amerykanie szturmują sklepy w Black Friday, a w Polsce rozpoczyna się w tym czasie sezon świątecznych promocji. Po raz pierwszy po gwiazdkowe zakupy Polacy ruszą z pieniędzmi z programu...
Pierwszy piątek po święcie dziękczynienia to w Stanach Zjednoczonych tzw. „czarny piątek”. Tego dnia zaczyna się świąteczny okres wyprzedaży. Choć to święto czysto amerykańskie,...
Boże Narodzenie to najważniejszy okres w roku dla handlu. Czy w tym roku przygotowując się do Świąt Polacy, będą kierować się chłodną kalkulacją czy też...
Black Friday rozpoczyna szczyt sezonu przedświątecznych zakupów. Tego dnia znacząco wzrasta ruch w sklepach internetowych w Polsce, jednak wskaźnik konwersji pozostaje na stałym poziomie....
Według prognoz ekspertów obroty e-sklepów w Polsce między 25 a 28 listopada osiągną blisko 468 mln zł.
Polski handel online zajmuje pierwsze miejsce...
„Automatyzacja” – w branży e-commerce słowo klucz. Bez niej nie wykorzystujemy w pełni potencjału naszego biznesu, tracimy czas na „ręczne” wykonywanie niezbędnych czynności, a...
Marka Biedronka w ciągu ostatnich 12 miesięcy była liderem działań z zakresu public relations. To już trzeci rok z rzędu. Zadecydowały o tym aktywne działania public relations, częstotliwość,...
Według danych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield rynek centrów handlowych w Europie powiększy się w drugiej połowie bieżącego roku i w 2017 r....
Poczta Polska realizuje strategię ekspansji na polskim rynku e-commerce. Jednym z jej elementów jest dwuletnia umowa ze sklepem Allegro, w ramach której dostarczy ok. 3 mln...
Z ponad 30 do blisko 50 proc. wzrósł odsetek rodziców, którzy chcą wydać na prezent dla swojego dziecka ponad 100 zł – wynika z badania przeprowadzonego...
W okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki oraz ich sklepy kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane barwy, specjalne zapachy i...
Z końcem roku każdy sklep przygotowuje sezonową wyprzedaż produktów. Nie wszyscy jednak marzą aby uczestniczyć w przepychankach i walce o najtańszy produkt. Z pomocą...
Wydatki sektora handel (bez e-commerce) na promocję tylko w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły ponad 710 mln zł, co stanowi 85% wydatków całego...
Facebook staje się internetową fabryką nowych produktów i usług – mówi Joanna Jałowiec, redaktor naczelna Proto.pl. Największy serwis społecznościowy wprowadził w październiku trzy nowe aplikacje,...
Według najnowszej prognozy BNP Paribas Real Estate, sprzedaż detaliczna powinna utrzymać wysoki poziom, osiągając dynamikę na poziomie 1,3% w 2017 r. (po uprzednim wzroście...
Do końca roku wielkość rynku powierzchni handlowej w Polsce powinna osiągnąć 11,26 mln mkw. Według najnowszego raportu Poland Retail Market View Q4 2016 przygotowanego...
Około 5 mld zł wynosi budżet, którym dysponują dzieci w wieku 3-16 lat. Mają one także coraz większy udział w komercyjnych wyborach osób dorosłych. Najmłodsi konsumenci...
Na polskim rynku jest prawie 500 centrów handlowych, a kolejne kilkadziesiąt jest w budowie. Ochrona tego typu obiektów to duże wyzwanie. Zarządcy nieruchomości i firmy ochraniające...
Sklepy stacjonarne nie są zainteresowane tzw. „Czarnym Piątkiem”, bo przygotowują się do grudniowych promocji. Ich nieuwagę, podobnie jak rok temu, wykorzysta Internet, oferując atrakcyjne...