4.2 C
Warszawa
sobota, 5 grudnia, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Właściciele sklepów internetowych mają czas do czerwca 2014 roku, aby dostosować się do nowych przepisów dotyczących e-commerce. Zmiany wynikają z obowiązku implementacji w całej Unii Europejskiej dyrektywy regulującej między innymi sprzedaż w Internecie. Nowe prawo ma na celu zwiększenie ochrony konsumentów, czego skutkiem jest nałożenie na sklepy internetowe dodatkowych...
Przed świętami wielu Polaków – chcąc zaoszczędzić czas i pieniądze – decyduje się na zakupy prezentów przez internet. UOKiK przypomina, że konsumenci kupujący w sieci są lepiej chronieni niż w tradycyjnych sklepach. Wciąż jednak niewiele wiedzą o przysługujących im prawach.  – Powinniśmy pamiętać, że kupując wirtualnie jesteśmy lepiej chronieni niż w przypadku zakupów tradycyjnych. Wynika to...
Dyskonty będą coraz mocniej wypierać z rynku małe osiedlowe sklepy, ale także hipermarkety. Konsolidacja następuje także wśród hurtowni. Te najmniejsze mają coraz większe problemy z utrzymaniem się. Duże szanse na rozwój ma za to sprzedaż internetowa.  – W najgorszej sytuacji w tej chwili są małe osiedlowe sklepy, które nie są jeszcze zrzeszone w żadne sieci, nie są podpięte...
Wartość rynku sprzedaży detalicznej w internecie to 21 mld zł w 2012 roku, według szacunków PMR zaprezentowanych w najnowszym raporcie „Handel internetowy w Polsce 2012. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce w latach 2012-2014”. Warto zaznaczyć, że pomimo kryzysu finansowego, e-handel funkcjonuje bardzo dobrze i w każdym roku odnotowuje...
Frisco.pl, spółka portfelowa MCI Management, uruchomiła pierwszy e-supermarket w warszawskim metrze. Pasażerowie podróżujący przez Centrum I linią metra za pomocą smartfona będą mogli zamówić produkty spożywcze internetowych delikatesów. Aplikacja umożliwiająca robienie zakupów w supermarkecie na stacji Metro Centrum jest udostępniana bezpłatnie w App Store dla IPhone’a i Google Play dla...
W perspektywie 5-10 lat całkowicie zmieni się struktura segmentu sklepów niskopowierzchniowych. Większość małych sklepów będzie należała do sieci. Ta utrata niezależności przyniesie im jednak konkretne korzyści.   – Handel drobnopowierzchniowy zawsze będzie istniał w Polsce, bo tego potrzebują konsumenci. Choć będzie tylko nieznacznie tracił na znaczeniu, to bardzo zmieni się jego struktura – uważa Grzegorz...
90 proc. Polaków codziennie robi zakupy w sklepach osiedlowych i, zdaniem ekspertów, mają one spory potencjał dalszego rozwoju, szczególnie jeśli będą one franczyzą dobrej marki. Wciąż prawie 50 proc. udziałów w branży produktów szybkozbywalnych przypada na rynek tradycyjny. To znacznie więcej niż europejska średnia.  – Małe sklepy mają ogromny potencjał, o ile ich...
Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej w Polsce dynamicznie rośnie. Obecnie stanowi on 3,8 procent, a według prognoz ekspertów wkrótce zwiększy się do 6-7 procent. Z najnowszego raportu firmy Deloitte przygotowanego wspólnie z Allegro i PayU wynika, że w internecie najczęściej kupujemy produkty związane z domem i ogrodem, ubrania, buty oraz produkty przeznaczone dla dzieci.  – Technologia staje się mądrzejsza...
Choć cena pozostaje dla polskich konsumentów bardzo istotnym kryterium, to nie tylko ona decyduje o wyborze produktu. Dlatego Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka skupia się nie tylko na obniżaniu kosztów dla klientów, ale także na inwestowaniu w jakość.   – Według naszych informacji cena jest wciąż niezwykle ważna dla polskiego konsumenta i to jest bez wątpienia jeden z głównych czynników podejmowania...
Czternaście dni zamiast dziesięciu na zwrot zakupionego w sieci towaru, łatwiejsza reklamacja wadliwego produktu, nowe możliwości dochodzenia swoich praw – to najważniejsze dla klientów e-sklepów zmiany w nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, która zacznie obowiązywać w czerwcu przyszłego roku. Dla właścicieli sklepów nowe przepisy wiążą się przede wszystkim z obowiązkiem informacyjnym, a co za tym idzie również...
W ciągu ostatnich pięć lat zbankrutowało osiem Polmosów. Z blisko 1000 gorzelni w ciągu 20 lat zostało 100. To jeden z najmniej rentownych rynków sektora spożywczego. Polacy piją więcej whisky, a wódkę wolą kupować w dyskontach, co jeszcze bardziej obniża zyski branży.  – Najtańszy alkohol, te wódki ekonomiczne i mainstreamowe, można kupić w sieciach dyskontowych, które mają bardzo...
Polski rynek handlu elektronicznego jest już wart ok. 5 mld euro i cały czas bardzo szybko się rozwija. Co dziesiąta transakcja jest dokonywana za pomocą urządzeń mobilnych. Mimo to udział tego typu handlu w całej sprzedaży detalicznej to tylko ok. 3-4 proc.  – Polska to duży rynek e-commerce i m-commerce w Europie, tak duży...
Jakość obsługi w sklepach odzieżowych w polskich galeriach handlowych pozostawia wiele do życzenia – wynika z rankingu sklepów firmy badawczej International Service Check. Z badań wynika, że sprzedawcy unikają kontaktu z klientami. Testowane sklepy najlepiej wypadają natomiast w kategorii "wygląd i atmosfera".  – Z wyników naszego projektu wynika, że w bardzo wielu sytuacjach "tajemniczy klienci" w ogóle nie zostali dostrzeżeni...
Coraz popularniejszą usługą związaną ze sprzedażą internetową staje się tak zwany dropshipping. Na czym polega i jak wyglądają kwestie związane z jego opodatkowaniem tłumaczy ekspert, Maciej Kowalski, radca prawny z Kancelarii Radców Prawnych Kowalski, Popławski i Wspólnicy w Legnicy. Czym właściwie jest dropshipping? Dropshipping to sposób sprzedaży internetowej, polegający na...
Najnowsze wyniki raportu TNS Mobile Life wskazują, że to telefon komórkowy może stać się receptą na obawy sprzedawców związane ze zjawiskiem showroomingu. ‘Showrooming’, czyli odwiedzanie sklepów jedynie po to, by oglądać i testować produkty z zamiarem nabycia ich gdzie indziej (online lub w tańszym sklepie), jest zachowaniem do którego...
Regulaminy sklepów internetowych pełne są niedozwolonych klauzul. To efekt tego, że e-sprzedawcy niedostatecznie znają prawo w zakresie swoich praw i obowiązków. Stosowanie przez e-sklepy niedozwolonych postanowień wykorzystuje, często nieetycznie, część kancelarii prawnych, które zarabiają krocie za reprezentację w sprawach o stosowanie klauzul niedozwolonych lub na propozycjach odstąpienia od pozwu. Dla...
Ministerstwo Finansów przygotowało zmiany w przepisach, które nałożą na nabywców towarów wrażliwych (paliwa, stali czy złota) solidarną odpowiedzialność za długi podatkowe sprzedawcy. Zmiany te obejmą tylko hurtowy handel towarami wrażliwymi, których obrót jest szczególnie narażony na oszustwa podatkowe, a ich wprowadzenie ma na celu ograniczenie nadużyć w tym zakresie....
MCI.TechVentures, fundusz z Grupy MCI inwestujący w spółki technologiczne na etapie wzrostu i ekspansji, zrealizował inwestycję w Wearco sp. z o.o., spółkę prowadzącą Answear.com, największy w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej multibrandowy sklep odzieżowy online, oferujący ponad 200 najpopularniejszych światowych marek odzieży, obuwia i akcesoriów. Fundusz MCI.TechVentures obejmując mniejszościowy pakiet udziałów...
W branży galerii handlowych kryzysu nie widać. W tym roku powstały lub powstaną w Polsce 22 centra handlowe, łącznie pół miliona metrów kwadratowych powierzchni handlowych. Niektóre inwestycje są wprawdzie odkładane ze względu na trudności z pozyskiwaniem finansowania, ale nie są zawieszane. W ciągu dwóch lat rynek ma się zwiększyć...
Polska zajmuje 28. miejsce wśród najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie. To dość dobra pozycja, bo wyprzedzamy m.in. Czechy i Hiszpanię – wynika z raportu firmy Cushman & Wakefield. Sprzedaż internetowa stanowi w Polsce ok. 5 proc. ogólnej sprzedaży, co daje nam 14. miejsce na świecie. Eksperci podkreślają,...
Dziś rozpoczyna się dwudniowa wizyta w Polsce premier Tajlandii Yingluck Shinawatra. Podczas niej otwarte ma zostać polsko-tajlandzkie Forum Gospodarcze, w czasie którego szefowie rządów będą prowadzić rozmowy na temat współpracy obu państw. Wizyta premier Tajlandii ma pokazać ten kraj jako atrakcyjny gospodarczo i rozpocząć nowy rozdział współpracy polsko-tajskiej. -Tajlandia dla...
Rozpoczynające się w lipcu negocjacje pomiędzy Waszyngtonem a Brukselą mogą doprowadzić do zniesienie barier w wymianie handlowej. To oznacza jej wzrost, a co za tym idzie – stworzenie nowych miejsc pracy i przyspieszenie wzrostu gospodarczego, zarówno w pogrążonych w kryzysie krajach UE, jak i w Stanach Zjednoczonych. Negocjacje na linii Bruksela-Waszyngton mogą też pomóc w przełamaniu impasu w trwających...
W ciągu 5 najbliższych lat 80 proc. ruchu w Internecie będzie pochodzić z urządzeń mobilnych.  Już dziś co 15 sekund ktoś w Europie dokonuje zakupu przez smartfony lub tablety. Według raportu Praktycy.com Polska ma szansę stać się europejskim liderem mobilnego handlu. Problem w tym, że e-sklepy nie są na to gotowe. Wartość polskiego handlu mobilnego (m-commerce) ma w tym roku...
Co roku branże związane ze sprzedażą detaliczną odnotowują straty z tytułu nadużyć w obszarze sprzedaży i obsługi klienta. W Polsce z tego powodu cierpi przede wszystkim branża telekomunikacyjna oraz instytucje finansowe, czyli te sektory, które funkcjonują w silnie konkurencyjnym otoczeniu i posiadają rozbudowane kanały sprzedaży i obsługi swoich klientów....
Wybierając się na zakupy spożywcze, najchętniej zaglądamy do Biedronki i Lidla, szukając kosmetyków, najczęściej trafiamy do Rossmanna, a wśród aptek największym zaufaniem darzymy sieć Dbam o Zdrowie. A gdzie kupujemy odzież? Tu prym wiodą dwie marki: H&M oraz Reserved. To wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego...
Tylko 10 proc. kupujących przez internet dotarło do określonego sklepu dzięki mediom społecznościowym. Platforma ta nie będzie zatem głównym motorem napędzającym sprzedaż on-line, mimo jej rosnącej popularności – to główny wniosek z raportu prezentującego 10 mitów sprzedaży wielokanałowej „Demystifying the online shopper” przygotowanego przez firmę doradczą PwC. Korzystanie z...
Wraz z rozpowszechnieniem się dostępu do Internetu w Polsce wielu przedsiębiorców z tradycyjnych witryn sklepowych przeniosło się na witryny WWW. Z roku na rok przybywa wiele nowych sklepów internetowych, a wartość branży e-commerce w Polsce szacowana jest na ponad 26 mld złotych. Obecnie ilość sklepów internetowych przekracza nieco liczbę...
Dzisiejszy świat pokazuje, że aby osiągnąć sukces w biznesie należy jednocześnie działać w tradycyjnej przestrzeni internetowej, na kanałach społecznościowych oraz na urządzeniach mobilnych. Branża e-commerce zarówno w Polsce jak i na świecie, pomimo spadku wartości pojedynczych zakupów, odnotowała optymistyczny wzrost liczby kupujących w sieci. Co ciekawe, polski rynek e-commerce...
Polacy coraz chętniej kupują w sieci. Rozwijający się handel elektroniczny powoduje wzrost popytu na usługi logistyczne. W lutym rekordową sprzedaż miał Pocztex. Szybko rośnie sprzedaż przesyłki biznesowej i gabarytowej – usług paczkowych dedykowanych handlowi elektronicznemu. Wyższą sprzedaż niż przed rokiem ma także segment paczek zagranicznych. Najchętniej wysyłamy nimi towary...
Łączne przychody 250 największych sieci handlowych na świecie przekroczyły w ubiegłym roku finansowym po raz pierwszy poziom czterech bilionów dolarów. Mimo gorszej sytuacji gospodarczej m.in. w Europie Zachodniej czy Japonii wiodący detaliści rozwijają swoją działalność poprzez ekspansję na nowych rynkach, m.in. na Bliskim Wchodzie, w Europie Środkowej i Wschodniej...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

black friday

Deloitte: Podczas tegorocznego Black Friday średnie obniżki cen sięgnęły 3,4 proc.

Black Friday, czyli dzień specjalnych okazji cenowych, na dobre wpisał się w kalendarz handlowy w Polsce. Przypadający na ostatni piątek listopada jest początkiem zakupowej...

KOMENTARZE WALUTOWE

giełda nowy jork USA

Przegląd wydarzeń następnego tygodnia 7.12 – 11.12.2020

Nastroje rynkowe pozostają optymistyczne i tak naprawdę jedynym zagrożeniem jest wytracenie rozpędu i pojawienie się wątpliwości, czy trendy nie zaszły za daleko? Nie byłoby...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Zawirowanie na złotym. Ropa najdroższa od marca

Ostatnie dni przynoszą kolejny wzrost cen ropy. W styczniu produkcja ropy naftowej wzrośnie, ale o 0,5 mln baryłek dziennie, co (patrząc na zachowania inwestorów)...

GIEŁDA I INWESTYCJE

giełda nowy jork USA

Przegląd wydarzeń następnego tygodnia 7.12 – 11.12.2020

Nastroje rynkowe pozostają optymistyczne i tak naprawdę jedynym zagrożeniem jest wytracenie rozpędu i pojawienie się wątpliwości, czy trendy nie zaszły za daleko? Nie byłoby...

TRENDY BIZNESOWE

Compliance w małych i średnich firmach

Prowadząc działalność gospodarczą coraz częściej można spotkać się z pojęciem compliance. Dla dużych przedsiębiorców pojęcie to jest znane. Jednak dla małych i średnich, brzmi...
podatki

Opodatkowanie spółek komandytowych mocno uderzy w sektor MŚP

Spółki komandytowe opodatkowane od 2021 roku. Północna Izba Gospodarcza krytycznie o tempie zmian w tym temacie. Opodatkowanie spółek komandytowych staje się faktem w roku 2021....
Jakub Sawulski, kierownik zespołu makroekonomii w Polskim Instytucie Ekonomicznym

Jak uczynić polski system podatkowy sprawiedliwszym? – badanie PIE

Dane fiskusa pokazują, że polski system podatkowo-składkowy w dysproporcjonalny sposób obciąża najbiedniejszych. Najnowsze badanie Polskiego Instytutu Ekonomicznego pokazuje, że ta anomalia nie podoba się...
warzywa sklep rolnictwo żywność

Czego oczekują polscy konsumenci na rynku artykułów żywnościowych

Polacy chcieliby, by żywność, którą kupują, pochodziła prosto ze źródeł. Szukają potwierdzenia, że produkty spożywcze trafiają do nich niemal bezpośrednio - wynika z prowadzonych...
Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha

System polityczny w Polsce nie działa. Widać to po spektakularnej porażce...

W państwie, w którym rząd pozuje na wszechmogący i zachowuje się autorytarnie, obarcza się go w całości odpowiedzialnością za porażki. Tak dzieje się właśnie...