Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Paweł Szałamacha – Minister Finansów

MF: sklepy internetowe zwolnione z podatku od sprzedaży detalicznej

Kwotę wolną od podatku w wysokości 17 mln złotych miesięcznie oraz skalę progresywną obejmującą 2 stawki i progi podatkowe zawiera przygotowany przez Ministra Finansów...
Dagmara Kruszewska, Country Manager, SOFORT GmbH

Polski rynek e-commerce na tle innych państw

Stało się faktem, że e-commerce stał się jednym z istotniejszych elementów napędzających gospodarki krajów UE. Z każdym rokiem coraz więcej firm i konsumentów wykorzystuje...
Cezary Małuj, prezes Focus Telecom Polska

Polak na zakupach online – decyduje cena czy jakosc obslugi?

Z badań wynika, że z wyszukiwarek cenowych korzysta ok. 80% kupujących online. Nie tylko ze względu na pieniądze, ale także czas i nerwy. Jednak...
Office

100% zamówionego oprogramowania na popularnym polskim portalu aukcyjnym okazała się nielegalna

Problem ryzyka zakupu nielegalnego oprogramowania online, w szczególności na aukcjach internetowych, dotyczył w ostatnich latach w znacznej mierze użytkowników prywatnych lub małych firm. Jednak...

Handel online może wzrosnąć w tym roku do 35 mld zł. Konkurencja wśród e-sklepów...

Internetowa sprzedaż nadal rozwija się szybko. W tym roku handel w sieci może wzrosnąć do 35 mld zł, czyli o około 15 proc. w ujęciu rocznym. Konkurencja...
Martyna Bednarczyk

Na elektroniczne książki Polacy wydadzą do końca roku ok. 85 mln zł. Rynek rośnie...

E-booki stanowią ok. 2 proc. rynku książki w Polsce. Z prognoz Virtualo wynika, że do końca tego roku wydatki na ich zakup powinny przekroczyć 85...
Martyna Bednarczyk

30–50 proc. e-czytelników w Polsce pozyskuje e-booki z nielegalnych źródeł

Straty wynikające z piractwa e-booków w Polsce mogą sięgać nawet 250 mln zł rocznie. Ponoszą je przede wszystkim autorzy i wydawcy. Z badania przeprowadzonego przez firmę Virtualo i Instytut...
zakupy komputer Internet

Raport: Polskie e-sklepy w dalszym ciągu nie są gotowe na internacjonalizację

Tylko 14,7 proc. e-sklepów przetłumaczyło witrynę na co najmniej jeden język obcy, a zaledwie 6 proc. z nich korzysta z zagranicznych domen, wynika z...

Coraz więcej internautów kupuje online przez smartfony. Rynek płatności mobilnych ma przed sobą świetlaną...

Ponad 2 mln użytkowników liczy uruchomiony 14 miesięcy temu Polski Standard Płatności BLIK. Jego twórcy chcą za dwa lat było ich dwa razy więcej....

Średnio na zakupy w internecie Polacy przeznaczają 80 zł miesięcznie. Największe znaczenie ma dla...

Rośnie zaufanie klientów do e-sklepów. 54 proc. internautów deklaruje, że kupują online na polskich stronach internetowych. Wciąż decydująca przy wyborze sklepu i produktu lub usługi...

Opinie bliskich i znajomych ważną wskazówką przy zakupach. Za wiarygodne źródło informacji uważa je...

84 proc. konsumentów zarekomendowało komuś dany produkt lub usługę. Z kolei 46 proc. przyznało, że zdarzyło im się zniechęcić do zakupu jakiegoś towaru lub...

Zakupy Polaków coraz bardziej mobilne. Ponad połowa kupujących w sieci robi to przez smartfony...

Ponad połowa osób robiących zakupy przez internet używa do tego celu urządzeń mobilnych. Odsetek korzystających zarówno ze smartfonów, jak i z tabletów jest blisko dwukrotnie wyższy...

W reklamie cyfrowej na znaczeniu zyskuje wideo. Może to spowodować całkowitą rewolucję na rynku...

Reklama online rośnie w siłę. W ubiegłym roku jej wartość przekroczyła 3 mld zł. Udział internetu w torcie reklamowym w tym roku może sięgnąć 28 proc., przede...
wielkanoc

Jak wykorzystać okres Wielkanocy, aby zwiększyć zyski?

Eksperci szacują, że przed Wielkanocą sklepy internetowe mogą osiągnąć nawet do 50 proc. wzrostu sprzedaży.  W jaki sposób e-przedsiębiorcy mogą wykorzystać potencjał sprzedażowy nadchodzących...

Polki są świadomymi i wymagającymi konsumentami. Podczas zakupów najczęściej zwracają uwagę na markę i...

Kobiety mają znaczący wpływ na 88 proc. codziennych zakupów i na 76 proc. decyzji podejmowanych przez całą rodzinę odnośnie do zakupu wszelkich innych towarów –...
Klienci jak eksperci, firma jak partner. Mocny trend

Klienci jak eksperci, firma jak partner. Mocny trend

Szukają testów, wymieniają się opiniami, produkty porównują jak eksperci. Od producentów oczekują otwartej komunikacji i elastyczności. Jak nowe zachowania klientów przekładają się na modele...
poczta

Poczta Polska i home.pl: e-biznes się opłaca!

Poczta Polska, narodowy operator pocztowy oraz home.pl, lider rynku usług hostingowych w Polsce opracowali wspólną platformę, która pomoże polskim przedsiębiorcom zaistnieć w sieci oraz...
e-commerce

Nowa strategia Full Funnel zachęci klientów do zakupów

Duże budżety reklamowe czy atrakcyjne rabaty i promocje, nie zawsze powodują dokonanie zakupu przez internautę. Jak pokazują najnowsze badania, tylko trzech na stu odwiedzających...
wnetrze

Niemal 30% Polek ma wrażenie, że zbyt dużo czasu poświęca mediom społecznościowym

Media społecznościowe cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. Polki coraz chętniej korzystają z popularnych serwisów społecznościowych, jak Facebook czy Instagram, oraz powoli oswajają się...
e-commerce

Podsumowanie roku w e-commerce

2015 był kolejnym pełnym sukcesów rokiem dla polskiego rynku e-commerce. Nawet pomimo czynników makroekonomicznych, należał on do najszybciej rosnących w Europie. Gdy wzrost polskiego...

Od połowy lutego rozwiązywanie sporów z e-sklepami w UE będzie łatwiejsze

Od 9 stycznia we wszystkich krajach Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Umożliwiająca taką procedurę platforma powinna ruszyć 15 lutego....

E-sklepy walczą o nowy typ kupujących. Klient 2.0 jest bardziej wymagający, mało cierpliwy i...

Firmy dostosowują się do nowego typu klientów – wymagających, niecierpliwych i mało lojalnych. Dla klientów 2.0 mniejsze znaczenie ma cena, uwagę przywiązują natomiast do jakości...

Galerie handlowe mogą stać się celem ataku terrorystycznego. Ważna jest edukacja pracowników i wdrożenie...

Centra handlowe ze względu na potencjalnie dużą liczbę ofiar, która przyciągnie media, mogą być idealnym celem ataku terrorystycznego. To dostępne miejsca, więc stosunkowo łatwo...
Remigiusz Chrzanowski Agito.pl

Remigiusz Chrzanowski nowym Dyrektorem Zarządzającym Agito.pl

Agito.pl, jeden z pionierów biznesu online w Polsce, część grupy eMAG, ma nowego Dyrektora Zarządzającego. Został nim Remigiusz Chrzanowski, którego nominacja ma na celu...

Rynek e-handlu jest już wart 30 mld zł. Do gry wchodzi nowe pokolenie, które...

Polski sektor handlu w internecie rośnie bardzo dynamicznie i jest już wart 30 mld zł. W tym roku dynamika stabilnych dwucyfrowych wzrostów ma się utrzymywać. Przyczyni...
dropshipping

Dropshipping szansą dla młodych? Za i przeciw

70% e-przedsiębiorców za największą barierę uznaje wysokie koszty prowadzenia działalności. Pod tym względem dropshipping dużo ułatwia. Wystarczy zbierać zamówienia i liczyć pieniądze? Tak, pod...
karta kredytowa

Co się zmieniło na rynku płatności bezgotówkowych w 2015 roku?

Za nami rok dużych zmian na rynku płatności bezgotówkowych. Przed nami prawdziwa rewolucja, czyli spadek interchange w krajach Unii Europejskiej, a także zmiany w...
Maciej Wyszynski Sociomantic Labs

Barometr e-commerce 2016

Wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrośnie w tym roku do blisko 36 mld zł, w ciągu najbliższych 5 lat podwoi się, a liczba...
e-commerce

TOP 5 trendów w płatnościach e-commerce w 2016 roku

Rynek płatności e-commerce rośnie w zawrotnym tempie. Obserwowaliśmy mozolne początki, w tym zakaz wykorzystania internetu do celów komercyjnych, później jedynie kontakt telefoniczny ze sprzedawcą,...
zakupy internetowe

Unia Europejska ułatwi rozwiązywanie sporów z zagranicznymi e-sklepami

Aż 71 proc. europejskich konsumentów uważa rozwiązanie problemów z zagranicznym e-sklepem za trudniejsze niż w przypadku sporów z krajowym podmiotem. A trudności przy realizacji...
Online shopping and e-commerce background

E-biznes bez działalności gospodarczej? Sprawdź dropshipping

Chcesz założyć własny biznes? Jak to zrobić bez kapitału czy własnego magazynu? Nowe możliwości daje sprzedaż w modelu dropshippingowym. Wyspecjalizowane platformy działają tak, że...

Nawet 80 proc. Polaków kupuje prezenty przez internet. To czas żniw dla cyberprzestępców

Odsetek kupujących online rośnie z roku na rok. W tym roku prezenty przez internet nabędzie 81,6 proc. Polaków – wynika z badania PayPal/ GfK. Zdecydowana większość...
foto_sklep

Coraz więcej e-sklepów, coraz więcej kupujących

Rosnąca liczba e-sklepów idzie w parze z coraz częstszymi zakupami Polaków w sieci. Szczególnie w okresie przedświątecznym. Wtedy konsumenci dużo szybciej dokonują wyboru. Czego?...

W okresie przedświątecznym liczba przesyłek rośnie o 20–30 proc. Uszkodzoną paczkę lub opóźnioną dostawę...

Prawo pocztowe daje klientom możliwość reklamowania niedostarczonej bądź uszkodzonej przesyłki. Reklamację może wnieść przede wszystkim nadawca przesyłki, a w drugiej kolejności – jej odbiorca....
foto_sklep

5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim zwrócisz nieudane przedświąteczne zakupy

Czy można zwrócić towar kupiony od użytkownika na Allegro? W jakim stanie powinien być oddawany przedmiot? Kiedy e-sprzedawca nie musi zwrócić kupującemu pełnych kosztów?...

Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych. Nowy trend wykorzystują sprzedawcy

Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat....
foto_sklep

Nowe trendy, które pozwolą zdobyć e- i m-klienta

54 proc. internautów kupuje w sieci, kierując się głównie ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi...
FOLYO – powstawanie animacji 3D i 360 stopni

FOLYO – darmowe animacje 3D dla e-handlu

Wystartowała platforma FOLYO, która pozwala samodzielnie tworzyć animacje 3D i 360° na bazie fotografii oraz udostępniać je w sklepach internetowych, social media i na stronach...
Tomasz_Paprocki_Focus Telecom

Co e-klienci chcą wiedzieć o prezentach?

Aż 92% internautów kupi chociaż część podarunków w sklepach internetowych. Właśnie teraz szukają w sieci produktów, które ucieszą bliskich, będą w dobrym rozmiarze, kolorze...

Przedświąteczna atmosfera sprzyja zakupom. W grudniu sprzedaż detaliczna rośnie o 20 proc. w porównaniu...

W okresie przedświątecznym sprzedaż detaliczna jest o jedną piątą większa niż w listopadzie. Lepiej sprzedaje się żywność, napoje i kosmetyki. Sprzyjają temu banki, które oferują korzystne kredyty....