Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

rp_24c269e607_1105576885-frisco-wielkanoc.png

E-sklepy przeżywają przedświąteczne oblężenie. Kilkukrotnie rośnie sprzedaż chrzanu, białej kiełbasy i majonezu

Przygotowania do Wielkanocy to okres żniw dla sklepów internetowych. Zwiększona liczba zamówień notowana jest od poniedziałku. Statystyczny koszyk jest o kilkanaście procent większy niż w poprzednich miesiącach....
rp_3189bf8eeb_1573173921-jeronimo-martins.png

Biedronka chwali sobie współpracę z polskimi dostawcami. Wielu spośród 500 partnerów współpracuje z siecią...

  Umożliwienie płatności kartami, otwarcie 2500. sklepu oraz wdrożenie systemu testowania produktów marek własnych przez klientów – to najważniejsze wydarzenia dla Biedronki w dobrym, choć trudnym ubiegłym roku. Sieć rozwija...
Po co e-sklepom opinie?

Po co e-sklepom opinie?

Trzy czwarte sklepów internetowych gromadzących opinie konsumenckie traktuje je jako miernik satysfakcji klienta — wynika z danych serwisu Opineo. Jednocześnie tylko 40% e-sklepów dostrzega...
rp_1a671ea962_242194560-dekada-centra.png

Popularność małych centrów handlowych rośnie. Konsumenci wybierają galerie blisko domu, a marki szukają obiektów...

  Centra handlowe typu convenience korzystają na tym, że konsumenci coraz chętniej robią zakupy blisko domu. Mniejsze galerie, usytuowane w pobliżu dużych osiedli, notują co roku...
rp_45b871d307_358706548-DHL-ecommerce.png

Koszty przesyłki przestały być najważniejsze dla kupujących w e-sklepach. Liczy się też wygoda i...

  Coraz większą wagę e-konsumenci przywiązują do wygody zakupów i jakość obsługi. Rośnie więc liczba e-sklepów oferujących dłuższy niż przewiduje prawo termin ewentualnego zwrotu towaru czy...
wielkanoc

Ile wydamy na Święta Wielkanocne?

Jajka, żur, biała kiełbasa, a także inne produkty – lista zakupów wielkanocnych jest długa, ponieważ na świątecznym stole niczego nie powinno zabraknąć. Przed Wielkanocą...
rp_adca62038d_209847956-lancerto-rynek-OK.png

Lancerto uruchomi w tym roku sklep internetowy i 10 nowych salonów

Lancerto, polska marka odzieżowa specjalizująca się w modzie męskiej, jeszcze w tym roku uruchomi sklep internetowy. Spółka zamierza także zmodernizować i uruchomić 10 salonów, głównie w największych miastach....
rp_05134bfaa0_234588465-stora-enso-EXPORT.png

Sieci handlowe mają coraz większy wpływ na kształt i funkcjonalność opakowań żywności

  Sieci handlowe przejmują kompetencje dotychczas zarezerwowane dla wytwórców produktów w handlu detalicznym – uczestniczą w tworzeniu standardów i projektowaniu opakowań dla marek i poszczególnych artykułów. Muszą się one zmieniać, bo...
rp_b9c775c609_799884649-uokik-ustawa-1.png

Sprzedawcy internetowi zbyt wolno dostosowują regulaminy swoich sklepów do nowych przepisów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenia, że firmy zbyt wolno dostosowują się do zmienionych przepisów dotyczących sprzedaży internetowej i zakupów na odległość. Nowe prawo weszło w życie...
rp_f4f33a6086_657780643-muszkieterowie-wyniki-plany1.png

Grupa Muszkieterów zwiększy liczbę sklepów w Polsce. Spółka planuje też budowę fabryki mięsa

Ponad 50 nowych sklepów Intermarché i Bricomarché ma zostać otwartych w tym roku. Obie sieci oparte o model franczyzowy zwiększają przychody znacznie szybciej niż średnia rynkowa. Spółka...
Ranking Sklepów Internetowych Opineo 2015

Ranking Sklepów Internetowych Opineo 2015

Już po raz siódmy w historii serwis Opineo ogłosił roczny ranking najlepiej ocenianych sklepów internetowych. Wyróżnionych zostało 250 e-sklepów w 17 kategoriach. Dla kogo...
rp_7ffc729a65_558520923-pssb-lubon.png

Nowa ustawa konsumencka nie spełnia oczekiwań sprzedawców. Część przepisów jest zbyt szczegółowa, część zbyt...

Nowa ustawa konsumencka, która funkcjonuje w Polsce od 25 grudnia ub.r., znacznie rozszerza obowiązki informacyjne przedsiębiorców, zwłaszcza prowadzących sklepy internetowe lub sprzedaż poza lokalem firmy, oraz zwiększa...
rp_b4220536ae_589746860-pay-pal-polska-plany-tlum.png

Polski rynek transakcji internetowych rośnie w dwucyfrowym tempie. W 2015 roku wartość transakcji sięgnie...

Polski rynek handlu elektronicznego jest największy w Europie Wschodniej i rośnie w tempie dwucyfrowym. Specjalizująca się w obsłudze transakcji internetowych firma PayPal szacuje jego wartość na 25 mld...
rp_3ad30f6680_1921944109-zakupy-przyszlosci.png

Pojawił się nowy typ konsumenta: w ciągłej gotowości do zakupów, kupujący przez urządzenia mobilne

Upowszechnienie się tabletów i smartfonów doprowadziło do powstania nowego typu konsumenta. Dzięki dostępowi do internetu jest on stale gotowy do zakupów, chętnie korzysta z możliwości porównania...
rp_84ba75a031_1756846797-bisnode-sieci.png

Sieci handlowe w dobrej kondycji, ale ich rentowność spada. To efekt wojny o klienta...

Spada rentowność sieci handlowych. Choć trzy czwarte z nich jest w dobrej lub bardzo dobrej kondycji, to ich przychody rosną znacznie wolniej niż w poprzednich latach. Spadek...
rp_0bf8b9eca1_1944885700-PKP-bilety-NOWE.png

Coraz więcej pasażerów kupuje online bilety na pociąg

PKP Intercity zanotowało w pierwszych dwóch miesiącach tego roku 85-proc. wzrost sprzedaży biletów online. Najczęściej transakcje dotyczą przejazdów pociągami Pendolino. Mimo że kasy dworcowe pozostają głównym...
rp_916365f8df_238797542-p3-rynek.png

Powierzchnie magazynowe bardziej atrakcyjne dla inwestorów niż biurowe. Popyt napędzają branże e-commerce i automotive

Rośnie udział sektora e-commerce wśród najemców powierzchni magazynowych w Polsce. W Europie Zachodniej przedsiębiorstwa specjalizujące się w handlu internetowym już od kilku lat zajmują ważne miejsce na...
rp_535581e6ba_1580350921-EMF-transformacja-otwarcia.png

Empik Media & Fashion wprowadza znaczące zmiany. Sprzeda szkoły językowe i wycofa się z...

Grupa Empik Media & Fashion chce w tym roku otworzyć kilkanaście sklepów Empik i Smyk, ale tylko w Polsce. Zamknięte zostaną za to sklepy modowe spółki. EMF...
rp_1301aa773e_1118210008-naichuan-miao-tlum.png

E-handel w Chinach rośnie o ponad 20 proc. rocznie. Do 2019 roku będzie wart...

Rynek e-commerce w Chinach rośnie w tempie ponad 20 proc. rocznie, a w niektórych kategoriach – jak żywność – nawet dwa razy szybciej. Zmiany społeczne powodują, że dynamicznie wzrasta...
rp_c74043a278_597410908-wroclaw-ceneo-OK.png

Rynek e-commerce cały czas rośnie. Z porównywarek cenowych korzysta już 9 mln użytkowników

E-klienci coraz częściej decydują się na skorzystanie z porównywarki cenowej, szczególnie kupując produkty z kategorii lifestyle oraz dla domu i ogrodu. Popularność tych serwisów rośnie, bo oferują one nie tylko możliwość...
rp_e88ea70563_250907495-clear-channel-news-OK.png

Klienci galerii handlowych atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Dzięki digitalom Clear Channel Poland łatwiej do...

Klienci odwiedzający galerie handlowe to coraz ważniejsza grupa dla marketingowców. Polacy średnio spędzają w nich już 2 godziny, robiąc zakupy lub tylko spędzając tam wolny czas....
rp_38f5121cf7_90430624-prochnik-sklepy-1.png

Próchnik będzie rozwijać sprzedaż internetową. Bardziej niż na zwiększanie sieci tradycyjnych sklepów stawia na...

Próchnik chce rozwijać sprzedaż internetową. Jak podkreśla prezes spółki, zainteresowanie zakupami odzieży wysokiej klasy przez internet przerosło jego oczekiwania. Rosnąca aktywność konsumpcyjna Polaków pozwala oczekiwać...
rp_660f6bd424_1188289937-factory-outlet-1.png

Polacy chętnie odwiedzają outlety. Przyciągają one też coraz więcej marek

  Jeszcze kilka lat temu Polacy odwiedzali tego typu centra handlowe 3-4 razy w roku, dziś robią to znacznie częściej. Sieć outletów Factory, należąca do hiszpańskiej firmy Neinver,...
rp_ee638dd7d9_1532359753-cdp-dystrybucja.png

Dynamiczny wzrost sprzedaży multimediów w formie cyfrowej. Dystrybutorzy gier podwajają przychody

Sprzedaż multimediów w formie cyfrowej, a szczególnie gier komputerowych i książek, szybko rośnie. Wciąż jednak stanowi kilka procent rynku, podczas gdy w Niemczech czy Skandynawii jej udział...
rp_93ba6df5fe_1928789664-WSB-walentynki.png

Żniwa dla handlowców i restauratorów. Polacy wydadzą na walentynki nawet 1,5 mld zł

Polacy polubili święto zakochanych. Nie obchodzą go hucznie, raczej kameralnie, ale rosną walentynkowe budżety Polaków. To okazja dla handlowców, którzy po okresie styczniowego spowolnienia liczą na...
rp_61f57802c2_2124044923-tesco-ezakupy-NEW.png

Coraz więcej Polaków kupuje jedzenie przez internet. Do 2018 r. wartość tego rynku się...

Około 500 mln zł warty jest już rynek internetowych zakupów spożywczych. Do 2018 r. jego wartość ma się podwoić. Coraz więcej takich zakupów jest...
rp_76f8dd0508_48975110-muzyka-kubicki.png

Liczba kupujących muzykę w internecie znacząco rośnie. Nie oznacza to jednak śmierci płyty CD

Rośnie sprzedaż muzyki przez internet. Szczególną popularnością wśród Polaków cieszą się serwisy streamingowe, takie jak Spotify, WiMP czy Deezer. Tylko w pierwszej połowie 2014 roku dostęp...
rp_546f1e706e_559438585-tesco-klienci-OK.png

E-koszyk jest nawet pięć razy większy od tradycyjnego. Coraz więcej w nim świeżej żywności

Klienci za pośrednictwem internetu kupują 4-5 razy więcej niż podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. W e-koszyku znajdują się już nie tylko ciężkie artykuły, jak napoje czy środki...
Magdalena Burnat-Mikosz, Deloitte

„Szybki handel”, mobilność i innowacyjność decyduje o sukcesie światowych sieci detalicznych

Przychody 250 największych detalistów wyniosły w ostatnim roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2014 r.) 4,35 biliona dolarów. Porównując rok do roku był...
33 mld złotych – to szacunkowa wartość polskiego rynku e-commerce w 2015r. Determinantą rozwoju branży są płatności online oraz płatności mobilne

33 mld złotych – to szacunkowa wartość polskiego rynku e-commerce w 2015r. Determinantą...

Wraz z rosnącą popularnością usług internetowych zmienił się dotychczasowy model funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki. Handel wszedł w nowy wymiar – zakupów i płatności online. Stałe...
rp_82d09bf2d8_1138107768-IMM-sieci-handlowe.png

Sieci handlowe wydają na reklamę coraz więcej. W ubiegłym roku ponad miliard złotych

Wydatki sieci handlowych na promocję w mediach w 2014 r. były o ponad 100 mln zł wyższe niż rok wcześniej i przekroczyły miliard złotych. Jak co roku nakłady...
rp_3d43a933d3_2105268679-avon-sprzedaz-OK.png

Sprzedaż bezpośrednia w branży kosmetycznej to za mało. Avon rozwija sprzedaż online i tradycyjne...

Kosmetyki są najczęściej kupowaną kategorią w systemie sprzedaży bezpośredniej. Firmy, które działają w tym kanale, równolegle rozwijają również sprzedaż online i tradycyjne sklepy. Połączenie tych systemów pozwala...
rp_78140bbae2_525549757-frisco-zakupy.png

E-zakupy żywności wciąż mało popularne. Kupujemy w sieci kilkudziesięciokrotnie mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej

Wartość rynku internetowych zakupów żywności stanowi zaledwie 0,2 proc. całości sektora spożywczego w Polsce. To wciąż dużo mniej niż w krajach Europy Zachodniej, gdzie nawet 7...
rp_00a9a1be29_1073584192-prch-centra.png

Nowe centra handlowe będą mniejsze i będą powstawać głównie w mniejszych miastach

W Polsce działa obecnie ok. 440 galerii handlowych. Mimo że duże miasta i aglomeracje są już nasycone takimi obiektami, to możemy się tam spodziewać kolejnych...
Jakub Makurat, dyrektor generalny Ebury Polska

Kleba Invest rozpoczyna realizację nowych parków handlowych w Olsztynku, Kutnie, Słupsku i Gdyni

W Polsce funkcjonuje już ponad 430 obiektów handlowych o powierzchni przekraczającej 10 mln mkw., ale w większości z nich zlokalizowana jest w dużych miastach. Tymczasem według danych GUS...
Online shopping and e-commerce background

Co czwarta osoba kupująca w sieci korzysta z porównywarek cenowych. Pozwalają zaoszczędzić nawet kilkaset...

Internetowe porównywarki cen to coraz częściej wykorzystywane narzędzie. Dzięki zestawieniu cen różnych produktów z e-sklepów można zaoszczędzić sporo pieniędzy. Po pierwsze, konsument ma więcej czasu...
Galerie handlowe znacząco zwiększają obroty. Grudzień to dla nich także ogromne wyzwanie organizacyjne

Galerie handlowe znacząco zwiększają obroty. Grudzień to dla nich także ogromne wyzwanie organizacyjne

Dla handlu grudzień to większa sprzedaż i wyższe zyski. Najlepiej przygotowane na zwiększony ruch sklepy mogą je nawet podwoić. Okres przedświąteczny to jednak ogromne wyzwanie organizacyjne dla centrów...

Święta to dobry okres dla internetowych sklepów spożywczych. Przeciętny koszyk zakupów o 13 proc....

W przedświątecznej gorączce Polacy coraz częściej wybierają wirtualne zakupy. Ruch na stronach e-supermarketów rośnie w okresie przedświątecznym o jedną trzecią. Większy jest również koszyk zakupowy statystycznego klienta....
rp_f697e6159d_1881622271-frisco-spolka.png

Internetowy supermarket Frisco.pl pozyskał inwestora strategicznego i planuje ekspansję w pięciu największych polskich miastach

E-supermarket Frisco.pl właśnie pozyskał inwestora strategicznego i zapowiada rozwój na skalę ogólnopolską. Działający dotychczas na stołecznym rynku sklep internetowy z żywnością wyrusza na podbój pięciu największych...
E-święta, czyli z telefonem na zakupyE-święta, czyli z telefonem na zakupy

E-święta, czyli z telefonem na zakupy

35% internautów deklaruje, że do zakupów w sieci wykorzystuje telefon, 19% - tablet, wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014” opublikowanego przez Gemius. To...