W USA wielu konsumentów przesunęło swoje wydatki świąteczne na listopad. Pomimo rekordowych wydatków świątecznych, sprzedaż detaliczna w samym grudniu spadła o 1,9 proc. m/m....
Ponad połowa polskich e-konsumentów twierdzi, że specjalnie czeka z zakupami na Black Friday, a ponad ⅓ zaplanowała już zakupy podczas tegorocznej edycji, jak wynika...
Niektórzy ekonomiści liczyli na uspokojenie dynamiki wzrostu cen w sklepach. Tymczasem dane za zeszły miesiąc pokazują, że Polacy płacili za zakupy średnio o prawie...
Główne wnioski z VII edycji badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP” dotyczące bieżącej sytuacji i prognoz:
38,5% firm pozytywne ocenia swoją aktualną sytuację finansową....
Jak wynika z obserwacji zachowań ponad miliona konsumentów, ruch w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych wzrósł przed ostatnimi świętami o 9,2% względem analogicznego okresu 2020 roku....
Mimo szeregu wyzwań związanych ze stanem portfela, wśród polskich konsumentów przybywa osób pozytywnie nastawionych co do przyszłości. Oczekujący poprawy osobistej sytuacji finansowej stanowią blisko...
Szybkie przelewy elektroniczne, płatności mobilne i przelewy tradycyjne to najczęściej wybierane formy płatności przez Polaków kupujących online – wynika z najnowszego raportu Gemiusa na...
Grudzień 2021 r. przyniósł w Polsce istotne pogłębienie spadku nastrojów konsumenckich. Najsłabsze wyniki odnotowano w grupie najstarszych osób. Wśród kobiet średni wskaźnik nastrojów jest...
W tygodniu od 12 do 18 października wartość wskaźnika odwiedzalności – PRCH Daily Footfall Index - wyniosła średnio 80 proc. ubiegłorocznej. Wynik jest powtórzeniem...
Polska Rada Centrów Handlowych od wielu tygodni podkreśla, że centra handlowe cały czas funkcjonowały i funkcjonują w najwyższym reżimie sanitarnym. Także przedstawiciele rządu podczas...
Kończy się kolejny sezon wyprzedaży, będący czasem szczególnej aktywności cyberprzestępców. Ze względu na zamknięcie sklepów, wiele osób chętniej niż w ubiegłych latach korzystało z...
Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud i UCE RESEARCH, ilość wizyt w sklepach spadła o prawie 27%. Zmiana ta dotyczy pierwszych trzech tygodni...
W związku ze zwiększoną liczbą zakażeń koronawirusem i wprowadzaniem tzw. "czerwonych stref” w kolejnych aglomeracjach (wkrótce Warszawa, Kraków) Polska Grupa Supermarketów, powołując się na...
Obserwowane w ostatnim czasie problemy z dostępnością nowych pojazdów oraz nienajlepsze nastroje wśród polskich konsumentów nie pomagają im w podjęciu decyzji w sprawie kupna samochodu....
Nadchodzą dwa najważniejsze dni w kalendarzach wszystkich łowców promocji – Black Friday i Cyber Monday, które w tym roku przypadają odpowiednio 26 i 29...
Ponad 60% Polaków deklaruje, że w tym roku planuje wydać na świąteczne prezenty nie więcej niż przed pandemią. Z kolei 20% społeczeństwa nastawia się optymistycznie...
Jak wynika z najnowszego badania, sklepy convenience cieszą się największym ruchem w ciągu całego dnia. Do tego wygrywają z innymi formatami o porankach. Jednak,...
W grudniu po raz kolejny odnotowano niski poziom nastroju w handlu tradycyjnym. Jak wynika z badań M/platform, wskaźnik NHT w ubiegłym miesiącu wyniósł 36,1...
Tegoroczna kolacja wigilijna będzie skromniejsza już dla niemal połowy polskich rodzin (42 proc.). Na stołach nie znajdziemy 12 potraw, bo co trzeci Polak planuje...
Z najnowszego badania opinii publicznej wynika, że na 5 rodziców 3 planuje w tym roku oszczędzać na prezentach świątecznych dla swoich dzieci. Dotyczy to...
Przełom listopada i grudnia to czas największych promocji i zakupowej gorączki. Po Black Friday kolejne okazje pojawiają się w Cyber Monday i w Dzień...
Według badania pracowni Kantar, wśród konsumentów wciąż przeważa rozważne i pragmatyczne podejście do zakupów, polegające na jak najtańszym nabywaniu markowych produktów. Rośnie natomiast udział...
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są...
Gastronomia jest jedną z branż, w które najbardziej uderzył lockdown i zamrożenie działalności związane z przeciwdziałaniem COVID-19. Restauracje i inne lokale mogą sprzedawać tylko...
Obecnie dwóch na trzech konsumentów ogranicza wydatki w sklepach przez inflację i wysokie ceny. Cięć dokonują głównie osoby najstarsze, z najniższymi dochodami i pochodzące...
Ponad połowa firm prowadzących sprzedaż B2B, czyli do klienta biznesowego, nie ma opracowanej strategii transformacji cyfrowej – wynika z raportu Unity Group. Co prawda pandemia i lockdown również...
Branża piwna nadal mierzy się z wyzwaniem związanym z malejącym popytem na popularny złoty trunek. W ciągu roku, w handlu tradycyjnym kupiono o 9,9%...