Marketing internetowy – wszystko, co musisz wiedzieć, aby zacząć z niego korzystać

0

marketing-internetowyMarketing internetowy ma swoje źródło w marketingu tradycyjnym. Proces społeczny, pozwalający na swobodne oferowanie towarów lub usług posiadających jakąś wartość oraz ich wymiana – tak najogólniej możemy zdefiniować istotę marketingu.

U podstaw skutecznych działań marketingowych leży kompleksowa strategia marketingowa, zakładająca wykorzystanie różnych narzędzi, które umożliwiają dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów/odbiorców. W tradycyjnym marketingu klient jest biernym odbiorcą komunikatów, które mogą, ale nie muszą przekonać go do skorzystania z oferty firmy. Tutaj właśnie możemy zaobserwować największą różnicę między marketingiem tradycyjnym a internetowym.

Marketing internetowy zorientowany jest przede wszystkim na interakcję z odbiorcą, który ma możliwość bezpośredniego komentowania komunikatów, może wyrażać swoje poglądy na forum i oceniać firmę czy produkty. Taka interakcja z odbiorcami komunikatów reklamowych jest niezwykle cenna, ponieważ buduje przywiązanie do marki, poczucie mocy sprawczej oraz lojalności. Warto więc dowiedzieć się co i jak robić, aby sprawnie i skutecznie wejść w świat internetowego marketingu.

Marketing internetowy – od czego zacząć?

Założeniem marketingu internetowego jest podjęcie różnego rodzaju działań promujących produkt, firmę lub markę przy wykorzystaniu Internetu. Internetowy marketing podobnie jak i ten tradycyjny oferuje wiele narzędzi, które możesz wykorzystać w swojej kampanii reklamowej.

Najpopularniejszym z nich jest oczywiście firmowa strona internetowa, zaprojektowana na podstawie potrzeb i wymagań odbiorców oraz branży, stale aktualizowana i oczywiście zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania to wymóg konieczny do zaistnienia Twojej firmy w sieci. Jeżeli posiadasz już stronę www, która spełnia podstawowe wymagania SEO i uzyskuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach, możesz zacząć myśleć o postawieniu kolejnego kroku w świecie marketingu internetowego.

Najważniejsze narzędzia marketingu internetowego

Do najważniejszych narzędzi internetowego marketingu oprócz firmowej strony www zaliczamy również:

  • płatne reklamy w Google Ads
  • płatne reklamy na popularnych, branżowych serwisach internetowych
  • płatne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych
  • budowanie zaangażowanej społeczności w mediach społecznościowych
  • newsletter firmowy
  • katalogi firm branżowych
  • lokalne wyszukiwarki
  • mailing
Czytaj również:  Trendy w marketingu wystawienniczym

To, jakie narzędzia wybierzesz i jakie działania podejmiesz, zależy przede wszystkim od strategii marketingowej Twojej firmy. Jeżeli prowadzisz dużą, rozbudowaną działalność, która posiada własny dział marketingu i pracowników posiadających wiedzę do prowadzenia działań promocyjnych w Internecie, wystarczy, że wspólnie opracujecie plan działania i krok po kroku będziecie wdrażać kampanie, nie zapominając o monitorowaniu efektów.

Marketing internetowy ma to do siebie, że możemy na bieżąco śledzić rezultaty podjętych działań. Istnieje mnóstwo narzędzi, dzięki którym możemy monitorować swoje kampanie e-marketingowe i mierzyć ich skuteczność. Dzięki nim dowiadujemy się czy kampania przynosi oczekiwane efekty czy też należy wdrożyć pewne zmiany. To wszystko wymaga jednak mnóstwo czasu, wiedzy o funkcjonowaniu poszczególnych kanałów i mediów, a także narzędzi do szybkiego wdrażania zaplanowanych działań.

Kiedy warto poprosić o pomoc

Nie każda firma ma możliwość zatrudnienia specjalistów od marketingu internetowego. Nie każdy właściciel małej działalności gospodarczej ma odpowiednią wiedzę oraz czas, aby prowadzić skuteczne działania reklamowe w sieci. Czy zatem muszą oni zrezygnować z korzyści, jakie można czerpać z nowoczesnych form reklamy? Nic podobnego.

Jeżeli prowadzisz firmę, która nie posiada własnego działu marketingu, lub po prostu zależy Ci, aby promocją Twojej firmy w Internecie zajął się ktoś z doświadczeniem, postaw na firmę zewnętrzną, która na co dzień zajmuje się właśnie tym. Profesjonalne działania marketingowe w Internecie to gwarancja szybkiego sukcesu oraz minimalizacji ewentualnych wpadek. Doświadczeni specjaliści od social media, pozycjonowania czy też optymalizacji stron internetowych po zapoznaniu się z Twoją branżą oraz grupą klientów przygotują takie działania i takie komunikaty, które doskonale wpiszą się w potrzeby oraz zainteresowania odbiorców.