2.1 C
Warszawa
wtorek, 23 lutego, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Będzie więcej zamówień i pracy w branży motoryzacyjnej w Polsce

Pogłębia się kryzys na rynku motoryzacyjnym

Ten rok będzie bardzo trudny dla branży motoryzacyjnej w Polsce – przewidują uczestnicy rynku. I to nie tylko dla producentów samochodów. Mniejsza liczba zamówień...
Jacek Pawlak

Sprzedaż nowych aut w Polsce na najniższym poziomie od 1,5 roku

Sprzedaż nowych samochodów wciąż spada, zarówno w Polsce, jak i w Europie. W lipcu dealerzy zanotowali najniższy popyt od półtora roku. Zdaniem prezesa Toyota...
BMW, Toyota i Daimler najbardziej ekologicznymi producentami samochodów wg Newsweeka

Rośnie sprzedaż nowych aut w Polsce

Rynek motoryzacyjny w Polsce wymaga dalszego ożywienia. – Za dużo nowych samochodów wyjeżdża zagranicę – ocenia Prezes Polskiej Izby Motoryzacji, Roman Kantorski. Liczba noworejestrowanych...
samochod

Prezes Toyoty: Polska staje się złomowiskiem Europy

Rocznie kupujemy zaledwie 300 tys. sztuk nowych samochodów. To dwa razy mniej od Belgii, który liczy 9 mln mieszkańców. Za to przodujemy w imporcie...
samochód auto

Mercedesy dla polskiej Policji

Już niebawem polscy policjanci będą używać w służbie nowych furgonów oznakowanych. Biuro Logistyki KGP zawarło właśnie umowę z Mercedes Benz na dostarczenie nowych radiowozów....
Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Projekt ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu drogowego

W czasie prezydencji naszego kraju w Radzie UE w Polsce mogą wejść w życie przepisy sprzeczne z prawodawstwem unijnym, które dodatkowo cofnęłyby polską motoryzację...
Używanie telefonu w czasie prowadzenia samochodu

Samochody „Made in China” w oczach Polaków

11% Polaków wzięłoby pod uwagę samochód chińskiej marki przy zakupie auta. Odsetek ten nie zmienił się od sześciu lat. Głównym skojarzeniem z autami chińskich...
samochod

Auto nowe czy używane? – Polaków kryzysowe zwyczaje

Ponad 80% osób, które zamierzają zaciągnąć kredyt na zakup samochodu zamierza wybrać auto używane. Trend odwrócił się w połowie marca. Jeszcze wtedy na kredyt...
Toyota Mirai

Światowa sprzedaż samochodów elektrycznych nabiera tempa

Wśród konsumentów zdecydowanych na zakup samochodów elektrycznych liderami są Chińczycy. Ogólne zainteresowanie autami tego typu rośnie także w Europie, na pierwszym miejscu wśród potencjalnych...
Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Ból głowy dealerów japońskich samochodów

Polscy właściciele samochodów marki Honda, Nissan i Toyota w Polsce mogą jeździć spokojnie. Wstrzymanie produkcji tych marek może przyprawić o ból głowy jedynie dealerów...
motoryzacja

Branża motoryzacyjna przyspieszy w 2011

5 % firm z branży motoryzacyjnej w Polsce planuje podjęcie nowych inwestycji w 2011 r., a 1/3 z nich zapowiada zwiększenie zatrudnienia. Przedsiębiorcy z...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

euler hermes

Niemcy: Rollercoaster wzrostu gospodarczego będzie trwać w 2021 r.

Niemiecka gospodarka skurczyła się o -5,0% w 2020 r., co mimo wszystko sugeruje, że pomimo drugiego lockdownu aktywność gospodarcza w ostatnim kwartale utrzymała się...

KOMENTARZE WALUTOWE

Enrique Diaz-Alvarez – Ebury

Trendy z początku roku utrzymują się, aktywa ryzykowne zyskują

Mniej aktywny ze względu na święta w USA tydzień handlu przyniósł kontynuację trendów rynkowych obserwowanych od początku roku. W tym tygodniu uwagę rynków przykują...
frankowicze sąd

Decyzja Sądu Najwyższego ws. frankowiczów zachwieje systemem bankowym i może doprowadzić do słabości złotego

25 marca Izba Cywilna Sądu Najwyższego rozstrzygnie zagadnienia prawne związane z kredytami frankowymi. Straty dla banków mogą być bardzo duże. Ta decyzja może osłabić...

GIEŁDA I INWESTYCJE

Marcin Mazurek

Pierwsze notowanie obligacji PHN serii B na Catalyst

W poniedziałek w Alternatywnym Systemie Obrotu Catalyst prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych odbyło się pierwsze notowanie obligacji serii B wyemitowanych przez Polski Holding Nieruchomości...

TRENDY BIZNESOWE

Polski gamedev, czyli sukces mimo zarazy

Branża gier video jest jednym z tych sektorów rynku, które miały okazję zyskać na pandemii koronawirusa. Siedzenie w domu i mniejsze wydatki na podróże...
frankowicze sąd

Decyzja Sądu Najwyższego ws. frankowiczów zachwieje systemem bankowym i może doprowadzić...

25 marca Izba Cywilna Sądu Najwyższego rozstrzygnie zagadnienia prawne związane z kredytami frankowymi. Straty dla banków mogą być bardzo duże. Ta decyzja może osłabić...
pienidze podatki

Youtuberzy i inni twórcy internetowi pod lupą fiskusa

Prowadzenie vlogów, blogów, kont w mediach społecznościowych, serwisach internetowych bądź innej działalności internetowej coraz częściej staje się źródłem dużych zarobków, głównie wśród młodych ludzi....
Mariusz Czerwiak, Dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL

Popularność sklepów typu pop-up rośnie

Element zaskoczenia, urozmaicenie oferty handlowej oraz szansa na przyciągnięcie nowej grupy klientów – to główne korzyści płynące z otwarcia sklepów typu pop-up, które coraz...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Optymizm na rynkach

Pandemia wciąż trwa, co nie przeszkadza analitykom widzieć lepszej perspektywy w przyszłości. Widać to również w odczytach opartych o badania ankietowe menedżerów, które po...