W sierpniu liczba pobrań aplikacji mobilnej Qpony na Androidzie przekroczyła 1 milion. Jest to wzrost aż o 500 tysięcy pobrań więcej w porównaniu z tym samy okresem w 2015 roku. Użytkownicy uruchamiają ją co najmniej kilka razy w tygodniu. Ten sukces to także rezultat konsekwentnej strategii.

Odbiorcy aplikacji mobilnej Qpony.pl to 56,5% kobiet i 43,5% mężczyzn. Najwięcej użytkowników (43%) jest w wieku 25-34 lata, nieco mniej (37%) ma od 18 do 24 lat. Najczęściej przeglądają oni cztery kategorie: jedzenie, modę, sport i dziecko. Sukces aplikacji to jeden z efektów smart shoppingu, czyli silnego trendu polegającego na dokonywaniu inteligentnych decyzji zakupowych, aktywnym poszukiwaniu informacji o produktach i zniżkach.

–  Nikt nie spodziewał się, że rozwój mobilnego kanału komunikacji będzie tak intensywny w ciągu ostatnich trzech lat. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić rzeczywistość bez tabletów i smartfonów. Dlatego tym bardziej jesteśmy zadowoleni z faktu, że już ponad 1 mln mobilnych użytkowników postanowiło nam zaufać, a wskaźnik ich miesięcznej aktywności w aplikacji udowadnia, że nie zawiedliśmy ich oczekiwań, mówi Tomasz Jabłoński, CEO w firmie Qpony.pl.

Wprowadzając ideę couponingu w Polsce, spółce zależało na przeniesieniu kuponów rabatowych i gazetek do bardziej dostępnego narzędzia, dzięki któremu można komunikować oferty szybciej, taniej i precyzyjniej, a odbiorcy mają wszystkie promocje w zasięgu ręki. Uwzględniono także to, że tzw. smart shopperzy to konsumenci mający analityczne podejście do zakupów, mądrze zarządzający swoim budżetem i wykorzystujący nowe technologie wspierające decyzje zakupowe.

– W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chcemy pozyskać dodatkowo ćwierć miliona unikalnych użytkowników miesięcznie. Planujemy osiągnąć ten wynik dzięki rozwojowi dodatkowych funkcji, m.in „kup teraz” oraz udostępnianiu użytkownikom coraz bogatszej oferty, również lokalnej. To sprawi, że użytkownik będzie mógł skorzystać z atrakcyjnych ofert rabatowych, w tym lokalnych restauracji czy kin, dodaje Tomasz Jabłoński.

Czytaj również:  W tym roku hasło „Black Friday” było wyszukiwane trzykrotnie częściej niż w 2017

Poznańska firma Qpony rozpoczęła działalność w 2010 roku, drukując katalogi rabatowe. Obecnie jest to największa w Polsce zniżkowa aplikacja mobilna. Razem z aplikacją Blix, którą spółka przejęła w czerwcu tego roku, tworzy ona drugą, po aplikacjach grupy Allegro, największą grupę m-commerce w Polsce. Zrzesza ona ponad milion aktywnych użytkowników miesięcznie.