Rynek fashion w liczbach

fashion

W 2023 roku rynek fashion w Polsce powinien osiągnąć sprzedaż na poziomie 65 mld złotych. Prognozy na kolejne lata również są obiecujące. Sprawdź najnowsze statystyki z branży odzieżowej w naszym kraju!

Udział e-commerce w handlu detalicznym w grudniu w Polsce wyniósł niespełna 10 proc (dane dlahandlu.pl). Warto nadmienić, iż w branży odzieżowej wartość ta jest ponad dwukrotnie większa, a wiele firm w naszym kraju deklaruje, iż kanał internetowy stanowi u nich nawet kilkadziesiąt procent w całej sprzedaży.

Jeszcze kilka lat temu e-sklepy traktowano często jako „dodatek” do sieci sklepów sprzedaży, jednak dzisiaj są one strategicznym elementem biznesu. Na polskim rynku ogromne znaczenie mają również platformy marketplace, które funkcjonują głównie wyłącznie w internecie.  Według raportu PMR, 61 proc. ruchu online generują sklepy internetowe, natomiast 39 proc. sprzedaży odbywa się poprzez platformy handlowe. Warto wspomnieć, iż przy zakupach internetowych najczęstszym problemem kupujących jest długi czas oczekiwania na przesyłkę, zatem firmy powinny zadbać o sprawną logistykę e-commerce. W branży odzieżowej najpopularniejszą kategorią sprzedaży jest odzież damska, która stanowi około połowy całej sprzedaży, na kolejnym miejscu jest odzież męska oraz dziecięca.

POBIERZ infografikę z danymi dotyczącymi rynku fashion w Polsce przygotowaną przez Arvato

Trendy na rynku odzieżowym

Zdecydowanie warto napisać o rynku odzieży używanej. W 2023 roku, udział produktów z drugiej ręki powinien przekroczyć 5 proc. całego wolumenu, a w kolejnych latach kategoria ta będzie rosła z dynamiką większą niż dziesięcio-procentową.

Coraz bardziej popularna jest także wirtualna rzeczywistość w branży odzieżowej. Dane pokazują, że tylko 1 stycznia 2022 roku na wirtualne tokeny (NFT) wydano 87,03 mln dol. W chwili obecnej największe koncerny modowe traktują Metaverce jako nowy kanał sprzedaży, jak i dodatkowy kanał komunikacji z klientami.

Więcej ciekawych danych:

fashion-w-liczbach