W pierwszej połowie 2024 roku skonsolidowane przychody Grupy Pracuj sięgnęły 389,6 mln zł i były o 5,4% wyższe niż w analogicznym okresie 2023 roku. Konsekwentny wzrost przychodów to efekt wyższych cen projektów rekrutacyjnych w...
Łączna powierzchnia nowoczesnych obiektów handlowych oddanych do użytku w I połowie 2024 roku w Polsce wyniosła 175 tys. mkw. – wynika z danych Colliers. W efekcie całkowite zasoby w kraju przekroczyły 13 mln mkw....
JR Holding rozważa przystąpienie do umowy inwestycyjnej zawartej pomiędzy CampusAI i Maciejem Zientarą i zaangażowanie w niej do 50%, na analogicznych zasadach oraz objęcie nowoemitowanych akcji CampusAI, zadeklarowały strony w podpisanym liście intencyjnym.
Inwestowanie w...
Z punktu widzenia CEO agencja Allegro, która obsługuje firmę, musi być przede wszystkim godna zaufania. To znaczy, że powinna osiągać wysokie wyniki, zatrudniać wysokiej klasy specjalistów, którzy nie tylko słuchają tego, co się do...
Jak wynika z najnowszego raportu “Customer Journey 2024. Poszukiwanie i zakup produktów online” przygotowanego przez Allegro i agencję badawczą Minds & Roses, w ciągu ostatniego roku widać stabilizację nastrojów konsumenckich w kraju. Wydarzenia społeczno-ekonomiczne...
PragmaGO zakończyła pierwszy kwartał 2024 z bardzo dobrymi rezultatami.
24% wzrostu (r/r) wartości sfinansowanych należności (541 mln zł)
Z usług PragmaGO skorzystało 10 476 firm - o 26% więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Faktoring...
Oczywiście, jest to pewna analogia, lecz przy głębszej analizie obu pojęć można dostrzec wspólne cechy otwierania sklepu internetowego z rozpoczęciem sprzedaży w modelu cross-border. Zarówno e-commerce, jak i sprzedaż transgraniczna, otworzyły drogę do nowej...
Grupa hakerska Mogilevich poinformowała, że jest odpowiedzialna za wyciek danych z Epic Games – serwisu z grami takimi jak m.in. Fortnite, Fall Guys, Rocket League. Co wiemy na ten moment?
Wyciek danych z Epic Games...
W raporcie „State of Retail”, firma doradczo-technologiczna Future Mind zebrała kluczowe dla sektora handlu dane i wnioski wynikające z całorocznego cyklu badań Barometr Retail, uzupełniając je o niepublikowane wcześniej komentarze i prognozy ekspertów. W...
W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do...
Spółka ORE S.A., operator platformy zakupowej Marketplanet – lider krajowego rynku w obszarze zakupów korporacyjnych ma nowego właściciela. Udziały w należącej do tej pory do funduszu Avallon MBO spółce zostały wykupione przez Byggfakta...
Wzrost powyżej średniego w Europie i powodzenie w działalności w Brazylii znacząco poprawiły marże w trzecim kwartale.
Stabilny wzrost przychodów o 10 procent w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku
Tempo rozwoju działalności w...
Unikalnie różnorodna w skali kraju grupa najemców magazynowych, jedyny w Polsce „ring autostradowy”, który wzmocni rozwój logistyki e-commerce oraz nowoczesna, przyciągająca globalnych graczy infrastruktura magazynowa – tak w skrócie przedstawia się sytuacja na rynku...
Współtworzony przez polskich przedsiębiorców fundusz Smartlink Partners zainwestował 2 mln zł w Ostendi Global Sp. z o.o. będącą właścicielem platformy OstendiHR. Dzięki pozyskanym środkom spółka zamierza zintensyfikować pozyskiwanie klientów zagranicznych, szczególnie w USA.
OstendiHR to...
Empik S.A. podpisał umowy na udzielenie finansowania w wysokości 310 mln PLN z czterema instytucjami: BNP Paribas Bank Polska, Bank Pekao S.A., Santander Bank Polska i mBank.
Suma finansowania obejmuje 3 instrumenty wspierające...
W 2022 roku Grupa Empik zanotowała dalszy wzrost przychodów, napędzany rozwojem biznesów online i digital. Udział tych kanałów w łącznej sprzedaży Grupy przekroczył w ostatnim roku symboliczny próg 50%.
2022 to także kontynuacja...
Fundusz Smartlink Partners, współtworzony przez polskich przedsiębiorców dokonał pierwszej inwestycji podpisując umowy ze spółką Thorium Space. Smartlink zainwestuje 4 mln zł w producenta przełomowych rozwiązań komunikacyjnych i łącznościowych dla branży kosmicznej.
Działalność Thorium Space polega na...
Dzięki Glovo Ads marki, restauracje i sklepy otrzymują dodatkowe możliwości spersonalizowanych działań promocyjnych w aplikacji. Z usługi Brands Ads, dedykowanej markom, skorzystała m.in. Coca Cola, która dzięki tygodniowej kampanii zwiększyła sprzedaż o 23%. Coraz...
Realizacja strategii ma pozwolić spółce zbliżyć się do 1,9 mld zł przychodów i osiągnąć ok. 150 mln zł zysku netto na koniec 2025 roku, przy marży brutto na poziomie między 56 a 57 proc. Planowane...
Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2023 r. w porównaniu z marcem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 6,1%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył...
YetiForce, dostawca oprogramowania dostępnego w ponad 100 krajach świata, jeszcze w kwietniu zamierza dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu systemów informatycznych, które pozwalają na elastyczne i kompleksowe zarządzanie...
Po wybuchu pandemii COVID19 w 2020 roku branża modowa była jedną z tych, które najmocniej odczuły skutki kryzysu. Wyniki sprzedażowe marek odzieżowych z całego świata spadły nawet o kilkadziesiąt procent. Odbudowa tego segmentu była...
W marketplace’ach, czyli internetowych sklepach typu Allegro czy Ceneo, kupuje już 72 proc. Polaków. Zamawiamy tam głównie ubrania (46 proc. użytkowników tych platform). W następnej kolejności obuwie i kosmetyki – takie wnioski płyną...
Organizacja eventów, działalność wydawnicza, rozwój obszaru online, zarządzanie obiektami – we wszystkich obszarach aktywności Grupa PTWP w ostatnim kwartale ubiegłego roku zrealizowała z sukcesem projekty, które mają odzwierciedlenie w osiągniętych wynikach finansowych. Po IV...
BLIK kończy właśnie osiem lat i jest jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w Polsce. W ciągu tego czasu jego użytkownicy zrealizowali prawie 2,8 mld transakcji o wartości 371,4 mld zł. W 2022 roku odnotowano...
W 2023 roku rynek fashion w Polsce powinien osiągnąć sprzedaż na poziomie 65 mld złotych. Prognozy na kolejne lata również są obiecujące. Sprawdź najnowsze statystyki z branży odzieżowej w naszym kraju!
Udział e-commerce w handlu...
Nowymi partnerami inwestycyjnymi w MCI zostali Paweł Sikorski i Tomasz Mrozowski, zaś menedżerem inwestycyjnym – Wojciech Degórski. Michał Górecki awansował na stanowisko starszego partnera inwestycyjnego.
Paweł dołączył do zespołu jako nowy partner inwestycyjny, który skupi...
EKIPA Investments ASI ogłasza swoją kolejną inwestycję. 30 grudnia 2022 r. firma objęła udziały w INKsearch.co, nowoczesnej platformie umożliwiającej rezerwację tatuaży online. Spółka współinwestuje z jednym z najlepszych inwestorów w Europie - włoskim funduszem...
Wzrost znaczenia machine learningu i sztucznej inteligencji (AI) oraz ich wpływ na działania specjalistów SEO i content managerów, w tym także wykorzystywanie tych rozwiązań do automatyzacji i optymalizacji strategii marketingowych. Jeszcze większa personalizacja treści...
Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2022 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano zdecydowanie wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 25,2%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył...
Dołączenie Nethone do Grupy MANGOPAY jest kolejnym krokiem zapoczątkowanej w pierwszej połowie 2022 strategii inwestycyjnej Advent International, która ma na celu stworzenie globalnego lidera technologicznego w zakresie infrastruktury płatniczej i uwierzytelnieniowej dla marketplaceów....
Coraz więcej osób korzysta z możliwości robienia zakupów przez Internet. Rozwój e-sklepów postępuje w błyskawicznym tempie, obejmując kolejne udogodnienia i nowe technologie. E-commerce stanowi więc bardzo atrakcyjny pomysł na biznes, pozwalając początkującym przedsiębiorcom szybko...
W III kw. 2022 r. przychody Grupy Alior Bank wyniosły 767 mln zł. Skorygowane o koszt wakacji kredytowych oraz rezerwę na zwrot dodatkowej marży dotyczącej kredytów hipotecznych wzrosły one w ujęciu rocznym o 41...
Wyceniany na 400 mln zł Honey Payment, polski fintech, który stworzył multiaplikację do zarządzania finansami DotBee, zawarł z JR HOLDING ASI S.A. umowę inwestycyjną, w której strony określiły warunki na jakich Honey Payment obejmie...
6 października PragmaGO rozpocznie zapisy na obligacje w ramach Publicznej Oferty Obligacji Zabezpieczonych. Spółka planuje pozyskać z emisji do 20 mln zł, oferując obligatariuszom oprocentowanie zmienne, oparte o WIBOR 3M powiększony o marżę w...
Odsetek internautów, którzy deklarują kupowanie online ustabilizował się i wynosi obecnie 77%, przy czym znacząco więcej osób dokonuje zakupów na stronach polskich (75%) niż zagranicznych (32%) - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2022”....
Ponad połowa wzrostu (54%) będzie pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł), w sumie mowa o wzroście do 187 mld zł oraz...
Eksperci zgodnie twierdzą, że rozwój platform marketplace jest największą zmianą od czasu pojawienia się handlu elektronicznego w latach 90. Już w 2025 r. sprzedaż za pośrednictwem platform może odpowiadać za połowę transakcji w handlu...
Wzrost przychodów we wszystkich segmentach, kolejna skokowa poprawa marży brutto oraz dobry odbiór kolekcji wiosenno-letniej – Grupa CCC zamyka Q1 2022.
W pierwszym kwartale 2022 roku (luty-kwiecień) Grupa CCC wypracowała 1,9 mld PLN przychodów (+33%...
Dyrektywa Omnibus - lepsza ochrona konsumenta i dodatkowe koszty dla eCommerce. Komentarz eksperta na temat nowych przepisów.
Za kilka dni wchodzi w życie unijna dyrektywa Omnibus, której celem jest zwiększenie ochrony praw konsumentów w handlu...
Amerykańska debata prezydencka była ciekawa, ale nie przełomowa. Lepsze dane z Wysp Brytyjskich oraz ciągle taniejąca ropa. Tak wyglądają rynki oczekujące na decyzje EBC.
Debata...
O tym, jakie potencjalne skutki prawne dla fundacji rodzinnych mogą wynikać ze zmian mówi Mecenas Dawid Rejmer.
W ubiegłym tygodniu w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady...
Jak wynika z badania EY - European AI Barometer - większość (73 proc.) pracowników miała styczność ze sztuczną inteligencją, jednak wciąż mniej niż połowa...