Za co cenimy firmy kurierskie? Wyniki ankiety

Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS
Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS

Klienci ocenili m.in. kulturę pracy kurierów, szybkość i punktualność dostarczania przesyłek, a także rozwiązania IT. Niezależne badanie, w którym wziął udział GLS Poland, pokazuje, jakie oczekiwania wobec firm kurierskich mają dziś klienci
w Polsce.

Badanie zostało przeprowadzone na dużej, reprezentatywnej grupie klientów w ramach programu Firma Przyjazna Klientowi 2018. Co oceniali klienci? Przede wszystkim kontakt
i współpracę z firmą, ogólne zadowolenie z jej usług i produktów, a także prawdopodobieństwo, że polecą ją innym osobom.

We wszystkich kluczowych obszarach GLS Poland otrzymał ok. 90% pozytywnych ocen, po raz kolejny uzyskując certyfikat Firmy Przyjaznej Klientowi. Najlepszy wynik (91%) dotyczył skłonności klientów do zarekomendowania usług firmy kurierskiej.

Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS
Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS

Najwięcej mówią szczegóły: najwyżej nasi klienci ocenili jasną i przejrzystą ofertę produktów i usług. Bardzo nas cieszy fakt, że wysokie oceny zyskały też uprzejmość i kompetencje pracowników, w tym kultura pracy oraz punktualność kurierów. Uznanie zyskał też szeroki zakres naszych usług – wylicza Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS.

Klienci, którzy skłonni są rekomendować GLS Poland innym, podkreślają, że atutami firmy są szybkość i terminowość dostarczania przesyłek, sprawny dostęp do informacji, a także dobra komunikacja i kontakt z pracownikami.

Bardzo wysoko ocenione zostały również rozwiązania IT udostępnione przez GLS. Zdecydowana większość klientów deklaruje, że działają one sprawnie, stabilnie i są intuicyjne w obsłudze.

Ta ocena współgra z wynikami badania Operator Logistyczny Roku 2018. W jego ramach klienci podkreślali, że zapewniamy najwyższy standard obsługi w zakresie informatyzacji
i integracji systemów operacyjno-logistycznych. W ostatnim czasie dużo inwestujemy
w rozwiązania IT oraz w funkcjonalności i usługi pozwalające na sukcesywną personalizację usług. Pozytywne oceny ze strony klientów pokazują, że idziemy w dobrym kierunku
– mówi Tomasz Kroll.

Przypomnijmy, że w ramach badania Operator Logistyczny Roku 2018 firma kurierska otrzymała prestiżowe wyróżnienie w kategorii „Ekspresowy serwis krajowy”. Pod uwagę branych było łącznie 29 operatorów logistycznych działających na polskim rynku, a firmy były oceniane przez swoich kluczowych klientów. GLS Poland zajął pierwsze miejsce
w następujących obszarach usług: obsługa finansowa (ogólnie), odbiór dokumentów zwrotnych, pobranie gotówki za towar, płatności on-line, gwarantowana godzina dostawy następnego dnia, typ przesyłki: paczki.

W 2018 roku GLS Poland uzyskał również inne nagrody i wyróżnienia. M.in. otrzymał tytuł  Superbrands. To międzynarodowy projekt, w którym laureaci wyłaniani są na podstawie badania konsumenckiego i głosowania ekspertów.

Firma została też wyróżniona w V. edycji plebiscytu The Champ Awards, w którym doceniane są firmy wspierające rozwój polskiego sportu. GLS Poland już od trzech lat jest sponsorem generalnym  Żużlowej Reprezentacji Polski, odnoszącej imponujące sukcesy w skali światowej, i z roku na rok coraz mocniej wiąże się z tą dyscypliną sportu. Wyróżnienia wręczał Mariusz Czerkawski, najlepszy i najbardziej znany zawodnik w historii polskiego hokeja.

Co ciekawe, GLS Poland zyskał też uznanie za film, w którym wystąpili prawdziwi pracownicy firmy. – Zależało nam na tym, by w przyjazny, możliwie bezpośredni sposób zachęcić do przyłączenia się do GLS Poland. Nasi pracownicy nigdy wcześniej nie mieli aktorskich doświadczeń, ale mówili po prostu o własnych doświadczeniach i odczuciach związanych z pracą w GLS, i byli w tym bardzo swobodni i autentyczni. To się spodobało – opowiada Tomasz Kroll.  Film „Jesteśmy z GLS” otrzymał nagrodę w ramach 13. edycji Festiwalu FilmAT w kategorii „Najlepszy film rekrutacyjny”.